23-08-2011, 09:45 AM
της Μάρως Τσαντήλα
Σημαντική ανταπόκριση από την πλευρά του επιβατικού κοινού βρίσκει ήδη η νέα ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που άρχισε να εφαρμόζεται από χθες και προσφέρει διαφοροποίηση στην τελική τιμή του εισιτηρίου ανάλογα με τον χρόνο κατά τον οποίο ο επιβάτης το αγοράζει.
Από τα πρώτα στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρία, προκύπτει ότι περισσότεροι από 700 επιβάτες επωφελήθηκαν από τις προσφορές και θα ταξιδέψουν στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με φθηνότερο εισιτήριο το πρώτο πενθήμερο της εφαρμογής της νέας τιμολογιακής πολιτικής.
Η ζήτηση του επιβατικού κοινού επικεντρώθηκε κυρίως στα φθηνά εισιτήρια των 9 ευρώ για απλή μετάβαση. Η τιμή αφορά σε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων που η εταιρία προσφέρει σε μηνιαία βάση για εισιτήρια τα οποία κλείνονται μέσω Διαδικτύου. Το πρόγραμμα διάθεσης των φθηνών εισιτηρίων β΄ θέσης, σε μηνιαία βάση, αφορά σε 10.000 θέσεις στην τιμή των 9 ευρώ, σε 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και σε 15.000 θέσεις έναντι 29 ευρώ. Αντίστοιχα, διατίθενται και 5.000 εισιτήρια για την α΄ θέση και το κόστος τους διαμορφώνεται στα 39 ευρώ.
45.000 θέσεις τον μήνα σε τιμές προσφοράς
Με τον τρόπο αυτόν, κάθε μήνα 45.000 θέσεις, από το σύνολο των 210.000 που προσφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε βασικές γραμμές του δικτύου της, θα διατίθενται σε τιμές προσφοράς, υπό την προϋπόθεση ότι η κράτηση θα γίνεται έγκαιρα μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας της
Την ίδια ώρα, όμως, ποινή επιπλέον χρέωσης θα τίθεται σε ισχύ για τους επιβάτες της τελευταίας στιγμής, δηλαδή γι' αυτούς που θα σπεύδουν το τελευταίο διήμερο πριν από το ταξίδι να αγοράσουν το εισιτήριό τους. Αυτοί θα πληρώνουν επιπλέον χρέωση 25% στην κανονική τιμή του.
Πρόκειται για ένα σύστημα τιμολόγησης των εισιτηρίων αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόζουν οι αεροπορικές εταιρίες, με στόχο να επιτυγχάνουν υψηλές πληρότητες.
Μάλιστα, στην ίδια λογική κινείται και η πολιτική αποζημίωσης των επιβατών σε περιπτώσεις όπου το δρομολόγιό τους καθυστερεί. Ειδικότερα, για κάθε επιβάτη θα παρέχεται έκπτωση στο επόμενο εισιτήριο κατά 25% για πάνω από 30 λεπτά καθυστέρηση, σε ποσοστό 50% για πάνω από 60 λεπτά, κατά 75% για περισσότερα από 90 λεπτά, ενώ για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών θα δίνεται ένα δωρεάν εισιτήριο.
Με wifi και… ταξί
Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εδώ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην ενίσχυση όλου του δικτύου δρομολογίων της με υποδομή για wifi on board και σύνδεση σε GSM, δίνοντας τη δυνατότητα σύνδεσης στο Internet και ισχυρού σήματος κινητής τηλεφωνίας σε κάθε σημείο της διαδρομής. Με τον τρόπο αυτόν, από την 1η Σεπτεμβρίου οι σιδηροδρομικοί επιβάτες θα έχουν όχι μόνο δυνατό σήμα στα κινητά τους αλλά και τη δυνατότητα χρήσης Ιnternet κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Επιπλέον, για τους επιβάτες που έχουν προορισμό τη Θεσσαλονίκη η εταιρία θα προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας συνδυασμένης μεταφοράς επιβατών πόρτα-πόρτα, με την επωνυμία "τρένο-ταξί". Με την εν λόγω υπηρεσία, ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα, εκ των προτέρων, να αγοράσει σε ένα ενιαίο εισιτήριο τη μεταφορά του όχι μόνο με το τρένο αλλά και το ταξί έως τον τελικό του προορισμό.
