Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Το μετρό πάει Καλαμαριά!
#1
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Αντίστροφα μετρά πλέον ο χρόνος για τη δημοπράτηση της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά. Η πρώτη επέκταση του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά της Θεσσαλονίκης, μέσω της οποίας υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούνται ημερησίως περί τους 90.000 επιβάτες, αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στις επόμενες μέρες.

Η νέα αυτή γραμμή, που θα ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου, τον ενδέκατο, κατά σειρά, της βασικής γραμμής του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία), θα εκτείνεται σε μήκος 4,8 χιλιομέτρων και θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Από το σταθμό Πατρικίου, διά της οδού Κρήτης, το μετρό θα κατευθύνεται προς την οδό Μητροπολίτου Κυδωνιών (νομαρχία) και από εκεί θα μπαίνει, υπογείως, στην οδό Πόντου, για να καταλήγει τελικά στη Μίκρα.

Οι σταθμοί

Ο πρώτος σταθμός, που προσωρινά ονομάζεται «Νομαρχία», θα βρίσκεται απέναντι από τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, υπογείως των οδών Β. Ολγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών. Πρόκειται για κομβικό σταθμό, μέσω του οποίου θα εξυπηρετούνται αυτοί που μένουν στο Ντεπό, το Βυζάντιο, το Βότση, τον Αγιο Ελευθέριο, ακόμη και το Καραμπουρνάκι. Λόγω της στρατηγικής του θέσης -θα βρίσκεται στο βασικό άξονα που ακολουθούν πολλές λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ- προσφέρεται για μεγάλη ανάπτυξη. Μάλιστα, η διεύθυνση μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό ΑΕ» διερευνά το ενδεχόμενο δημιουργίας πάρκινγκ στην περιοχή, ενδεχομένως στο πρώην στρατόπεδο «Φαρμάκη». Στο τραπέζι υπάρχουν προτάσεις ακόμα και για τη δημιουργία τερματικού σταθμού λεωφορείων του ΟΑΣΘ στην περιοχή.

Ο δεύτερος σταθμός, που ονομάζεται «Καλαμαριά», θα βρίσκεται στην εμπορική καρδιά του δεύτερου μεγαλύτερου δήμου της Θεσσαλονίκης, στη συμβολή των οδών Αιγαίου, Μεταμορφώσεως και Πόντου.

Ακολουθεί ο σταθμός «Αρετσού», ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο του «Αριστοτέλη», στο τέλος της οδού Πόντου και στην Αγίου Νικολάου, ο οποίος θα εξυπηρετεί την περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα.

Ο επόμενος σταθμός «Νέα Κρήνη», θα βρίσκεται στη συμβολή της επέκτασης της οδού Πόντου με τη Βρυούλων, ο οποίος θα εξυπηρετεί και μεγάλο τμήμα της περιοχής του Αγίου Ιωάννη.

Ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά, που θα ονομάζεται «Μίκρα», θα βρίσκεται στη γωνία της επέκτασης της οδού Πόντου με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, πριν από το γήπεδο του Ηρακλή. Από το σταθμό αυτό, από όπου μελλοντικά θα φεύγει νέα επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», θα μπορούν να εξυπηρετούνται, εκτός από τους κατοίκους της Νέας Κρήνης, του Αγίου Ιωάννη, της Μίκρας και του Φοίνικα, κάτοικοι περιοχών που βρίσκονται ανατολικότερα της Καλαμαριάς (π.χ. Πλαγιάρι, Τρίλοφος, Περαία, Αγία Τριάδα κ.ά.).

Τα χρονοδιαγράμματα

Η διαδικασία της προεπιλογής του αναδόχου έχει ολοκληρωθεί και τις επόμενες μέρες θα γίνει η δεύτερη και τελική δημοπράτηση. Στο μεταξύ, αναμένεται άμεσα να γίνει και η οικονομική ένταξη του έργου, αφού εγκαίρως κατατέθηκε στην Αρμόδια Διαχειριστική Αρχή ο φάκελος ένταξης και χρηματοδότησης, ύψους 425 εκατ. ευρώ.

Εξάλλου, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» ολοκληρώνει τα τεύχη δημοπράτησης και τις επόμενες μέρες θα δοθούν στους διαγωνιζόμενους μαζί με τις μελέτες. Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές, το έργο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται το πρώτο εξάμηνο του 2012. Σε αντίθετη περίπτωση, η έναρξη των εργασιών θα μετατεθεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2012. Η επέκταση υπολογίζεται να λειτουργεί μέσα στο 2016, καθώς δεν αναμένονται καθυστερήσεις από αρχαιολογικά ευρήματα και ανασκαφές, σύμφωνα με γνωματεύσεις από τις εφορίες αρχαιοτήτων.

«Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, προχωράμε κανονικά στο σχεδιασμό μας. Η ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το μετρό. Οπως είχαμε δεσμευτεί, παρότι πολλοί αμφέβαλλαν, ολοκληρώθηκαν πριν από τον προγραμματισμένο χρόνο οι μελέτες επέκτασης προς την Καλαμάρια», σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι η «Αττικό Μετρό ΑΕ», μέσα από διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση, ολοκληρώνει τη χάραξη μιας ακόμη γραμμής δυτικά, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς την Ξηροκρήνη, τη Μενεμένη, τους Αμπελόκηπους, το Ελευθέριο - Κορδελιό και τον Εύοσμο. Επίσης, προγραμματίζει τη γραμμή από το Πανεπιστήμιο προς την Τούμπα, τη Χαριλάου και τη Νέα Ελβετία, καθώς και την επέκταση από την Μίκρα μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ η επόμενη γραμμή που θα κατασκευαστεί θα είναι η επέκταση του μετρό προς τη Σταυρούπολη.

«Αν συνεχίσουμε όλοι με αυτούς τους ρυθμούς και με πνεύμα συνεργασίας, μπορούμε στα όρια του 2020 να έχουμε ολοκληρωμένο το δίκτυο γραμμών μετρό Θεσσαλονίκης, μήκους 33 χιλιομέτρων, που θα διαθέτει 33 σταθμούς», καταλήγει ο κ. Μαγκριώτης.
Απάντηση
#2
Το «πράσινο φως» άναψε η Διαχειριστική Αρχή του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, στην επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Η αρμόδια επιτροπή ενέκρινε στη συνεδρίασή της την ένταξη της πρώτης επέκτασης του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά της Θεσσαλονίκης στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ), με ποσό χρηματοδότησης 425 εκατ. ευρώ

Με απλά λόγια, από χτες, ημέρα του πολιούχου της Θεσσαλονίκης, το έργο είναι πλέον οικονομικά ενταγμένο σε ευρωπαϊκά κονδύλια, κάτι το οποίο ανοίγει το δρόμο για να γίνει ο τελικός διαγωνισμός για την ανάθεση της κατασκευής του. Μάλιστα, η «Αττικό Μετρό ΑΕ» έχει ολοκληρώσει τα τεύχη δημοπράτησης. Ετσι, ο διαγωνισμός προχωρά άμεσα και μέχρι το τέλος του χρόνου ή το αργότερο στις αρχές του 2012 θα υπάρχει ανάδοχος.

Αν δεν υπάρξουν προσφυγές και ενστάσεις, οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2012, ειδάλλως θα μετατεθούν για το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου έτους. Η επέκταση υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσει μέσα στο 2016, καθώς στη διάρκεια της κατασκευής δεν αναμένονται καθυστερήσεις από αρχαιολογικές ανασκαφές, σύμφωνα τουλάχιστον με τις γνωματεύσεις των εφοριών αρχαιοτήτων.

«Η απόφαση της Διαχειριστικής Αρχής του ΥΠΕΚΑ δικαιώνει μία προσπάθεια δύο ετών, δικαιώνει την πόλη μας και τους ανθρώπους της. Ετσι θα συνεχίσουμε», σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης.

Η γραμμή
Η γραμμή του μετρό προς την Καλαμαριά, μέσω της οποίας θα εξυπηρετούνται ημερησίως περί τους 90.000 επιβάτες, θα ξεκινά από το σταθμό Πατρικίου, τον ενδέκατο, κατά σειρά, της βασικής γραμμής του μετρό (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός – Νέα Ελβετία), θα εκτείνεται σε μήκος 4,8 χιλιομέτρων και θα διαθέτει πέντε σταθμούς. Από το σταθμό Πατρικίου, μέσω της οδού Κρήτης, το μετρό θα κατευθύνεται προς την οδό Μητροπολίτου Κυδωνιών (πρώην νομαρχία) και από εκεί θα μπαίνει, υπογείως, στην οδό Πόντου, για να καταλήγει τελικά στη Μίκρα.

Ο πρώτος σταθμός, που ονομάζεται «Νομαρχία», θα βρίσκεται απέναντι από τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, υπογείως των οδών Β. Ολγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών. Ο δεύτερος σταθμός, που ονομάζεται «Καλαμαριά», θα βρίσκεται στην «καρδιά» της Καλαμαριάς, στη συμβολή των οδών Αιγαίου, Μεταμορφώσεως και Πόντου. Ακολουθεί ο σταθμός «Αρετσού», ο οποίος θα βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο του «Αριστοτέλη», στο τέλος της οδού Πόντου και στην Αγίου Νικολάου.

