Δημοσιεύσεις: 196
Θέματα: 64
Εγγραφή: 29-11-2012
07-01-2013, 03:39 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 18-01-2014, 02:40 PM από N1Ellinikou.)
Η γραμμή ξεκινάει από την οδό Καυκάσου στην Κυψέλη και καταλήγει στην οδό Κλαζομένων στον Ταύρο. Η ιστορία της γραμμής 035 ξεκινάει από το 1957 με αριθμό γραμμής λεωφορείου "2Γ ΟΜΟΝΟΙΑ-Α.ΚΥΨΕΛΗ-ΚΕΡΚΥΡΑΣ". Οι λεωφορειακές γραμμές που ήταν παράλληλες με την γραμμή 035 πήραν η 2Β και η 2Γ. Το 2000 συνενώθηκε με την γραμμή "850 ΑΘΗΝΑ-Κ.ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ".
Έχει τις καθημερινές 15'-25', το Σάββατο 25'-30' και την Κυριακή 30'-35'.
Οι δήμοι/περιοχές που εξυπηρετεί είναι:
ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ (ΚΥΨΕΛΗ,Π.ΑΡΕΩΣ,ΟΜΟΝΟΙΑ,ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ,ΘΗΣΕΙΟ), ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ ΚΑΙ ΤΑΥΡΟΣ.
Δημοσιεύσεις: 475
Θέματα: 1
Εγγραφή: 20-11-2009
2 φορές είχα μπεί στην 850. Λίγοι επιβάτες, δούλευε με οχήματα DAF Den Oudsten.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Δημοσιεύσεις: 3.197
Θέματα: 9
Εγγραφή: 24-11-2012
Αφού είχε λίγο κόσμο γιατί δεν βάζανε μικρό λεωφορείο ή πιο παλιό
Δημοσιεύσεις: 475
Θέματα: 1
Εγγραφή: 20-11-2009
(13-01-2013, 11:39 AM)ecoj Έγραψε: Αφού είχε λίγο κόσμο γιατί δεν βάζανε μικρό λεωφορείο ή πιο παλιό
Έχω την εντύπωση πως βάλανε Neoplanάκι αργότερα, μέχρι την κατάργηση της γραμμής.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Δημοσιεύσεις: 763
Θέματα: 7
Εγγραφή: 12-05-2010
Κι εγώ έχω εικόνα του 850 με Neoplanάκι, αλλά δεν είμαι σίγουρος. Είναι κι εκείνο το θρυλικό "850: Τοπικό Χαραυγής" που με μπερδεύει!
Μπορεί να θυμάμαι αυτό... Ενώ το Daf το θυμάμαι στα Κάτω Πετράλωνα.
Δημοσιεύσεις: 763
Θέματα: 7
Εγγραφή: 12-05-2010
Είναι συνένωση των γραμμών 035: Ομόνοια-Άνω Κυψέλη (Κερκύρας) και 850: Αθήνα-Κάτω Πετράλωνα. Και τα δύο σκέλη της γραμμής έχουν μακρά ιστορία, με το 035 να προηγείται ελαφρώς.
