Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
112, 131, 141, 201, 206, 212, 237: Τα λεωφορεία του Στ. Δάφνης
#1
112 ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από το Δ.Ο.Υ Δάφνης και Αγ.Δημητρίου , στην οδό Αργοστολίου και καταλήγει στο Σταθμό μετρό Δάφνης. Εξυπηρετεί το Μπραχάμι, μια συνοικία του Αγ.Δημητρίου και την Δάφνη. Η Διαδρομή του από την αφετηρία μέχρι το τέρμα απέχει τουλάχιστον 20'-25'.
Έχει τις καθημερινές 15'-20', το Σάββατο 20' και την Κυριακή 25'-30'.
Δημιουργήθηκε το 2000, με το που άνοιξε ο Σταθμός του μετρό Δάφνης και από το 2011 και μετά παίρνει οριστικά τα "ινία" της διαδρομής από την παλαιά γραμμή "111 ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ", η οποία καταργήθηκε.

131 ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ - Α/Σ ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από τον Σταθμό μετρό Δάφνης και καταλήγει στο Α/Σ Αγ.Δημητρίου, στον Ασύρματο (συνοικία μεταξύ Αγ.Δημητρίου και Άνω Ν.Σμύρνης). Διέρχεται από την οδό Ευξείνου Πόντου και εξυπηρετεί Δάφνη, Άγιο Δημήτριο και Νέα Σμύρνη.
Έχει τις καθημερινές 15'-20', το Σάββατο 20'-25' και την Κυριακή 30'-35'.
Δημιουργήθηκε το 2000, ενώ η γραμμή προϋπήρχε παλαιά ως "ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΜΦΙΘΕΑ-Ν.ΣΜΥΡΝΗ".

141 ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ - ΚΑΛΑΜΑΚΙ:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει πλέον από τον Σταθμό μετρό Δάφνης και καταλήγει στο Καλαμάκι. Η γραμμή αυτή όταν δημιουργήθηκε με το άνοιγμα του σταθμού, εκτελούσε αρχικά την διαδρομή "ΚΑΛΑΜΑΚΙ-ΣΤ.ΔΑΦΝΗ-ΣΤ.ΚΑΤΕΧΑΚΗ". Λόγω της χαμηλής επιβατικής κίνησης στο τμήμα των 2 σταθμών και της επικάλυψης από την γραμμή 140 "ΠΟΛΥΓΩΝΟ-ΓΛΥΦΑΔΑ", η γραμμή κόπηκε μέχρι τον Σταθμό Δάφνης. Για να φτάσει εκεί, αρχικά έφτανε μέχρι και την εκκλησία της Αγ.Φωτεινής, στον Υμηττό για την καλύτερη ανταπόκριση με τα υπόλοιπα μέσα. Στην συνέχεια, κόπηκε κι αυτό το μέρος της διαδρομής, όταν οι γραμμές 206 και 237 έγιναν τροφοδοτικές στον Σταθμό Δάφνης, για να επικαλύψουν αυτό το τμήμα. Η γραμμή αυτή δεν έκανε "άνω-κάτω" μόνο την Δάφνη, αλλά και το Καλαμάκι. Η αλλαγές των αφετηριών ήταν ότι μακράν χειρότερο υπήρξε σε αυτήν την γραμμή. Από τον Δυτικό Αερολιμένα (όπου κάνει τέρμα η γραμμή Β2 μέχρι και το Α/Σ Ελληνικο. Για ένα μικρό χρονικό διάστημα, έκανε αφετηρία στην οδό Τριών Ιεραρχών, στον Άλιμο. Αρκετοί επιβάτες έχουν ταλαιπωρηθεί με αυτήν την γραμμή μέχρι σήμερα. Εξυπηρετεί Δάφνη, Αγ.Δημήτριο και Άλιμο.
Έχει τις καθημερινές 10'-15', το Σάββατο 15'-20' και την Κυριακή 20'-30'.
Δημιουργήθηκε το 2000, με το που άνοιξε ο Σταθμός του μετρό Δάφνης και από το 2011 και μετά παίρνει οριστικά τα "ινία" της διαδρομής από την παλαιά γραμμή "103 ΚΑΛΑΜΑΚΙ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ", μία άλλη γραμμή "μπελάς" για τους επιβάτες ώσπου καταργήθηκε. Τον Ιούλιο 2013, με το άνοιγμα των νέων σταθμών στα νότια προάστια αντιστρέφεται και γίνεται "ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ-ΚΑΛΑΜΑΚΙ"

201 ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από τον Σταθμό μετρό Δάφνης και καταλήγει στην Αργυρούπολη (λίγα μέτρα από το Νεκροταφείο). Η γραμμή αυτή εκτελούσε μέχρι και το 2000 την διαδρομή "ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ". Εξυπηρετεί Δάφνη, Ηλιούπολη και Αργυρούπολη
Έχει τις καθημερινές, το Σάββατο 30'-40' και την Κυριακή 50'-60'.

