Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ημερησία] Αύξηση των εσόδων για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης
#1
Η εταιρεία ΟΛΘ ολοκλήρωσε και το 2011 με αυξημένα μεγέθη τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και στο κομμάτι της κερδοφορίας της

Βελτιωμένες επιδόσεις -που καθιστούν ελκυστικότερο για τους ιδιώτες το προς αξιοποίηση 23,3% του μετοχικού του κεφαλαίου, το οποίο περιήλθε και επίσημα από προχθές στον έλεγχο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων- συνεχίζει να εμφανίζει το λιμάνι Θεσσαλονίκης.

Ακολουθώντας μία πορεία ανόδου των εργασιών και των μεγεθών της, η εισηγμένη ολοκλήρωσε και το 2011 με αυξημένα μεγέθη τόσο σε επίπεδο κύκλου εργασιών όσο και κυρίως στο κομμάτι της κερδοφορίας της.

Αύξηση

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», η κλειόμενη χρήση εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει μικρή αύξηση των συνολικών εσόδων, που θα διαμορφωθούν λίγο πάνω από τα 50 εκατ. ευρώ, από τα 49,7 εκατ. ευρώ το 2010. Το εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ωστόσο, αναμένεται να προκύψει από το «μέτωπο» της κερδοφορίας της εταιρείας, καθώς τα προ φόρων κέρδη της, για το 2011, υπολογίζεται ότι θα υπερβούν το ποσό των 14 εκατ. ευρώ, έναντι των περίπου 9,6 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.

Μολονότι η «εκτίναξη» των κερδών αποτελεί απόρροια και της αύξησης των διακινούμενων εμπορευμάτων (χύδην και σε εμπορευματοκιβώτια) που καταγράφηκε πέρσι στη Θεσσαλονίκη, καθοριστικό ρόλο έχει, επίσης, διαδραματίσει το «νοικοκύρεμα» των εξόδων όσο και η συρρίκνωση του μισθολογικού κόστους. Αλλωστε, εντός του προηγούμενου έτους, από το λιμάνι αποχώρησαν με συνταξιοδοτήσεις τουλάχιστον 22-23 άτομα (ενώ και το 2010 υπήρξε ανάλογο φαινόμενο με μεγαλύτερο αριθμό ατόμων), χωρίς να υπάρξει αναπλήρωση του κενού που προέκυψε, με αποτέλεσμα να «ελαφρύνει» σημαντικά το ετήσιο μισθολογικό της βάρος. Η διοίκηση αναγνωρίζει την ανάγκη προσλήψεων, όμως, συναντά μεγάλη δυσκολία να τις υλοποιήσει, λόγω των δημοσιονομικών δεσμεύσεων της χώρας.

Ασφάλεια

Λύση, εν τω μεταξύ, δρομολογείται από τη διοίκηση του ΟΛΘ και στο θέμα της ευθυγράμμισης του λιμανιού της πόλης με τις επιταγές της Ε.Ε. για την εφαρμογή του κώδικα ISPS, που αφορά σε κανόνες ασφάλειας. Οπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Η», από τις 10 Ιανουαρίου υπηρεσία της εταιρείας ΟΛΘ «τρέχει» εθνικό διαγωνισμό για την ανάθεση της ασφάλειας του λιμένα σε ιδιωτική εταιρεία security και ήδη έχει παραλάβει φακέλους προσφορών, τους οποίους αξιολογεί. Το έργο έχει αρχικό προϋπολογισμό 380 χιλ. ευρώ, αφορά στην παροχή υπηρεσιών ασφάλειας για το χρονικό διάστημα Μάρτιος - Δεκέμβριος του 2012 και οι διεκδικητές του, κατά πληροφορίες, είναι οι εταιρείες «Δράσις», «Mega», «Group 4», «ISS» και «Swedish Systems Security». Προκειμένου, δε, να καλυφθούν οι ανάγκες του λιμανιού, στο πρώτο τρίμηνο του 2012, αποφασίστηκε να συνεχιστεί η τακτική των τρίμηνων προσωρινών αναθέσεων.

Εφεξής, μάλιστα, η διοίκηση της ΟΛΘ θα προχωρεί σε ετήσιους τακτικούς εθνικούς διαγωνισμούς, για το θέμα του ISPS, αφού η απόπειρά της να διενεργηθεί τριετής διεθνής διαγωνισμός -ο οποίος μετά από πολύμηνες διαδικασίες ενστάσεων μεταξύ των συμμετεχόντων και παρότι υπήρξε και προσωρινός μειοδότης η εταιρεία «Δράσις»- οδηγήθηκε τελικά σε οριστικό ναυάγιο, αφού το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν έδωσε το «πράσινο φως» επικαλούμενο τυπικούς λόγους.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Ημερησία] Επεκτείνεται το λιμάνι Θεσσαλονίκης GeorgIrisbus 0 1.914 09-05-2012, 11:07 AM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)