Αξιολόγηση Θέματος:
  • 10 Ψήφοι - 3.2 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Αγγελιοφόρος] Χάνεται μέχρι και 1 στα 4 δρομολόγια του ΟΑΣΘ!
#1
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Το «γολγοθά» ανεβαίνουν καθημερινά οι οδηγοί του ΟΑΣΘ, αλλά και το μισό εκατομμύριο των επιβατών του, σε όλη τη Θεσσαλονίκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε καθημερινή βάση χάνονται πολλά από τα προγραμματισμένα δρομολόγια των λεωφορείων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Στις... καλές μέρες, οι απώλειες δρομολογίων ανέρχονται σε περίπου 15%, ενώ υπάρχουν και μέρες που, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, δεν εκτελείται το 25% των προγραμματισμένων δρομολογίων!

Οι φορτοεκφορτώσεις που γίνονται ανεξέλεγκτα, σχεδόν όλη τη μέρα, αλλά και οι παράνομες σταθμεύσεις, ακόμη και πάνω σε στροφές, ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το μπλοκάρισμα των λεωφορείων στους δρόμους της πόλης.

«Γίνεται... χαμός. Τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα βρίσκονται παντού και ''στραγγαλίζουν'' την κυκλοφορία. Οι οδηγοί που δε σέβονται ούτε τις απαγορευτικές σημάνσεις, αλλά ούτε και τις λεωφορειολωρίδες είναι αμέτρητοι. Μάλιστα, πολλές φορές, δεν απομένει διάδρομος ούτε καν για να διέλθει μια μοτοσικλέτα», αναφέρει ο οδηγός του ΟΑΣΘ στη γραμμή «31», Κώστας Δημητριάδης.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι το μποτιλιάρισμα διαρκεί σήμερα σχεδόν όλη τη μέρα: «Από τις 7.30 το πρωί και μέχρι το βράδυ, οι ταχύτητες με τις οποίες κινούνται τα λεωφορεία είναι μονοψήφιες. Την κατάσταση, στο κέντρο της πόλης, ενδεχομένως να επιδείνωσαν τα έργα του μετρό, αλλά σε καμία περίπτωση δε φταίει το έργο για το χάλι μας. Για την κατάσταση ευθύνονται αυτοί που δεν έχουν κυκλοφοριακή αγωγή και παρκάρουν όπου θέλουν. Κάμψη στην κυκλοφορία έχουμε μόνον αργά το βράδυ κι αυτό όχι πάντα».

Αστυνόμευση

Οι οδηγοί του ΟΑΣΘ, εξάλλου, επισημαίνουν ότι η Τροχαία είναι αδύνατο να αστυνομεύει διαρκώς κάθε δρόμο. «Τα προβλήματα είναι τόσο πολλά που, όση δύναμη και να διαθέτει η Τροχαία, δεν προλαβαίνει να επιληφθεί. Αλλωστε, πρόβλημα δεν έχει πλέον μόνο το κέντρο της πόλης, η Εγνατία, η Τσιμισκή και η Μητροπόλεως», υπογραμμίζει ο κ. Δημητριάδης.

Ο ίδιος συναντά προβλήματα σε καθημερινή βάση στην οδό Κωνσταντινουπόλεως, κυρίως στο ύψος του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου, αλλά και στη λεωφόρο Στρατού, όπου επικρατεί μπάχαλο σχεδόν όλες τις ώρες.

Εξάλλου, οδηγοί όλων των γραμμών, ακόμη και αυτών που δε διέρχονται από το κέντρο, καταγγέλλουν ότι καθημερινά τα λεωφορεία τους εγκλωβίζονται.

«Η δυσκολία διέλευσης των αστικών στους δρόμους της Θεσσαλονίκης αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο», σημειώνει ο Βαγγέλης Πιτσαλίδης, ο οποίος εργάζεται σε λεωφορείο της γραμμής «25».

Η αιτία είναι, σύμφωνα με τον κ. Πιτσαλίδη, πως δε λαμβάνονται μέτρα για το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης. «Μέρα με τη μέρα τα ΙΧ αυξάνονται. Την ίδια ώρα τα μέτρα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το κυκλοφοριακό χαλαρώνουν. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να εφαρμόζεται ωράριο φορτοεκφορτώσων νωρίς το πρωί. Το μέτρο αυτό, χωρίς κόστος, θα μπορούσε να... λύσει το χειρόφρενο από τα λεωφορεία. Η Ιωνος Δραγούμη, η Βενιζέλου, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αλλά και η Ανδρέα Παπανδρέου στη Νεάπολη, είναι δρόμοι απαγορευτικοί για τα αστικά, λόγω των φορτοεκφορτώσεων. Και αλλού όμως υπάρχουν σοβαρά προβλήματα, καθώς υπάρχει ασυδοσία από τους οδηγούς των ΙΧ, που παρκάρουν ανεξέλεγκτα όπου τους... καπνίσει», υπογραμμίζει ο κ. Πιτσαλίδης.

Κυρώσεις

«Τα τελευταία δύο χρόνια η κατάσταση έχει... ξεφύγει», επισημαίνει ο Μόσχος Αγκος, οδηγός στη γραμμή «32». «Μέχρι τότε, τα προβλήματα στην κυκλοφορία περιορίζονταν στο κέντρο της πόλης, αλλά στη συνέχεια επεκτάθηκαν παντού», προσθέτει.

Ο ίδιος αντιμετωπίζει προβλήματα όταν περνά από τους Αμπελόκηπους, αλλά και από τον Εύοσμο, από την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου. Πρόβλημα εγκλωβισμού αντιμετωπίζει και στην οδό Αντώνη Τρίτση, επίσης στον Εύοσμο, όπου η αστική συγκοινωνία επεκτάθηκε πρόσφατα.

«Οι οδηγοί διπλοπαρκάρουν όπου θέλουν, διότι ξέρουν ότι δε θα υποστούν κυρώσεις. Ως αποτέλεσμα, όμως, τα λεωφορεία καθυστερούν και οι επιβάτες περιμένουν στις στάσεις», καταλήγει ο κ. Αγκος.

Στην Περαία!

Ο Γιάννης Δήμκας είναι οδηγός σε λεωφορείο της γραμμής «72», που εκτελεί το δρομολόγιο Α. Σ. ΙΚΕΑ – Ν. Μηχανιώνα. Κι ενώ θα περίμενε κανείς ότι ίσως σ' αυτήν τη γραμμή τα προβλήματα να μην είναι τόσο έντονα, ο κ. Δήμκας άλλα καταγγέλλει.

«Στο εμπορικό κέντρο της Περαίας, στις οδούς Αμπελοκήπων, Ρωμανού και Ανθέων, γίνεται... χαμός. Φορτοεκφορτώσεις γίνονται οποιαδήποτε ώρα της μέρας, ενώ και οι οδηγοί ΙΧ παρατούν όπου να 'ναι τα αυτοκίνητά τους, ακόμη και σε γωνίες, ακόμη και σε στροφές, μπλοκάροντας τα λεωφορεία», σημειώνει ο κ. Δήμκας.

Ο ίδιος προσθέτει ότι οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια της συγκεκριμένης γραμμής βρίσκονται στην... ημερήσια διάταξη και μάλιστα, κάποιες μέρες, έγινε και εκτροπή του δρομολογίου το οποίο δεν μπήκε μέσα στην Περαία επειδή δεν μπορούσε να διέλθει!

Παράπονα

Και βέβαια λόγω όλης αυτής της κατάστασης οι οδηγοί του ΟΑΣΘ, χωρίς να φταίνε, γίνονται αποδέκτες παραπόνων από το επιβατικό κοινό. «Κάποιοι γκρινιάζουν, κάποιοι φωνάζουν και κάποιοι εμφανίζουν ακόμη και παραβατική συμπεριφορά. Πρέπει, όμως, να καταλάβουν ότι οι οδηγοί δε φταίνε», υπογραμμίζει ο κ. Δημητριάδης.

«Ο κόσμος έχει δίκιο να διαμαρτύρεται, όταν περιμένει επί ώρα στις στάσεις. Πρέπει όμως να ξέρει ότι και οι οδηγοί είναι και αυτοί θύματα», επισημαίνει ο κ. Αγκος. «Οταν οι επιβάτες βρίσκονται μπροστά στο συμβάν και βλέπουν την αιτία εγκλωβισμού του αστικού τα βάζουν με τον παραβάτη. Οταν όμως βρίσκονται σε επόμενες στάσεις και δεν ξέρουν τι έχει συμβεί, τ'... ακούμε εμείς», επισημαίνει ο κ. Δήμκας.

«Θα θέλαμε να ακούσουμε τους δημάρχους όλης της Θεσσαλονίκης, εν όψει των επερχόμενων δημοτικών εκλογών, να μας πουν τι έχουν κάνει για τη διευκόλυνση των μέσων μαζικής μεταφοράς και κατ' επέκταση για την εξυπηρέτηση των δημοτών τους και των πολιτών», λέει... σκωπτικά ο γραμματέας του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Κώστας Αγγελούδης.

«Επιτέλους, δεν πρέπει να επιρρίπτουμε διαρκώς όλες τις ευθύνες στην Τροχαία, που είναι αδύνατο να βρίσκεται σε 500 σημεία ταυτόχρονα. Μέτρα, και όχι λόγια, θα πρέπει να λάβουν οι φορείς, οι δήμοι, η Πολιτεία. Βαρεθήκαμε να ακούμε υποσχέσεις. Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από έργα και από υλοποίηση των αποφάσεων που λαμβάνονται κατά καιρούς», καταλήγει ο κ. Αγγελούδης.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)