Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Παρουσιαση Των Solaris Urbino
#1
Την 18η Νοεμβριου το Ζαππειο ειχε βαλει τα "καλα" του γιατι ειχε μια παρουσιαση να φιλοξενησει... Οχι μια απλη, συνηθισμενη παρουσιαση αλλα μια "δικη μας" παρουσιαση. Εαν δεν εχετε καταλαβει ακομα περι τινος προκειται, μην ανησυχειτε. Μπαινουμε αμεσως στο ψητο.

Πριν απο κποιους μηνες - καλοκαιρι ακομα - υπογραφηκε η συμφωνια που εληξε εναν διαγωνισμο που μας ειχε κρατησει με κομμενη την ανασα. Φυσικα μιλαμε για την εταιρια την οποια τον κερδισε και μαζι κερδισε και την μαχη αναμεσα σε μεγαθηρια της Ευρωπης. Και το ονομα αυτης; Solaris με το Urbino σε 2 παραλλαγες: Το Urbino 18 και το Urbino 8.6. Περι ου ο λογος. Ηταν ενας μαραθωνιος διαγωνισμος. Καταθεσεις προσφορων - αναβολες - ξανα καταθεσεις προσφορων - ενστασεις - δικαστηρια επι δικαστηριων... Ολοκληρος γολγοθας για να φτασουμε μεχρι σημερα για να γινουν τα μεγαλα αποκαλυπτηρια. Ηταν ενα καλα κρυμμενο μυστικο μεσα στην ΕΘΕΛ αυτα τα λεωφορεια. Τι κι αν στην αρχη φαινονταν απ την κεντρικη πυλη? Οσες αδειες κι αν ζητησαμε για επισημη φωτογραφιση πεσαμε πανω σε τοιχους. Τα ειχαμε μπροστα μας και δεν μπορουσαμε να τα απαθανατισουμε! Δεν μας ενοχλησε ιδιαιτερα, αφου ξεραμε οτι την μεγαλη ημερα θα ημασταν εκει και θα σας τα παρουσιαζαμε.

Και η ημερα αυτη ηρθε.

Ζαππειο, 18 Νοεμρβριου.

Λιγο πριν τις 12 το μεσημερι, φτανει η πρωτη ομαδα απ το leoforeia.gr για να παρει τα πρωτα πλανα απ την εκδηλωση, πρωτου πεσει ο πολυς κοσμος. Η εκδηλωση ειχε προγραμματιστει να αρχισει λιγο αργοτερα (12:00, για την ιστορια), αλλα παντα καποιος ειναι λιγο πριν την ωρα του εκει. Και παντα καποιος λιγο μετα.

Ο διαγωνισμός επρόκειτο για 320 λεωφορεία, 220 midi και 100 αρθρωτά. Ετσι λοιπον ενα solaris Urbino 8,6 και ενα Solaris Urbino 18 μας περιμεναν στον Προαυλιο χωρο του Ζαππειου μεγαρου τοποθετημενα υπο γωνια με μπλε χαλια και 2 σημαιες - η μια εξω απ την πρωτη πορτα με το σημα της ΕΘΕΛ και η Ελληνικη σημαια λιγο πιο πισω. Τα λεωφορεια βαμμενα στα γνωστα χρωματα της ΕΘΕΛ ελαφρως παραλλαγμενα απο τα υπαρχοντα. Για να γινουμε λιγο πιο σαφεις, το εντονο γαλαζιο χρωμα που ολοι γνωριζουμε, αντικατασταθηκε με ενα πιο σκουρο γαλαζιο το οποιο φαινεται να αντεχει περισσοτερο στην σκονη και τις ταλαιπωριες που περνουν τα λεωφορεια.

Με την πρωτη ματια ξεχωριζουμε τους σκουρου φιμε υαλοπινακες που σχεδον δε σ αφηνουν να δεις μεσα αλλα και τον μπροστινο εξωτερικο καθρεπτη ο οποιος στηριζεται σε εναν βραχιονα εκτεινοντας τον περιπου μισο μετρο μακρια απ το οχημα. η συγκεκριμενη λεπτομερεια μας προβληματισε ιδιαιτερα καθως οι δρομοι της Αθηνας δεν αφηνουν περιθωρια για τετοιους πειραματισμους. Κατα τα αλλα ειχαμε μπροστα μας ενα πολυ ομορφο λεωφορειο με την τελευταια λεξη της τεχνολογιας ενσωματωμενη στα σωθικα του. Τα μπροστινα φωτα υλοποιουνται με προβολακια τυπου xenon και τα πισω με προβολακια τυπου LED.


