Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Καθημερινή] Οι ακτοπλόοι ίσως «δέσουν» πλοία λόγω των ακριβών καυσίμων
#1
Άμεση λύση ζητούν οι εταιρείες για να μη μείνουν χωρίς συγκοινωνία πολλά νησιά μετά τον Σεπτέμβριο

Στα ύψη έχει εκτοξευθεί το ημερήσιο λειτουργικό κόστος των πλοίων της ακτοπλοΐας, λόγω της «υψηλής πτήσης» της τιμής των καυσίμων, η οποία τα δυο τελευταία έτη έχει αυξηθεί κατά 56,8% για τα συμβατικά πλοία και κατά 63% για τα ταχύπλοα. Τη στιγμή που το κόστος καυσίμων για τα συμβατικά πλοία αποτελεί το περίπου 55% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους, ενώ για τα ταχύπλοα αγγίζει το 65%!

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών εμφανίζονται προβληματισμένοι για το μέλλον, εκτιμώντας ότι σε περίπτωση που δεν βρεθεί λύση στο πρόβλημα του κόστους των καυσίμων, ελλοχεύει ο κίνδυνος, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η ακτοπλοΐα να ξεμείνει από βαπόρια. Κατά συνέπεια, θα κινδυνεύσουν να μείνουν χωρίς συγκοινωνία πολλά νησιά του Αιγαίου. Μάλιστα, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, η όλη κατάσταση δυσκολεύει ακόμη περισσότερο, καθώς εκτιμάται ότι το 2012 το μεταφορικό έργο των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα μειωθεί κατά 10% σε σχέση με το 2011, χρονιά κατά την οποία καταγράφηκε μείωση της τάξης του 15% σε σχέση με το 2010.

Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, ότι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, ο τόνος του βαρέος πετρελαίου που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία κοστίζει 594 ευρώ, όταν το 2011 κόστιζε 480 ευρώ και το 2010, 380 ευρώ. Κατά πολύ ακριβότερα είναι τα καύσιμα για τα ταχύπλοα σκάφη, όπου ο τόνος, στην παρούσα φάση, κοστίζει 783 ευρώ, το 2011 είχε 675 ευρώ και το 2010 η τιμή του ήταν 480 ευρώ. Δηλαδή, σε διάστημα δύο ετών, το κόστος των καυσίμων για τα συμβατικά πλοία αυξήθηκε κατά 56,8% και για τα ταχύπλοα κατά 63%.

«Με την τιμή των καυσίμων στα ύψη και το κόστος τους να αποτελεί το 55%- 60% του ημερήσιου λειτουργικού κόστους ενός πλοίου, το μέλλον των εταιρειών δεν είναι το καλύτερο δυνατόν. Νομίζω ότι εάν δεν βοηθήσει το κράτος, με αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο, ώστε να μειωθούν άλλα κόστη, όπως το εργατικό, τότε φοβάμαι ότι από το φθινόπωρο τα πλοία στο Αιγαίο θα είναι ελάχιστα και δεν θα μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις συγκοινωνιακές ανάγκες της χώρας», ανέφερε πηγή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Επιβάρυνση 2 εκατ.

Οι υψηλές τιμές στα καύσιμα επιβαρύνουν τις εταιρείες με διαφορετικό τρόπο, καθώς διαθέτουν διαφορετικού τύπου πλοία που εκτελούν δρομολόγια στα οποία περιλαμβάνονται περισσότερα ή λιγότερα νησιά.

Για παράδειγμα, όπως αναφέρθηκε, ένα πλοίο το οποίο εκτελεί φέτος δρομολόγιο από τον Πειραιά προς νησιά των Κυκλάδων αναμένεται να επιβαρυνθεί ετησίως κατά 2 εκατ. ευρώ από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων, σε σχέση με πέρυσι. Αυτό σημαίνει, όπως αναφέρθηκε στην «Κ», ότι για να καλυφθεί το επιπλέον κόστος θα πρέπει να μεταφερθούν κατά τη διάρκεια του 2012 επιπλέον 100.000 επιβάτες σε σχέση με το 2011 και να αυξηθεί το μεταφορικό έργο κατά 16,67%.

