13-12-2011, 02:11 PM
Οπως ανακοίνωσε χθες από την Αλεξανδρούπολη ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Αδ. Γεωργιάδης, θα γίνει πραγματικότητα η σιδηροδρομική σύνδεση
Με καθυστέρηση τουλάχιστον 15 ετών το βορειότερο λιμάνι της χώρας, στην Αλεξανδρούπολη, θα επιδιωχθεί να συνδεθεί με το σιδηρόδρομο μέχρι και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, ενώ το σύνολο των έργων, που απαιτούνται, για να καταστεί πλήρως λειτουργικό απαιτούν πόρους 120-130 εκατ. ευρώ. Όπως ανακοίνωσε χθες από την Αλεξανδρούπολη ο υφυπουργός Ναυτιλίας Α. Γεωργιάδης, θα γίνει πραγματικότητα η σιδηροδρομική σύνδεση, ενώ την ίδια στιγμή ο Οργανισμός Λιμένος της πόλης, μέσω συμμετοχής του σε σχετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, θα προσπαθήσει να αποκτήσει εμπορευματική σύνδεση, μέσω τρένου, με τους λιμένες του Σβίλενγκραντ και του Μπουργκάς.
Για το σκοπό αυτό και στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μελέτη κόστους 3,5-4 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) στη σχετική πρωτοβουλία λαμβάνουν μέρος ο ΟΣΕ, ο αντίστοιχος οργανισμός σιδηροδρομών της Βουλγαρίας κ.ά.
«Κολοβό» είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που το 2007 χαρακτηρίστηκε ως «λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος» (ο σημαντικότερος ανάλογος χαρακτηρισμός σε κοινοτικό επίπεδο) και όσον αφορά στην οδική σύνδεση, καθώς δεν έχει έξοδο-είσοδο στην Εγνατία Οδό, τη στιγμή που το ενδεχόμενο αυτό είχε μελετηθεί στο πρόσφατο παρελθόν.
Για Εγνατία
Μάλιστα για να μπορέσει να αποκτήσει πρόσβαση στην Εγνατία θα πρέπει πρώτα να κατασκευαστεί η περιφερειακή οδός της πόλης, ήτοι θα απαιτηθεί τουλάχιστον ακόμη μία πενταετία στην καλύτερη περίπτωση.
Στα έργα, που απαιτούνται για να μπορέσει το λιμάνι να λειτουργήσει αποτελεσματικά, περιλαμβάνονται πολυχρηστικός σταθμός containers, η ολοκλήρωση της εκβάθυνσης κ.ά., τα οποία προωθούνται για ένταξη στο ΕΣΠΑ.
Παράλληλα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και ιδιωτικών ομίλων, όπως αυτός του Κοπελούζου, που διαθέτει σχέδιο επένδυσης για σταθμό μεταφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Θρακικό πέλαγος, 22 χλμ. νοτιοδυτικά της πόλης. Τέλος, το λιμάνι δεν αναμένεται να επηρεαστεί καθόλου από πιθανή οριστική ματαίωση στην κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, καθώς ούτως ή άλλως δεν θα είχε σχεδόν κανένα όφελος από την υλοποίησή του.
Με καθυστέρηση τουλάχιστον 15 ετών το βορειότερο λιμάνι της χώρας, στην Αλεξανδρούπολη, θα επιδιωχθεί να συνδεθεί με το σιδηρόδρομο μέχρι και την περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, ενώ το σύνολο των έργων, που απαιτούνται, για να καταστεί πλήρως λειτουργικό απαιτούν πόρους 120-130 εκατ. ευρώ. Όπως ανακοίνωσε χθες από την Αλεξανδρούπολη ο υφυπουργός Ναυτιλίας Α. Γεωργιάδης, θα γίνει πραγματικότητα η σιδηροδρομική σύνδεση, ενώ την ίδια στιγμή ο Οργανισμός Λιμένος της πόλης, μέσω συμμετοχής του σε σχετικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, θα προσπαθήσει να αποκτήσει εμπορευματική σύνδεση, μέσω τρένου, με τους λιμένες του Σβίλενγκραντ και του Μπουργκάς.
Για το σκοπό αυτό και στο πλαίσιο του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί μελέτη κόστους 3,5-4 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) στη σχετική πρωτοβουλία λαμβάνουν μέρος ο ΟΣΕ, ο αντίστοιχος οργανισμός σιδηροδρομών της Βουλγαρίας κ.ά.
«Κολοβό» είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που το 2007 χαρακτηρίστηκε ως «λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος» (ο σημαντικότερος ανάλογος χαρακτηρισμός σε κοινοτικό επίπεδο) και όσον αφορά στην οδική σύνδεση, καθώς δεν έχει έξοδο-είσοδο στην Εγνατία Οδό, τη στιγμή που το ενδεχόμενο αυτό είχε μελετηθεί στο πρόσφατο παρελθόν.
Για Εγνατία
Μάλιστα για να μπορέσει να αποκτήσει πρόσβαση στην Εγνατία θα πρέπει πρώτα να κατασκευαστεί η περιφερειακή οδός της πόλης, ήτοι θα απαιτηθεί τουλάχιστον ακόμη μία πενταετία στην καλύτερη περίπτωση.
Στα έργα, που απαιτούνται για να μπορέσει το λιμάνι να λειτουργήσει αποτελεσματικά, περιλαμβάνονται πολυχρηστικός σταθμός containers, η ολοκλήρωση της εκβάθυνσης κ.ά., τα οποία προωθούνται για ένταξη στο ΕΣΠΑ.
Παράλληλα το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον και ιδιωτικών ομίλων, όπως αυτός του Κοπελούζου, που διαθέτει σχέδιο επένδυσης για σταθμό μεταφόρτωσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Θρακικό πέλαγος, 22 χλμ. νοτιοδυτικά της πόλης. Τέλος, το λιμάνι δεν αναμένεται να επηρεαστεί καθόλου από πιθανή οριστική ματαίωση στην κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, καθώς ούτως ή άλλως δεν θα είχε σχεδόν κανένα όφελος από την υλοποίησή του.