Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Οι εφοπλιστές ζητούν επανασύσταση υπ. Ναυτιλίας για να κάνουν επενδύσεις
#1
Την ανάγκη άμεσης επανασύστασης υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με την ενσωμάτωση σε αυτό του Λιμενικού Σώματος, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της διαφάνειας προτάσσει η ελληνική επιτροπή ναυτιλιακής συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), η οποία πραγματοποιεί την Πέμπτη την ετήσια τακτική γενική συνέλευσή της, για την ανάδειξη του νέου διοικητικού της συμβουλίου.

Σε μήνυμά της, ενόψει της παρουσίασης της ετήσιας έκθεσής της, επισημαίνεται ότι εάν επιτευχθούν όλα αυτά, θα αποτελέσουν τις βασικές προϋποθέσεις προκειμένου η χώρα να προσελκύσει ναυτιλιακές επενδύσεις.

Ο πρόεδρος του Committee, κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, στην εισήγησή του σημειώνει ότι η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να αξιοποιήσει την ισχυρή θέση της χώρας μας ως κορυφαίας ναυτιλιακής δύναμης και προβλέπει ότι η ναυτιλία θα αποτελέσει έναν από τους βασικούς κινητήρες της νέας αναπτυξιακής πορείας της χώρας.

Επίσης αναφέρεται στη στροφή της νεολαίας προς τα ναυτικά επαγγέλματα και στην επιτυχία της έκθεσης «Ποσειδώνια», τονίζοντας ότι για άλλη μία φορά πέτυχε ρεκόρ συμμετοχών, αποδεικνύοντας τον μεγάλο προοδευτικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας.

Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι το 2011 η ελληνική ναυτιλία συνέβαλε με 14,097 δισ. ευρώ σε συνάλλαγμα, έναντι 15,418 δισ. ευρώ το 1010, ενώ στις 2 Μαρτίου 2012 τα πλοία ελληνικών συμφερόντων άνω των 1.000 τόνων ανέρχονταν σε 3.760, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 7,4% του παγκόσμιου στόλου, με συνολική χωρητικότητα 264.054.167 τόνων.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι λόγω των συνεχιζόμενων ανησυχιών σχετικά με τη διαρθρωτική οργάνωση της διοίκησης της σημαίας, ο συνολικός αριθμός των ελληνόκτητων πλοίων, στα οποία περιλαμβάνονται και 437 υπό ναυπήγηση, κατέγραψε μείωση κατά 88 πλοία σε σχέση με πέρυσι. Παρά ταύτα η χωρητικότητα είχε αύξηση κατά 2.378.186 τόνους.

Από τα 3.760 πλοία ελληνικών συμφερόντων, τα υπό ελληνική σημαία είναι 862 αντί 917 το 2011 και 969 το 2010. Το 2012 παραγγέλθηκαν 85 νέα πλοία ελληνικών συμφερόντων, έναντι 127 το 2011 και 189 το 2010.

Οι χαμηλές αγορές εμπορευμάτων σε διάφορους τομείς, όπως ξηρού χύδην φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοιων, η απροθυμία ή ακόμα και αδυναμία των τραπεζών να δανείζουν χρήματα, οι διακυμάνσεις στις τιμές των καυσίμων και οι διάφορες κυρώσεις που εφαρμόζονται σε ορισμένα μέρη του κόσμου, είναι μερικά από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας σήμερα υπογραμμίζεται στην έκθεση.
Απάντηση
#2
«Το υπουργείο επέστρεψε στο λιμάνι του. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για μία στενότερη σχέση της πολιτείας με την ελληνική ναυτιλία για το καλό της πατρίδας». Η παραπάνω δήλωση στη «Ν» εξέχοντος παράγοντα του ελληνικού εφοπλισμού τα λέει όλα για το πώς αισθάνονται οι εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλίας από την ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Ύστερα από τρία χρόνια, η ηρεμία φαίνεται να επανέρχεται στο διοικητικό φορέα της ναυτιλίας, ο οποίος επιστρέφει στο προ του Σεπτεμβρίου του 2009 μοντέλο, με το Λιμενικό Σώμα να στηρίζει πλήρως τις δραστηριότητες του κλάδου.

Σύσσωμος ο κόσμος της ναυτιλίας, από την ποντοπόρο, την ακτοπλοΐα, την κρουαζιέρα και τους εκπροσώπους το Yachting, μέχρι τη λιμενική βιομηχανία, τη ναυπηγοεπισκευή και την ναυτεργασία, εκφράζει την πλήρη ικανοποίησή του για την υλοποίηση της προεκλογικής εξαγγελίας του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Ικανοποίηση

Παράλληλα, ο εφοπλισμός εκφράζει την ικανοποίηση του και για την επιλογή του κ. Κωστή Μουσουρούλη ως υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που γνωρίζει τα θέματα και έχει σημαντική ευρωπαϊκή εμπειρία, σχολίαζαν κύκλοι της Ακτής Μιαούλη.