Το βασικό στοίχημα από το οποίο θα κριθεί, εν πολλοίς, η επιτυχία του εγχειρήματος εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η αύξηση του μεριδίου αγοράς στις εμπορευματικές μεταφορές. Στο πλαίσιο αυτό, από τον Οκτώβριο υπολογίζεται ότι θα αρχίσει το πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού - τρένου από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Βάση για το εν λόγω εγχείρημα θα αποτελέσει το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου, το οποίο έτσι θα αξιοποιηθεί. Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά ότι το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα θα είναι η δυνατότητά της να προσφέρει στους πελάτες της φθηνότερες τιμές έως και 25% έναντι της οδικής μεταφοράς.
Κερδοφορία και ιδιωτικοποίηση
Στόχος όλων των αλλαγών που γίνονται είναι η μετατροπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κερδοφόρα, σύγχρονη εταιρία, βάζοντας τέλος στα ελλείμματα των προηγούμενων ετών. Παρότι στην αρχή είχε θεωρηθεί εξαιρετικά φιλόδοξος ο στόχος, τώρα φαίνεται εφικτός. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, τον προηγούμενο μήνα το λειτουργικό έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. που ήταν στην αρχή του έτους.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η εταιρία θα επιτύχει μηδενισμό του ελλείμματός της στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Η εξυγίανσή της υπολογίζεται ότι θα της επιτρέψει να στεφθεί με επιτυχία ο διαγωνισμός για την πώλησή της.
Κινήσεις αναμένεται να υπάρξουν όχι μόνο από ευρωπαϊκές αλλά και από κινεζικές εταιρίες που εκφράζουν ενδιαφέρον για σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα.
Σημαντική ανταπόκριση από την πλευρά του επιβατικού κοινού βρίσκει ήδη η νέα ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που άρχισε να εφαρμόζεται από χθες και προσφέρει διαφοροποίηση στην τελική τιμή του εισιτηρίου ανάλογα με τον χρόνο κατά τον οποίο ο επιβάτης το αγοράζει.
Από τα πρώτα στοιχεία που επεξεργάστηκε η εταιρία, προκύπτει ότι περισσότεροι από 700 επιβάτες επωφελήθηκαν από τις προσφορές και θα ταξιδέψουν στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη με φθηνότερο εισιτήριο το πρώτο πενθήμερο της εφαρμογής της νέας τιμολογιακής πολιτικής.
Η ζήτηση του επιβατικού κοινού επικεντρώθηκε κυρίως στα φθηνά εισιτήρια των 9 ευρώ για απλή μετάβαση. Η τιμή αφορά σε συγκεκριμένο αριθμό θέσεων που η εταιρία προσφέρει σε μηνιαία βάση για εισιτήρια τα οποία κλείνονται μέσω Διαδικτύου. Το πρόγραμμα διάθεσης των φθηνών εισιτηρίων β΄ θέσης, σε μηνιαία βάση, αφορά σε 10.000 θέσεις στην τιμή των 9 ευρώ, σε 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και σε 15.000 θέσεις έναντι 29 ευρώ. Αντίστοιχα, διατίθενται και 5.000 εισιτήρια για την α΄ θέση και το κόστος τους διαμορφώνεται στα 39 ευρώ.
45.000 θέσεις τον μήνα σε τιμές προσφοράς
Με τον τρόπο αυτόν, κάθε μήνα 45.000 θέσεις, από το σύνολο των 210.000 που προσφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε βασικές γραμμές του δικτύου της, θα διατίθενται σε τιμές προσφοράς, υπό την προϋπόθεση ότι η κράτηση θα γίνεται έγκαιρα μέσω της ηλεκτρονικής σελίδας της
Την ίδια ώρα, όμως, ποινή επιπλέον χρέωσης θα τίθεται σε ισχύ για τους επιβάτες της τελευταίας στιγμής, δηλαδή γι' αυτούς που θα σπεύδουν το τελευταίο διήμερο πριν από το ταξίδι να αγοράσουν το εισιτήριό τους. Αυτοί θα πληρώνουν επιπλέον χρέωση 25% στην κανονική τιμή του.
