06-02-2011, 02:51 PM
Σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως ανέρχεται πλέον η ζημία από τη δράση του κυκλώματος
Ενα τεράστιο οργανωμένο κύκλωμα πλαστογράφησης εισιτηρίων που εξαπλώνεται ραγδαία χρόνο με τον χρόνο δρα ανενόχλητο στην πλάτη των πολύπαθων αστικών συγκοινωνιών.
Το πρωτοφανές «όργιο» πλαστογραφίας αποτυπώνουν στοιχεία-σοκ, που δείχνουν ότι ένα στα τέσσερα εισιτήρια που επικυρώνουν εν αγνοία τους οι επιβάτες στα μέσα μαζικής συγκοινωνίας είναι πλαστό. Εξάλλου, οι διαφορές ανάμεσα στα αυθεντικά και τα πλαστά εισιτήρια είναι δυσδιάκριτες και πολύ δύσκολα γίνονται αντιληπτές από τους ανύποπτους πολίτες.
Μπορεί μάλιστα μέχρι σήμερα να έχουν συλληφθεί πάνω από 30 ιδιοκτήτες περιπτέρων στην Αττική που βρέθηκαν να πωλούν πλαστά εισιτήρια, έχοντας καταδικασθεί με ποινές φυλάκισης από 6 έως 10 μήνες με αναστολή, ωστόσο το πρόβλημα της πλαστογράφησης διαρκώς εντείνεται, αυξάνοντας τις απώλειες εσόδων για τον ΟΑΣΑ.
«Ακαρπες έρευνες»
Σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως ανέρχεται πλέον η ζημία για τους οργανισμούς του ΟΑΣΑ από την πρωτοφανή κομπίνα με τα πλαστά εισιτήρια, που καμία έρευνα μέχρι σήμερα δεν μπορεί να αποκαλύψει.
Ο αριθμός των πλαστών εισιτηρίων, που προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ αυτών που εκδίδονται και αυτών που επικυρώνονται, αυξάνεται δραματικά, φθάνοντας ή και ξεπερνώντας τα 5 εκατομμύρια εισιτήρια σε μηνιαία μόνο βάση.
Συγκεκριμένα, ενώ τον Μάιο του 2008 τα πλαστά εισιτήρια ανέρχονταν σε 1,7 εκατ. εισιτήρια, τον Μάιο του 2010 ανήλθαν σε 5,02 εκατ. εισιτήρια. Το 2009 επικυρώθηκαν συνολικά πάνω από 40 εκατομμύρια πλαστά εισιτήρια με τον ΟΑΣΑ να χάνει έσοδα ύψους 40 εκατ. ευρώ, ενώ το 2010 τα πλαστά εκτιμάται ότι ξεπέρασαν τα 50 εκατ. εισιτήρια, με τις απώλειες εσόδων για τον ελλειμματικό οργανισμό να υπερβαίνουν αντίστοιχα τα 50 εκατ. ευρώ. Το κύκλωμα πλαστογράφων, που σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων-ελεγκτών χρησιμοποιεί μεθόδους οργανωμένου εγκλήματος, έχει καταφέρει να κοπιάρει ακόμα και την ταινία γνησιότητας των αυθεντικών εισιτηρίων.
Οπως περιγράφουν στο «Εθνος της Κυριακής» εργαζόμενοι των αστικών συγκοινωνιών «κάθε φορά που διενεργούμε ελέγχους σε περίπτερα για πλαστά εισιτήρια, φοβόμαστε για τη ζωή μας».
Οι «αόρατοι» επαγγελματίες
«Πέρασε κάποιος με μηχανάκι και μου τα έδωσε». Αυτή είναι η απάντηση που έχουν δώσει όλοι ανεξαιρέτως οι ιδιοκτήτες περιπτέρων που έχουν συλληφθεί και καταδικαστεί μέχρι σήμερα για πώληση πλαστών εισιτηρίων.
Ο τρόπος διάθεσης των αυθεντικών εισιτηρίων σε κάθε σημείο πώλησης, από την εταιρεία που συνεργάζεται με τον ΟΑΣΑ, ουδεμία βέβαια σχέση έχει με την περιγραφή όσων έχουν συλληφθεί επ' αυτόφωρο να πωλούν πλαστά εισιτήρια. Η προμήθεια των αυθεντικών εισιτηρίων γίνεται με την έκδοση τιμολογίου, μέσω της εταιρείας που συνεργάζεται με τον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών. Οι εργαζόμενοι που διενεργούν ελέγχους στα μέσα μεταφοράς, όταν διαπιστώσουν ότι κάποιος επιβάτης έχει χρησιμοποιήσει πλαστό εισιτήριο, ζητούν να μάθουν από ποιο σημείο το προμηθεύτηκε, υπογραμμίζοντάς του πως σε καμία περίπτωση δεν φέρει εκείνος ευθύνη που έχει στην κατοχή του πλαστό εισιτήριο. Εφόσον διαπιστωθεί ότι πωλούνται στο συγκεκριμένο περίπτερο πλαστά εισιτήρια, ειδοποιείται η αστυνομία και ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία.
Πάντως, όπως έχει αποδειχτεί μέχρι σήμερα, όλοι όσοι βρέθηκαν να έχουν στην κατοχή τους πλαστά εισιτήρια, είχαν και αυθεντικά εισιτήρια. Γεγονός που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης της ενοχής τους. Παρά, πάντως τις μέχρι τώρα συλλήψεις και καταδικαστικές αποφάσεις, οι έρευνες της αστυνομίας για την εξάρθρωση αυτού του οργανωμένου κυκλώματος παραμένουν κυριολεκτικά στο σκοτάδι. Θεωρείται βέβαιο, όμως, πως η συγκεκριμένη «βιομηχανία» αποτελείται από επαγγελματίες του χώρου, τους οποίους χαρακτηρίζουν «μετρ» της πλαστογραφίας.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
Ενα τεράστιο οργανωμένο κύκλωμα πλαστογράφησης εισιτηρίων που εξαπλώνεται ραγδαία χρόνο με τον χρόνο δρα ανενόχλητο στην πλάτη των πολύπαθων αστικών συγκοινωνιών.
Το πρωτοφανές «όργιο» πλαστογραφίας αποτυπώνουν στοιχεία-σοκ, που δείχνουν ότι ένα στα τέσσερα εισιτήρια που επικυρώνουν εν αγνοία τους οι επιβάτες στα μέσα μαζικής συγκοινωνίας είναι πλαστό. Εξάλλου, οι διαφορές ανάμεσα στα αυθεντικά και τα πλαστά εισιτήρια είναι δυσδιάκριτες και πολύ δύσκολα γίνονται αντιληπτές από τους ανύποπτους πολίτες.
Μπορεί μάλιστα μέχρι σήμερα να έχουν συλληφθεί πάνω από 30 ιδιοκτήτες περιπτέρων στην Αττική που βρέθηκαν να πωλούν πλαστά εισιτήρια, έχοντας καταδικασθεί με ποινές φυλάκισης από 6 έως 10 μήνες με αναστολή, ωστόσο το πρόβλημα της πλαστογράφησης διαρκώς εντείνεται, αυξάνοντας τις απώλειες εσόδων για τον ΟΑΣΑ.
«Ακαρπες έρευνες»
Σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως ανέρχεται πλέον η ζημία για τους οργανισμούς του ΟΑΣΑ από την πρωτοφανή κομπίνα με τα πλαστά εισιτήρια, που καμία έρευνα μέχρι σήμερα δεν μπορεί να αποκαλύψει.
Ο αριθμός των πλαστών εισιτηρίων, που προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ αυτών που εκδίδονται και αυτών που επικυρώνονται, αυξάνεται δραματικά, φθάνοντας ή και ξεπερνώντας τα 5 εκατομμύρια εισιτήρια σε μηνιαία μόνο βάση.
Συγκεκριμένα, ενώ τον Μάιο του 2008 τα πλαστά εισιτήρια ανέρχονταν σε 1,7 εκατ. εισιτήρια, τον Μάιο του 2010 ανήλθαν σε 5,02 εκατ. εισιτήρια. Το 2009 επικυρώθηκαν συνολικά πάνω από 40 εκατομμύρια πλαστά εισιτήρια με τον ΟΑΣΑ να χάνει έσοδα ύψους 40 εκατ. ευρώ, ενώ το 2010 τα πλαστά εκτιμάται ότι ξεπέρασαν τα 50 εκατ. εισιτήρια, με τις απώλειες εσόδων για τον ελλειμματικό οργανισμό να υπερβαίνουν αντίστοιχα τα 50 εκατ. ευρώ. Το κύκλωμα πλαστογράφων, που σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων-ελεγκτών χρησιμοποιεί μεθόδους οργανωμένου εγκλήματος, έχει καταφέρει να κοπιάρει ακόμα και την ταινία γνησιότητας των αυθεντικών εισιτηρίων.
Οπως περιγράφουν στο «Εθνος της Κυριακής» εργαζόμενοι των αστικών συγκοινωνιών «κάθε φορά που διενεργούμε ελέγχους σε περίπτερα για πλαστά εισιτήρια, φοβόμαστε για τη ζωή μας».
Οι «αόρατοι» επαγγελματίες
«Πέρασε κάποιος με μηχανάκι και μου τα έδωσε». Αυτή είναι η απάντηση που έχουν δώσει όλοι ανεξαιρέτως οι ιδιοκτήτες περιπτέρων που έχουν συλληφθεί και καταδικαστεί μέχρι σήμερα για πώληση πλαστών εισιτηρίων.
Ο τρόπος διάθεσης των αυθεντικών εισιτηρίων σε κάθε σημείο πώλησης, από την εταιρεία που συνεργάζεται με τον ΟΑΣΑ, ουδεμία βέβαια σχέση έχει με την περιγραφή όσων έχουν συλληφθεί επ' αυτόφωρο να πωλούν πλαστά εισιτήρια. Η προμήθεια των αυθεντικών εισιτηρίων γίνεται με την έκδοση τιμολογίου, μέσω της εταιρείας που συνεργάζεται με τον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών. Οι εργαζόμενοι που διενεργούν ελέγχους στα μέσα μεταφοράς, όταν διαπιστώσουν ότι κάποιος επιβάτης έχει χρησιμοποιήσει πλαστό εισιτήριο, ζητούν να μάθουν από ποιο σημείο το προμηθεύτηκε, υπογραμμίζοντάς του πως σε καμία περίπτωση δεν φέρει εκείνος ευθύνη που έχει στην κατοχή του πλαστό εισιτήριο. Εφόσον διαπιστωθεί ότι πωλούνται στο συγκεκριμένο περίπτερο πλαστά εισιτήρια, ειδοποιείται η αστυνομία και ακολουθείται η αυτόφωρη διαδικασία.
Πάντως, όπως έχει αποδειχτεί μέχρι σήμερα, όλοι όσοι βρέθηκαν να έχουν στην κατοχή τους πλαστά εισιτήρια, είχαν και αυθεντικά εισιτήρια. Γεγονός που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης της ενοχής τους. Παρά, πάντως τις μέχρι τώρα συλλήψεις και καταδικαστικές αποφάσεις, οι έρευνες της αστυνομίας για την εξάρθρωση αυτού του οργανωμένου κυκλώματος παραμένουν κυριολεκτικά στο σκοτάδι. Θεωρείται βέβαιο, όμως, πως η συγκεκριμένη «βιομηχανία» αποτελείται από επαγγελματίες του χώρου, τους οποίους χαρακτηρίζουν «μετρ» της πλαστογραφίας.
ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