217 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ (ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ), 229 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ (ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ)
219 ΣΤ.ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ - ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, 816 ΤΑΥΡΟΣ - ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

206 ΑΓ.ΜΑΡΙΝΑ - ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από την Αγία Μαρίνα, (όρια Ηλιούπολης και Καρέα) και καταλήγει στον Σταθμό μετρό Δάφνης. Η γραμμή αυτή εκτελούσε μέχρι και το 2011 την διαδρομή "ΑΓ.ΜΑΡΙΝΑ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ". Εξυπηρετεί Δάφνη, Ηλιούπολη και Καρέα.
Έχει τις καθημερινές, το Σάββατο 10'-15' και την Κυριακή 20'-25'.

212 ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ - ΒΥΡΩΝΑΣ - ΚΑΡΕΑΣ:
Η γραμμή αυτή είναι τοπική/τροφοδοτική και ξεκινάει από τον Σταθμό μετρό Δάφνης και καταλήγει στην Αγία Μαρίνα, (όρια Ηλιούπολης και Καρέα). Η αρχική του αφετηρία μέχρι και το 2007 ήταν στην Πλ.Βιάνου, στον Καρέα (Αφετηρία 203). Από το 2007 μέχρι και σήμερα φτάνει μέχρι και την Αγ.Μαρίνα. Εξυπηρετεί Δάφνη, Ηλιούπολη, Βύρωνα και Καρέα.
Έχει τις καθημερινές 20'-25' το Σάββατο 30'-35' και την Κυριακή 30'-40'.
Δημιουργήθηκε το 2000, με το άνοιγμα του Σταθμού Δάφνης. Πλέον η γραμμή από τον Οκτώβριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2013, η γραμμή θα εκτελεί το κομμάτι της Δάφνης, της καταργημένης γραμμής 202 και θα επιστρέφει στον Στ.Δάφνης.

237 ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΣΤ.ΔΑΦΝΗΣ
Η γραμμή αυτή είναι τροφοδοτική και ξεκινάει από την οδό Αγγ.Έβερτ έξω από το γήπεδο της Άνω Ηλιούπολης και καταλήγει στον Σταθμό μετρό Δάφνης.
Είναι το λεωφορείο "ο βασιλιάς της Ηλιούπολης", διότι εξυπηρετεί το μεγαλύτερο μέρος της περιοχης, ενώ το λιγότερο μέρος όπως η Κάτω Ηλιούπολη το εξυπηρετούν οι γραμμές 140 και Α4 και την Αγία Μαρίνα οι γραμμές 155 και 206. Η γραμμή 212 παρόλο που κάνει τέρμα στην Αγία Μαρίνα, δεν εξυπηρετεί την Ηλιούπολη, αλλά τον Καρέα. Η γραμμή 237 έχει πολύ καλή συχνότητα δρομολογίων και πολύ καλή επιβατική συχνότητα. Έχει τις καθημερινές και το Σάββατο 15'-25' και την Κυριακή 20'-25'. Δημιουργήθηκε την δεκαετία του 80' επί ΕΑΣ όπου ξεκινούσε από την Ακαδημία. Έγινε τροφοδοτική γραμμή την 1/11/2011.

