29-11-2011, 02:00 PM
Οι όροι δόμησης των κτηρίων θα καθοριστούν από τη μελέτη η οποία θα πρέπει να εγκριθεί από την ΕΣΑΛ
«Πέρασε» χθες από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το μάστερ πλαν της λιμενολεκάνης του Ρεθύμνου, ένα έργο που το Λιμενικό Ταμείο θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη και αναβάθμιση του εμπορικού λιμανιού, ενώ θα βάζει δυναμικά στον «χάρτη» της κρουαζιέρας το Ρέθυμνο.
Το μάστερ πλαν παρουσίασε στην Επιτροπή ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μίνως Αλεφαντινός και λίγες ώρες αργότερα έλαβε την έγκριση.
Η χωροθέτηση και τα λιμενικά έργα σε όλο το τμήμα της λιμενολεκάνης από τη μαρίνα μέχρι και το λιμάνι εγκρίθηκαν, κάτι που ανοίγει το δρόμο για τη δημοπράτηση των μελετών, ενώ σε ό,τι αφορά το κτηριολογικό για την ανωδομή που σχεδιάζεται στο έργο, θα περάσει όταν είναι έτοιμες οι μελέτες, σε δυο φάσεις, πάλι από την έγκριση της ΕΣΑΛ.
Όταν ολοκληρωθούν δηλαδή οι μελέτες για τα κτήρια, τότε θα κατατεθούν στην ΕΣΑΛ για να τεθούν οι όροι δόμησης, δεδομένου ότι το έργο θα γίνει κοντά σε μνημεία και στην πόλη και τα κτήρια οφείλουν να είναι εναρμονισμένα με το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια νέα μαρίνα πάνω στην υπάρχουσα, μια επέκταση δηλαδή και αναβάθμιση των υπαρχουσών υποδομών σε μεγάλη κλίμακα που απαιτεί ωστόσο σεβασμό στο περιβάλλον και την πόλη και όχι γιγάντιες κατασκευές.
Με βάση τη μελέτη που είχε παρουσιαστεί πριν από περίπου ένα χρόνο, το σύνολο της λιμενολεκάνης αντιμετωπίζεται ως ενιαίο, γι’ αυτό και η μελέτη προβλέπει όλες τις λειτουργίες και παροχές υπηρεσιών από το λιμάνι ως τη μαρίνα, συμπεριλαμβανομένης και της αμμώδους έκτασης που μεσολαβεί.
Την ικανοποίησή του για την έγκριση από την ΕΣΑΛ εκφράζει ο κ. Αλεφαντινός, τονίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο «ξεμπλοκάρει» η διαδικασία της γραφειοκρατίας και είναι όλα έτοιμα για το επόμενο βήμα. Τώρα θα υποβληθεί το τμήμα που αφορά τη μαρίνα στο Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης του υπουργείου Πολιτισμού για να λάβει την απαραίτητη έγκριση και στη συνέχεια ξεκινάει η αναζήτηση μελετητή.
Ουσιαστικά πρόκειται για τρεις μελέτες που αφορούν δυο μέρη: Το εμπορικό κομμάτι του λιμένα και την κρουαζιέρα. Συγκεκριμένα, την είσοδο του λιμανιού και την προστασία του, τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του λιμανιού, το λιμενικό έργο για την κρουαζιέρα.
Τα χρήματα πάντως για τη μελέτη των λιμενικών έργων στο λιμάνι, έχουν εξασφαλίσει πίστωση από την Περιφέρεια Κρήτης μέσω του ΕΣΠΑ και ανέρχονται στο ποσό των 871 χιλιάδων ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα κτήρια και δεδομένου ότι όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η μελέτη υπήρξαν αντιδράσεις, ο κ. Αλεφαντινός υποστηρίζει πως «θα μπουν κανόνες, θα σεβαστούμε το περιβάλλον και ταυτόχρονα θα δούμε τι συμφέρει την πόλη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Ναυτεμπορική τη Δευτέρα, για το εν λόγω έργο στο Ρέθυμνο και άλλα λιμενικά έργα σε διάφορες περιοχές της χώρας, υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές, ωστόσο η γραφειοκρατία μπλοκάρει τις διαδικασίες, όπως ανέφερε το ρεπορτάζ.
Το γεγονός ότι πέρασε από την ΕΣΑΛ το έργο του Ρεθύμνου χαρακτηρίζεται ως θετικό για τους υποψήφιους επενδυτές.
