04-06-2012, 12:09 PM
Ριζικές διαρθρωτικές αλλαγές στον κλάδο των ταξί στην Βικτώρια προτείνει ο πρώην Επίτροπος της Αυστραλιανής Επιτροπής Ανταγωνισμού και Προστασίας του Καταναλωτή, οικονομολόγος, καθηγητής, Άλαν Φελς, που για ένα περίπου χρόνο είχε επιφορτιστεί με την διεξαγωγή σχετικής έρευνας και της οποίας τα πορίσματα είδαν χθες το φως της δημοσιότητας.
Οι αλλαγές που προτείνονται έχουν ως βασικό στόχο, αφενός, την αύξηση των ταξί στους δρόμους της Μελβούρνης και, αφετέρου, την αύξηση των μισθών των οδηγών ταξί. Προκειμένου να επιτευχθούν οι συγκεκριμένοι στόχοι, ο κ. Φελς προτείνει επίσης και την αύξηση των κομίστρων τα Σαββατοκύριακα, αλλά και των κομίστρων μικρών διαδρομών.
Σύμφωνα με τις προτάσεις του κ. Φελς, η αύξηση των κομίστρων από την Παρασκευή το βράδυ έως και την Κυριακή θα πρέπει να είναι της τάξης του 20% ενώ προκειμένου να ισοσκελιστεί ο αντίκτυπος που θα έχει αυτή η αύξηση στους καταναλωτές ο κ. Φελς προτείνει και μειωμένα κόμιστρα για τις καθημερινές αλλά και για τις μεγαλύτερες διαδρομές.
Κάποιες άλλες από τις 143 προτάσεις του κ. Φελς είναι η καλύτερη εκπαίδευση των οδηγών και η επιβολή αυστηρότερων κριτηρίων στην χορήγηση των αδειών οδήγησης ταξί. Ο κ. Φελς προτείνει, επίσης, να προστεθεί ένα ακόμα τεστ στις εξετάσεις για τη χορήγηση άδειας οδήγησης ταξί στο οποίο οι υποψήφιοι θα εξετάζονται και στο κατά πόσο γνωρίζουν όχι μόνο τους δρόμους της πόλης αλλά και την αγγλική γλώσσα, την πόλη της Μελβούρνης γενικότερα, αλλά και τις ικανότητές τους στη σωστή εξυπηρέτηση πελατών. Επιπρόσθετα, ο κ. Φελς προτείνει και την αύξηση των ποσοστών που εισπράττουν οι οδηγοί από τους ιδιοκτήτες με βάση τα έσοδα από τα κόμιστρα.
«Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί σήμερα ο κλάδος» είπε ο κ. Φελς «δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στο επιβατικό κοινό. Γι’ αυτό είναι πεποίθησή μου ότι πρέπει να γίνουν ριζικές αλλαγές γιατί αν δεν γίνει αυτό ο κλάδος θα συνεχίζει να συρρικνώνεται» συμπλήρωσε.
Προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση «του στόλου» των ταξί ο κ. Φελς προτείνει την μείωση του κόστους των αδειών ταξί η οποία κατά τον κ. Φελς πρέπει να διαμορφωθεί στις $100,000, ποσό το οποίο οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να πληρώσουν σε πέντε ισομερείς ετήσιες δόσεις των $20,000 έκαστη. «Σήμερα το κόστος για την απόκτηση άδειας ταξί φτάνει τις $500,000 και αυτό οδηγεί στην αύξηση των κομίστρων, στην αύξηση του κόστους συντήρησης του ταξί αλλά και στην μείωση των μισθών που οι ιδιοκτήτες πληρώνουν στους οδηγούς» είπε ο καθηγητής.
Ο κ. Φελς πρόσθεσε, επίσης, ότι ο κλάδος των ταξί συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομία της Βικτώριας και πιθανή συρρίκνωσή του δεν θα έχει ολέθριες συνέπειες μόνο για τον κλάδο αυτό καθ’ αυτό αλλά και για την οικονομία της πολιτείας γενικότερα.
