12-05-2012, 03:02 PM
Ο στόλος της Danaos αποτελείται από 64 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με συνολική μεταφορική ικανότητα 363.049 TEU.
Κοντά στην ολοκλήρωση ενός φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος κατασκευής 25 πλοίων βρίσκεται η Danaos Corporation, του Ελληνα εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012.
Ειδικότερα τα έσοδα της Danaos Corporation αυξήθηκαν κατά 35,6%, στα 134,2 εκατ. δολ., το πρώτο τρίμηνο του 2012, από 99 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 9,342 εκατ. δολ. ή 0,09 δολ. ανά μετοχή, έναντι 5,4 εκατ. δολ. ή 0,05 δολ. ανά μετοχή το πρώτο τρίμηνο του 2011.
Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012, η Danaos Corporation παρέλαβε τρία νεότευκτα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 34.730 ΤΕU, τα οποία απασχολούνται ήδη με 12ετή ναυλοσύμφωνα.
Μετά την παραλαβή των παραπάνω πλοίων, η Danaos αναμένεται να παραλάβει, μέχρι το τέλος του 2012, δύο ακόμη μεταφορικής ικανότητας 13.000 TEU το ένα και να ολοκληρώσει έτσι ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής 25 πλοίων, μετά την ακύρωση παραγγελίας για τρία πλοία στα μέσα του 2010.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος θα συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση των ταμιακών ροών της εταιρείας, δήλωσε ο κ. Κούστας.
Αξίζει στο σημείο αυτό να επισημανθεί ότι η Danaos εισήλθε στο αμερικανικό χρηματιστήριο τον Οκτώβριο του 2006 με ένα στόλο 27 containerships, συνολικής χωρητικότητας 116.115 Τeu, γεγονός που την κατέτασσε τότε μεταξύ των 10 μεγαλύτερων εταιρειών του είδους παγκοσμίως με βάση τη χωρητικότητα.
Επιπλέον, είχε σε εξέλιξη, με ορίζοντα υλοποίησης το 2009, ένα ναυπηγικό πρόγραμμα 16 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 84.704 Teus.
Σήμερα, μετά την υλοποίηση και άλλου επενδυτικού προγράμματος, η Danaos ελέγχει ένα στόλο από 64 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 363.049 TEU, και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών στον κλάδο της παγκοσμίως.
Η ανάπτυξη αυτή δεν έγινε χωρίς δυσκολίες, καθώς στο παρελθόν, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε και στη ναυτιλία η κατάρρευση της Lehman Brothers, η Danaos υποχρεώθηκε να έρθει σε συμφωνία με τους δανειστές της, αφού δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσει όλους τους όρους των δανείων της.
Ωστόσο, σήμερα, η εικόνα είναι καλύτερη, καθώς, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos, Γιάννης Κούστας, οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας βελτιώνονται.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2012 στα 96,4 εκατ. δολ., έναντι 65,2 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2011, σημειώνοντας μία αύξηση κατά 47,9%, ενώ αντιστοίχως και τα προσαρμοσμένα κέρδη αυξήθηκαν στα 17,6 εκατ. δολ., έναντι 11,4 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Ο κ. Κούστας σημείωσε ακόμη ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012 παρατηρείται μία τάση ανάκαμψης της αγοράς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι εταιρείες τακτικών γραμμών προχώρησαν σε αυξήσεις ναύλων με επιτυχία, ενώ συνολικά η αγορά απέκτησε μεγαλύτερη κινητικότητα και σε ορισμένα πλοία Post-Panamax διπλασίασαν, σχεδόν, τους ναύλους επιδρώντας και στα panamaxes.
Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να επηρεάσει θετικά τα αποτελέσματα των liners εταιρειών, σύμφωνα με τον κ. Κούστα.
Παραγγελίες
Στο μέτωπο της προσφοράς πλοίων, ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos σημειώνει ότι εξακολουθεί να παρατηρείται μία συγκράτηση στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών, με μία αξιοσημείωτη εξαίρεση, της απόφασης της Evegreen να υπογράψει συμβόλαια για τη ναυπήγηση 10 μεγάλων post-panamaxes.
Ωστόσο, λόγω της κρίσης που πλήττει ακόμη τον κλάδο, η Danaos έχει αδρανοποιημένα τρία πλοία και αξιολογεί όλες τις περιπτώσεις επαναδραστηριοποίησης τους.
Κοντά στην ολοκλήρωση ενός φιλόδοξου επενδυτικού προγράμματος κατασκευής 25 πλοίων βρίσκεται η Danaos Corporation, του Ελληνα εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, τα αποτελέσματα της οποίας παρουσίασαν σημαντική βελτίωση στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012.
Ειδικότερα τα έσοδα της Danaos Corporation αυξήθηκαν κατά 35,6%, στα 134,2 εκατ. δολ., το πρώτο τρίμηνο του 2012, από 99 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 9,342 εκατ. δολ. ή 0,09 δολ. ανά μετοχή, έναντι 5,4 εκατ. δολ. ή 0,05 δολ. ανά μετοχή το πρώτο τρίμηνο του 2011.
Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012, η Danaos Corporation παρέλαβε τρία νεότευκτα πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 34.730 ΤΕU, τα οποία απασχολούνται ήδη με 12ετή ναυλοσύμφωνα.
Μετά την παραλαβή των παραπάνω πλοίων, η Danaos αναμένεται να παραλάβει, μέχρι το τέλος του 2012, δύο ακόμη μεταφορικής ικανότητας 13.000 TEU το ένα και να ολοκληρώσει έτσι ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής 25 πλοίων, μετά την ακύρωση παραγγελίας για τρία πλοία στα μέσα του 2010.
Η επιτυχής ολοκλήρωση του προγράμματος θα συμβάλει στην περαιτέρω αύξηση των ταμιακών ροών της εταιρείας, δήλωσε ο κ. Κούστας.
Αξίζει στο σημείο αυτό να επισημανθεί ότι η Danaos εισήλθε στο αμερικανικό χρηματιστήριο τον Οκτώβριο του 2006 με ένα στόλο 27 containerships, συνολικής χωρητικότητας 116.115 Τeu, γεγονός που την κατέτασσε τότε μεταξύ των 10 μεγαλύτερων εταιρειών του είδους παγκοσμίως με βάση τη χωρητικότητα.
Επιπλέον, είχε σε εξέλιξη, με ορίζοντα υλοποίησης το 2009, ένα ναυπηγικό πρόγραμμα 16 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής χωρητικότητας 84.704 Teus.
Σήμερα, μετά την υλοποίηση και άλλου επενδυτικού προγράμματος, η Danaos ελέγχει ένα στόλο από 64 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 363.049 TEU, και συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών στον κλάδο της παγκοσμίως.
Η ανάπτυξη αυτή δεν έγινε χωρίς δυσκολίες, καθώς στο παρελθόν, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε και στη ναυτιλία η κατάρρευση της Lehman Brothers, η Danaos υποχρεώθηκε να έρθει σε συμφωνία με τους δανειστές της, αφού δεν ήταν σε θέση να εξυπηρετήσει όλους τους όρους των δανείων της.
Ωστόσο, σήμερα, η εικόνα είναι καλύτερη, καθώς, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos, Γιάννης Κούστας, οι οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας βελτιώνονται.
Τα προσαρμοσμένα EBITDA αυξήθηκαν στο πρώτο τρίμηνο του 2012 στα 96,4 εκατ. δολ., έναντι 65,2 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2011, σημειώνοντας μία αύξηση κατά 47,9%, ενώ αντιστοίχως και τα προσαρμοσμένα κέρδη αυξήθηκαν στα 17,6 εκατ. δολ., έναντι 11,4 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Ο κ. Κούστας σημείωσε ακόμη ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012 παρατηρείται μία τάση ανάκαμψης της αγοράς μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι εταιρείες τακτικών γραμμών προχώρησαν σε αυξήσεις ναύλων με επιτυχία, ενώ συνολικά η αγορά απέκτησε μεγαλύτερη κινητικότητα και σε ορισμένα πλοία Post-Panamax διπλασίασαν, σχεδόν, τους ναύλους επιδρώντας και στα panamaxes.
Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να επηρεάσει θετικά τα αποτελέσματα των liners εταιρειών, σύμφωνα με τον κ. Κούστα.
Παραγγελίες
Στο μέτωπο της προσφοράς πλοίων, ο διευθύνων σύμβουλος της Danaos σημειώνει ότι εξακολουθεί να παρατηρείται μία συγκράτηση στην τοποθέτηση νέων παραγγελιών, με μία αξιοσημείωτη εξαίρεση, της απόφασης της Evegreen να υπογράψει συμβόλαια για τη ναυπήγηση 10 μεγάλων post-panamaxes.
Ωστόσο, λόγω της κρίσης που πλήττει ακόμη τον κλάδο, η Danaos έχει αδρανοποιημένα τρία πλοία και αξιολογεί όλες τις περιπτώσεις επαναδραστηριοποίησης τους.