Tο σασμαν συνοδευεται απο ηλεκτρονικο ελεγκτη/διαγνωστικο ο οποιος εχει την δυνατοτητα να επιλεξει την καταλληλοτερη σχεση αναλογα με την κλιση του οχηματος καθως και πληρη διαγνωστικα με λεπτομερες ιστορικο οπως πχ σε ποιο φασμα στροφων δουλευει το οχημα, ποτε εμπλεκεται η νεκρα (και κατα συνεπεια ποση ωρα εμεινε ακινητοποιημενο το οχημα καπου αναμμενο).

Τα οχηματα φορανε πινακιδες προορισμου Gorba, με LED πορτοκαλι χρωματος με ελεγκτη CU5 ικανο να ελεγξει τηλεματικη καθως και να παιξει MP3 σε συνδυασμο με το κυκλωμα ηχου του οχηματος, προγραμματιζομενες μεσω USB Stick.

Καμερες παρακολουθησης των θυρων υπαρχουν και στα 2 οχηματα και δινουν μια πανοραμκη αποψη των θυρων.

Τα καθισματα ειναι ορθοπεδικα επενδεδυμενα με υφασμα με επαρκη στηριξη της πλατης. Ομως η απουσια καπου αφρωδους υλικου μπορει να κουρασει με την ωρα.

Τα σκουρου χρωματος τζαμια θα ικανοποιησουν καθως δημιουργουν μια χαλαρωτικη ατμοσφαιρα στο εσωτερικο του λεωφορειου φιλτραρωντας ενα ποσοστο των ακτινων του ηλιου και σε συνδυασμο με το air condition το οποιο ειναι προρυθμισμενο να λειτουργει στους 22 βαθμους κελσιου δημιουργειται μια ατμοσφαιρα ικανη να σε βαλει... για υπνο.

Τα επιπεδα θορυβου στο εσωτερικο ειναι ανεκτα καθως οι μονωσεις ειναι επαρκεις και φαινονται με το που θα ανοιξεις το καπακι του κινητηρα (μαυρο αφρωδες μονωτικο υλικο).

Οι κινητηρες ειναι τοποθετημενοι καθετα και εχει γινει πολυ καλη αξιοποιηση του διαθεσιμου χωρου με ολα τα μερη να ειναι πληρως τακτοποιημενα.

Κατω απ τον οδηγο απ την εξω πλευρα ειναι τοποθετημενα ολα τα υαδραυλικα συστηματα του οχηματος κατι που ειναι μια καινοτομια στην ΕΘΕΛ αφου στα υπολοιπα οχηματα ειναι "σκορπια", οπως αναφερθηκε χαρακτηριστικα απο οδηγους που παρευρισκονταν στην εκδηλωση.

Οι πορτες εχουν ολες βομβητη προειδοποιωντας τους επιβατες που βρισκονται μεσα και εξω απ το οχημα και πληροφορωντας τα ΑΜΕΑ ηχητικα. Η ραμπα ειναι ηλεκτρικη και επεκτεινεται μονο εαν ειναι ολες οι πορτες του οχηματος κλειστες. Τα οχηματα ειναι επισης εξοπλισμενα με αναρτηση τυπου ECAS II με επιγονατιση.

Εντυπωση εκανε η διαταξη των καθισματων, οπου ειδαμε για πρωτη φορα μετα απο χρονια στην Αθηνα και παλι μια σειρα 3 καθισματων που κοιτουν την αριστερη πλευρα του οχηματος πισω ακριβως απο την αρθρωση θυμιζοντας αλλες εποχες.

Στην αρθρωση τα πραγματα ειναι καπου αναμεσα στις Volvo και στις GN. Δεν υπαρχει μυλος αλλα υπαρχει ενας βραχιονας σε καθε πλευρα ο οποιος ειναι ιδιαιτερα πρακτικος και χρησιμος για τον επιβατη.

