20-07-2012, 11:22 AM
Με άδεια ταμεία καταλήγει κάθε μήνα η «Οδικές Συγκοινωνίες» (όπου έχουν συγχωνευτεί η ΕΘΕΛ και ο ΗΛΠΑΠ) η οποία αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα ρευστότητας. Η διαχείριση των προβλημάτων αυτών γίνεται με πόρους που παίρνει τακτικά από την ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες όπου συγχωνεύτηκαν Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ).
Έτσι κάθε μήνα η ΟΣΥ η οποία παρουσιάζει έλλειμμα «πριμοδοτείται» από τη ΣΤΑΣΥ η οποία είναι πλεονασματική κατά περίπου 5 εκατ. ευρώ ώστε να είναι σε θέση να πληρώνει την μισθοδοσία της αλλά και μέρος των λειτουργικών της δαπανών.
Σημειώνεται ότι ο νόμος 3920 περί εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας περιλαμβάνει σχετική πρόβλεψη για την οικονομική στήριξη της μίας εταιρείας στην άλλη.
Και αυτό γιατί η διαφορά στην τιμή των εισιτηρίων (1,20 ευρώ μόνο για λεωφορεία και τρόλεϊ και 1,40 ευρώ για όλα τα μέσα και τις συνδυασμένες μεταφορές δεν αποφέρει σε κάθε μέσο τα ανάλογα έσοδα μια και πολλοί επιβάτες αν και χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ προτιμούν να αγοράζουν τα εισιτήρια του 1,40 το οποίο έχει διάρκεια μιάμισης ώρας.
Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι μεγάλο ρόλο στην αρνητική οικονομική κατάσταση της ΟΣΥ παίζει και η απόφαση του ΟΑΣΑ να προχωρήσει στη συρρίκνωση των δρομολογίων κατά 30%, σε σχέση με το 2009.
Έτσι κάθε μήνα η ΟΣΥ η οποία παρουσιάζει έλλειμμα «πριμοδοτείται» από τη ΣΤΑΣΥ η οποία είναι πλεονασματική κατά περίπου 5 εκατ. ευρώ ώστε να είναι σε θέση να πληρώνει την μισθοδοσία της αλλά και μέρος των λειτουργικών της δαπανών.
Σημειώνεται ότι ο νόμος 3920 περί εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας περιλαμβάνει σχετική πρόβλεψη για την οικονομική στήριξη της μίας εταιρείας στην άλλη.
Και αυτό γιατί η διαφορά στην τιμή των εισιτηρίων (1,20 ευρώ μόνο για λεωφορεία και τρόλεϊ και 1,40 ευρώ για όλα τα μέσα και τις συνδυασμένες μεταφορές δεν αποφέρει σε κάθε μέσο τα ανάλογα έσοδα μια και πολλοί επιβάτες αν και χρησιμοποιούν μόνο λεωφορεία και τρόλεϊ προτιμούν να αγοράζουν τα εισιτήρια του 1,40 το οποίο έχει διάρκεια μιάμισης ώρας.
Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι μεγάλο ρόλο στην αρνητική οικονομική κατάσταση της ΟΣΥ παίζει και η απόφαση του ΟΑΣΑ να προχωρήσει στη συρρίκνωση των δρομολογίων κατά 30%, σε σχέση με το 2009.