15-05-2012, 11:26 AM
Την εξεύρεση λύσης για να αρθεί το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας δραστηριοτήτων στο Σιλό και την ένταξη στο Πρόγραμμα ΕΠΠΕΡΑΑ του συνόλου των έργων για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού του Βόλου ζήτησε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός από τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Θάνο Πάλλη.
Όπως είναι γνωστό το λιμάνι του Βόλου αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας δραστηριοτήτων στο Σιλό, το εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των έργων που απαιτούνται από την Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.) 199731/2011 έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Η προθεσμία που είχε δοθεί με την Κ.Υ.Α. για την ολοκλήρωση των έργων εκπνέει στις 31 Μαΐου και εφόσον δεν δοθεί μέχρι τότε χρονική παράταση, μία από τις σημαντικές εργασίες στο λιμάνι δεν μπορεί να συνεχισθεί.
Ο κ. Αγοραστός επεσήμανε στον κ. Πάλλη την άμεση ανάγκη να δοθεί χρονική παράταση για την υλοποίηση των έργων, τα οποία αδυνατεί να χρηματοδοτήσει η Ο.Λ.Β. Α.Ε. και μπορούν να γίνουν μόνο με χρηματοδότηση από κρατικούς πόρους. «Με την ενδεχόμενη αναστολή λειτουργίας το εμπορικό λιμάνι του Βόλου δέχεται οικονομικό πλήγμα και θα αντιμετωπίσουν ανάλογα προβλήματα εργαζόμενοι και ναυτικοί πράκτορες, που σχετίζονται με τη μεταφορά και αποθήκευση των σιτηρών.
Παράλληλα το λιμάνι κινδυνεύει να απολέσει σημαντικούς πελάτες σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο. Είναι άμεση ανάγκη η εξεύρεση λύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος έχει αποστείλει έγγραφο προς το Υ.ΠΕ.ΚΑ (10/04/2012) με κοινοποίηση στο ΥΠ.Α.ΑΝ. και με το οποίο ζητούσε την παράταση της ανωτέρω προθεσμίας για να εκπληρωθούν οι περιβαλλοντικοί όροι, επικαλούμενος και έγγραφο που φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή ΥΠ.Α.ΑΝ., με το οποίο ζητείτο αμέσως μετά την υπογραφή της Κ.Υ.Α., επέκταση του χρόνου ολοκλήρωσης των έργων μέχρι τις 31/05/2013.
Οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στο Σιλό για τον περιορισμό της αερορύπανσης είναι σημαντικές διότι:
α) Πρόκειται για μια εγκατάσταση με παλαιό μηχανολογικό εξοπλισμό
β) Πρόκειται για ένα παλαιό κτίριο από οπλισμένο σκυρόδεμα δίπλα στη θάλασσα το οποίο σίγουρα έχει υποστεί τη φθορά του χρόνου και απαιτείται έλεγχος της στατικής επάρκειάς του πριν από οποιαδήποτε αλλαγή στα δομικά στοιχεία όπως προσθήκη συστήματος υβριδικών φίλτρων για την κατακράτηση της σκόνης.
γ) απαιτείται αντικατάσταση του συστήματος φόρτωσης και εκφόρτωσης (πυλώνας) διότι η σημερινή παλαιά εγκατάσταση προκαλεί ρύπανση. Το ζήτημα αυτό αποτέλεσε αντικείμενο συνάντησης του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού και του προέδρου και διευθύνοντα σύμβουλους της Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννη Πρίγκου παρουσία του αντιπεριφερειάρχη κ . Αργύρη Κοπάνα, του περιφερειακού συμβούλου κ. Καλτσογιάννη, του δ/ντη των Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Αλεξάνδρου στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας.
Όπως είναι γνωστό το λιμάνι του Βόλου αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο αναστολής λειτουργίας δραστηριοτήτων στο Σιλό, το εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των έργων που απαιτούνται από την Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α.) 199731/2011 έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Η προθεσμία που είχε δοθεί με την Κ.Υ.Α. για την ολοκλήρωση των έργων εκπνέει στις 31 Μαΐου και εφόσον δεν δοθεί μέχρι τότε χρονική παράταση, μία από τις σημαντικές εργασίες στο λιμάνι δεν μπορεί να συνεχισθεί.
Ο κ. Αγοραστός επεσήμανε στον κ. Πάλλη την άμεση ανάγκη να δοθεί χρονική παράταση για την υλοποίηση των έργων, τα οποία αδυνατεί να χρηματοδοτήσει η Ο.Λ.Β. Α.Ε. και μπορούν να γίνουν μόνο με χρηματοδότηση από κρατικούς πόρους. «Με την ενδεχόμενη αναστολή λειτουργίας το εμπορικό λιμάνι του Βόλου δέχεται οικονομικό πλήγμα και θα αντιμετωπίσουν ανάλογα προβλήματα εργαζόμενοι και ναυτικοί πράκτορες, που σχετίζονται με τη μεταφορά και αποθήκευση των σιτηρών.
Παράλληλα το λιμάνι κινδυνεύει να απολέσει σημαντικούς πελάτες σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο. Είναι άμεση ανάγκη η εξεύρεση λύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος έχει αποστείλει έγγραφο προς το Υ.ΠΕ.ΚΑ (10/04/2012) με κοινοποίηση στο ΥΠ.Α.ΑΝ. και με το οποίο ζητούσε την παράταση της ανωτέρω προθεσμίας για να εκπληρωθούν οι περιβαλλοντικοί όροι, επικαλούμενος και έγγραφο που φέρει την υπογραφή του αναπληρωτή ΥΠ.Α.ΑΝ., με το οποίο ζητείτο αμέσως μετά την υπογραφή της Κ.Υ.Α., επέκταση του χρόνου ολοκλήρωσης των έργων μέχρι τις 31/05/2013.
Οι επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στο Σιλό για τον περιορισμό της αερορύπανσης είναι σημαντικές διότι:
α) Πρόκειται για μια εγκατάσταση με παλαιό μηχανολογικό εξοπλισμό
β) Πρόκειται για ένα παλαιό κτίριο από οπλισμένο σκυρόδεμα δίπλα στη θάλασσα το οποίο σίγουρα έχει υποστεί τη φθορά του χρόνου και απαιτείται έλεγχος της στατικής επάρκειάς του πριν από οποιαδήποτε αλλαγή στα δομικά στοιχεία όπως προσθήκη συστήματος υβριδικών φίλτρων για την κατακράτηση της σκόνης.
γ) απαιτείται αντικατάσταση του συστήματος φόρτωσης και εκφόρτωσης (πυλώνας) διότι η σημερινή παλαιά εγκατάσταση προκαλεί ρύπανση. Το ζήτημα αυτό αποτέλεσε αντικείμενο συνάντησης του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού και του προέδρου και διευθύνοντα σύμβουλους της Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννη Πρίγκου παρουσία του αντιπεριφερειάρχη κ . Αργύρη Κοπάνα, του περιφερειακού συμβούλου κ. Καλτσογιάννη, του δ/ντη των Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Αλεξάνδρου στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας.