Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ναυτεμπορική] Χωρίς λεωφορεία από τη Δευτέρα η Θεσσαλονίκη
#1
Σε επίσχεση εργασίας προχωρούν από την Δευτέρα 14 Ιουλίου οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, βάσει της σχετικής απόφασης που πήρε σήμερα το διοικητικού συμβούλιο του σωματείου του, στη διάρκεια έκτακτης συνεδρίασής του.

Αυτό σημαίνει ότι όσο διαρκεί η επίσχεση εργασίας δεν θα υπάρχει κανένα λεωφορείο του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και 45 μέρες, ενώ το ελληνικό δημόσιο χρωστά περίπου 130 εκ. ευρώ στον Οργανισμό από το 2010 μέχρι το 2013.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Από την Ναυτεμπορική
Απάντηση
#2
(11-07-2014, 08:51 PM)Giannis Έγραψε: Σε επίσχεση εργασίας προχωρούν από την Δευτέρα 14 Ιουλίου οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, βάσει της σχετικής απόφασης που πήρε σήμερα το διοικητικού συμβούλιο του σωματείου του, στη διάρκεια έκτακτης συνεδρίασής του.

Αυτό σημαίνει ότι όσο διαρκεί η επίσχεση εργασίας δεν θα υπάρχει κανένα λεωφορείο του ΟΑΣΘ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων Δημήτρης Τσερμενίδης δήλωσε ότι οι εργαζόμενοι παραμένουν απλήρωτοι εδώ και 45 μέρες, ενώ το ελληνικό δημόσιο χρωστά περίπου 130 εκ. ευρώ στον Οργανισμό από το 2010 μέχρι το 2013.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Από την Ναυτεμπορική

Για ποιό πράγμα ακριβώς χρωστάει 130 εκ. € το Δημόσιο; Τί έχει κάνει ο ΟΑΣΘ για να νοικοκυρέψει τα του οίκου του; Επικαλείται μια σύμβαση του 2001. Από τότε όμως, κύριοι, άλλαξαν τα πράγματα. Δεν είναι δυνατόν στην Αθήνα να ψάχνουμε το λεωφορείο με το ματοκυάλι εδώ και 4 χρόνια, να έχουν μειωθεί οι συχνότητες σε βαθμό απελπισίας, να χρησιμοποιούνται οχήματα 20 ετών χωρίς προοπτική αντικατάστασης, και από την άλλη στη Θεσσαλονίκη να έχουν δρομολόγια Κυριακής ανά 7-8' (στις 7 το πρωϊ ....) να έχει το εισιτήριο 0,90€ , να κυκλοφορούν σύγχρονα οχήματα με αντικατάσταση ανά 12 έτη. Ωραία όλα αυτά, αλλά ποιός θα τα πληρώσει;;
Απάντηση
#3
(14-07-2014, 03:53 PM)Citaro Έγραψε: Για ποιό πράγμα ακριβώς χρωστάει 130 εκ. € το Δημόσιο; Τί έχει κάνει ο ΟΑΣΘ για να νοικοκυρέψει τα του οίκου του; Επικαλείται μια σύμβαση του 2001. Από τότε όμως, κύριοι, άλλαξαν τα πράγματα. Δεν είναι δυνατόν στην Αθήνα να ψάχνουμε το λεωφορείο με το ματοκυάλι εδώ και 4 χρόνια, να έχουν μειωθεί οι συχνότητες σε βαθμό απελπισίας, να χρησιμοποιούνται οχήματα 20 ετών χωρίς προοπτική αντικατάστασης, και από την άλλη στη Θεσσαλονίκη να έχουν δρομολόγια Κυριακής ανά 7-8' (στις 7 το πρωϊ ....) να έχει το εισιτήριο 0,90€ , να κυκλοφορούν σύγχρονα οχήματα με αντικατάσταση ανά 12 έτη. Ωραία όλα αυτά, αλλά ποιός θα τα πληρώσει;;

Ναι, μόνο που στην Αθήνα έχετε Τραμ,Μετρό,Τρόλει ενώ στην Θεσσαλονίκη μόνο λεωφορεία . Η αντικατάσταση των λεωφορείων γίνεται στα 15 έτη, με εξαίρεση τα τωρινά παλαιότερα που θα πάνε στα 19 έτη λόγω της παράτασης. Για το ποιος θα τα πληρώσει ο φορολογούμενος πολίτης της Θεσσαλονίκης θα τα πληρώσει που και συνεχίσει να τα πληρώνει.

Δεν είναι κατάσταση αυτή, να μείνει η Θεσσαλονίκη χωρίς λεωφορεία επειδή τα λεφτά του κράτους δεν πηγαίνουν εκεί που πρέπει να πηγαίνουν και να πηγαίνουν στους ΜΕΓΑΛΟΥΣ του ΟΑΣΘ. Ειδικά τώρα που κόσμος με τις εκπτώσεις παίρνει το κάτι τοις ένα πράγμα έστω, παγώνετε η αγορά το ίδιο και με τον τουρισμό πάλι το ίδιο και το κυριότερο ο κόσμος που δουλεύει έχει κάρτα απεριορίστων διαδρομών το μεγαλύτερο ποσοστό εργαζομένων ανθρώπων που χρησημοποιούσε λεωφορείο πλέον αναγκαστικά θα πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους με τα ταξί. ΑΙΣΧΟΣ
Απάντηση
#4
Επιστρέφουν από αύριο τα αστικά λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη. Θα κυκλοφορήσουν κανονικά από τις 6 αύριο το πρωί.
Εκταμιεύτηκαν 4 εκ. ευρώ για την μισθοδοσία των εργαζομένων για τον μήνα Ιούνιο.
Ωστόσο το πρόβλημα με την βιωσιμότητα του ΟΑΣΘ παραμένει.
Πρέπει να βρεθούν περίπου 40 εκ. ευρώ για να εξοφλήσει τους προμηθευτές του και το ΙΚΑ.
Οι επαφές εκπροσώπων του διοικητικού του συμβουλίου θα συνεχιστούν και αύριο στην Αθήνα.
Στόχος είναι να δοθούν στον οργανσιμό τα συνολικά 130 εκ. ευρώ που του οφείλονται από επιχορηγήσεις της περιόδου 2010-2013.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση θεωρεί υπερβολικές τις επιδοτήσεις προς το ΟΑΣΘ.
Δηλώνει αποφασισμένη να τις περιορίσει, ανοίγοντας τον δρόμο για αύξηση των εισιτηρίων.
Περιθώρια παρεκκλίσεων από τις αρχές της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης δεν νοούνται από κανέναν φορέα.
Είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι, υπογραμμίζει σε ανακοίνωσή του ο Χρ. Σταικούρας.

Πόρτα στον ΟΑΣΘ από το υπουργείο οικονομικών

«Ζητείται βιώσιμη λύση για τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, καθώς η ετήσια επιβάρυνση υπερβαίνει κατά πολύ την πρόβλεψη του προϋπολογισμού», τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο οικονομικών.
Όπως αναφέρει, «η ετήσια επιβάρυνση ανέρχεται στα 115 εκατ. ευρώ έως το 2013, ενώ για φέτος έχει ήδη καταβληθεί το ποσόν των 48 εκατ. ευρώ που προβλέπεται για το σύνολο της χρήσης Περιθώρια παρεκκλίσεων από τις αρχές της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης δεν νοούνται από κανέναν φορέα. Είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι»..

Στις 6 το απόγευμα το ραντεβού του πρόεδρου των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, με τον υφυπουργό μεταφορών Μ. Παπαδόπουλο.

Από σήμερα οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ προχώρησαν σε επ αόριστον επίσχεση εργασίας.Δεν θα υπάρχει προσωπικό ασφαλείας.

Ο ΟΑΣΘ ζητά από το δημόσιο να του καταβάλλει 130 εκ. ευρώ που οφείλονται από επιχορηγήσεις της περιόδου 2010-2013.

«Δεν θέλουμε υποσχέσεις. Θα δούμε πρώτα τα λεφτά και μετά θα λήξει η επίσχεση», δήλωσε στο ΡΘ ο πρόεδρος των εργαζομένων Δ. Τσερμενίδης.

Εκτίμησε πως με τη συνεχή υποχρηματοδότηση του οργανισμού, θα έρθουν αυξήσεις στα εισιτήρια του οργανισμού.

