25-06-2010, 10:40 AM
Στον «αέρα» βρίσκεται πλέον ο ΟΣΕ με το ελληνικό δημόσιο να αδυνατεί να εξασφαλίσει τους αναγκαίους πόρους για την κάλυψη των υπέρογκων δαπανών του οργανισμού.
Ο ΟΣΕ χρειάζεται άμεσα το ποσό των 400 εκατομμυρίων ευρώ και αυτό μόνο για τους πρώτους μήνες του 2010. Τα χρήματα που εξασφάλισε το δημόσιο από δάνεια, ύψους 175 εκατομμυρίων ευρώ, δεν φθάνουν ούτε καν για την πληρωμή της μισθοδοσίας που αγγίζει περίπου τα 400 εκατομμύρια ευρώ για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μιλώντας στο ΣΚΑΪ ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσόκας, επανέλαβε ότι εάν δεν κάνουμε τις αναγκαίες τομές τώρα «ο ΟΣΕ κλείνει» και πρόσθεσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση θα παρουσιάσει το σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού. Σύμφωνα με αυτό, ο νέος ΟΣΕ θα λειτουργεί από το Μάρτιο του 2011 με μειωμένο προσωπικό (μέχρι 4.500) αλλά και με λιγότερα δρομολόγια.
Η βιωσιμότητα των δρομολογίων θα αποτελέσει και το μοναδικό κριτήριο για την περικοπή ή την διατήρησή τους. Ζημιογόνα δρομολόγια με πληρότητα κάτω από 50% είτε θα επιδοτηθούν από το δημόσιο ή την Τοπική Αυτοδιοίκηση, είτε θα καταργηθούν.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι πως δεν μπορεί να διατηρηθεί το υπάρχον καθεστώς των δρομολογίων, ενώ το σχέδιο εξυγίανσης θα βάλει τέλος και στις πρόσθετε αμοιβές του προσωπικού που «φουσκώνουν» σκανδαλωδώς τη μισθοδοσία.
Το μεγάλο ερώτημα βέβαια παραμένει πώς θα βρεθεί ένα δισεκατομμύριο 400 εκατομμύρια ευρώ που χρειάζεται ο ΟΣΕ τη φετινή χρονιά. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών, το υπουργείο Οικονομικών αναζητά λύσεις για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες ρευστότητας του Οργανισμού, ενώ άμεσα τίθεται σε εφαρμογή σχέδιο περικοπής της σπατάλης.
Σχετικο Βιντεο
Ο ΟΣΕ χρειάζεται άμεσα το ποσό των 400 εκατομμυρίων ευρώ και αυτό μόνο για τους πρώτους μήνες του 2010. Τα χρήματα που εξασφάλισε το δημόσιο από δάνεια, ύψους 175 εκατομμυρίων ευρώ, δεν φθάνουν ούτε καν για την πληρωμή της μισθοδοσίας που αγγίζει περίπου τα 400 εκατομμύρια ευρώ για τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μιλώντας στο ΣΚΑΪ ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσόκας, επανέλαβε ότι εάν δεν κάνουμε τις αναγκαίες τομές τώρα «ο ΟΣΕ κλείνει» και πρόσθεσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα η κυβέρνηση θα παρουσιάσει το σχέδιο εξυγίανσης του Οργανισμού. Σύμφωνα με αυτό, ο νέος ΟΣΕ θα λειτουργεί από το Μάρτιο του 2011 με μειωμένο προσωπικό (μέχρι 4.500) αλλά και με λιγότερα δρομολόγια.
Η βιωσιμότητα των δρομολογίων θα αποτελέσει και το μοναδικό κριτήριο για την περικοπή ή την διατήρησή τους. Ζημιογόνα δρομολόγια με πληρότητα κάτω από 50% είτε θα επιδοτηθούν από το δημόσιο ή την Τοπική Αυτοδιοίκηση, είτε θα καταργηθούν.
Το μόνο σίγουρο πάντως είναι πως δεν μπορεί να διατηρηθεί το υπάρχον καθεστώς των δρομολογίων, ενώ το σχέδιο εξυγίανσης θα βάλει τέλος και στις πρόσθετε αμοιβές του προσωπικού που «φουσκώνουν» σκανδαλωδώς τη μισθοδοσία.
Το μεγάλο ερώτημα βέβαια παραμένει πώς θα βρεθεί ένα δισεκατομμύριο 400 εκατομμύρια ευρώ που χρειάζεται ο ΟΣΕ τη φετινή χρονιά. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών, το υπουργείο Οικονομικών αναζητά λύσεις για να καλύψει τις καθημερινές ανάγκες ρευστότητας του Οργανισμού, ενώ άμεσα τίθεται σε εφαρμογή σχέδιο περικοπής της σπατάλης.
Σχετικο Βιντεο