10-06-2010, 01:18 PM
Σώμα 156 ελεγκτών «ρίχνει» στα μέσα μαζικής μεταφοράς το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να καταπολεμήσει τη λαθρεπιβίβαση, η οποία συνεπάγεται διαφυγόντα έσοδα 44 εκατ. ευρώ ετησίως.
Ανά κατηγορία, τα διαφυγόντα έσοδα των 44 εκατ. ευρώ από τους λαθρεπιβάτες (2009), επιμερίζονται σε 28 εκατ. από τους «κλασικούς» λαθρεπιβάτες, 12 εκατ. ευρώ από πλαστά εισιτήρια (κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και 4 εκατ. από το κίνημα των «Ρομπέν των Εισιτηρίων».
Σε περίπτωση που το σώμα αυτό δεν καταφέρει να ελέγξει τους λαθρεπιβάτες, οι οποίοι υπολογίζονται σε ποσοστό 25% επί του συνόλου των επιβατών (δηλαδή, ένας στους τέσσερις επιβάτες), τότε το υπουργείο εξετάζει τη λύση του outsource.
Η αναγκαιότητα της πάταξης της λαθρεπιβίβασης αποτελεί απόρροια της «μαύρης τρύπας» των αστικών συγκοινωνιών, καθότι οι συσσωρευμένης ζημίες ξεπερνούν τα 3,5 δις. ευρώ.
Πλέον, οι μετατάξεις, το κόψιμο υπερωριών, η καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης και η αναμόρφωση των τιμολογίων στα εισιτήρια αποτελούν πλέον μονόδρομο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας.
Οι ζημιές του ΗΣΑΠ για το 2009 διαμορφώθηκαν στα 105,63 εκατ. ευρώ έναντι 87,36 εκατ. ευρώ το 2008, με το κύκλο εργασιών να πέφτει στα 53,07 εκατ. ευρώ.
Ο ΗΣΑΠ είναι υπερφορτωμένος με υποχρεώσεις, αφού η σχέση ξένα προς ίδια κεφάλαια είναι στα «ύψη». Η καθαρή θέση ανέρχεται στα 197 εκατ. ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις στα 670 εκατ. ευρώ, με τις περισσότερες να είναι δανειακές.
Οι λειτουργικές ταμειακές ροές ήταν αρνητικές κατά 53,48 εκατ. ευρώ έναντι 59 εκατ. ευρώ το 2008 και τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώνονταν στα 18,4 εκατ. ευρώ.
Εξίσου αρνητική εικόνα απορρέει και η ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία), η οποία διεύρυνε τις ζημιές της στα 327 εκατ. ευρώ έναντι 304 εκατ. το 2008.
Η ΕΘΕΛ εμφάνισε πωλήσεις 104,38 εκατ. ευρώ από 101,05 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις έχουν εκτιναχθεί στο 1,71 δισ. ευρώ, με την καθαρή θέση να είναι αρνητική κατά 1,28 δισ. ευρώ
Ζοφερή κατάσταση και στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ). Αν και αύξησαν το κύκλο εργασιών τους στα 23,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο διεύρυναν τις καθαρές ζημιές κατά 3,7 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να ανέλθουν στα 70,3 εκατ. ευρώ.
Αντιστοίχως και το «διαμάντι» των αστικών συγκοινωνιών, η ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) κατάφερε, για πρώτη φορά στην ιστορίας της, να καταγράψει ζημιές – ρεκόρ 19 εκατ. ευρώ, όταν πριν από 2 χρόνια ήταν οριακά κερδοφόρος.
Όλοι οι ανωτέρω, μαζί με το Αττικό Μετρό, το Προαστιακό και τα ΚΤΕΛ Αττικής, θα έχουν ενιαίο προγραμματισμό από ΟΑΣΑ, ο οποίος θα είναι ο νέος «Μητροπολιτικός Συγκοινωνιακός Φορέας».
Όλα θα ελέγχονται και θα σχεδιάζονται από ΟΑΣΑ. Επιδίωξη αποτελεί το 2012 το 50% των μετακινήσεων να γίνονται με ΜΜΜ έναντι 30% που είναι σήμερα.
Φ. Φωτ.
Ανά κατηγορία, τα διαφυγόντα έσοδα των 44 εκατ. ευρώ από τους λαθρεπιβάτες (2009), επιμερίζονται σε 28 εκατ. από τους «κλασικούς» λαθρεπιβάτες, 12 εκατ. ευρώ από πλαστά εισιτήρια (κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και 4 εκατ. από το κίνημα των «Ρομπέν των Εισιτηρίων».
Σε περίπτωση που το σώμα αυτό δεν καταφέρει να ελέγξει τους λαθρεπιβάτες, οι οποίοι υπολογίζονται σε ποσοστό 25% επί του συνόλου των επιβατών (δηλαδή, ένας στους τέσσερις επιβάτες), τότε το υπουργείο εξετάζει τη λύση του outsource.
Η αναγκαιότητα της πάταξης της λαθρεπιβίβασης αποτελεί απόρροια της «μαύρης τρύπας» των αστικών συγκοινωνιών, καθότι οι συσσωρευμένης ζημίες ξεπερνούν τα 3,5 δις. ευρώ.
Πλέον, οι μετατάξεις, το κόψιμο υπερωριών, η καταπολέμηση της λαθρεπιβίβασης και η αναμόρφωση των τιμολογίων στα εισιτήρια αποτελούν πλέον μονόδρομο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας.
Οι ζημιές του ΗΣΑΠ για το 2009 διαμορφώθηκαν στα 105,63 εκατ. ευρώ έναντι 87,36 εκατ. ευρώ το 2008, με το κύκλο εργασιών να πέφτει στα 53,07 εκατ. ευρώ.
Ο ΗΣΑΠ είναι υπερφορτωμένος με υποχρεώσεις, αφού η σχέση ξένα προς ίδια κεφάλαια είναι στα «ύψη». Η καθαρή θέση ανέρχεται στα 197 εκατ. ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις στα 670 εκατ. ευρώ, με τις περισσότερες να είναι δανειακές.
Οι λειτουργικές ταμειακές ροές ήταν αρνητικές κατά 53,48 εκατ. ευρώ έναντι 59 εκατ. ευρώ το 2008 και τα ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώνονταν στα 18,4 εκατ. ευρώ.
Εξίσου αρνητική εικόνα απορρέει και η ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία), η οποία διεύρυνε τις ζημιές της στα 327 εκατ. ευρώ έναντι 304 εκατ. το 2008.
Η ΕΘΕΛ εμφάνισε πωλήσεις 104,38 εκατ. ευρώ από 101,05 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις έχουν εκτιναχθεί στο 1,71 δισ. ευρώ, με την καθαρή θέση να είναι αρνητική κατά 1,28 δισ. ευρώ
Ζοφερή κατάσταση και στα τρόλεϊ (ΗΛΠΑΠ). Αν και αύξησαν το κύκλο εργασιών τους στα 23,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο διεύρυναν τις καθαρές ζημιές κατά 3,7 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να ανέλθουν στα 70,3 εκατ. ευρώ.
Αντιστοίχως και το «διαμάντι» των αστικών συγκοινωνιών, η ΑΜΕΛ (Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας) κατάφερε, για πρώτη φορά στην ιστορίας της, να καταγράψει ζημιές – ρεκόρ 19 εκατ. ευρώ, όταν πριν από 2 χρόνια ήταν οριακά κερδοφόρος.
Όλοι οι ανωτέρω, μαζί με το Αττικό Μετρό, το Προαστιακό και τα ΚΤΕΛ Αττικής, θα έχουν ενιαίο προγραμματισμό από ΟΑΣΑ, ο οποίος θα είναι ο νέος «Μητροπολιτικός Συγκοινωνιακός Φορέας».
Όλα θα ελέγχονται και θα σχεδιάζονται από ΟΑΣΑ. Επιδίωξη αποτελεί το 2012 το 50% των μετακινήσεων να γίνονται με ΜΜΜ έναντι 30% που είναι σήμερα.
Φ. Φωτ.