03-03-2012, 12:03 PM
Η υπουργική απόφαση, με την οποία δίνεται η δυνατότητα στον ελληνικό νηογνώμονα (ο οργανισμός που επιθεωρεί και παρακολουθεί τακτικά και καθόλη τη διάρκεια της ζωής τους τα πλοία), να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας για πλοία εθνικής νομοθεσίας, χωρίς χρονικό περιορισμό, αλλά και χωρίς υποχρεωτικό ανάλογο αίτημα στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), υπεγράφη από τον πρώην υφυπουργό Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Α. Γεωργιάδη και δημοσιεύτηκε πρόσφατα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Έως τώρα ο ελληνικός νηογνώμονας είχε δικαίωμα να εκδίδει πιστοποιητικά σε πλοία εθνικής νομοθεσίας, με σχετική υπουργική απόφαση του πρώην υπουργού Γιάννη Διαμαντίδη, η οποία όμως θα έληγε μετά από διάρκεια 18 μηνών.
Στην υπουργική απόφαση, περιγράφεται όλο το πλαίσιο εξουσιοδότησης ελέγχων που διέπεται από τις απαιτούμενες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για επιθεώρηση, έκδοση πιστοποιητικών και παρακολούθηση πλοίων, εκτός εκείνων που εμπίπτουν σε αρμοδιότητας της ΕΕ, από έναν αναγνωρισμένο από την ευρωπαϊκή νομοθεσία Nηογνώμονα.
Επίσης ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να έχει ένας οργανισμός επιθεωρητών πλοίων, όπως για παράδειγμα, να έχει επαρκές δίκτυο αποκλειστικών επιθεωρητών σε όλες τις παράκτιες και νησιωτικές περιφέρειες της Ελλάδος.
Ο ελληνικός νηογνώμονας μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοία εθνικής νομοθεσίας, όπως κότερα μέχρι 500 κόρων, ρυμουλκά, ξύλινα, πλαστικά επιβατηγά, αλιευτικά κάτω των 24 μέτρων, φορτηγά εσωτερικού ανεξαρτήτως ΚΟΧ και φορτηγά διεθνών πλόων κάτω των 500 κόρων. Ωστόσο, δεν μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοία ευρωπαϊκής νομοθεσίας όπως για παράδειγμα τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν εσωτερικούς πλόες και καλύπτονται από Eυρωπαϊκή Oδηγία.
Αιτία είναι οι παρατηρήσεις που σημειώθηκαν από τους επιθεωρητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜΣΑ) (σσ όργανο που ελέγχει όλους του ευρωπαϊκούς νηογνώμονες).
Ο ελληνικός νηογνώμονας έχει καλύψει πλέον όλες τις ευρωπαϊκές παρατηρήσεις και αφού πέρασε πρόσφατα από έλεγχο της επιθεώρησης εμπορικών πλοίων, αναμένεται να επιθεωρηθεί εκ νέου από την EMSA, προκειμένου να άρει τους περιορισμούς.
Έως τώρα ο ελληνικός νηογνώμονας είχε δικαίωμα να εκδίδει πιστοποιητικά σε πλοία εθνικής νομοθεσίας, με σχετική υπουργική απόφαση του πρώην υπουργού Γιάννη Διαμαντίδη, η οποία όμως θα έληγε μετά από διάρκεια 18 μηνών.
Στην υπουργική απόφαση, περιγράφεται όλο το πλαίσιο εξουσιοδότησης ελέγχων που διέπεται από τις απαιτούμενες διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας για επιθεώρηση, έκδοση πιστοποιητικών και παρακολούθηση πλοίων, εκτός εκείνων που εμπίπτουν σε αρμοδιότητας της ΕΕ, από έναν αναγνωρισμένο από την ευρωπαϊκή νομοθεσία Nηογνώμονα.
Επίσης ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να έχει ένας οργανισμός επιθεωρητών πλοίων, όπως για παράδειγμα, να έχει επαρκές δίκτυο αποκλειστικών επιθεωρητών σε όλες τις παράκτιες και νησιωτικές περιφέρειες της Ελλάδος.
Ο ελληνικός νηογνώμονας μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοία εθνικής νομοθεσίας, όπως κότερα μέχρι 500 κόρων, ρυμουλκά, ξύλινα, πλαστικά επιβατηγά, αλιευτικά κάτω των 24 μέτρων, φορτηγά εσωτερικού ανεξαρτήτως ΚΟΧ και φορτηγά διεθνών πλόων κάτω των 500 κόρων. Ωστόσο, δεν μπορεί να εκδίδει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοία ευρωπαϊκής νομοθεσίας όπως για παράδειγμα τα επιβατηγά πλοία που εκτελούν εσωτερικούς πλόες και καλύπτονται από Eυρωπαϊκή Oδηγία.
Αιτία είναι οι παρατηρήσεις που σημειώθηκαν από τους επιθεωρητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Θαλάσσιας Ασφάλειας (ΕΜΣΑ) (σσ όργανο που ελέγχει όλους του ευρωπαϊκούς νηογνώμονες).
Ο ελληνικός νηογνώμονας έχει καλύψει πλέον όλες τις ευρωπαϊκές παρατηρήσεις και αφού πέρασε πρόσφατα από έλεγχο της επιθεώρησης εμπορικών πλοίων, αναμένεται να επιθεωρηθεί εκ νέου από την EMSA, προκειμένου να άρει τους περιορισμούς.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.