Τι προβλέπει η μελέτη για τη λιμενολεκάνη
Με βάση τη μελέτη που εκπόνησαν οι μελετητές Σιώρης και Αυγουστίνος, στο σημερινό εμπορικό – επιβατικό λιμάνι προβλέπεται η δημιουργία βόρεια της υποδομής για την υποδοχή των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Προβλέπεται ακόμα η δημιουργία του χώρου πρόσδεσης των οχηματαγωγών και των εμπορικών πλοίων, καθώς και θέσεις υποδοχής περιορισμένης διάρκειας σκαφών ειδικών περιπτώσεων.
Από την πλευρά της σημερινής μαρίνας, προβλέπεται η υποδομή για την υποδοχή σκαφών αναψυχής 10 μέτρων και μέγαγιωτ, υποδομές για την υποδοχή επαγγελματικών αλιευτικών και τουριστικών σκαφών, καθώς και σκαφών αναψυχής και ερασιτεχνικών αλιευτικών ντόπιων ιδιοκτητών. Ακόμα, προβλέπεται η υποδοχή ημερόπλοιων.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες υποδομές, προβλέπεται η κατασκευή ενός κυκλικού πάρκινγκ στη θέση του σημερινού πάρκινγκ δίπλα στο λιμάνι, ενώ ανάλογου τύπου χώρο στάθμευσης η μελέτη προβλέπει και στη σημερινή μαρίνα.
Οι υποδομές «εμπλουτίζονται» με την αναβάθμιση της αμμώδους έκτασης (από το Λύκειο Ελληνίδων ώς το Δελφίνι) ως «παραλιακός περίπατος “υδάτινο τοπίο”», ενώ η μελέτη προβλέπει δασύλλιο, χώρο αθλοπαιδιών και παιδότοπο.
Προβλέπονται ακόμα χώρος πρασίνου, πεζόδρομοι, γήπεδα εμπορικών χώρων και αναψυχής, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή κτηρίων, τα οποία θα χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της υποδοχής των επισκεπτών, αλλά και για άλλου είδους χρήσεις οι οποίες θα καθοριστούν από τον επενδυτή.
«Πέρασε» χθες από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) το μάστερ πλαν της λιμενολεκάνης του Ρεθύμνου, ένα έργο που το Λιμενικό Ταμείο θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη και αναβάθμιση του εμπορικού λιμανιού, ενώ θα βάζει δυναμικά στον «χάρτη» της κρουαζιέρας το Ρέθυμνο.
Το μάστερ πλαν παρουσίασε στην Επιτροπή ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Μίνως Αλεφαντινός και λίγες ώρες αργότερα έλαβε την έγκριση.
Η χωροθέτηση και τα λιμενικά έργα σε όλο το τμήμα της λιμενολεκάνης από τη μαρίνα μέχρι και το λιμάνι εγκρίθηκαν, κάτι που ανοίγει το δρόμο για τη δημοπράτηση των μελετών, ενώ σε ό,τι αφορά το κτηριολογικό για την ανωδομή που σχεδιάζεται στο έργο, θα περάσει όταν είναι έτοιμες οι μελέτες, σε δυο φάσεις, πάλι από την έγκριση της ΕΣΑΛ.
Όταν ολοκληρωθούν δηλαδή οι μελέτες για τα κτήρια, τότε θα κατατεθούν στην ΕΣΑΛ για να τεθούν οι όροι δόμησης, δεδομένου ότι το έργο θα γίνει κοντά σε μνημεία και στην πόλη και τα κτήρια οφείλουν να είναι εναρμονισμένα με το φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον.
Ουσιαστικά πρόκειται για μια νέα μαρίνα πάνω στην υπάρχουσα, μια επέκταση δηλαδή και αναβάθμιση των υπαρχουσών υποδομών σε μεγάλη κλίμακα που απαιτεί ωστόσο σεβασμό στο περιβάλλον και την πόλη και όχι γιγάντιες κατασκευές.
Με βάση τη μελέτη που είχε παρουσιαστεί πριν από περίπου ένα χρόνο, το σύνολο της λιμενολεκάνης αντιμετωπίζεται ως ενιαίο, γι’ αυτό και η μελέτη προβλέπει όλες τις λειτουργίες και παροχές υπηρεσιών από το λιμάνι ως τη μαρίνα, συμπεριλαμβανομένης και της αμμώδους έκτασης που μεσολαβεί.
