Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[voria.gr]Οι 12 προτάσεις για μία βιώσιμη και... ευρωπαϊκή Θεσσαλονίκη
#1
Τι περιλαμβάνει το Στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του ΣΑΣΘ, που παρουσιάστηκε στο ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο των Μεταφορών στη Φρανκφούρτη

Στο ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο των Μεταφορών στη Φρανκφούρτη το ΣΑΣΘ παρουσίασε το Στρατηγικό Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) καθώς και τη πρότασή του για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη.
Στην αποστολή του ΣΑΣΘ συμμετείχαν ο Πρόεδρος του φορέα, Ιωάννης Παλαιστής, ο εξωτερικός συνεργάτης και Διευθυντής της ομάδας έργου Μάνος Βουγιούκας καθώς και η συγκοινωνιολόγος μηχανικός συνεργάτης του φορέα Δήμητρα Κομνιανού.
Το ΣΒΑΚ αποτελεί ένα ισχυρό «όπλο» για τη διεκδίκηση σημαντικότατων πόρων ώστε να αποκτήσει υποδομές και εξοπλισμό βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης ολοκλήρωσε και ενέκρινε το «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)», που είναι το πρώτο στην Ελλάδα και η πόλη αποκτά προτεραιότητα στην αξιοποίηση διαρθρωτικών και επενδυτικών ταμείων για την κατασκευή έργων και την υλοποίηση δράσεων, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών και τη λειτουργία του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Τα προτεινόμενα Μέτρα του ΣΒΑΚ που είναι επιλέξιμα προς χρηματοδότηση στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης είναι:
1. Ενιαίο και ευφυές σύστημα κομίστρου
2. Λεωφορειολωρίδες, προτεραιότητα στη φωτεινή σηματοδότηση, λεωφορειακές γραμμές ταχείας εξυπηρέτησης (Bus Rapid Transit, BRT)
3. Ενημέρωση / ευαισθητοποίηση πολιτών για αποθάρρυνση της αλόγιστης χρήσης ΙΧ και μεταστροφή στη χρήση ΔΑΣ
4. Προώθηση δημιουργίας δικτύου Τραμ, συμπληρωματικό προς το Μετρό, με νέες μορφές χρηματοδότησης, με αστικές αναπλάσεις και περιβαλλοντικά οφέλη
5. Διασύνδεση Μετρό / Τραμ / λεωφορείων με δημιουργία χώρων μετεπιβίβασης, αναδιάρθρωση των στάσεων και πληροφόρηση χρηστών
6. Σύστημα θαλάσσιας συγκοινωνίας στο Θερμαϊκό
7. Συστήματα ευέλικτης συγκοινωνίας και αξιοποίηση του ρόλου των Ταξί
8. Ενιαία πολιτική στάθμευσης
9. Πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις δημόσιου χώρου
10. Δίκτυο ποδηλατοδρόμων
11. Σύστημα κοινόχρηστων δημοσίων ποδηλάτων
12. Χρέωση κυκλοφορικής συμφόρησης και έλεγχος Οδικής Πρόσβασης στο κέντρο.
Ακολούθησε, η παρουσίαση της ολοκληρωμένης Μελέτης του Μέτρου 1 για τη «Στρατηγική εγκατάστασης και εφαρμογής ενός Ενιαίου και Ευφυούς Συστήματος Πληρωμής και Συλλογής Κομίστρου στις Αστικές Συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης». Το ΣΑΣΘ προτείνει για την πόλη της Θεσσαλονίκης ένα σύστημα λειτουργικό για όλο το φάσμα των Αστικών Συγκοινωνιών, όπως αυτό θα διαμορφωθεί σε λίγα χρόνια μετά την ολοκλήρωση του Μετρό, τη λειτουργία της Θαλάσσιας Αστικής Συγκοινωνίας και μελλοντικά του Τραμ. Ειδικότερα, ένα Ενιαίο Σύστημα για όλα τα μέσα μεταφοράς και για όλους τους εκτελεστικούς φορείς (ΟΑΣΘ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΟΣΕ, ΚΤΕΛ, ΤΑΞΙ, κλπ) που θα έχει πολλαπλά οφέλη για το επιβατικό κοινό, τους εκτελεστικούς φορείς, τις τοπικές αρχές και την κεντρική διοίκηση. Η Μελέτη Σκοπιμότητας έδειξε ότι η απαιτούμενη επένδυση είναι αποδοτική και το χρονοδιάγραμμα εφικτό για την Προγραμματική Περίοδο 2014-2020.
Το Ευρωπαϊκό Συνέδριο των Μεταφορών είναι το μόνο ετήσιο ευρωπαϊκό συνέδριο για τις μεταφορές το οποίο διοργανώνεται τα τελευταία 42 έτη. Στο φετινό συνέδριο συμμετείχα 500 σύνεδροι από περισσότερες από 40 χώρες και έλαβαν χώρα περίπου 100 συνεδρίες όπου παρουσιάστηκαν 250 εργασίας στη διάρκεια των τριών ημερών.
Τέλος, να σημειωθεί ότι οι παραπάνω Μελέτες εκπονήθηκαν στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου ATTC που συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Νοτιοανατολικής Ευρώπης (South East Europe )

Πηγή
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)