Σημεία Tips:
1) Στη Στάση "ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ", αν κατέβεις την οδό Σοφ.Βενιζέλου μέχρι το τέλος του δρόμου, θα βρείς την αφετηρία των γραμμών 155, 206 και 212.
Απάντηση
#2
103/111
Μπορεί αυτή τη στιγμή τα τοπικά που λειτουργούν σαν αντικατάσταση αυτών των δύο να έχουν άλλη αρίθμηση, παρ’ όλα αυτά μπορούν να θεωρηθούν ως «συνεχιστές» των παραπάνω και άρα αξίζει μια σχετική ιστορική αναφορά. Τα βάζω μαζί, γιατί όπως θα δείτε η πορεία τους είναι κοινή. Η πρώτη γραμμή που φαίνεται να εξυπηρετεί τον Αγ.Δημήτριο υπάρχει ήδη από τη δεκαετία του ’30, οπότε ορισμένα δρομολόγια της γραμμής 32: Πλ.Κλαυθμώνος-Πύλη Αδριανού-Αγ.Ιωάννης επεκτείνονται στο αραιοκατοικημένο τότε Μπραχάμι. Με την επαναρίθμηση του ’40, η γραμμή παίρνει τον αριθμό 35, ενώ πλέον το Μπραχάμι αναφέρεται και στην ονομασία: Πλ.Κλαυθμώνος-Αγ.Ιωάννης-Μπραχάμι. Τη δεκαετία του ’60 με την διάνοιξη της Λ.Βουλιαγμένης και την αύξηση του πληθυσμού σε Μπραχάμι και Δάφνη (τότε «Κατσιπόδι»), η γραμμή χωρίζεται σε δύο κι έτσι δημιουργούνται οι 35: Ακαδημία-Αγ.Ιωάννης(Κατσιπόδι) και 109: Ακαδημία-Αγ.Δημήτριος (Μπραχάμι). Η νέα γραμμή 109 δε διερχόταν πια από Αγ.Ιωάννη, αλλά έστριβε απευθείας από τη Βουλιαγμένης στην Αγ.Δημητρίου στους Καλογήρους και τερμάτιζε στην Πλατ.Έλενας Βενιζέλου. Το 1967 με την «Περιμετρική» η αφετηρία μεταφέρεται στο Ζάππειο, αλλά λίγα χρόνια μετά, με την κατάργηση του συστήματος αυτού επιστρέφει στην Ακαδημίας.

Με τη ραγδαία οικιστική ανάπτυξη σε Άλιμο και Αγ.Δημήτριο μετά το ’70, το 109 επεκτείνεται μέχρι το Καλαμάκι, παίρνοντας όμως νέα αρίθμηση και ονομασία 182: Ακαδημία-Αγ.Δημήτριος-Καλαμάκι, με τέρμα επί της Θουκυδίδου στον Άλιμο. Αυτό οδήγησε τους πολυάριθμους κατοίκους του Αγ.Δημητρίου σε απόγνωση, αφού τα λεωφορεία διέρχονταν ήδη γεμάτα από το Καλαμάκι και πολλές φορές τους άφηναν απ’ έξω. Μετά από χρόνια διαμαρτυριών και επιστολών προς τους αρμόδιους φορείς, ο ΟΑΣ αποφασίζει την ίδρυση γραμμής που θα εξυπηρετεί τον Άγιο Δημήτριο σε επίπεδο συνοικίας. Ως αριθμός επιλέγεται το παλιό 109 που είχε συνδεθεί στη μνήμη των κατοίκων ως «η γραμμή του Μπραχαμίου.» Το ’81 η γραμμή 185 μετονομάζεται σε 103: Αθήνα-Καλαμάκι, ενώ το 109 αντικαθίσταται από δύο γραμμές, την 111: Αθήνα-Αγ.Δημήτριος Β΄ και 110: Αθήνα-Αγ.Δημήτριος Α΄, η οποία τελικώς δε λειτούργησε ποτέ (ίσως ήταν τοπικό του 103 μέχρι Αγ.Δημήτριο). Το τέρμα της 103 μεταφέρεται στον παράδρομο της Λ.Ποσειδώνος (με αντίστροφη φορά), ενώ της 111 ήταν στην οδό Ασημακοπούλου (σημερινή στάση «Μακρυγιάννη»). Μεταφέρθηκε στην Αργοστολίου πολύ αργότερα, νομίζω μετά τη δημιουργία του 112.

201
Απ’ όσο γνωρίζω, δεν υπήρχε ανάλογη γραμμή στην προ ΕΑΣ εποχή. Δημιουργήθηκε το 1981 μαζί με τη νέα αρίθμηση. Αφετηρία στη Σίνα νομίζω, μαζί με 206/237, τέρμα στη Μικράς Ασίας όπως και σήμερα.