Αντιστοίχως για ένα πλοίο που εκτελεί δρομολόγια από τον Πειραιά στα Δωδεκάνησα η επιπλέον ετήσια επιβάρυνση εκτιμάται στα 4 εκατ. ευρώ, που για να καλυφθεί θα απαιτηθούν 140.000 επιπλέον επιβάτες ή αύξηση του μεταφορικού έργου κατά 33,37%.

Επίσης, για ένα πλοίο που έχει δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιάς - Κρήτη το επιπλέον κόστος υπολογίζεται στα 2,6 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι για να καλυφθεί θα χρειαστεί να μεταφερθούν επιπλέον 110.000 επιβάτες ή να αυξηθεί το συνολικό μεταφορικό έργο κατά 37,67%.

Όσον αφορά στα δρομολόγια στην Αδριατική, η επιπλέον ετήσια επιβάρυνση από το κόστος καυσίμων εκτιμάται στα 5,5 εκατ. ευρώ και για να καλυφθεί απαιτείται να αυξηθεί το μεταφορικό έργο κατά 35,06%.

Είναι κατανοητό ότι με τη μείωση του μεταφορικού έργου κατά 25% τα δύο τελευταία έτη (2010 - 2011), καμία εταιρεία δεν μπορεί να καλύψει το κόστος των καυσίμων.

«Κόβουν» ταχύτητα και δρομολόγια

«Μια επιλογή για να καλύψουμε τις ζημίες από τις υψηλές τιμές των καυσίμων είναι να αυξήσουμε τους ναύλους. Ομως δεν το κάνουμε διότι όπου αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων, όπως, για παράδειγμα προς τη Μύκονο, τη Σάμο, την Ικαρία και αλλού, καταγράφηκε μείωση στο μεταφορικό έργο», αναφέρθηκε στην «Κ».

Έτσι οι εταιρείες επιλέγουν άλλες λύσεις όπως: 1) Να μειώσουν τις ταχύτητες των συμβατικών πλοίων, προκειμένου να γίνει οικονομία στα καύσιμα, κάτι, όμως, που δεν ισχύει για τα ταχύπλοα, καθώς έτσι χάνουν τον «ρόλο» τους. 2) Να μειωθούν δρομολόγια πλοίων, με αποτέλεσμα ορισμένα νησιά, αντί να έχουν τέσσερις και πέντε προσεγγίσεις την εβδομάδα, να «πέφτουν» στις δύο ή και σε μια μόνο. 3) Να γίνουν συγχωνεύσεις δρομολογίων μέσω συμφωνιών ανάμεσα στις εταιρείες, ώστε να μην αποπλέουν, σχεδόν συγχρόνως, πλοία διαφορετικών εταιρειών τα οποία εκτελούν το ίδιο ακριβώς δρομολόγιο και ταξιδεύουν με πληρότητα μικρότερη του 20%, καταγράφοντας ζημίες.

«Ένα δρομολόγιο για να αποφέρει κέρδος στην εταιρεία θα πρέπει να έχει πληρότητα τουλάχιστον 70% κάτι που δυστυχώς, πλέον, λόγω της ύφεσης και της οικονομικής κρίσης γενικότερα συμβαίνει μόνο το καλοκαίρι και σε ορισμένες περιόδους εορτών», αναφέρθηκε στην «Κ».
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Skai.gr] Δεν αποκλείεται να «δέσουν» πλοία οι ακτοπλοϊκές από Σεπτέμβριο nikolas86 0 2.026 30-05-2012, 12:50 PM
Τελευταία Δημοσίευση: nikolas86
  [Newpost.gr] Το Blue Star Paros ταξιδεύει με μειωμένη ταχύτητα λόγω ακριβών καυσίμων GeorgIrisbus 0 2.074 02-03-2012, 09:30 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Ημερησία] Ακτοπλοϊκές: «Κινδυνεύουν με λουκέτα λόγω ακριβών καυσίμων» GeorgIrisbus 0 1.705 04-01-2012, 06:53 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)