08-03-2012, 01:55 PM
Πολύ κοντά στη νηολόγηση οριστικών εξελίξεων, οι οποίες θα δώσουν τη δυνατότητα έναρξης των κατασκευαστικών εργασιών σε δύο μεγάλα έργα υποδομής του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, βρίσκεται η ΟΛΘ Α.Ε.
Η πρώτη καίρια παρέμβαση, που φαίνεται να εισέρχεται στην τελική ευθεία, αφορά στην επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμένα και η δεύτερη την κατασκευή μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής 218 θέσεων, σε χώρο δίπλα στον 1ο προβλήτα. Αμφότερες είναι επενδύσεις ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και θα ενισχύσουν το λιμάνι και την τοπική οικονομία.
Πράσινο φως
Στην περίπτωση του 6ου προβλήτα, η πρόταση της διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. για τον προσωρινό ανάδοχο του έργου, εξασφάλισε ήδη το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον απομένουν κάποιες διαδικαστικές λεπτομέρειες, πριν η «Μοχλός Α.Ε.» κληθεί να υπογράψει τη σύμβαση.
«Περιμένουμε έως και το τέλος Μαρτίου ο προσωρινός ανάδοχος να μας προσκομίσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, πριν προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο», τόνισε στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Στ. Αγγελούδης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις γύρω από την κατασκευή του έργου.
Ο αρχικός προϋπολογισμός της επένδυσης είχε προσδιοριστεί σε περίπου 150 εκατ. ευρώ (χωρίς την προμήθεια του εξοπλισμού), αλλά αναμένεται να κατασκευαστεί με λιγότερο από τα μισά, καθώς η «Μοχλός ΑΕ» που έχει επικρατήσει στο διεθνή διαγωνισμό, πρόσφερε έκπτωση ύψους 50,97%. Τα χρήματα, μάλιστα, είναι εξασφαλισμένα. Με την κατασκευή του 6ου προβλήτα ο κρηπιδότοιχος 26 θα επεκταθεί κατά 550 μέτρα και σε βάθος 16,34 μέτρα, επιτρέποντας στην ΟΛΘ Α.Ε. να αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα εξυπηρέτησης του λιμανιού στο ΣΕΜΠΟ από τα 405.000 containers σήμερα, στα περίπου 1,24 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σε φάση ωριμότητας έχει εισέλθει, επίσης, και το έργο της κατασκευής μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής προϋπολογισμού 11,3 εκατ. ευρώ. «Σε περίπου ένα μήνα ευελπιστούμε ότι οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας επί των αλληλοπροσφυγών που έχουν καταθέσει οι τρεις διεκδικητές του έργου, θα έχουν εκδοθεί και θα ανοίξει ο δρόμος για την τελευταία φάση του διαγωνισμού», εκτίμησε ο κ. Αγγελούδης.
Χρονοδιαγράμματα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, μόλις ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις προσφυγές στο ΣτΕ, η ΟΛΘ Α.Ε. θα κοινοποιήσει στα τρία σχήματα που διεκδικούν το project (σ.σ. είναι οι κοινοπραξίες «Ακτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH», «Μοχλός Α.Ε., Porto Carras Μαρίνα Α.Ε.», και η εταιρεία διαχείρισης ακινήτων «Lamda Development SA»), το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης με σκοπό να κάνουν τυχόν παρατηρήσεις τους.
Κατόπιν η ΟΛΘ Α.Ε. αφού τις λάβει υπόψη θα προετοιμάσει το σχέδιο οριστικής σύμβασης και θα καλέσει τους διαγωνιζομένους να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά, μαζί με την εγγυητική καλής εκτέλεσης. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι εάν δεν προκύψουν νέες απρόβλεπτες καθυστερήσεις είναι εφικτό να υπάρξει ανάδοχος για τη μαρίνα εντός του καλοκαιριού, με προοπτική το έργο να έχει ολοκληρωθεί το 2014.
Μαρίνα για γιοτ
Μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ η ΟΛΘ Α.Ε. θα κοινοποιήσει στα τρία σχήματα που διεκδικούν το project το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης με σκοπό να κάνουν τυχόν παρατηρήσεις τους. Οι κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο είναι οι «Ακτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH», «Μοχλός Α.Ε., Porto Carras Μαρίνα Α.Ε.», και η εταιρεία διαχείρισης ακινήτων «Lamda Development SA».
