Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Έθνος] Στα αμαξοστάσια «κλείδωσε» τρόλεϊ και λεωφορεία η κρίση
#1
Προ ημερών, προκειμένου να αγοραστούν ανταλλακτικά και να μην κυκλοφορούν λεωφορεία χωρίς κλιματιστικά, ο υπηρεσιακός υπουργός Σίμος Σιμόπουλος διέθεσε στη διοίκηση της ΟΣΥ ποσό ύψους 300.000 ευρώ.

Στεγνά ταμεία από ρευστό και μειωμένο προσωπικό λόγω μετατάξεων και πρόωρων συνταξιοδοτήσεων για την αποφυγή της εργασιακής εφεδρείας, έχουν καθηλώσει το 1/3 του στόλου της ΟΣΥ (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ) στα αμαξοστάσια, με αποτέλεσμα το συγκοινωνιακό έργο του φορέα να έχει συρρικνωθεί κατά 30% και ο μέσος χρόνος αναμονής στις στάσεις των λεωφορείων και των τρόλεϊ να έχει αυξηθεί σε πάνω από μισή ώρα.

Πάνω από 700 οχήματα σε σύνολο 2.500 λεωφορείων και τρόλεϊ βρίσκονται καθηλωμένα στα αμαξοστάσια είτε επειδή χρήζουν επισκευών αλλά δεν υπάρχουν κονδύλια για την αγορά ανταλλακτικών, είτε γιατί δεν υπάρχουν οδηγοί για να τα κινήσουν. Ελλείψει χρημάτων, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι δεν υπάρχει δυνατότητα αγοράς ανταλλακτικών ακόμα και για τα κλιματιστικά μηχανήματα με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος του στόλου να μένει σε ακινησία στα αμαξοστάσια. Μάλιστα, προ ημερών, σε μια προσπάθεια άμβλυνσης του προβλήματος της διακίνησης των λεωφορείων χωρίς κλιματιστικά και της προμήθειας ανταλλακτικών, ο υπηρεσιακός υπουργός Σίμος Σιμόπουλος διέθεσε στη διοίκηση της ΟΣΥ ποσό ύψους 300.000 ευρώ.

11,8 εκατ.

Χαρακτηριστικό της δραματικής μείωσης του συγκοινωνιακού έργου στη διάρκεια του τελευταίου χρόνου είναι ότι ενώ σε σχέση με πέρυσι το κόστος των καυσίμων έχει εκτοξευθεί λόγω της ανόδου των διεθνών τιμών, τα έξοδα κίνησης φέτος εκτιμάται ότι θα μειωθούν 12% σε σχέση με πέρυσι.

Στα 11,8 εκ. ευρώ υπολογίζονται φέτος τα κόστη κίνησης, όταν πέρυσι με χαμηλότερες τιμές πετρελαίου, τα έξοδα κίνησης υπερέβησαν τα 13 εκ. ευρώ.

Έτσι, ενώ το 2011 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ που βρίσκονταν σε κίνηση σε ώρα αιχμής το Σάββατο ανέρχονταν σε 1.330, φέτος μειώνονται σε 963, καταγράφοντας μείωση 27%. Αντίστοιχα τις Κυριακές σε ώρες αιχμής πέρυσι βρίσκονταν σε κίνηση 900 οχήματα, ενώ φέτος κυκλοφορούν μόλις 619, σημειώνοντας μείωση πάνω από 27%. Τις δε καθημερινές, ενώ πέρυσι σε ώρες αιχμής κυκλοφορούσαν 1.832 οχήματα, φέτος κυκλοφορούν 1.436, μειωμένα κατά 21,6%. Πλέον, κάποιες μέρες της εβδομάδας τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ κινούνται με τον προγραμματισμό δρομολογίων που ίσχυε παλιότερα για το Σαββατοκύριακο.

Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής που επικρατεί στην ΟΣΥ είναι ότι ο μέσος χρόνος αναμονής του επιβατικού κοινού στις στάσεις λεωφορείων και τρόλεϊ από δέκα λεπτά που ήταν μέχρι πρότινος, πλέον υπερβαίνει τη μισή ώρα.

Την ίδια ώρα το προσωπικό, οι αμοιβές των οποίων μειώθηκαν φέτος κατά 23,48% σε σχέση με το 2011, ανέρχεται σε 6.369 άτομα από 7.503 πέρυσι.

Τον Μάρτιο 24,8% κάτω τα έσοδα από εισιτήρια

Μπορεί στο όνομα της παρουσίασης θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων χωρίς ζημίες, η διοίκηση να έχει επιλέξει τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου, ωστόσο η πολιτική αυτή έχει επηρεάσει σημαντικά τα λειτουργικά έσοδα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, τα έσοδα προβλέπεται να υποστούν μείωση της τάξης του 33,6% σε σχέση με πέρυσι. Οι πωλήσεις των εισιτηρίων καταγράφουν μείωση, με τη μεγαλύτερη πτώση μέχρι στιγμής να έχει καταγραφεί τον Μάρτιο, όπου τα έσοδα από τις πωλήσεις των εισιτηρίων μειώθηκαν κατά 24,88%.

Σημαντική μείωση παρουσιάζουν και τα έσοδα από τις κάρτες απεριόριστων διαδρομών, με την εκτίμηση για το σύνολο της χρονιάς σε σχέση με πέρυσι να κάνει λόγο για απώλειες της τάξης του 13,5%. Συγκεκριμένα, το 2011, τα έσοδα από τις κάρτες ανήλθαν σε 18,06 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος η πρόβλεψη είναι πως θα φθάσουν τα 15,6 εκατ.

Οι μεγαλύτερες απώλειες σε επίπεδο εσόδων από κάρτες καταγράφηκαν τον Φεβρουάριο, όπου υπέστησαν ραγδαία μείωση της τάξης του 191,51%.
Απάντηση
#2
Πάντως το εν λόγω άρθρο όπως και άλλα παρόμοια, σπεκουλάρει λιγάκι εναντίον των Μέσων Μεταφοράς και θα εξηγήσω το γιατί. Γενικοποιεί τη μείωση δρομολογίων - που όντως υπάρχει - αγνοώντας όμως το γεγονός, ότι ταυτόχρονα έχει μειωθεί το φρακάρισμα και έχουν μειωθεί - δραστικά - οι χρόνοι διαδρομών, το στρίμωγμα κλπ παρενέργειες. Σϊγουρα, το πρόβλημα είναι εντονότερο σε απομακρυσμένες περιοχές όπως π.χ. Μάνδρα, Κρυονέρι, Πικέρμι, Φυλή, αλλά σε ένα μεγάλο τμήμα του Λεκκανοπεδίου η κατάσταση είναι υποφερτή ή και καλή, όχι τέλεια βέβαια. Έχω παρατηρήσει πολλές φορές, επιβάτες να περιμένουν συγκεκριμένο λεωφορείο από συνήθεια, παρόλο που τυχαίνει να περνάει νωρίτερα άλλη γραμμή που εξυπηρετεί επίσης. Εκεί δε φταίει ο ΟΑΣΑ, αλλά η νοοτροπία του μέσου επιβάτη.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)