Την ικανοποίησή του για την έγκριση από την ΕΣΑΛ εκφράζει ο κ. Αλεφαντινός, τονίζοντας ότι με αυτόν τον τρόπο «ξεμπλοκάρει» η διαδικασία της γραφειοκρατίας και είναι όλα έτοιμα για το επόμενο βήμα. Τώρα θα υποβληθεί το τμήμα που αφορά τη μαρίνα στο Τμήμα Τουριστικής Ανάπτυξης του υπουργείου Πολιτισμού για να λάβει την απαραίτητη έγκριση και στη συνέχεια ξεκινάει η αναζήτηση μελετητή.
Ουσιαστικά πρόκειται για τρεις μελέτες που αφορούν δυο μέρη: Το εμπορικό κομμάτι του λιμένα και την κρουαζιέρα. Συγκεκριμένα, την είσοδο του λιμανιού και την προστασία του, τη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του λιμανιού, το λιμενικό έργο για την κρουαζιέρα.
Τα χρήματα πάντως για τη μελέτη των λιμενικών έργων στο λιμάνι, έχουν εξασφαλίσει πίστωση από την Περιφέρεια Κρήτης μέσω του ΕΣΠΑ και ανέρχονται στο ποσό των 871 χιλιάδων ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα κτήρια και δεδομένου ότι όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η μελέτη υπήρξαν αντιδράσεις, ο κ. Αλεφαντινός υποστηρίζει πως «θα μπουν κανόνες, θα σεβαστούμε το περιβάλλον και ταυτόχρονα θα δούμε τι συμφέρει την πόλη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Ναυτεμπορική τη Δευτέρα, για το εν λόγω έργο στο Ρέθυμνο και άλλα λιμενικά έργα σε διάφορες περιοχές της χώρας, υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές, ωστόσο η γραφειοκρατία μπλοκάρει τις διαδικασίες, όπως ανέφερε το ρεπορτάζ.
Το γεγονός ότι πέρασε από την ΕΣΑΛ το έργο του Ρεθύμνου χαρακτηρίζεται ως θετικό για τους υποψήφιους επενδυτές.
Τι προβλέπει η μελέτη για τη λιμενολεκάνη
Με βάση τη μελέτη που εκπόνησαν οι μελετητές Σιώρης και Αυγουστίνος, στο σημερινό εμπορικό – επιβατικό λιμάνι προβλέπεται η δημιουργία βόρεια της υποδομής για την υποδοχή των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Προβλέπεται ακόμα η δημιουργία του χώρου πρόσδεσης των οχηματαγωγών και των εμπορικών πλοίων, καθώς και θέσεις υποδοχής περιορισμένης διάρκειας σκαφών ειδικών περιπτώσεων.
Από την πλευρά της σημερινής μαρίνας, προβλέπεται η υποδομή για την υποδοχή σκαφών αναψυχής 10 μέτρων και μέγαγιωτ, υποδομές για την υποδοχή επαγγελματικών αλιευτικών και τουριστικών σκαφών, καθώς και σκαφών αναψυχής και ερασιτεχνικών αλιευτικών ντόπιων ιδιοκτητών. Ακόμα, προβλέπεται η υποδοχή ημερόπλοιων.
Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες υποδομές, προβλέπεται η κατασκευή ενός κυκλικού πάρκινγκ στη θέση του σημερινού πάρκινγκ δίπλα στο λιμάνι, ενώ ανάλογου τύπου χώρο στάθμευσης η μελέτη προβλέπει και στη σημερινή μαρίνα.
Οι υποδομές «εμπλουτίζονται» με την αναβάθμιση της αμμώδους έκτασης (από το Λύκειο Ελληνίδων ώς το Δελφίνι) ως «παραλιακός περίπατος “υδάτινο τοπίο”», ενώ η μελέτη προβλέπει δασύλλιο, χώρο αθλοπαιδιών και παιδότοπο.
Προβλέπονται ακόμα χώρος πρασίνου, πεζόδρομοι, γήπεδα εμπορικών χώρων και αναψυχής, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή κτηρίων, τα οποία θα χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της υποδοχής των επισκεπτών, αλλά και για άλλου είδους χρήσεις οι οποίες θα καθοριστούν από τον επενδυτή.