Σε μετωπική σύγκρουση με την κυβέρνηση, με τη δημιουργία κοινού απεργιακού μετώπου, προσανατολίζονται σιδηροδρομικοί και εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι αντιδρούν στην ένταξη του 10% του προσωπικού ΟΣΕ και ΟΑΣΑ στο πρόγραμμα "μισθωτής εφεδρείας". Οι εργαζόμενοι απειλούν με δυναμικές κινητοποιήσεις, ίσως και από την ερχόμενη εβδομάδα, καθώς θεωρούν ότι το εναπομείναν προσωπικό στους ομίλους του ΟΣΕ και του ΟΑΣΑ μετά τις μετατάξεις και τις συνταξιοδοτήσεις δεν περισσεύει.
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της εγκυκλίου στις διοικήσεις των εταιρειών αναμένεται να δώσει σύντομα το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο δεν φαίνεται να προσανατολίζεται σε εξαιρέσεις ΔΕΚΟ, χωρίς ωστόσο να αποκλείονται ορισμένες "εξειδικεύσεις" σε περιπτώσεις οργανισμών όπου εφαρμόζονται προγράμματα εξυγίανσης.
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να φτάσουν στα άκρα: "Πρόκειται για άθλια και επικίνδυνη σύλληψη. Η κυβέρνηση πριν από μερικούς μήνες με νόμο που ψήφισε στη Βουλή έδιωξε το 50% των σιδηροδρομικών. Σήμερα σπρώχνει στην απόλυση σε πρώτη φάση το 10% των εναπομεινάντων σιδηροδρομικών. Η αντίδρασή μας θα είναι άμεση και οι μορφές της ανεξέλεγκτες", λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Θανάσης Λεβέντης. Για επίθεση της κυβέρνησης ενάντια σε όλους τους εργαζομένους και για σχέδιο που κρύβει απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων με διαδικασίες-εξπρές κάνει λόγο ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Μιχάλης Λιαγούρης.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα, ύστερα από τις μετατάξεις και τις συνταξιοδοτήσεις, στον όμιλο του ΟΣΕ απασχολούνται περίπου 3.900 άτομα. Σε εκκρεμότητα παραμένουν άλλες περίπου 100 μετατάξεις.
Στον όμιλο ΟΑΣΑ εργάζονται περίπου 10.200 άτομα, εκ των οποίων οι 7.500 στην ΟΣΥ ΑΕ (λεωφορεία και τρόλεϊ). Μέχρι το καλοκαίρι είχαν ολοκληρωθεί συνολικά περίπου 1.240 μετατάξεις, ενώ εκκρεμούν ακόμη άλλες περίπου 200.
Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της εγκυκλίου στις διοικήσεις των εταιρειών αναμένεται να δώσει σύντομα το υπουργείο Μεταφορών, το οποίο δεν φαίνεται να προσανατολίζεται σε εξαιρέσεις ΔΕΚΟ, χωρίς ωστόσο να αποκλείονται ορισμένες "εξειδικεύσεις" σε περιπτώσεις οργανισμών όπου εφαρμόζονται προγράμματα εξυγίανσης.
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να φτάσουν στα άκρα: "Πρόκειται για άθλια και επικίνδυνη σύλληψη. Η κυβέρνηση πριν από μερικούς μήνες με νόμο που ψήφισε στη Βουλή έδιωξε το 50% των σιδηροδρομικών. Σήμερα σπρώχνει στην απόλυση σε πρώτη φάση το 10% των εναπομεινάντων σιδηροδρομικών. Η αντίδρασή μας θα είναι άμεση και οι μορφές της ανεξέλεγκτες", λέει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Θανάσης Λεβέντης. Για επίθεση της κυβέρνησης ενάντια σε όλους τους εργαζομένους και για σχέδιο που κρύβει απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων με διαδικασίες-εξπρές κάνει λόγο ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΑ, Μιχάλης Λιαγούρης.
Υπενθυμίζεται ότι σήμερα, ύστερα από τις μετατάξεις και τις συνταξιοδοτήσεις, στον όμιλο του ΟΣΕ απασχολούνται περίπου 3.900 άτομα. Σε εκκρεμότητα παραμένουν άλλες περίπου 100 μετατάξεις.
Στον όμιλο ΟΑΣΑ εργάζονται περίπου 10.200 άτομα, εκ των οποίων οι 7.500 στην ΟΣΥ ΑΕ (λεωφορεία και τρόλεϊ). Μέχρι το καλοκαίρι είχαν ολοκληρωθεί συνολικά περίπου 1.240 μετατάξεις, ενώ εκκρεμούν ακόμη άλλες περίπου 200.