Η πρώτη καίρια παρέμβαση, που φαίνεται να εισέρχεται στην τελική ευθεία, αφορά στην επέκταση του 6ου προβλήτα του λιμένα και η δεύτερη την κατασκευή μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής 218 θέσεων, σε χώρο δίπλα στον 1ο προβλήτα. Αμφότερες είναι επενδύσεις ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ και θα ενισχύσουν το λιμάνι και την τοπική οικονομία.
Πράσινο φως
Στην περίπτωση του 6ου προβλήτα, η πρόταση της διοίκησης της ΟΛΘ Α.Ε. για τον προσωρινό ανάδοχο του έργου, εξασφάλισε ήδη το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και πλέον απομένουν κάποιες διαδικαστικές λεπτομέρειες, πριν η «Μοχλός Α.Ε.» κληθεί να υπογράψει τη σύμβαση.
«Περιμένουμε έως και το τέλος Μαρτίου ο προσωρινός ανάδοχος να μας προσκομίσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, πριν προχωρήσουμε στο επόμενο στάδιο», τόνισε στην «Η» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Στ. Αγγελούδης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις γύρω από την κατασκευή του έργου.
Ο αρχικός προϋπολογισμός της επένδυσης είχε προσδιοριστεί σε περίπου 150 εκατ. ευρώ (χωρίς την προμήθεια του εξοπλισμού), αλλά αναμένεται να κατασκευαστεί με λιγότερο από τα μισά, καθώς η «Μοχλός ΑΕ» που έχει επικρατήσει στο διεθνή διαγωνισμό, πρόσφερε έκπτωση ύψους 50,97%. Τα χρήματα, μάλιστα, είναι εξασφαλισμένα. Με την κατασκευή του 6ου προβλήτα ο κρηπιδότοιχος 26 θα επεκταθεί κατά 550 μέτρα και σε βάθος 16,34 μέτρα, επιτρέποντας στην ΟΛΘ Α.Ε. να αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα εξυπηρέτησης του λιμανιού στο ΣΕΜΠΟ από τα 405.000 containers σήμερα, στα περίπου 1,24 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Σε φάση ωριμότητας έχει εισέλθει, επίσης, και το έργο της κατασκευής μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής προϋπολογισμού 11,3 εκατ. ευρώ. «Σε περίπου ένα μήνα ευελπιστούμε ότι οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας επί των αλληλοπροσφυγών που έχουν καταθέσει οι τρεις διεκδικητές του έργου, θα έχουν εκδοθεί και θα ανοίξει ο δρόμος για την τελευταία φάση του διαγωνισμού», εκτίμησε ο κ. Αγγελούδης.
Χρονοδιαγράμματα
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, μόλις ξεκαθαρίσει το τοπίο με τις προσφυγές στο ΣτΕ, η ΟΛΘ Α.Ε. θα κοινοποιήσει στα τρία σχήματα που διεκδικούν το project (σ.σ. είναι οι κοινοπραξίες «Ακτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH», «Μοχλός Α.Ε., Porto Carras Μαρίνα Α.Ε.», και η εταιρεία διαχείρισης ακινήτων «Lamda Development SA»), το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης με σκοπό να κάνουν τυχόν παρατηρήσεις τους.
Κατόπιν η ΟΛΘ Α.Ε. αφού τις λάβει υπόψη θα προετοιμάσει το σχέδιο οριστικής σύμβασης και θα καλέσει τους διαγωνιζομένους να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά, μαζί με την εγγυητική καλής εκτέλεσης. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι εάν δεν προκύψουν νέες απρόβλεπτες καθυστερήσεις είναι εφικτό να υπάρξει ανάδοχος για τη μαρίνα εντός του καλοκαιριού, με προοπτική το έργο να έχει ολοκληρωθεί το 2014.
Μαρίνα για γιοτ
Μετά τις αποφάσεις του ΣτΕ η ΟΛΘ Α.Ε. θα κοινοποιήσει στα τρία σχήματα που διεκδικούν το project το σχέδιο σύμβασης παραχώρησης με σκοπό να κάνουν τυχόν παρατηρήσεις τους. Οι κοινοπραξίες που διεκδικούν το έργο είναι οι «Ακτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH», «Μοχλός Α.Ε., Porto Carras Μαρίνα Α.Ε.», και η εταιρεία διαχείρισης ακινήτων «Lamda Development SA».