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ την λύση μπλοκάρει ο αναπληρωτής ΥΠΟΙΚ Χρ. Σατικούρας, ο οποίος έχει προσβάλλει με έφεση την διαιτητική απόφαση που δικαιώνει τον ΟΑΣΘ για τα πρώτα 50 εκ. ευρώ.

Από το Γραφείο του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα, ανακοινώνονται τα εξής σχετικά με τον ΟΑΣΘ:

«Σε σχέση με το ζήτημα της χρηματοδότησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), εκ μέρους του Υπουργείου Οικονομικών, σημειώνονται τα εξής:

Το πρόβλημα είναι διαχρονικό.

Κάθε χρόνο το αποτέλεσμα, άρα και η ετήσια δημόσια επιβάρυνση, υπερβαίνει κατά πολύ την πρόβλεψη του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι την περίοδο 2007 – 2013, κατά μέσο όρο, η επιβάρυνση κινήθηκε στο επίπεδο των 115 εκατ. ευρώ, σε ταμειακή βάση, ετησίως.

Το ζήτημα, μεταξύ άλλων, ανακύπτει από τη χρήση, από την πλευρά του ΟΑΣΘ, της οικονομικής συμφωνίας που κυρώθηκε με το Ν.2898/2001, αυξάνοντας, συνεχώς, μέσα από Διαιτητικές Αποφάσεις, την αντισταθμιστική καταβολή του Ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΑΣΘ.

Για τις ανάγκες μιας πρώτης δημόσιας συγκριτικής αξιολόγησης, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, για την περίοδο 2007 – 2013, σε δεδουλευμένη βάση:

- Η μέση ετήσια επιδότηση ανά όχημα ήταν 210.548 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 55.878 ευρώ.

- Η μέση ετήσια επιδότηση ανά εργαζόμενο ήταν 50.046 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στις 16.885 ευρώ.

- Η μέση ετήσια επιδότηση ανά επιβάτη ήταν 0,81 ευρώ προς τον ΟΑΣΘ, όταν προς τον ΟΑΣΑ ανήλθε στα 0,21 ευρώ.

Για το 2014, η επιχορήγηση του ΟΑΣΘ έχει προβλεφθεί, σύμφωνα με την με αριθμ. Α-49860/4560/19.12.2013 (ΦΕΚ 50/Β') Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τις εγγεγραμμένες πιστώσεις στον Κρατικό Προϋπολογισμό, στο ποσό των 48 εκατ. ευρώ, του οποίου η καταβολή προβλέπεται σε 12 ισόποσες δόσεις των 4 εκατ. ευρώ.

Το Υπουργείο Οικονομικών δια του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους είναι συνεπές στις δεσμεύσεις του.

Ήδη έχει καταβληθεί στον ΟΑΣΘ το σύνολο των 48 εκατ. ευρώ, με την απόφαση της περασμένης Παρασκευής για την αποδέσμευση της τελευταίας δόσης, ώστε να χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, και για την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων.

Επιπροσθέτως, σημειώνεται ότι με την αριθμ. 18/2013 Διαιτητική Απόφαση επιδικάστηκε στον ΟΑΣΘ το ποσό των 49,8 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει καταβληθεί ακόμα καθόσον το Ελληνικό Δημόσιο, ασκώντας το νόμιμο δικαίωμά του και επιδιώκοντας τη διασφάλιση των πόρων των φορολογούμενων πολιτών, άσκησε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του αρμόδιου Εφετείου Αθηνών, η οποία συζητήθηκε στις 13 Μαΐου 2014, πλην όμως δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα κάποια απόφαση.

Τούτων δοθέντων, απαιτείται η δρομολόγηση βιώσιμης λύσης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του ΟΑΣΘ.
Προς αυτή την κατεύθυνση, δρομολογείται πρωτοβουλία από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών.

Τέλος, υπογραμμίζεται το προφανές. Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους διαχειρίζεται πόρους των πολιτών και οφείλει να το πράττει με όρους δημοσιονομικής εξυγίανσης και πειθαρχίας. Με όρους καθαρούς, ορθολογικούς και δίκαιους.

Πιστεύει δε ότι έχει χρέος να ωθεί, στο πλαίσιο της νομιμότητας, όλους τους φορείς οι οποίοι διαχειρίζονται μέρος των δημοσίων πόρων, να δρουν υπό αυτή τη λογική.

