13-12-2011, 11:00 AM
Εφτασαν στη Θεσσαλονίκη τα πρώτα λεωφορεία που θα αντικαταστήσουν αστικά του ΟΑΣΘ τα οποία έχουν συμπληρώσει 15 χρόνια ζωής και πλέον ο χρόνος μετρά αντίστροφα για να αρχίσουν να κυκλοφορούν. Ο Οργανισμός προχωρά σε ριζική ανανέωση του στόλου του και με την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας θα διαθέτει λεωφορεία με μέσο όρο ζωής μόλις πέντε χρόνια!
Η πρώτη... φουρνιά των νέων αστικών αφορά σε 18 λεωφορεία, τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες της εξπρές γραμμής κορμού του ΟΑΣΘ από το σταθμό μετεπιβίβασης του Λαγκαδά μέχρι τα Πανεπιστήμια. Σήμερα, στη συγκεκριμένη γραμμή κυκλοφορούν λεωφορεία που έχουν συμπληρώσει τα 15 χρόνια ζωής, που προβλέπονται για τα οχήματα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, και κυκλοφορούν με ειδική άδεια από το αρμόδιο υπουργείο.
Από τα 18 λεωφορεία έχουν έρθει στη Θεσσαλονίκη τα επτά, τα οποία βρίσκονται στο στάδιο του εκτελωνισμού. «Είμαι ευχαριστημένος για το γεγονός ότι τα νέα λεωφορεία έχουν αρχίσει να έρχονται. Περιμένουμε τη σταδιακή παράδοση και των υπόλοιπων 11, μέχρι το τέλος του έτους», σημειώνει ο πρόεδρος του Οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία, της Irisbus, η οποία επιλέχθηκε μετά από διεθνή δημόσιο διαγωνισμό, είναι απλά, των 100 θέσεων. Τα 12 έχουν τρεις πόρτες και τα έξι δύο πόρτες.
Επιπλέον, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 αναμένονται ακόμη 15 λεωφορεία, αυτήν τη φορά αρθρωτά, των 165 θέσεων, μάρκας Mercedes, μετά από σύμβαση η οποία υπογράφηκε επίσης μετά τη διενέργεια διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού. Η παρτίδα αυτή θα αντικαταστήσει μπλε αρθρωτά λεωφορεία που σήμερα εξακολουθούν να κυκλοφορούν, αλλά θα αποσυρθούν.
Ολα τα λεωφορεία θα διαθέτουν κλιματισμό, θα είναι προσβάσιμα στους ανθρώπους με αναπηρίες, θα έχουν μόνο ένα σκαλοπάτι, θα διαθέτουν σύστημα επίκλησης και θα είναι αντιρρυπαντικά, διαθέτοντας κινητήρα Euro 5.
Νέος διαγωνισμός
Πέρα από τα 18 συν 15 λεωφορεία, ο Οργανισμός έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις προδιαγραφές που θα βγάλει στον αέρα, προκειμένου να προχωρήσει σε νέο διεθνή δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια 45 απλών λεωφορείων των 100 θέσεων, με τρεις πόρτες, και 45 αρθρωτών λεωφορείων των 165 θέσεων.
Η παραλαβή των 90 λεωφορείων θα αρχίσει να γίνεται το 2012 και θα ολοκληρωθεί το 2013. Τα νέα οχήματα θα αντικαταστήσουν όλα τα εναπομείναντα μπλε αρθρωτά και τα απλά που θα συμπληρώνουν 15 χρόνια ζωής.
Τα νέα λεωφορεία θα διαθέτουν κινητήρα Euro 5, εκτός εάν μέχρι την παραλαβή τους έχει κυκλοφορήσει ακόμη καλύτερος κινητήρας, Euro 6. Το κόστος για όλα τα λεωφορεία που αντικαθίστανται ανέρχεται σε περίπου 32,5 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από κεφάλαια των μετόχων του ΟΑΣΘ.
ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Η πρώτη... φουρνιά των νέων αστικών αφορά σε 18 λεωφορεία, τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες της εξπρές γραμμής κορμού του ΟΑΣΘ από το σταθμό μετεπιβίβασης του Λαγκαδά μέχρι τα Πανεπιστήμια. Σήμερα, στη συγκεκριμένη γραμμή κυκλοφορούν λεωφορεία που έχουν συμπληρώσει τα 15 χρόνια ζωής, που προβλέπονται για τα οχήματα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, και κυκλοφορούν με ειδική άδεια από το αρμόδιο υπουργείο.
Από τα 18 λεωφορεία έχουν έρθει στη Θεσσαλονίκη τα επτά, τα οποία βρίσκονται στο στάδιο του εκτελωνισμού. «Είμαι ευχαριστημένος για το γεγονός ότι τα νέα λεωφορεία έχουν αρχίσει να έρχονται. Περιμένουμε τη σταδιακή παράδοση και των υπόλοιπων 11, μέχρι το τέλος του έτους», σημειώνει ο πρόεδρος του Οργανισμού, Χρήστος Στεφανίδης. Τα συγκεκριμένα λεωφορεία, της Irisbus, η οποία επιλέχθηκε μετά από διεθνή δημόσιο διαγωνισμό, είναι απλά, των 100 θέσεων. Τα 12 έχουν τρεις πόρτες και τα έξι δύο πόρτες.
Επιπλέον, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012 αναμένονται ακόμη 15 λεωφορεία, αυτήν τη φορά αρθρωτά, των 165 θέσεων, μάρκας Mercedes, μετά από σύμβαση η οποία υπογράφηκε επίσης μετά τη διενέργεια διεθνούς δημόσιου διαγωνισμού. Η παρτίδα αυτή θα αντικαταστήσει μπλε αρθρωτά λεωφορεία που σήμερα εξακολουθούν να κυκλοφορούν, αλλά θα αποσυρθούν.
Ολα τα λεωφορεία θα διαθέτουν κλιματισμό, θα είναι προσβάσιμα στους ανθρώπους με αναπηρίες, θα έχουν μόνο ένα σκαλοπάτι, θα διαθέτουν σύστημα επίκλησης και θα είναι αντιρρυπαντικά, διαθέτοντας κινητήρα Euro 5.
Νέος διαγωνισμός
Πέρα από τα 18 συν 15 λεωφορεία, ο Οργανισμός έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις προδιαγραφές που θα βγάλει στον αέρα, προκειμένου να προχωρήσει σε νέο διεθνή δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια 45 απλών λεωφορείων των 100 θέσεων, με τρεις πόρτες, και 45 αρθρωτών λεωφορείων των 165 θέσεων.
Η παραλαβή των 90 λεωφορείων θα αρχίσει να γίνεται το 2012 και θα ολοκληρωθεί το 2013. Τα νέα οχήματα θα αντικαταστήσουν όλα τα εναπομείναντα μπλε αρθρωτά και τα απλά που θα συμπληρώνουν 15 χρόνια ζωής.
Τα νέα λεωφορεία θα διαθέτουν κινητήρα Euro 5, εκτός εάν μέχρι την παραλαβή τους έχει κυκλοφορήσει ακόμη καλύτερος κινητήρας, Euro 6. Το κόστος για όλα τα λεωφορεία που αντικαθίστανται ανέρχεται σε περίπου 32,5 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από κεφάλαια των μετόχων του ΟΑΣΘ.
ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.