27-01-2012, 01:08 PM
Τα μέσα σταθερής τροχιάς παίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο Νέο Ρυθμιστικό σχέδιο για την Αθήνα. Εκτός από τις εκτεταμένες επεκτάσεις του Μετρό έχουν σχεδιαστεί και μία σειρά επεκτάσεων για το Τραμ προκειμένου να το βγάλουν από την σημερινή του ανυποληψία και να γίνει ένα πραγματικά βοηθητικό μέσο στην μετακίνηση της πόλης.
Οι επεκτάσεις όπως έχουν σχεδιαστεί είναι ιδιαίτερα πετυχημένες καθώς περνούν από σημαντικούς οδικούς άξονες αλλά και από πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης εξασφαλίζοντας την εμπορική του επιτυχία αλλά και την περαιτέρω «έξωση» των λεωφορείων από μεγάλες διαδημοτικές διαδρομές.
Τα έργα χωρίστηκαν και εδώ σε έργα Α` και Β` προτεραιότητας ενώ μέσα συμπεριλήφθη και το έργο monorail του λιμανιού του Πειραιά. Τα έργα που θα προωθηθούν σε πρώτη φάση είναι τα παρακάτω:
1.Νέο Φάληρο-Πλ.Καραισκάκη (λιμάνι): πρόκειται για την γνωστή επέκταση που έχει κολλήσει εδώ και χρόνια. Τα τελευταία νέα λένε πως θα έχουμε οριστικές αποφάσεις το επόμενο διάστημα και πως το έργο τελικά θα ξεκινήσει.
2.Νέα γραμμή Πειραιάς-Κερατσίνι-Πέραμα. Ξεκινούν οι μελέτες για αυτό το τμήμα το οποίο έχει εξασφαλισμένη εμπορική επιτυχία καθώς θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές ενώ προβλέφθηκε ένα μέρος του να γίνει υπόγειο μετατρέποντας το σε «ελαφρύ Μετρό».
3.Σύνταγμα-Πανεπιστημίου-Πλ. Αιγύπτου-Άνω Πατήσια: ανήκει στο σχεδιασμό για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου που εδώ και μήνες έχει σιγήσει. Η πρώτη φάση μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, η δεύτερη μέχρι τα Άνω Πατήσια μέσω φυσικά της οδού Πατησίων.
4.Kλάδος Λ. Ποσειδώνος (στο Ελληνικό)- Λ. Βουλιαγμένης (Στ. Μετρό Αργυρούπολη) : μία εύκολη επέκταση καθώς δεν μπερδεύεται σε δρόμους με μεγάλη κίνηση ενώ είναι πολύ μικρή σε μήκος (περίπου 2χλμ).
5.Monorail Πειραιά: είναι η γνωστή επιθυμία του ΟΛΠ να δημιουργήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς που να «αγκαλιάζει» το λιμάνι και να διευκολύνει τις μετακινήσεις μέσα και περιμετρικά του λιμένα.
Τραμ Αθήνας Ρυθμιστικό 2021
Για τη επέκταση προς Πειραιά το χρονοδιάγραμμα δείχνει το 2015. Για τα υπόλοιπα σταδιακά μέχρι το 2020.
Τα έργα Β` προτεραιότητας βάζουν το τραμ σε ακόμα περισσότερες περιοχές της Αθήνας ενώ σημαντικές περιοχές όπως η Καλλιθέα και του Ζωγράφου εντάσσονται. Τα έργα είναι:
1.Νέος κλάδος Σταθμός Λαρίσης- Νοσοκομείο Παίδων-Γουδί: ουσιαστικά μία νέα γραμμή η οποία ενώνει την «κάτω» Αθήνα με την «πάνω» Αθήνα ενώ εξυπηρετεί εκπαιδευτικά και νοσηλευτικά ιδρύματα.
2. Επεκτάσεις προς Καμίνια, Φρεατίδα: είναι μικρές επεκτάσεις (από 2 χλμ η καθεμία περίπου) που δίνουν την δυνατότητα πρόσβασης των χιλιάδων κατοίκων των περιοχών στο σύστημα μεταφορών του Τραμ και των υπολοίπων Μέσων Σταθερής Τροχιάς.
3.Κλάδος Τζιτζιφιές-Λ. Θησέως-Φιξ: μία νέα γραμμή η οποία εξυπηρετεί Μοσχάτο, Καλλιθέα μέσω της Θησέως και καταλήγει στο σταθμό Συγγρού-Φιξ. Μία πολύ σωστή εμπορική επένδυση.
Στόχος του Ρυθμιστικού είναι όχι μόνο η ευρεία επέκταση του Τραμ στην Αθήνα αλλά και η καταξίωση του ως μέσο μετακίνησης καθώς σήμερα θεωρείται «βραδυποριακός» και λανθασμένα συγκρίνεται με το Μετρό. Η σύνδεση του με πολλούς σταθμούς Μετρό (Πειραιάς, Άνω Πατήσια, Σταθμός Λαρίσης κλπ) θα τον μετατρέψει σε ένα πραγματικά τροφοδοτικό μέσο αλλά και ένα διαδημοτικό μέσο συγκοινωνίας.