206
Δημιουργήθηκε αρχές της δεκαετίας του ’60 ως 111: Ακαδημία-Αγ.Μαρίνα Ηλιουπόλεως. Η Αφετηρία του τότε ήταν επί της Ρ.Φερραίου, ενώ το τέρμα του στην ομώνυμη εκκλησία. Σύντομα όμως επεκτάθηκε μέχρι την Πλ.Παράθυρα, όπου τερματίζει έως και σήμερα. Το ’81 γίνεται 206: Ακαδημία-Αγ.Μαρίνα Α΄ (και πάλι εδώ το «Ακαδημία» μπαίνει για να το διαχωρίσει από το 620: Αθήνα-Αγ.Μαρίνα), ενώ η αφετηρία μετεφέρεται στην οδό Σίνα, όπου και θα παραμείνει μέχρι να γίνει κυκλικό το 2005. Στο αρχικό πλάνο της νέας αρίθμησης του '81 προβλέπεται και γραμμή 207: Ακαδημία-Αγ.Μαρίνα Β΄ με επέκταση μέχρι το Πανόραμα, αλλά τελικά δε λειτουργεί ποτέ. Αυτή που τελικά ξεκινά δρομολόγια το '81 είναι η γραμμή 238: Ακαδημία-Αγ.Μαρίνα Β΄, αλλά ούτε τη διαδρομή της γνωρίζω, ούτε γιατί επιλέγεται αντί της 207. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι καταργήθηκε σχεδόν αμέσως.
Απάντηση
#3
Μία επισήμανση. Η πλατεία Παραθύρα στη συνοικία της Αγίας Μαύρας, όπου καταλήγει η γραμμή 206, δεν είναι στα όρια της Ηλιούπολης με τον Καρέα, τα οποία είναι γύρω στο 1 χλμ. απόσταση από το σημείο, αλλά ουσιαστικά στα όρια του αστικού ιστού της Ηλιούπολης με τη δασική περιοχή του όρους Υμηττού.
Ουσιαστικά η μόνη γραμμή που έχει αφετηρία στα όρια Ηλιούπολης-Καρέα είναι η 203, στην Πλ. Βιάννου.
Απάντηση
#4
(13-05-2013, 09:30 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Μία επισήμανση. Η πλατεία Παραθύρα στη συνοικία της Αγίας Μαύρας, όπου καταλήγει η γραμμή 206, δεν είναι στα όρια της Ηλιούπολης με τον Καρέα, τα οποία είναι γύρω στο 1 χλμ. απόσταση από το σημείο, αλλά ουσιαστικά στα όρια του αστικού ιστού της Ηλιούπολης με τη δασική περιοχή του όρους Υμηττού.
Ουσιαστικά η μόνη γραμμή που έχει αφετηρία στα όρια Ηλιούπολης-Καρέα είναι η 203, στην Πλ. Βιάννου.
Σωστός. Και για να 'μαστε και εντελώς ακριβείς ούτε καν υπάρχουν τα όρια Ηλιούπολης-Καρέα! Υπάρχουν τα όρια Ηλιούπολης-Βύρωνα! Ο Καρέας είναι απλά περιοχή του Βύρωνα!
Απάντηση
#5
(14-05-2013, 01:09 AM)pvuccino Έγραψε: Σωστός. Και για να 'μαστε και εντελώς ακριβείς ούτε καν υπάρχουν τα όρια Ηλιούπολης-Καρέα! Υπάρχουν τα όρια Ηλιούπολης-Βύρωνα! Ο Καρέας είναι απλά περιοχή του Βύρωνα!

Νομίζω πρέπει να λογίζεται ως οικισμός του Δήμου Βύρωνα η περιοχή του Καρέα. Και δεν έχω καταλάβει ποιος έξυπνος πήγε και κόλλησε τον Καρέα στο Δήμο Βύρωνα. Μέχρι και το ιδιωτικό Σχολείο της περιοχής (Σύγχρονη Παιδεία) στην Ηλιούπολη έρχεται και παρελαύνει!
Τυπικότητες βεβαίως είναι αυτά...
Απάντηση
#6
(14-05-2013, 01:13 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Νομίζω πρέπει να λογίζεται ως οικισμός του Δήμου Βύρωνα η περιοχή του Καρέα. Και δεν έχω καταλάβει ποιος έξυπνος πήγε και κόλλησε τον Καρέα στο Δήμο Βύρωνα. Μέχρι και το ιδιωτικό Σχολείο της περιοχής (Σύγχρονη Παιδεία) στην Ηλιούπολη έρχεται και παρελαύνει!
Τυπικότητες βεβαίως είναι αυτά...

Oφ τοπικ αλλά η Σύγχρονη Παιδεία έχει μεταφερθεί στην Ηλιούπολη απ' το 2009. http://www.esp.edu.gr/contents.aspx?catid=24
Απάντηση
#7
(14-05-2013, 01:20 AM)mercedes elbo Έγραψε: Oφ τοπικ αλλά η Σύγχρονη Παιδεία έχει μεταφερθεί στην Ηλιούπολη απ' το 2009. http://www.esp.edu.gr/contents.aspx?catid=24

Το Δημοτικό μπορεί. Γυμνάσιο και Λύκειο έχουν παρεμείνει στις εγκαταστάσεις του Καρέα νομίζω.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 4 Επισκέπτης (ες)