Περιθώρια παρεκκλίσεων από τις αρχές της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης δεν νοούνται από κανέναν φορέα. Είμαστε όλοι στο ίδιο καράβι».

Πηγή
Απάντηση
#5
(14-07-2014, 07:07 PM)GiannisB Έγραψε: Ναι, μόνο που στην Αθήνα έχετε Τραμ,Μετρό,Τρόλει ενώ στην Θεσσαλονίκη μόνο λεωφορεία . Η αντικατάσταση των λεωφορείων γίνεται στα 15 έτη, με εξαίρεση τα τωρινά παλαιότερα που θα πάνε στα 19 έτη λόγω της παράτασης. Για το ποιος θα τα πληρώσει ο φορολογούμενος πολίτης της Θεσσαλονίκης θα τα πληρώσει που και συνεχίσει να τα πληρώνει.

Στην Αθήνα έχει τράμ (που είναι χρήσιμο μόνο σε 65.000 κόσμο από τα 2 εκ. επιβάτες καθημερινά), έχει μετρό (που είναι χρήσιμο σε περίπου 800.000 επιβάτες), και από κει και πέρα οι 1,2 εκ. που περισσεύουν αναγκαστικά χρησιμοποιούν τα λεωφορεία. Τα τρόλλεϋ ξέχασέ τα. Πιό καλή συχνότητα έχετε στο Καλοχώρι, στο Πανόραμα, στο Φίλυρο, στο Δεντροπόταμο παρά εμείς στην καλύτερη γραμμή.
Και υπ' όψιν ότι σχεδόν κανείς από αυτούς που χρησιμοποιεί μετρό, δεν μπορεί να φτάσει στον προορισμό του χωρίς δεύτερο μέσο. Το μετρό περνάει πολύ έξω από τις γειτονιές, πάνω στις μεγάλες λεωφόρους. Από σχεδόν κανένα σημείο δεν περπατιέται ο κοντινότερος σταθμός (με εξαίρεση Σεπόλια, Μέγαρο, Αμπελόκηποι, άντε και Περιστέρι, Αγ. Αντώνιο) Ειδικά οι επεκτάσεις της Βολιαγμένης είναι στη μέση του πουθενά.
Κατά συνέπεια, καμία χρησιμότητα δεν έχει η συχνότητα του μετρό (5-7'), όταν βγαίνεις στη στάση του λεωφορείου και περιμένεις 30-40' την ανταπόκριση. Δεν λέω ότι πρέπει να καταντήσετε έτσι, αλλά δεν μπορεί να έχει Κυριακή πρωϊ τη συχνότητα που έχει Τρίτη μεσημέρι.

Και για να σου δώσω μια σύγκριση για το πόσο χάλια είμαστε από θέματα συγκοινωνίας, σου συγκρίνω το δικό μας 608 με το δικό σας 31 (διακεντρικές και οι δύο, από τις πλέον επιβαρυμένες) : Το 608 έχει συχνότητα αιχμής χειμώνα 5-6', το απόγευμα 8-10', το βράδυ 15-20', το Σάββατο 10-12' , την Κυριακή 15- 25'. Το 31 έχει όλη τη μέρα 5-7' (ακόμη και το βράδυ), το Σάββατο τα ίδια, την Κυριακή τα ίδια. Ακόμη και το βράδυ δεν ξεπερνάει το 12λεπτό. Και οι λοιπές παραδοσιακές καλές γραμμές σας (Τούμπα, Καλαμαριά, Φοίνικας, Χαριλάου) έχουν πάνω - κάτω αυτές τις συχνότητες. Στην Αθήνα, τέτοια πράγματα ούτε στα ονειρά μας.

