Αξιολόγηση Θέματος:
  • 19 Ψήφοι - 3.37 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ] Ανεμος αισιοδοξίας για την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων
#1
[Εικόνα: 16a.jpg]Για την ΕΛΒΟ σημαντική ήταν η υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή 309 φορτηγών διαφόρων τύπων, για τις κυπριακές ένοπλες δυνάμεις, με ένα πρόγραμμα προϋπολογισμού 38 εκατ. ευρώ, το οποίο θα εκτελεστεί στα έτη 2010-2011.


Θεσσαλονίκη,

Κλίμα αισιοδοξίας αρχίζει να πνέει στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, μετά τις επανειλημμένες θετικές διαβεβαιώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας για την προώθηση των προγραμμάτων που αφορούν στην κάλυψη των αναγκών των ενόπλων δυνάμεων, ενώ στην παρούσα δύσκολη συγκυρία για την εταιρεία, η οποία υποφέρει από την έλλειψη έργου, μικρή ανάσα δίνει η πρόσφατη υπογραφή σύμβασης με την Κυπριακή Δημοκρατία για την κατασκευή φορτηγών για τις ένοπλες δυνάμεις της Μεγαλονήσου.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, μέσα στον Δεκέμβριο ο ΥΕΘΑ κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, είχε μία ενημερωτική συνάντηση με τον μέτοχο της ΕΛΒΟ κ. Ευάγγελο Μυτιληναίο, ενώ άμεσα ανταποκρίθηκε στο αίτημα του προέδρου του σωματείου εργαζομένων κ. Γιώργο Μαυρομάτη, τον οποίο δέχθηκε δύο φορές στο γραφείο του.

Ο υπουργός, ενήμερος για τα θέματα της ΕΛΒΟ, ζήτησε μικρή πίστωση χρόνου και υποσχέθηκε ρύθμιση των ζητημάτων που εκκρεμούν, ενώ δεσμεύτηκε πως στο επόμενο διάστημα θα καλέσει τη διοίκηση της εταιρείας σε συνάντηση εργασίας.

Για την ΕΛΒΟ σημαντική ήταν η υπογραφή σύμβασης για την κατασκευή 309 φορτηγών διαφόρων τύπων, για τις Κυπριακές ένοπλες δυνάμεις, με ένα πρόγραμμα προϋπολογισμού 38 εκ. ευρώ, το οποίο θα εκτελεστεί στα έτη 2010-2011.

Παραγγελία ΟΑΣΘ


Αυτό το έργο και η εκτέλεση της παραγγελίας του ΟΑΣΘ ύψους 14 εκ. ευρώ, για την κατασκευή συνολικά 40 αστικών λεωφορείων (20 των 12 μέτρων και 20 αρθρωτών) στη διετία 2010 - 2011, δίνουν κάποια περιορισμένη απασχόληση στην ΕΛΒΟ, στην οποία σήμερα, ίσως να έχει έργο μόνο το 5% περίπου του παραγωγικού της δυναμικού, ποσοστό που στη διάρκεια του 2010 εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κοντά στο 20% των 350 ατόμων που εργάζονται στις γραμμές παραγωγής.

Η εταιρεία, που έχει γνωρίσει δύσκολα χρόνια από το 2005 και μετά, το 2009 είχε τζίρο μικρότερο των 40 εκ. ευρώ - πωλήσεις που ωχριούν σε σχέση με τα 140 ή τα 170 εκ. ευρώ προηγουμένων ετών - ενώ οι ζημίες αυξήθηκαν σε σύγκριση με εκείνες του 2008 και από 15 εκ. υπολογίζεται ότι διαμορφώνονται στα 18 και πλέον εκ. ευρώ.

Παρά τους μικρούς τζίρους και τα αρνητικά αποτελέσματα, το γεγονός ότι η ΕΛΒΟ είναι συνδεδεμένη με τον όμιλο Μυτιληναίου, έχει βοηθήσει στο να πληρώνονται, μέχρι του παρόντος, κανονικά οι περίπου 600 εργαζόμενοι στην βιομηχανία, ενώ έστω και με δυσκολία εξασφαλίζεται η απαιτούμενη ρευστότητα για τη συνέχιση της λειτουργίας της.

Η ΕΛΒΟ, έχει ταλαιπωρηθεί τα τελευταία χρόνια, από τη μη εκτέλεση προγραμμάτων που περιλαμβάνονταν στο ΕΜΠΑΕ 2006-2009. Η εταιρεία ακόμη περιμένει έργα των πολυσυζητημένων 20 εκ. ευρώ, υπόσχεση που είχε δοθεί πριν ενάμισι χρόνο και που έχει μόλις μερικώς υλοποιηθεί. Σημειωτέον ότι επί υπουργίας Αλογοσκούφη, είχε χορηγηθεί κονδύλιο 5 εκ. ευρώ για έργα ανακατασκευής οχημάτων, ενώ επί υπουργίας Παπαθανασίου είχε εγκριθεί κονδύλιο 10 εκ. ευρώ, από τα οποία συμβασιοποιήθηκαν έργα 7,5 εκ. ευρώ ενώ συμβάσεις για άλλα 2,5 εκ. ευρώ βρίσκονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο

Οι επαφές με τη Ρωσία

Η εταιρεία έχει μεγάλο ενδιαφέρον για το πώς θα εξελιχθούν οι διαπραγματεύσεις με τη ρωσική πλευρά για την προμήθεια του ΤΟΜΑ ΒΜΡ 3, καθώς διεκδικεί την ουσιαστική της συμμετοχή στο ύψους 1,2 δις. ευρώ πρόγραμμα, αναλαμβάνοντας το 35% των μηχανουργικών εργασιών, των εργασιών κατεργασίας και συναρμολόγησης του άρματος.

Διοίκηση και εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, υποστηρίζουν, πως πέραν του οικονομικού οφέλους που θα υπάρξει για την ελληνική βιομηχανία, μόνο η συμμετοχή της, στη βάση συμπαραγωγής, θα μπορέσει να εξασφαλίσει την τεχνική υποστήριξη των ΤΟΜΑ στα επόμενα χρόνια.

ΑΝΝΗ ΚΑΡΟΛΙΔΟΥ
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)