Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Πρώτο Θέμα] Ελλάδα - Τουρκία συμμαχία για την κρουαζιέρα!
#1
Συσκέψεις για συνεργασία μεταξύ των ελληνικών και τουρκικών λιμανιών για την κρουαζιέρα πραγματοποιούνται σε επίπεδο διευθύνοντων συμβούλων.

Η Τουρκία έχει ήδη προχωρήσει πολλά βήματα μπροστά στον τομέα αυτό και έχει παραχωρήσει λιμάνια της σε κολοσσούς κρουαζιέρας συγκεντρώνοντας συνάλλαγμα , με τα πλοία αυτά να επισκέπτονται και ελληνικά νησιά.

Στο πλαίσιο αυτό ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης της ΟΛΠ ΑΕ είχε συνάντηση με τον Δ/ντα Σύμβουλο της Global Investments κ. Saygin Narin, τον Γενικό Διευθυντή της Ege Ports κ. Aziz Gungor και στελέχη της Global για θέματα που έχουν σχέση με την ανάπτυξη και τις επενδύσεις των λιμένων κρουαζιέρας Ελλάδας και Τουρκίας.

Η Ege Ports αποτελεί τη διαχειρίστρια εταιρία του Λιμένα του Κουσάντασι με μετοχική συμμετοχή της Royal Caribbean και της Global Investments.

Η ελληνική πλευρά παρουσίασε το επενδυτικό πρόγραμμα του Ο.Λ.Π. Α.Ε. που περιλαμβάνει Ξενοδοχείο 5*, Θεματικά Πάρκα, επέκταση και ανωδομές λιμένος κρουαζιέρας καθώς και τις ανάγκες και δυνατότητες συνεργασίας σε τομείς της λιμενικής βιομηχανίας.

Και οι δύο πλευρές αποδέχθηκαν τη συνέχιση της συνεργασίας τους με ανταλλαγή πληροφοριών και ενδιαφερόντων, οι οποίες θα μπορούσαν να λάβουν μορφές γενικότερων συνεργασιών μετά την ολοκλήρωση των μελετών για το εθνικό λιμενικό σύστημα. Σημειώνεται ότι με συμβάσεις παραχώρησης εκτελούνται ή βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία 4 έργα στο λιμάνι του Ο.Λ.Π. Α.Ε.

Μόνο στο λιμάνι του Πειραιά, σήμερα η κρουαζιέρα δημιουργεί έσοδα που υπερβαίνουν τα 360 εκ. ευρώ.

Από το Mεγάλο Λιμάνι κυκλικές κρουαζιέρες κάνουν μόνο δύο κρουαζιερόπλοια της Louis Hellenic Cruises, ενώ η Poulman Tours θυγατρική της Royal Caribbean Cruises πραγματοποιεί μόνο επιβίβαση.

Πρόσφατα η Poulman Tours ανακοίνωσε την πρόθεσή της το 2013 να χρησιμοποιήσει ως βάση, homeport το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης και να αφήσει το λιμάνι του Πειραιά.

Ρόδος και Ηράκλειο

Την ατμομηχανή της ελληνικής κρουαζιέρας για το 2012 αποτελεί η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου στη Μεσόγειο, η Costa Cruises ιταλικών συμφερόντων, υπό την ομπρέλα του παγκόσμιου κολοσσού της Carnival Cοrp. που είναι αμερικανικών συμφερόντων.

Πιο συγκεκριμένα, η Costa Cruises ξεκίνησε τις κρουαζιέρες της από τις 28 Ιουνίου έχοντας ως homeport, δηλαδή λιμάνια από όπου ξεκινούν και καταλήγουν και κρουαζιέρες της το Ηράκλειο και τη Ρόδο. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η εταιρεία έχει δηλώσει ως homeport το Ηράκλειο και για το 2013.

Η πλειονότητα των τουριστών θα είναι Ιταλοί, Γάλλοι και Βρετανοί.

Η Costa φέρνει τους επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου με απευθείας πτήσεις από την Ιταλία στα δύο νησιά. Αναμένονται κάθε Παρασκευή τουλάχιστον επτά πτήσεις τσάρτερ.

Συνδυάζει κλασικούς προορισμούς του Αιγαίου, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, ενώ θα αναδείξει και νέους προορισμούς όπως είναι η Σάμος και η Κως. Παράλληλα θα πραγματοποιεί κρουαζιέρες και στη Σμύρνη.

« Η επιλογή του λιμανιού του Ηρακλείου δεν έγινε τυχαία. Το δουλέψαμε το σχέδιο από τον Οκτώβριο του 2010 στην τουριστική έκθεση στις Κάνες. Επί μήνες καταστρώναμε στρατηγικά σχέδια και είχαμε επαφές με εταιρείες κρουαζιέρας» τόνισε στο protothema.gr ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Γιάννης Μπράς, ο οποίος έχει καταφέρει να αναδείξει το λιμάνι του Ηρακλείου σε έναν από τους κορυφαίους προορισμούς κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο.

Σύμφωνα με επίσημες έρευνες ο κάθε ταξιδιώτης κρουαζιέρας ξοδεύει πάνω από 300 ευρώ στο λιμάνι απ΄ όπου αναχωρεί η κρουαζιέρα ενώ πάνω από το 60 % των επιβατών επιστρέφει για διακοπές τα επόμενα
χρόνια στο λιμάνι αναχώρησης της κρουαζιέρας .
Επίσης το πλοίο θα εφοδιάζεται από την Ελλάδα.

Το λιμάνι του Ηρακλείου υπήρξε και παλαιότερα homeport αφού από εκεί ξεκινούσαν κρουαζιέρα τα πλοία της Aida Cruises, θυγατρική της Costa Cruises και της «Ocean Village».

Οι προτάσεις

Η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις στον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη μεταξύ των οποίων:

i. Προοπτικές προσέγγισης περισσοτέρων κρουαζιεροπλοίων σε Ελληνικούς Λιμένες και ιδιαίτερα αυτών που δεν φέρουν κοινοτική σημαία προκειμένου για την εκτέλεση κυκλικών ταξιδίων, χρησιμοποιώντας τους λιμένες ως home port, μετά την απελευθέρωση του cabotage με την τελευταία Νομοθετική ρύθμιση.

ii. Η αναγκαιότητα εκτελέσεως έργων υποδομής στους λιμένες, και ιδιαίτερα αυτούς του νησιωτικού τμήματος της Χώρας, αποτελεί σοβαρό παράγων για την προσέλκυση κρουαζιεροπλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας κράτους. Στις υποδομές αυτές κυρίαρχα σημεία επισημάνθηκαν νέες λιμενικές εγκαταστάσεις σύγχρονης μορφής, προκειμένου για την παραμονή των πλοίων, καθώς και terminals προς εξυπηρέτηση των αποεπιβιβαζομένων από τα κρουαζιερόπλοια τουριστών. Στις αναγκαίες υποδομές, καθώς και στις βελτιώσεις των υπαρχουσών, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η υποχρέωση εφαρμογής των απαιτήσεων που προβλέπονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις και την Κοινοτική Νομοθεσία, σχετικά με τον Διεθνή Κώδικα ISPS για το Maritime Security.

Για ορισμένους τουριστικούς λιμένες που παρουσιάζεται μεγάλη κίνηση κρουαζιεροπλοίων, υπάρχουν κάποιες ιδιαιτερότητες όσον αφορά την εξυπηρέτηση των αποεπιβιβαζομένων τουριστών, όπως για παράδειγμα η περίπτωση της Σαντορίνης και η μεγάλη ανάγκη κατασκευής δεύτερης σύγχρονης και με μεγάλη μεταφορική ικανότητα μονάδος τελεφερίκ. Επίσης ιδιαίτερη αναφορά έγινε για τα έργα επέκτασης του προβλήτα στον λιμένα της Κέρκυρας, οι εργασίες του οποίου έχουν διακοπεί από καιρό και θα πρέπει να συνεχιστούν χωρίς άλλη καθυστέρηση, προκειμένου για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται από την προέλευση μεγάλου αριθμού κρουαζιεροπλοίων στο νησί.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)