Οι επεκτάσεις όπως έχουν σχεδιαστεί είναι ιδιαίτερα πετυχημένες καθώς περνούν από σημαντικούς οδικούς άξονες αλλά και από πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης εξασφαλίζοντας την εμπορική του επιτυχία αλλά και την περαιτέρω «έξωση» των λεωφορείων από μεγάλες διαδημοτικές διαδρομές.
Τα έργα χωρίστηκαν και εδώ σε έργα Α` και Β` προτεραιότητας ενώ μέσα συμπεριλήφθη και το έργο monorail του λιμανιού του Πειραιά. Τα έργα που θα προωθηθούν σε πρώτη φάση είναι τα παρακάτω:
1.Νέο Φάληρο-Πλ.Καραισκάκη (λιμάνι): πρόκειται για την γνωστή επέκταση που έχει κολλήσει εδώ και χρόνια. Τα τελευταία νέα λένε πως θα έχουμε οριστικές αποφάσεις το επόμενο διάστημα και πως το έργο τελικά θα ξεκινήσει.
2.Νέα γραμμή Πειραιάς-Κερατσίνι-Πέραμα. Ξεκινούν οι μελέτες για αυτό το τμήμα το οποίο έχει εξασφαλισμένη εμπορική επιτυχία καθώς θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές ενώ προβλέφθηκε ένα μέρος του να γίνει υπόγειο μετατρέποντας το σε «ελαφρύ Μετρό».
3.Σύνταγμα-Πανεπιστημίου-Πλ. Αιγύπτου-Άνω Πατήσια: ανήκει στο σχεδιασμό για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου που εδώ και μήνες έχει σιγήσει. Η πρώτη φάση μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, η δεύτερη μέχρι τα Άνω Πατήσια μέσω φυσικά της οδού Πατησίων.
4.Kλάδος Λ. Ποσειδώνος (στο Ελληνικό)- Λ. Βουλιαγμένης (Στ. Μετρό Αργυρούπολη) : μία εύκολη επέκταση καθώς δεν μπερδεύεται σε δρόμους με μεγάλη κίνηση ενώ είναι πολύ μικρή σε μήκος (περίπου 2χλμ).
5.Monorail Πειραιά: είναι η γνωστή επιθυμία του ΟΛΠ να δημιουργήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς που να «αγκαλιάζει» το λιμάνι και να διευκολύνει τις μετακινήσεις μέσα και περιμετρικά του λιμένα.
Τραμ Αθήνας Ρυθμιστικό 2021
Για τη επέκταση προς Πειραιά το χρονοδιάγραμμα δείχνει το 2015. Για τα υπόλοιπα σταδιακά μέχρι το 2020.
Τα έργα Β` προτεραιότητας βάζουν το τραμ σε ακόμα περισσότερες περιοχές της Αθήνας ενώ σημαντικές περιοχές όπως η Καλλιθέα και του Ζωγράφου εντάσσονται. Τα έργα είναι:
1.Νέος κλάδος Σταθμός Λαρίσης- Νοσοκομείο Παίδων-Γουδί: ουσιαστικά μία νέα γραμμή η οποία ενώνει την «κάτω» Αθήνα με την «πάνω» Αθήνα ενώ εξυπηρετεί εκπαιδευτικά και νοσηλευτικά ιδρύματα.
2. Επεκτάσεις προς Καμίνια, Φρεατίδα: είναι μικρές επεκτάσεις (από 2 χλμ η καθεμία περίπου) που δίνουν την δυνατότητα πρόσβασης των χιλιάδων κατοίκων των περιοχών στο σύστημα μεταφορών του Τραμ και των υπολοίπων Μέσων Σταθερής Τροχιάς.
3.Κλάδος Τζιτζιφιές-Λ. Θησέως-Φιξ: μία νέα γραμμή η οποία εξυπηρετεί Μοσχάτο, Καλλιθέα μέσω της Θησέως και καταλήγει στο σταθμό Συγγρού-Φιξ. Μία πολύ σωστή εμπορική επένδυση.
Στόχος του Ρυθμιστικού είναι όχι μόνο η ευρεία επέκταση του Τραμ στην Αθήνα αλλά και η καταξίωση του ως μέσο μετακίνησης καθώς σήμερα θεωρείται «βραδυποριακός» και λανθασμένα συγκρίνεται με το Μετρό. Η σύνδεση του με πολλούς σταθμούς Μετρό (Πειραιάς, Άνω Πατήσια, Σταθμός Λαρίσης κλπ) θα τον μετατρέψει σε ένα πραγματικά τροφοδοτικό μέσο αλλά και ένα διαδημοτικό μέσο συγκοινωνίας.