Γνώστης των ναυτιλιακών θεμάτων και ο υφυπουργός Γιώργος Βερνίκος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ναυτικού Επιμελητηρίου και, μέχρι το τέλος του 2011, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Νηογνώμονα.

Η ανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας υπηρετεί πλήρως τη θέση του ελληνικού εφοπλισμού για τη δημιουργία του one stop shop, το οποίο αναμένεται να βελτιώσει τις ναυτιλιακές επενδύσεις στη χώρα, όπως μόλις χθες ανέφερε στην εισήγηση του στην ετήσια συνέλευση ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, Χαράλαμπος Φαφαλιός.

Μείωση γραφειοκρατίας, ενίσχυση της διαφάνειας και επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας συνδεδεμένου με το Λιμενικό Σώμα, είναι οι τρεις προϋποθέσεις για την αύξηση των ναυτιλιακών επενδύσεων στη χώρα μας, ήταν το μήνυμα που έστειλε στη νέα κυβέρνηση, από το Λονδίνο, το Committee. Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γιώργος Γράτσος, με δήλωσή του στη «Ν», χαιρέτισε την ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας και ευχήθηκε όλες οι υπηρεσίες του να εργάζονται το ίδιο αποτελεσματικά, όπως παλιά, προς όφελος της ναυτιλίας και της πατρίδας.

Με δήλωσή του στη «Ν», ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης, χαιρετίζει την επανίδρυση του ΥΕΝ, η αδικαιολόγητη κατάργηση του οποίου δημιούργησε πολλά προβλήματα. Στις δύσκολες μέρες που περνά η ακτοπλοΐα μας, πιστεύουμε και ελπίζουμε ότι τώρα μπορούν να δρομολογηθούν λύσεις για τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίσει ο κλάδος και κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού μας πλαισίου και την πραγματική απελευθέρωση των υπηρεσιών.

«Επιτέλους, η ναυτιλία μας έχει από σήμερα ξανά σωστό τιμονιέρη το ιστορικό ΥΕΝ». Τη δήλωση αυτή έκανε στη «Ν» ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος.

«Επιτέλους, μετά από παλινωδίες και αποτυχημένα πειράματα περίπου δύο ετών, επανιδρύεται το ιστορικό υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, που θα λειτουργήσει άμεσα με την παλιά του μορφή μαζί με το Λιμενικό Σώμα», σημειώνει ο κ. Λάμπρος και προσθέτει ότι, με την επανίδρυση του υπουργείου, αρχίζει το έργο της ανασυγκρότησης των Υπηρεσιών, που για δύο περίπου χρόνια είχαν ατονήσει, λόγω ασαφειών αρμοδιοτήτων και πολλές από αυτές είχαν σχεδόν παραλύσει, ενώ, τονίζει, «είμαι βέβαιος ότι όλοι μας θα υποδεχτούμε το νέο υπουργό και το νέο υφυπουργό στην Ακτή Βασιλειάδη με τις καλύτερες προθέσεις».

Ελπίζουμε σε βοήθεια

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος, σημειώνει ότι «ένα αίτημα ετών των ανθρώπων που ασχολούνται με τη ναυτιλία και το θαλάσσιο τουρισμό, η επανίδρυση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, έγινε πραγματικότητα. Πιστεύουμε ότι και ο νέος υπουργός και ο νέος υφυπουργός θα βοηθήσουν αμέριστα στην ανάκαμψη του κλάδου».

Την ανασύσταση του υπουργείου Ναυτιλίας χαιρετίζει και ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς, ο οποίος σημειώνει ότι είναι απαραίτητη η ύπαρξή του.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Το Βήμα] Στόχος η «απογείωση» της Ναυτιλίας στα Ποσειδώνια 2012 Konstantinos MercedesBenz 0 1.842 03-06-2012, 07:55 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [Ημερησία] Επενδύσεις 2,3 δισ. δολ. από τους Ελληνες εφοπλιστές GeorgIrisbus 0 1.954 23-04-2012, 12:21 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Newscode.gr] Στην τελική ευθεία η επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας GeorgIrisbus 0 1.640 20-01-2012, 01:10 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Πρώτο Θέμα] Ζητούν την επανασύσταση του ΥΕΝ Konstantinos MercedesBenz 0 1.757 09-11-2011, 12:19 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)