Να αναφέρουμε ότι αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 5258 ταξί στους δρόμους της Μελβούρνης ενώ ο κλάδος συνεισφέρει στην οικονομία της Βικτώριας από $700 έως $800 εκατ. τον χρόνο.
Οι αλλαγές που προτείνονται έχουν ως βασικό στόχο, αφενός, την αύξηση των ταξί στους δρόμους της Μελβούρνης και, αφετέρου, την αύξηση των μισθών των οδηγών ταξί. Προκειμένου να επιτευχθούν οι συγκεκριμένοι στόχοι, ο κ. Φελς προτείνει επίσης και την αύξηση των κομίστρων τα Σαββατοκύριακα, αλλά και των κομίστρων μικρών διαδρομών.
Σύμφωνα με τις προτάσεις του κ. Φελς, η αύξηση των κομίστρων από την Παρασκευή το βράδυ έως και την Κυριακή θα πρέπει να είναι της τάξης του 20% ενώ προκειμένου να ισοσκελιστεί ο αντίκτυπος που θα έχει αυτή η αύξηση στους καταναλωτές ο κ. Φελς προτείνει και μειωμένα κόμιστρα για τις καθημερινές αλλά και για τις μεγαλύτερες διαδρομές.
Κάποιες άλλες από τις 143 προτάσεις του κ. Φελς είναι η καλύτερη εκπαίδευση των οδηγών και η επιβολή αυστηρότερων κριτηρίων στην χορήγηση των αδειών οδήγησης ταξί. Ο κ. Φελς προτείνει, επίσης, να προστεθεί ένα ακόμα τεστ στις εξετάσεις για τη χορήγηση άδειας οδήγησης ταξί στο οποίο οι υποψήφιοι θα εξετάζονται και στο κατά πόσο γνωρίζουν όχι μόνο τους δρόμους της πόλης αλλά και την αγγλική γλώσσα, την πόλη της Μελβούρνης γενικότερα, αλλά και τις ικανότητές τους στη σωστή εξυπηρέτηση πελατών. Επιπρόσθετα, ο κ. Φελς προτείνει και την αύξηση των ποσοστών που εισπράττουν οι οδηγοί από τους ιδιοκτήτες με βάση τα έσοδα από τα κόμιστρα.
«Ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί σήμερα ο κλάδος» είπε ο κ. Φελς «δεν εμπνέει εμπιστοσύνη στο επιβατικό κοινό. Γι’ αυτό είναι πεποίθησή μου ότι πρέπει να γίνουν ριζικές αλλαγές γιατί αν δεν γίνει αυτό ο κλάδος θα συνεχίζει να συρρικνώνεται» συμπλήρωσε.
Προκειμένου να επιτευχθεί η αύξηση «του στόλου» των ταξί ο κ. Φελς προτείνει την μείωση του κόστους των αδειών ταξί η οποία κατά τον κ. Φελς πρέπει να διαμορφωθεί στις $100,000, ποσό το οποίο οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να πληρώσουν σε πέντε ισομερείς ετήσιες δόσεις των $20,000 έκαστη. «Σήμερα το κόστος για την απόκτηση άδειας ταξί φτάνει τις $500,000 και αυτό οδηγεί στην αύξηση των κομίστρων, στην αύξηση του κόστους συντήρησης του ταξί αλλά και στην μείωση των μισθών που οι ιδιοκτήτες πληρώνουν στους οδηγούς» είπε ο καθηγητής.
Ο κ. Φελς πρόσθεσε, επίσης, ότι ο κλάδος των ταξί συνεισφέρει σημαντικά στην οικονομία της Βικτώριας και πιθανή συρρίκνωσή του δεν θα έχει ολέθριες συνέπειες μόνο για τον κλάδο αυτό καθ’ αυτό αλλά και για την οικονομία της πολιτείας γενικότερα.
Να αναφέρουμε ότι αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν 5258 ταξί στους δρόμους της Μελβούρνης ενώ ο κλάδος συνεισφέρει στην οικονομία της Βικτώριας από $700 έως $800 εκατ. τον χρόνο.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.