05-03-2012, 08:17 PM
Λόγω ύφεσης, γραφειοκρατίας και ακριβών καυσίμων
Χωρίς ακτοπλοϊκή συγκοινωνία κινδυνεύουν να μείνουν νησιά του Αιγαίου, εξαιτίας των σοβαρότατων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, αλλά και της γραφειοκρατίας του ελληνικού κράτους, το οποίο, καταργώντας το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, πολλαπλασίασε τον χρόνο υλοποίησης κάθε μικρής ή μεγάλης δράσης.
Κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σημείωσαν ότι υπάρχουν θέματα που εάν δεν αντιμετωπισθούν, ο φόβος να μείνουν νησιά χωρίς πλοία μπορεί να γίνει τραγική πραγματικότητα.
Σοβαρό πρόβλημα αποτελεί, όπως δημοσιεύει η «Καθημερινή», το υψηλό κόστος των καυσίμων, το οποίο, το 2011 σε σχέση με το 2010, αυξήθηκε κατά 44%, ενώ για το 2012 η αύξησή του μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Αυτό σημαίνει ότι το ημερήσιο κόστος λειτουργίας ενός πλοίου αυξάνει σε βαθμό που δεν μπορεί να καλυφθεί, καθώς έχει μειωθεί η διακίνηση επιβατών και οχημάτων έως και 30%, ανάλογα με τη δρομολογιακή γραμμή.
Έτσι, οι εταιρείες, προκειμένου να περιορίσουν τις οικονομικές ζημίες τους, προχωρούν σε συγχωνεύσεις δρομολογίων ή μειώσεις τους, ενώ κάποιες άλλες έχουν επιλέξει πιο «δυναμικές» λύσεις, όπως να «δέσουν» πλοία τους.
Σε ορισμένες γραμμές οι εβδομαδιαίες προσεγγίσεις μειώνονται από έξι σε μία ή σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να διακοπούν τελείως τα δρομολόγια!
Χωρίς ακτοπλοϊκή συγκοινωνία κινδυνεύουν να μείνουν νησιά του Αιγαίου, εξαιτίας των σοβαρότατων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες, αλλά και της γραφειοκρατίας του ελληνικού κράτους, το οποίο, καταργώντας το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, πολλαπλασίασε τον χρόνο υλοποίησης κάθε μικρής ή μεγάλης δράσης.
Κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σημείωσαν ότι υπάρχουν θέματα που εάν δεν αντιμετωπισθούν, ο φόβος να μείνουν νησιά χωρίς πλοία μπορεί να γίνει τραγική πραγματικότητα.
Σοβαρό πρόβλημα αποτελεί, όπως δημοσιεύει η «Καθημερινή», το υψηλό κόστος των καυσίμων, το οποίο, το 2011 σε σχέση με το 2010, αυξήθηκε κατά 44%, ενώ για το 2012 η αύξησή του μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Αυτό σημαίνει ότι το ημερήσιο κόστος λειτουργίας ενός πλοίου αυξάνει σε βαθμό που δεν μπορεί να καλυφθεί, καθώς έχει μειωθεί η διακίνηση επιβατών και οχημάτων έως και 30%, ανάλογα με τη δρομολογιακή γραμμή.
Έτσι, οι εταιρείες, προκειμένου να περιορίσουν τις οικονομικές ζημίες τους, προχωρούν σε συγχωνεύσεις δρομολογίων ή μειώσεις τους, ενώ κάποιες άλλες έχουν επιλέξει πιο «δυναμικές» λύσεις, όπως να «δέσουν» πλοία τους.
Σε ορισμένες γραμμές οι εβδομαδιαίες προσεγγίσεις μειώνονται από έξι σε μία ή σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να διακοπούν τελείως τα δρομολόγια!