Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Νέα προβλήματα στο Θριάσιο για ΟΣΕ
#1
Ζήτημα αναστολής της χρηματοδότησης του εμπορευματικού κέντρου των σιδηροδρόμων στο Θριάσιο Πεδίο έθεσε προ ημερών η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) στον ΟΣΕ. Αιτία; Ενα business plan, το οποίο είχε ζητηθεί από την επενδυτική τράπεζα αλλά δεν παραδόθηκε ποτέ από τον Οργανισμό.

Το επιχειρηματικό σχέδιο που ζήτησε η ΕΤΕπ δεν αφορά το υπό παραχώρηση εμπορευματικό κέντρο αλλά παρακείμενη έκταση του ΟΣΕ, στην οποία έχει δρομολογηθεί η κατασκευή κέντρων διαλογής.
Ολα ξεκίνησαν πέρυσι, όταν ύστερα από σχετική αναφορά της Cosco, η οποία διεκδικούσε την είσοδό της στο Θριάσιο, η ΕΤΕπ ζήτησε από τον ΟΣΕ ένα business plan για το εν λόγω οικόπεδο, το οποίο θα μπορούσε να θέσει - σύμφωνα με τους Κινέζους - το πρότζεκτ του Θριασίου σε κίνδυνο.

Οπως αναφέρουν πηγές του Οργανισμού, η Cosco ζήτησε να ξεκαθαριστούν οι επιτρεπόμενες χρήσεις στα 1.600 στρέμματα που γειτνιάζουν με το υπό παραχώρηση εμπορευματικό κέντρο, καθώς φοβούνταν μήπως βρεθεί μια ωραία πρωία με ένα ανταγωνιστικό κέντρο δίπλα της, όταν η ίδια θα έχει επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Ο ΟΣΕ, όπως αναφέρουν πηγές των σιδηροδρόμων, ολιγώρησε και η ΕΤΕπ επανήλθε στο αίτημά της για υποβολή business plan τον Οκτώβριο. Οι μήνες πέρασαν, οι διαγωνισμοί της ΓΑΙΑΟΣΕ έβγαιναν άγονοι ο ένας μετά τον άλλον, ώσπου πριν από λίγες ημέρες η αναπτυξιακή τράπεζα «ξαναχτύπησε» με νέα επιστολή, στην οποία κάνει λόγο για αναστολή χρηματοδότησης του πρότζεκτ εφόσον ο ΟΣΕ δεν ξεκαθαρίσει τι μέλλει γενέσθαι με τους σταθμούς διαλογής. Ετσι το χαμηλότοκο δάνειο της ΕΤΕπ, το οποίο θα μπορεί να αξιοποιήσει ο παραχωρησιούχος για την ανάπτυξη του Θριασίου, τίθεται εν αμφιβόλω από την αναπτυξιακή τράπεζα.

Προκειμένου να μη χαθεί μια σημαντική ευκαιρία για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου, έπειτα από ειδική σύσκεψη αποφασίστηκε να επικαιροποιηθεί ένα παλαιότερο business plan του ΟΣΕ για το Θριάσιο, το οποίο, κατά πληροφορίες, χρονολογείται από το 2002. Την ευθύνη της επικαιροποίησης θα αναλάβει η Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών.
Το παλαιό business plan του ΟΣΕ προέβλεπε την κατασκευή σταθμών διαλογής από την ΕΡΓΟΣΕ για τη δημιουργία ενός ακόμη εμπορευματικού κέντρου. Κύκλοι του ΟΣΕ επισημαίνουν ότι «η νέα πολιτική ηγεσία θα αποφασίσει τι θα γίνει τελικά στο Θριάσιο, προκειμένου να μη διαιωνίζονται μπερδεμένα πράγματα». Πάντως για τη χρηματοδότηση του έργου έχει προγραμματιστεί να αντληθούν 120 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ.

Εκεί που σίγουρα εντοπίζεται ένα «αγκάθι» είναι μια παλαιότερη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΣΕ, η οποία τελεί ακόμη εν ισχύι και αναφέρει ότι ο Οργανισμός δεν μπορεί να εκχωρήσει το δικαίωμά του να κάνει εμπορευματικές μεταφορές. Ετσι, με βάση τις νέες συνθήκες, ο μεν ΟΣΕ θα κληθεί να τοποθετηθεί για το μέλλον του οικοπέδου και η δε Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Μεταφορών να «τρέξει» την επικαιροποίηση της μελέτης. Παράλληλα θα χρειαστεί να υποβληθεί και σχετικός φάκελος προς έγκριση στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η χρηματική συμβολή της ΕΤΕπ εντάσσεται στο υπερδάνειο των 2 δισ. ευρώ που είχε λάβει η κυβέρνηση του ΠαΣοΚ το 2010, αφού πρόκειται για το δεύτερο μεγαλύτερο στην ιστορία της. Ωστόσο είναι στη βούληση του επενδυτή του Θριασίου να καθορίσει το ποσό που θα αντληθεί από την ΕΤΕπ.

«Πάγωσε» πάλι ο διαγωνισμός
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, λόγω της παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου η ΓΑΙΑΟΣΕ ανέστειλε τις διαδικασίες διαπραγμάτευσης για τη σύμβαση παραχώρησης, αναμένοντας τη νέα πολιτική ηγεσία που θα προκύψει από τις κάλπες της 17ης Ιουνίου, με την ελπίδα να εξακολουθήσει να ισχύει η «φόρμουλα» για τη σύμβαση παραχώρησης του εμπορευματικού κέντρου.

«Ηδη φάγαμε δύο μήνες» σημειώνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών, εκφράζοντας την ελπίδα να επανέλθει η πολιτική σταθερότητα, καθώς, όπως λένε, «επενδυτές ποσού του ύψους των 150 εκατ. ευρώ δεν μπορούν να θεωρούν ότι είναι ασφαλής η επένδυσή τους, αν δεν υπάρχει ένα σύστημα πολιτικό που τη στηρίζει».

Στις διαπραγματεύσεις για το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου συμμετέχουν η J&P Αβαξ και η Aegean Oil, αν και εκτιμάται ότι γύρω τους θα «χτιστούν» κοινοπραξίες και με άλλες επιχειρήσεις, προκειμένου να δημιουργηθεί μια ομάδα που θα μπορεί να «τρέξει» αποτελεσματικά τη σύμβαση παραχώρησης.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)