Απάντηση
#6
(15-07-2014, 11:13 AM)Citaro Έγραψε: Στην Αθήνα έχει τράμ (που είναι χρήσιμο μόνο σε 65.000 κόσμο από τα 2 εκ. επιβάτες καθημερινά), έχει μετρό (που είναι χρήσιμο σε περίπου 800.000 επιβάτες), και από κει και πέρα οι 1,2 εκ. που περισσεύουν αναγκαστικά χρησιμοποιούν τα λεωφορεία. Τα τρόλλεϋ ξέχασέ τα. Πιό καλή συχνότητα έχετε στο Καλοχώρι, στο Πανόραμα, στο Φίλυρο, στο Δεντροπόταμο παρά εμείς στην καλύτερη γραμμή.
Και υπ' όψιν ότι σχεδόν κανείς από αυτούς που χρησιμοποιεί μετρό, δεν μπορεί να φτάσει στον προορισμό του χωρίς δεύτερο μέσο. Το μετρό περνάει πολύ έξω από τις γειτονιές, πάνω στις μεγάλες λεωφόρους. Από σχεδόν κανένα σημείο δεν περπατιέται ο κοντινότερος σταθμός (με εξαίρεση Σεπόλια, Μέγαρο, Αμπελόκηποι, άντε και Περιστέρι, Αγ. Αντώνιο) Ειδικά οι επεκτάσεις της Βολιαγμένης είναι στη μέση του πουθενά.
Κατά συνέπεια, καμία χρησιμότητα δεν έχει η συχνότητα του μετρό (5-7'), όταν βγαίνεις στη στάση του λεωφορείου και περιμένεις 30-40' την ανταπόκριση. Δεν λέω ότι πρέπει να καταντήσετε έτσι, αλλά δεν μπορεί να έχει Κυριακή πρωϊ τη συχνότητα που έχει Τρίτη μεσημέρι.

Και για να σου δώσω μια σύγκριση για το πόσο χάλια είμαστε από θέματα συγκοινωνίας, σου συγκρίνω το δικό μας 608 με το δικό σας 31 (διακεντρικές και οι δύο, από τις πλέον επιβαρυμένες) : Το 608 έχει συχνότητα αιχμής χειμώνα 5-6', το απόγευμα 8-10', το βράδυ 15-20', το Σάββατο 10-12' , την Κυριακή 15- 25'. Το 31 έχει όλη τη μέρα 5-7' (ακόμη και το βράδυ), το Σάββατο τα ίδια, την Κυριακή τα ίδια. Ακόμη και το βράδυ δεν ξεπερνάει το 12λεπτό. Και οι λοιπές παραδοσιακές καλές γραμμές σας (Τούμπα, Καλαμαριά, Φοίνικας, Χαριλάου) έχουν πάνω - κάτω αυτές τις συχνότητες. Στην Αθήνα, τέτοια πράγματα ούτε στα ονειρά μας.


Άντε για Τούμπα, Καλαμαριά,Φοίνικας,Χαριλάου συμφωνώ θα έπρεπε να έχουν πιο λίγα δρομολόγια για να παν τα λεωφορεία σε άλλες γραμμές του ΟΑΣΘ που πονάνε από δρομολόγια πχ 32 και άλλες πολλές. Αλλά για την συχνότητα στην Αθήνα δεν φταις εσύ, αλλά ούτε και εγώ. Ο ΟΑΣΑ παλιά ήταν να ιδιωτικοποιηθεί να γίνει όπως τον ΟΑΣΘ και η διοίκηση ή εργαζόμενοι, δεν ξέρω ποιοι και ποιος, εμπόδισαν όμως να γίνει κάτι τέτοιο.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [metaforespress.gr] Χωρίς μετρό, ηλεκτρικό, λεωφορεία, τραμ και τρόλεϊ τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου dimangelid 0 2.840 14-01-2018, 01:55 PM
Τελευταία Δημοσίευση: dimangelid
  [thestival.gr]Χωρίς λεωφορεία και σήμερα(20/5/2017) η Θεσσαλονίκη GiannisB 0 2.275 20-05-2017, 12:32 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GiannisB
  [thestival.gr]Χωρίς αστικά λεωφορεία και την Παρασκευή η Θεσσαλονίκη GiannisB 0 2.164 18-05-2017, 04:58 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GiannisB
  [thestival.gr]Χωρίς λεωφορεία και αύριο η Θεσσαλονίκη - Συνεχίζεται η ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών GiannisB 0 2.135 16-05-2017, 06:39 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GiannisB
  [Ναυτεμπορική] Χωρίς λεωφορεία την Τετάρτη η Θεσσαλονίκη Giannis 0 2.215 22-09-2015, 03:44 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)