14-03-2018, 09:26 PM
Πηγή
Τρένο: Στα τέλη του 2018 η λειτουργία με διπλή γραμμή στο Κιάτο-Ροδοδάφνη
Σημαντική είναι η πρόοδος στο σιδηροδρομικό έργο που θα "αναστήσει" τη λειτουργία στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com η τοποθέτηση της διπλής επιδομής (γραμμές δηλαδή) προχωρά με γρήγορους πλέον ρυθμούς και έχει φτάσει από το Αίγιο μέχρι σχεδόν το Δερβένι έχοντας καλύψει το στρώσιμο γραμμών σε περίπου 40χλμ μήκος (οι γραμμές έχουν ξεκινήσει αντίστροφα από δυτικά προς ανατολικά).
Η πρόοδος είναι εμφανής σχεδόν σε όλο το μήκος και όπως όλα δείχνουν αυτό που απομένει είναι με πόση ταχύτητα θα τοποθετηθούν και τα υπόλοιπα 30χλμ διπλής γραμμής για να φτάσει στο Κιάτο όπου θα κουμπώσει με τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές.
Αν αυτό γίνει μέχρι το Φθινόπωρο, τότε θα χρειαστούν και κάποιοι μήνες δοκιμαστικών δρομολογίων για να διαπιστωθεί η ασφαλής λειτουργία των γραμμών και ακολούθως να παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ και να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αυτό πιθανότατα θα γίνει μέχρι τέλους του έτους ή τις αρχές του 2019 και θα φέρει σημαντικές αλλαγές στις μετακινήσεις από τις σημαντικές παραλιακές πόλεις της Βόρειας Πελοποννήσου προς την Αθήνα και αντίστροφα.
Περίπου 12 και πλέον χρόνια από τη διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη Βόρεια Πελοπόννησο, το τρένο θα ξανασφυρίξει στη δυτική Κορινθία και την Ανατολική Αχαϊα. Να σημειώσουμε ότι προς το παρόν και χοντρικά μέχρι το 2021 οι γραμμές θα λειτουργούν χωρίς ηλεκτροκίνηση (αναμένεται να ξεκινήσει σχετική εργολαβία) και τα τρένα που θα κινουνται θα είναι ντηζελοκίνητα. Η χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας και Αιγίου με ένα intercity δρομολόγιο λίγων στάσεων θα είναι περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά, ενώ τα ντηζελοκίνητα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 150χλμ/ώρα.
Η "ανάσταση" της σιδηροδρομικής γραμμής θα φέρει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο περίπου 35χλμ κοντά στην Πάτρα και θα σημάνει την αντίστροφη μέτρηση λειτουργίας του σύγχρονου τρένου και στη Βόρειο-Δυτική Πελοπόννησο. Με μία εργολαβία που αναμένεται να ξεκινήσει το 2019 και θα διαρκέσει μέχρι το 2021 το τρένο θα φτάσει μέχρι τον Ψαθόπυργο ενώ με μία επιπλέον εργολαβία που επίσης θα ξεκινήσει το 2019 και θα διαρκέσει μέχρι το 2022 το τρένο θα φτάσει μέχρι την πόρτα της Πάτρας, το Ρίο.
Αναφορικά με την έλευση του τρένου στο τελευταίο τμήμα, από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο στην Πάτρα, έχει εξαγγελθεί η δημοπράτηση στα τέλη του 2018 με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής η οποία περιλαμβάνει την λεγόμενη "ελαφρά υπογειοποίηση" η οποία θα γίνει με ανοιχτό όρυγμα και τη μέθοδο του cut&cover.
Τρένο: Στα τέλη του 2018 η λειτουργία με διπλή γραμμή στο Κιάτο-Ροδοδάφνη
Σημαντική είναι η πρόοδος στο σιδηροδρομικό έργο που θα "αναστήσει" τη λειτουργία στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com η τοποθέτηση της διπλής επιδομής (γραμμές δηλαδή) προχωρά με γρήγορους πλέον ρυθμούς και έχει φτάσει από το Αίγιο μέχρι σχεδόν το Δερβένι έχοντας καλύψει το στρώσιμο γραμμών σε περίπου 40χλμ μήκος (οι γραμμές έχουν ξεκινήσει αντίστροφα από δυτικά προς ανατολικά).
Η πρόοδος είναι εμφανής σχεδόν σε όλο το μήκος και όπως όλα δείχνουν αυτό που απομένει είναι με πόση ταχύτητα θα τοποθετηθούν και τα υπόλοιπα 30χλμ διπλής γραμμής για να φτάσει στο Κιάτο όπου θα κουμπώσει με τις υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές.
Αν αυτό γίνει μέχρι το Φθινόπωρο, τότε θα χρειαστούν και κάποιοι μήνες δοκιμαστικών δρομολογίων για να διαπιστωθεί η ασφαλής λειτουργία των γραμμών και ακολούθως να παραδοθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ και να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αυτό πιθανότατα θα γίνει μέχρι τέλους του έτους ή τις αρχές του 2019 και θα φέρει σημαντικές αλλαγές στις μετακινήσεις από τις σημαντικές παραλιακές πόλεις της Βόρειας Πελοποννήσου προς την Αθήνα και αντίστροφα.
Περίπου 12 και πλέον χρόνια από τη διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη Βόρεια Πελοπόννησο, το τρένο θα ξανασφυρίξει στη δυτική Κορινθία και την Ανατολική Αχαϊα. Να σημειώσουμε ότι προς το παρόν και χοντρικά μέχρι το 2021 οι γραμμές θα λειτουργούν χωρίς ηλεκτροκίνηση (αναμένεται να ξεκινήσει σχετική εργολαβία) και τα τρένα που θα κινουνται θα είναι ντηζελοκίνητα. Η χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας και Αιγίου με ένα intercity δρομολόγιο λίγων στάσεων θα είναι περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά, ενώ τα ντηζελοκίνητα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 150χλμ/ώρα.
Η "ανάσταση" της σιδηροδρομικής γραμμής θα φέρει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο περίπου 35χλμ κοντά στην Πάτρα και θα σημάνει την αντίστροφη μέτρηση λειτουργίας του σύγχρονου τρένου και στη Βόρειο-Δυτική Πελοπόννησο. Με μία εργολαβία που αναμένεται να ξεκινήσει το 2019 και θα διαρκέσει μέχρι το 2021 το τρένο θα φτάσει μέχρι τον Ψαθόπυργο ενώ με μία επιπλέον εργολαβία που επίσης θα ξεκινήσει το 2019 και θα διαρκέσει μέχρι το 2022 το τρένο θα φτάσει μέχρι την πόρτα της Πάτρας, το Ρίο.
Αναφορικά με την έλευση του τρένου στο τελευταίο τμήμα, από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο στην Πάτρα, έχει εξαγγελθεί η δημοπράτηση στα τέλη του 2018 με τη μέθοδο της μελετοκατασκευής η οποία περιλαμβάνει την λεγόμενη "ελαφρά υπογειοποίηση" η οποία θα γίνει με ανοιχτό όρυγμα και τη μέθοδο του cut&cover.