Πρόκειται για ένα σύστημα τιμολόγησης των εισιτηρίων αντίστοιχο με αυτό που εφαρμόζουν οι αεροπορικές εταιρίες, με στόχο να επιτυγχάνουν υψηλές πληρότητες.
Μάλιστα, στην ίδια λογική κινείται και η πολιτική αποζημίωσης των επιβατών σε περιπτώσεις όπου το δρομολόγιό τους καθυστερεί. Ειδικότερα, για κάθε επιβάτη θα παρέχεται έκπτωση στο επόμενο εισιτήριο κατά 25% για πάνω από 30 λεπτά καθυστέρηση, σε ποσοστό 50% για πάνω από 60 λεπτά, κατά 75% για περισσότερα από 90 λεπτά, ενώ για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών θα δίνεται ένα δωρεάν εισιτήριο.
Με wifi και… ταξί
Οι αλλαγές όμως δεν σταματούν εδώ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά στην ενίσχυση όλου του δικτύου δρομολογίων της με υποδομή για wifi on board και σύνδεση σε GSM, δίνοντας τη δυνατότητα σύνδεσης στο Internet και ισχυρού σήματος κινητής τηλεφωνίας σε κάθε σημείο της διαδρομής. Με τον τρόπο αυτόν, από την 1η Σεπτεμβρίου οι σιδηροδρομικοί επιβάτες θα έχουν όχι μόνο δυνατό σήμα στα κινητά τους αλλά και τη δυνατότητα χρήσης Ιnternet κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.
Επιπλέον, για τους επιβάτες που έχουν προορισμό τη Θεσσαλονίκη η εταιρία θα προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας συνδυασμένης μεταφοράς επιβατών πόρτα-πόρτα, με την επωνυμία "τρένο-ταξί". Με την εν λόγω υπηρεσία, ο επιβάτης θα έχει τη δυνατότητα, εκ των προτέρων, να αγοράσει σε ένα ενιαίο εισιτήριο τη μεταφορά του όχι μόνο με το τρένο αλλά και το ταξί έως τον τελικό του προορισμό.
Το βασικό στοίχημα από το οποίο θα κριθεί, εν πολλοίς, η επιτυχία του εγχειρήματος εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η αύξηση του μεριδίου αγοράς στις εμπορευματικές μεταφορές. Στο πλαίσιο αυτό, από τον Οκτώβριο υπολογίζεται ότι θα αρχίσει το πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού - τρένου από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα.
Βάση για το εν λόγω εγχείρημα θα αποτελέσει το εμπορευματικό κέντρο του Θριάσιου, το οποίο έτσι θα αξιοποιηθεί. Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά ότι το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα θα είναι η δυνατότητά της να προσφέρει στους πελάτες της φθηνότερες τιμές έως και 25% έναντι της οδικής μεταφοράς.
Κερδοφορία και ιδιωτικοποίηση
Στόχος όλων των αλλαγών που γίνονται είναι η μετατροπή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε κερδοφόρα, σύγχρονη εταιρία, βάζοντας τέλος στα ελλείμματα των προηγούμενων ετών. Παρότι στην αρχή είχε θεωρηθεί εξαιρετικά φιλόδοξος ο στόχος, τώρα φαίνεται εφικτός. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, τον προηγούμενο μήνα το λειτουργικό έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. που ήταν στην αρχή του έτους.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η εταιρία θα επιτύχει μηδενισμό του ελλείμματός της στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Η εξυγίανσή της υπολογίζεται ότι θα της επιτρέψει να στεφθεί με επιτυχία ο διαγωνισμός για την πώλησή της.
Κινήσεις αναμένεται να υπάρξουν όχι μόνο από ευρωπαϊκές αλλά και από κινεζικές εταιρίες που εκφράζουν ενδιαφέρον για σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα.