06-11-2010, 03:20 PM
Μεγάλες αλλαγές στο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς των νεοεισερχόμενων υπαλλήλων στις αστικές συγκοινωνίες προανήγγειλε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας. Οδηγό των αλλαγών θα αποτελούν οι συμβάσεις και οι κανονισμοί εργασίας που ισχύουν στο μετρό.
« Θα πρέπει με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης να επανεξετάσουμε όλο αυτό το μισθολογικό καθεστώς, χωρίς να μας διαφεύγει ότι όσοι εργάζονται σε αυτούς τους οργανισμούς, ιδίως οι παλαιότεροι, εργάζονται για αρκετά χρόνια και δεν είναι επιτρεπτό να υπονομεύσεις τα δικαιώματά τους, σε βαθμό ώστε να ανατρέπεται ο προγραμματισμός της ζωής τους » τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρεππας ο οποίος διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις.
Σε ό,τι αφορά το καθεστώς των νέων εργαζομένων που θα προσλαμβάνονται σε αυτούς τους οργανισμούς, είπε ότι θα διέπονται από ένα καθεστώς που θα περιλαμβάνεται στους νέους κανονισμούς προσωπικού και οι αποδοχές τους θα εναρμονίζονται με εκείνες των εργαζομένων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Σημειώνεται ότι ως το τέλος του 2010 θα δημιουργηθεί ένας μητροπολιτικός φορέας για τις αστικές συγκοινωνίες Αττικής και θα ιδρυθούν δύο θυγατρικές, μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κτλ.) και μία για τα υπόλοιπα (λεωφορεία και τρόλεϊ). Ωστόσο ο υπουργός διευκρίνισε ότι όσοι εργάζονται ήδη με βάση έναν πιο σύγχρονο κανονισμό, όπως οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ, θα διατηρήσουν αυτό το καθεστώς, που μπορεί να «αντιγραφεί» και για όσους προσληφθούν μελλοντικά.
Στόχος της κυβέρνησης- και κάτω από την πίεση της τρόικας- είναι να γίνει περικοπή των κρατικών επιδοτήσεων στα εισιτήρια από 70% που είναι σήμερα σε περίπου 50%55%, που θα έχει ως αποτέλεσμα τον νέο χρόνο να αυξηθούν τα εισιτήρια σε 1,20 ευρώ. Ο κ. Ρέππας εξέφρασε την ελπίδα ότι αν περιοριστεί - για παράδειγμα- η εισιτηριοδιαφυγή στο 50% δεν θα χρειαστεί αύξηση, αλλά αυτό προϋποθέτει αποτελεσματικό ελεγκτικό μηχανισμό.
« Θα πρέπει με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης να επανεξετάσουμε όλο αυτό το μισθολογικό καθεστώς, χωρίς να μας διαφεύγει ότι όσοι εργάζονται σε αυτούς τους οργανισμούς, ιδίως οι παλαιότεροι, εργάζονται για αρκετά χρόνια και δεν είναι επιτρεπτό να υπονομεύσεις τα δικαιώματά τους, σε βαθμό ώστε να ανατρέπεται ο προγραμματισμός της ζωής τους » τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Ρεππας ο οποίος διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις.
Σε ό,τι αφορά το καθεστώς των νέων εργαζομένων που θα προσλαμβάνονται σε αυτούς τους οργανισμούς, είπε ότι θα διέπονται από ένα καθεστώς που θα περιλαμβάνεται στους νέους κανονισμούς προσωπικού και οι αποδοχές τους θα εναρμονίζονται με εκείνες των εργαζομένων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα.
Σημειώνεται ότι ως το τέλος του 2010 θα δημιουργηθεί ένας μητροπολιτικός φορέας για τις αστικές συγκοινωνίες Αττικής και θα ιδρυθούν δύο θυγατρικές, μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κτλ.) και μία για τα υπόλοιπα (λεωφορεία και τρόλεϊ). Ωστόσο ο υπουργός διευκρίνισε ότι όσοι εργάζονται ήδη με βάση έναν πιο σύγχρονο κανονισμό, όπως οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ, θα διατηρήσουν αυτό το καθεστώς, που μπορεί να «αντιγραφεί» και για όσους προσληφθούν μελλοντικά.
Στόχος της κυβέρνησης- και κάτω από την πίεση της τρόικας- είναι να γίνει περικοπή των κρατικών επιδοτήσεων στα εισιτήρια από 70% που είναι σήμερα σε περίπου 50%55%, που θα έχει ως αποτέλεσμα τον νέο χρόνο να αυξηθούν τα εισιτήρια σε 1,20 ευρώ. Ο κ. Ρέππας εξέφρασε την ελπίδα ότι αν περιοριστεί - για παράδειγμα- η εισιτηριοδιαφυγή στο 50% δεν θα χρειαστεί αύξηση, αλλά αυτό προϋποθέτει αποτελεσματικό ελεγκτικό μηχανισμό.