Το τμήμα της Άνω Κυψέλης είναι απευθείας εξέλιξη του τραμ 2: Ομόνοια-Κυψέλη, που ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1925 (ήταν ίσως η τελευταία γραμμή τραμ που κατασκευάστηκε στην Αθήνα) και έκανε τέρμα στην ομώνυμη πλατεία. Εκείνη την περίοδο τα λεωφορεία ήταν σχεδόν αποκλειστικά περιορισμένα στις παράλληλες με το τραμ διαδρομές (πράγμα που γινόταν συχνότατα λόγος τσακωμών μεταξύ της Αγγλικής εταιρίας και των λεωφορειούχων), αφού τότε δεν υπήρχαν και πολλές συνοικίες αρκετά πυκνοκατοικημένες ώστε να δικαιολογήσουν τη δρομολόγηση λεωφορείου. Έτσι τα ιδιωτικά οχήματα που έκαναν κι αυτά τη διαδρομή Ομόνοια-Κυψέλη έφεραν επίσης τον αριθμό 2, για να είναι σαφής η κατεύθυνσή τους στους επιβάτες. (Δηλαδή ό,τι μέσο και να πήγαινε τότε Κυψέλη έπρεπε να χει τον αριθμό 2! Κάτι που βλέπουμε και με το μεταγενέστερο τρόλλεϋ)
Τα λεωφορεία όμως δεν είναι τραμ, δεν έχουνε ράγες να τα περιορίζουν στην Πλ.Κυψέλης κι επίσης ανεβαίνουν πολύ εύκολα τις ανηφόρες της γύρω περιοχής, ενώ τα τραμ κολλάνε! Ως εκ τούτου, η λεωφορειακή γραμμή 2: Ομόνοια-Κυψέλη άρχισε να ’χει και… αδερφάκια! Δημιουργήθηκαν οι 2Α: Ομόνοια-Ν.Κυψέλη (σημερινή διαδρομή του 022), 2Β: Ομόνοια-Άνω Κυψέλη (διαδρομή μέσω Κρίσσης/Φαιδριάδων) και πολύ αργότερα (δεκαετία του ’70) η 2Γ: Ομόνοια-Άνω Κυψέλη-Κερκύρας και 2Γ: Ομόνοια-Άνω Κυψέλη-Δοϊράνης. Η τελευταία εκκινούσε από Βερανζέρου, ακολουθούσε τη σημερινή διαδρομή του 035 έως και τα φανάρια της Ευελπίδων, αλλά εκεί χωριζόταν σε δύο κλάδους. Ο κλάδος Κερκύρας έστριβε αριστερά και ανέβαινε την οδό Κερκύρας (τότε ήταν διπλής κατευθύνσεως) μέχρι τη συμβολή της με την οδό Βελβενδού (σημερινή στάση «Παλ.Τέρμα), ενώ ο κλάδος Δοϊράνης έστριβε δεξιά και ανέβαινε την οδό Δοϊράνης, έως το Λόφο Πατατσού (παλιότερα το τμήμα Δοϊράνης το κάλυπτε παρακλάδι της γραμμής 52: Ομόνοια-Πολύγωνο)
Το 1981 με τη νέα αρίθμηση ο κλάδος Κερκύρας της 2Γ γίνεται 035: Άνω Κυψέλη-Κερκύρας και ο κλάδος Δοϊράνης γίνεται 036: Άνω Κυψέλη-Δοϊράνης, χωρίς αλλαγή στις διαδρομές. Το 036 σύντομα θα καταργηθεί, ενώ το 035 θα επεκταθεί μέχρι το τέρμα της Άνω Κυψέλης (Καυκάσου) και θα μετονομαστεί σε Ομόνοια-Άνω Κυψέλη(Κερκύρας).
Το τμήμα των Πετραλώνων είναι εξίσου παλιό. Από τη δεκαετία του ’30 υπάρχει η γραμμή 44: Αθήνα-Κ.Πετράλωνα με σχεδόν την ίδια διαδρομή όπως και σήμερα (τέρμα στον Ταύρο, στην εκκλησία της Αγ.Σοφίας), αν εξαιρέσουμε ότι διερχόταν από Πειραιώς (η Αθηνάς τότε λόγω τραμ ήταν μάλλον απόρθητο φρούριο για τα λεωφορεία). Με την επαναρίθμηση του ’40 το συναντάμε να έχει συνενωθεί με την παλιά γραμμή 30: Ομόνοια-Νέα Σφαγεία (η παλιά ονομασία του Ταύρου/η γραμμή είναι πρόγονος του σημερινού 815) στη γραμμή 71: Ομόνοια-Κ.Πετράλωνα-Νέα Σφαγεία. Αυτό όμως δεν κρατάει πολύ, αφού λίγο μετά χωρίζονται και πάλι σε 71: Ομόνοια-Νέα Σφαγεία Ταύρου και 72: Δημαρχείο-Κάτω Πετράλωνα-Ταύρος (το «Ταύρος» διατηρήθηκε στην ονομασία, αν και είχε επιστρέψει στο αρχικό του τέρμα, στην Αγ.Σοφία) Με τα χρόνια το τέρμα πήγε στην οδό Κλαζομενών (εκεί που είναι και σήμερα), ενώ το '81 πήρε τον αριθμό 850: Αθήνα-Κάτω Πετράλωνα (χωρίς αλλαγή διαδρομής).