Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται σε εμπορευματικό κόμβο σιδηροδρομικών μεταφορών
#1
Τη λειτουργία εμπορευματικού κόμβου (hub) στη Θεσσαλονίκη για τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων στη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία, σχεδιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντός του επόμενου εξαμήνου, με απώτερο στόχο τη διείσδυσή της στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, μέχρι τις χώρες της Βαλτικής και τη Ρωσία.

Η λειτουργία του hub -το οποίο ουσιαστικά θα αξιοποιεί, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, ήδη υφιστάμενες υποδομές- συνδέεται, κατά τα φαινόμενα, με τις συμφωνίες συντονισμένης μεταφοράς «ομαδοποιημένων» φορτίων βιομηχανιών με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ήδη η εταιρεία βρίσκεται σε συνομιλίες και με τη διοίκηση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ), με αντικείμενο συμφωνία συνεργασίας για τη δρομολόγηση καθημερινής εμπορευματικής αμαξοστοιχίας από Ικόνιο (Πειραιά)- Θριάσιο -Σίνδο- Παλιό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και λιμάνι.

Στην εν λόγω συνεργασία, η οποία προβλέπει «ομαδοποιημένες» μεταφορές προϊόντων των συμμετεχουσών εταιρειών, συμμετέχουν ήδη περίπου 25 μεγάλες επιχειρήσεις-μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών και Επιχειρήσεων (ΣΕΒ).

«Εμείς δημιουργούμε το hub για εμπορεύματα στη Θεσσαλονίκη και ο επενδυτής, αφού ο διαγωνισμός πώλησης [της ΤΡΑΙΝΟΣΕ] βρίσκεται σε εξέλιξη, θεωρώ ότι μπορεί να εκμεταλλευτεί τις μεγάλες ευκαιρίες, που υπάρχουν για να δημιουργήσει ένα ακόμη hub στην Κεντρική Ευρώπη, ενώ ακόμη ένα κέντρο θα μπορούσε να δημιουργηθεί στα Βαλκάνια», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, κατά την ομιλία του στο 39ο IATTO FORUM - EXPORT SUMMIT II.

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται η δρομολόγηση, μέσα στο επόμενο εξάμηνο, τακτικής εμπορικής αμαξοστοιχίας (cargo train) από Θεσσαλονίκη σε Αλεξανδρούπολη, σε εβδομαδιαία βάση. To εν λόγω δρομολόγιο, που θα γίνεται σε συνεννόηση με τους τουρκικούς σιδηρόδρομους θα φτάνει στο Πύθιο και από εκεί μέχρι την Κωνσταντινούπολη. Επιπρόσθετα, θα δρομολογηθούν block train από Θεσσαλονίκη προς Σόφια, δύο φορές εβδομαδιαίως, αλλά και καθημερινή αμαξοστοιχία από Θεσσαλονίκη, προς Σκόπια και Βελιγράδι.

Όπως τονιστηκε, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε πρώτη φάση προσφέρει κόστη χαμηλότερα κατά 20% σε σχέση με τις εταιρείες οδικών μεταφορών κα στόχος είναι να δίνει τιμές χαμηλότερες κατά 50%, κάτι που, όπως σημειώθηκε, θα επιτευχθεί «με την προσέλκυση μεγαλυτέρων φορτίων και την ολοκλήρωση, μέχρι το τέλος του 2014, της ηλεκτροκίνησης του τμήματος Αθήνα- Τιθορέα και , όλου του άξονα μέχρι και το 2017».

Για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλει τη συνεργασία με εταιρείες οδικών μεταφορών και ήδη έχει ζητήσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το κομμάτι της υπηρεσίας που αφορά τη μεταφορά φορτίων από το σταθμό ως το πελάτη και το αντίστροφο.

Κλειδί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει τις δυνατότητες να «στέλνει» καθημερινά 20-30 τρένα στην Ευρώπη, υπό την προϋπόθεση όμως ότι θα πάψει να είναι ΔΕΚΟ και θα περάσει στον ιδιωτικό τομέα.

Όπως είπε χαρακτηριστικά, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου, ως ΔΕΚΟ, η εταιρεία «είναι μπλεγμένη στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, στο πάγωμα των προσλήψεων, στις άπειρες άδειες που πρέπει να εξασφαλίσει για να βγει στο εξωτερικό».

Σήμερα, ισχυρίστηκε ο κ.Ζηλιασκόπουλος είναι αναγκασμένος να δαπανά το 90% του χρόνου του δίνοντας απαντήσεις σε πολιτικούς, συνδικαλιστές, δημάρχους και δημοσιογράφους για θέματα που ουδεμία σχέση έχουν με τη δουλειά του καθεαυτή.

Υπενθυμίζεται ότι οι Ρώσοι έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητώντας όμως «πακέτο», για την ολοκλήρωση του deal, και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης


Πηγή:iefimerida.gr
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)