Ο επόμενος σταθμός, «Νέα Κρήνη», θα βρίσκεται στη συμβολή της επέκτασης της οδού Πόντου με τη Βρυούλων. Ο τελευταίος σταθμός της επέκτασης, που θα ονομάζεται «Μίκρα», θα βρίσκεται στη γωνία της επέκτασης της οδού Πόντου με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, πριν από το γήπεδο του Ηρακλή. Από το σταθμό αυτό σχεδιάζεται να φεύγει μελλοντικά νέα επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
Απάντηση
#3
Με τέσσερα εταιρικά σχήματα έναντι έξι που αρχικώς είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, αναμένεται να συνεχιστεί, εντός του μήνα, το δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά. Σύμφωνα με πληροφορίες, «πράσινο φως» για το δεύτερο στάδιο του διεθνούς διαγωνισμού φέρονται να έχουν εξασφαλίσει η «Άκτωρ ΑΤΕ», και οι κοινοπραξίες «ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική - Impregilo - Seli - Ansaldo STS», «Τέρνα ΑΕ - Alpine Bau GMBH - FCC Construction SA» και «J&P - Άβαξ ΑΕ - Ghella Spa - Alstom Transport SA».

Μετά την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, από όπου θα χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 425 εκατ. ευρώ όσοι προεπιλέγονται στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, θα κληθούν να υποβάλουν τις οικονομικές και τεχνικές τους προσφορές, αφού προηγουμένως τους δοθούν οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης. Εάν δεν υπάρξουν προσφυγές, η κατασκευή της επέκτασης θα αρχίσει το καλοκαίρι του 2012, με προοπτική να έχει ολοκληρωθεί μαζί με τη βασική γραμμή, προς το τέλος του 2015.
Απάντηση
#4
Εν αναμονή της οριστικής δημοπράτησης, που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες, παρουσιάζεται σήμερα, στο δημοτικό συμβούλιο, το έργο της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά.

Η παρουσίαση θα έχει πανηγυρικό χαρακτήρα, μετά μάλιστα και το «πράσινο φως» που άναψε πρόσφατα η Διαχειριστική Αρχή του ΥΠΕΚΑ για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, με χρηματοδότηση 425 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες κατασκευής της πρώτης επέκτασης του μετρό, μέσω της οποίας υπολογίζεται ότι θα μετακινούνται καθημερινά περί τους 90.000 επιβάτες, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2012, υπό την προϋπόθεση ότι δε θα υπάρξουν προσφυγές και ενστάσεις. Το έργο υπολογίζεται ότι θα λειτουργεί μέσα στο 2016, ενώ σημαντικό είναι ότι δεν αναμένονται αρχαιολογικά ευρήματα στη φάση κατασκευής, σύμφωνα τουλάχιστον με τις γνωματεύσεις των εφοριών αρχαιοτήτων, αν και κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει εκπλήξεις.

Η διαδικασία της προεπιλογής του αναδόχου έχει ολοκληρωθεί και αναμένεται η τελική δημοπράτηση, στην οποία παίρνουν μέρος τέσσερις κοινοπραξίες που απέμειναν μετά την πρώτη φάση του διαγωνισμού.

Η διαδρομή

Η επέκταση έχει μήκος περίπου 4,8 χιλ. Ξεκινά από το σταθμό «Πατρικίου», τον ενδέκατο, κατά σειρά, της βασικής γραμμής του μετρό. Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς και πέντε σταθμούς: «Νομαρχία» (πρόκειται για προσωρινό όνομα), «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα».

Ο σταθμός «Νομαρχία» θα βρίσκεται απέναντι από τη Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, υπογείως των οδών Β. Ολγας και Μητροπολίτου Κυδωνιών. Ο σταθμός «Καλαμαριά» θα βρίσκεται στη συμβολή των οδών Αιγαίου, Μεταμορφώσεως και Πόντου. Ο σταθμός «Αρετσού» θα βρίσκεται δίπλα στο γήπεδο του «Αριστοτέλη», στο τέλος της οδού Πόντου και στην Αγίου Νικολάου. Ο σταθμός «Νέα Κρήνη» θα βρίσκεται στη συμβολή της επέκτασης της οδού Πόντου με τη Βρυούλων και ο σταθμός «Μίκρα» θα βρίσκεται στη γωνία της επέκτασης της οδού Πόντου με την οδό Ανδρέα Παπανδρέου, πριν από το γήπεδο του Ηρακλή. Από το σταθμό «Μίκρα» θα φεύγει μελλοντικά νέα επέκταση του μετρό προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Η παρουσίαση στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καλαμαριάς, στην οποία δίνεται πανηγυρικός τόνος, θα γίνει από τον Γιάννη Μαγκριώτη, τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό ΑΕ», Χρήστο Τσίτουρα, και το διευθυντή της διευθύνουσας υπηρεσίας μετρό Θεσσαλονίκης της «Αττικό Μετρό», Γιώργο Κωνσταντινίδη.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Χωρίς τέλος τα προβλήματα στο μετρό GeorgIrisbus 0 2.131 16-05-2012, 12:17 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Αγγελιοφόρος] Θεσσαλονίκη: Μετρό μετά το 2016 και... βλέπουμε GeorgIrisbus 2 4.056 26-09-2011, 09:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: travego
  [Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Τραμ όπου δεν πάει το μετρό... Cmaniac 2 4.126 07-03-2011, 08:32 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)