Η θεση του οδηγου ειναι κατι παραπανω απο ανετη με το καθισμα να ειναι ημι-bucket με συστημα αυτοματης προσαρμογης στη σωματικη διαπλαση του με ρυθμισεις για την πλατη και αλλα μερη καθως ειναι εξπλισμενο και με ζωνη ασφαλειας. Ο οδηγος εχει στην διαθεση του 2 οθονες, μια με διαγνωστικες ενδειξεις στο κεντρο του ταμπλο και μια αλλη με τις ενδειξεις των καμερων. Το ταμπλο δεν διαφερει πολυ απο τα υπολοιπα λεωφορεια καθως ακολουθει τις προδιαγραφες VDV που επιβαλλονται για τα οχηματα αστικου τυπου. Επανω απ τον οδηγο κυριαρχει μια συσκευη: Ο ηλεκτρονικος ταχογραφος. Οπως αναφερθηκε θα εκδοθουν απο την ΕΘΕΛ, για ολους τους οδηγους της, καρτες ψηφιακου ταχογραφου καθως επιβαλλεται απο την νομοθεσια.
Στα δεξια υπαρχει το καθιερωμενο - πλεον - τζαμακι του οδηγου το οποιο ανοιγει και κλεινει μεσω ενος κουμπιου το οποιο υπαρχει στο δεξι τμημα του ταμπλο, πανω απο τα κουμπια των θυρων. Λεπτομερεια: το συγκεκριμενο τζαμακι εχει ενα φωτοκυτταρο το οποιο το εμποδιζει να κλεισει στην περιπτωση που υπαρχει αντικειμενο στην σχισμη που υπαρχει στην βαση του. Επισης υπαρχει και χρηματοδεκτης ο οποιος κλεινει με κλειδι πιο μπροστα και χαμηλοτερα απ την πορτα του οδηγου. Πισω απο την πορτα του οδηγου υπαρχει και ενα μινι ψυγειο για τον ιδιο καθως και μια θηκη για ενα ποτηρι.
Στα αριστερα υπαρχει το συστημα ελεγχου του καλοριφερ, το χειροφρενο καθως και τα κουμπια αναγκης του οχηματος.
Ξεχωρισαμε επισης το αλουμινενιο πενταλ φρενων αλλα και κατι αρνητικο: Την μη υπαρξη επιλογεα συκεκριμενων ταχυτητων παρα μονο των βασικων D, N, R.
Πανω απ τον οδηγο υπαρχουν οι ασφαλειοθηκες αλλα και αποθηκευτικοι χωροι που κλειδωνουν, Αλλον εναν τετοιο χωρο που εφυπηρετει τον οδηγο θα βρουμε και και στα δεξια του πενταλ του γκαζιου. Επισης κατι που μας αρεσε ειναι η χρηση μαλακου, αφρωδους πλαστικου στο μπορστινο μερος του οχηματος.

Καλοταξιδα, λοιπον, απο εμας. Αποψη μας ειναι πως - οπως φαινεται - αυτη τη φορα η ΕΘΕΛ επιλεξε σωστα για τον στολο της, λεωφορεια τελευταιας τεχνολογιας, απο μια ανερχομενη εταιρια στον χωρο, με τεχνογνωσια και αρκετα μεγαλη εμπειρια αν αναλογιστει κανεις πως μεχρι πριν λιγα χρονια εχτιζε λεωφορεια για την γερμανικη Neoplan και τωρα συνεργαζεται στενα με αυτην. Τελευταια ευχη, μακρια απο βλαβες και κακους οδηγους και φυσικα να τα δουμε συντομα στους δρομους!

Λιγα λογια για τα τεχνικα χαρακτηριστικα

Solaris Urbino 18

Κινητηρας: DAF PR228 Euro V > 305Hp
Σασμαν: Voith Diwa 864.5, 4 Σχεσεων
Air Condition: Carrier Suetrak ψυκτικης ικανοτητας 182.000 BTU

Solaris Urbino 8.6

Κινητηρας: Cummins ISBe5 250B Euro IV > 250Hp
Σασμαν: Voith Diwa 854.5, 4 Σχεσεων
Air Condition: Carrier Suetrak Ψυκτικης Ικανοτητας περιπου 120.000BTU.

Cmaniac,
Leoforeia.gr

Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)