20-04-2012, 12:06 PM
Μειωμένος σε αριθμό πλοίων, αλλά αυξημένος σε χωρητικότητα εμφανίζεται ο υπό ελληνική σημαία εμπορικός στόλος τον Φεβρουάριο του 2012 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2011, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Ειδικότερα το εθνικό νηολόγιο έχει εγγεγραμμένα 2002 πλοία, άνω των 100 κοχ, με συνολική χωρητικότητα 43.668.486 τόνων έναντι 2.081 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 43.405.899 τόνων που ήταν εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο το αντίστοιχο διάστημα του 2011. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του Lloyd’s Register-Fairplay και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας ο ελληνόκτητος στόλος (πλοία υπό ελληνική και ξένη σημαία και ελληνική διαχείριση) εμφανίζεται να διαθέτει 3.760 πλοία συνολικής χωρητικότητας 264.054 εκατ. τόνων, διατηρώντας την πρώτη θέση, σε χωρητικότητα, διεθνώς.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους η χωρητικότητα του υπό ελληνική σημαία στόλου είναι αυξημένη κατά 0,6% ή κατά 262.585 τόνους σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο αριθμός των πλοίων είναι μειωμένος κατά 3,8% ή κατά 79 πλοία. Να σημειωθεί, όπως αναφέρουν ναυτιλιακοί κύκλοι, ότι η στρατηγική των ναυτιλιακών εταιρειών είναι να πωλούν πλοία μικρής χωρητικότητας και να αγοράζουν πλοία μεγαλύτερης.
Επίσης, η πολιτική αναβάθμισης του στόλου τους που ακολούθησαν οι ναυτιλιακές εταιρείες είχε ως αποτέλεσμα 782 πλοία από τα 2002 που φέρουν ελληνική σημαία και αντιπροσωπεύουν χωρητικότητα 33.916.590 τόνων, από τους 43,66 εκατ. τόνους του υπό ελληνική σημαία στόλου, να είναι ηλικίας έως και 15 ετών. Ειδικότερα, έως πέντε ετών είναι 237 πλοία χωρητικότητας 10.789.553 τόνων, από πέντε έως δέκα ετών είναι 306 πλοία χωρητικότητας 13.946.048 τόνων και από δέκα έως και δεκαπέντε ετών είναι 239 πλοία συνολικής χωρητικότητας 9.180.989 τόνων.
Φορτηγά - δεξαμενόπλοια
Από τα 2.002 πλοία υπό ελληνική σημαία τα 546 χωρητικότητας 15.976.537 τόνων είναι φορτηγά, τα 538 με χωρητικότητα 26.131.044 τόνους είναι δεξαμενόπλοια, τα 687 με χωρητικότητας 1.495.552 τόνων είναι επιβατηγά οχηματαγωγά και τα 231 χωρητικότητας 65.353 ανήκουν σε διάφορες άλλες κατηγορίες. Να σημειωθεί ότι από τα 2.002 πλοία τα 566 που αντιπροσωπεύουν χωρητικότητα 39.197.008 τόνων είναι χωρητικότητα άνω των 30.000 τόνων έκαστο, ενώ άλλα 90 πλοία χωρητικότητας 2.376.609 τόνους είναι από 20.000-30.0000 τόνους έκαστο.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες κατηγορίες χωρητικότητας, προκύπτει ότι: από 100-500 τόνους είναι 816 πλοία χωρητικότητας 205.925 τόνων, από 500-3.000 τόνους είναι 367 πλοία χωρητικότητας 459.834 τόνων, ενώ από 3.000-20.000 τόνους υπάρχουν 163 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1.429.110 τόνων.
Να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012 οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν περί τα 1,6 δισ. δολάρια για παραγγελία 21 νέων πλοίων με χωρητικότητα 1.543.140 τόνους συνολικής αξίας 1,057 δισ. δολ., ενώ αγόρασαν και 32 μεταχειρισμένα πλοία αξίας 611.680 εκατ. δολ. Οι μεγαλύτερες παραγγελίες - επενδύσεις έγιναν για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου τα (LNG), καθώς και για δεξαμενόπλοια. Από τα υπό παραγγελία πλοία τα 13 είναι μεταφοράς ξηρού φορτίου αξίας 393 εκατ. δολαρίων, τα 6 είναι δεξαμενόπλοια συνολικής αξίας 264 εκατ. δολαρίων και δύο πλοία είναι LNG αξίας 400 εκατ. δολαρίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους η χωρητικότητα του υπό ελληνική σημαία στόλου είναι αυξημένη κατά 0,6% ή κατά 262.585 τόνους σε σχέση με πέρυσι, ενώ ο αριθμός των πλοίων είναι μειωμένος κατά 3,8% ή κατά 79 πλοία. Να σημειωθεί, όπως αναφέρουν ναυτιλιακοί κύκλοι, ότι η στρατηγική των ναυτιλιακών εταιρειών είναι να πωλούν πλοία μικρής χωρητικότητας και να αγοράζουν πλοία μεγαλύτερης.
Επίσης, η πολιτική αναβάθμισης του στόλου τους που ακολούθησαν οι ναυτιλιακές εταιρείες είχε ως αποτέλεσμα 782 πλοία από τα 2002 που φέρουν ελληνική σημαία και αντιπροσωπεύουν χωρητικότητα 33.916.590 τόνων, από τους 43,66 εκατ. τόνους του υπό ελληνική σημαία στόλου, να είναι ηλικίας έως και 15 ετών. Ειδικότερα, έως πέντε ετών είναι 237 πλοία χωρητικότητας 10.789.553 τόνων, από πέντε έως δέκα ετών είναι 306 πλοία χωρητικότητας 13.946.048 τόνων και από δέκα έως και δεκαπέντε ετών είναι 239 πλοία συνολικής χωρητικότητας 9.180.989 τόνων.
Φορτηγά - δεξαμενόπλοια
Από τα 2.002 πλοία υπό ελληνική σημαία τα 546 χωρητικότητας 15.976.537 τόνων είναι φορτηγά, τα 538 με χωρητικότητα 26.131.044 τόνους είναι δεξαμενόπλοια, τα 687 με χωρητικότητας 1.495.552 τόνων είναι επιβατηγά οχηματαγωγά και τα 231 χωρητικότητας 65.353 ανήκουν σε διάφορες άλλες κατηγορίες. Να σημειωθεί ότι από τα 2.002 πλοία τα 566 που αντιπροσωπεύουν χωρητικότητα 39.197.008 τόνων είναι χωρητικότητα άνω των 30.000 τόνων έκαστο, ενώ άλλα 90 πλοία χωρητικότητας 2.376.609 τόνους είναι από 20.000-30.0000 τόνους έκαστο.
Όσον αφορά τις υπόλοιπες κατηγορίες χωρητικότητας, προκύπτει ότι: από 100-500 τόνους είναι 816 πλοία χωρητικότητας 205.925 τόνων, από 500-3.000 τόνους είναι 367 πλοία χωρητικότητας 459.834 τόνων, ενώ από 3.000-20.000 τόνους υπάρχουν 163 πλοία συνολικής χωρητικότητας 1.429.110 τόνων.
Να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2012 οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν περί τα 1,6 δισ. δολάρια για παραγγελία 21 νέων πλοίων με χωρητικότητα 1.543.140 τόνους συνολικής αξίας 1,057 δισ. δολ., ενώ αγόρασαν και 32 μεταχειρισμένα πλοία αξίας 611.680 εκατ. δολ. Οι μεγαλύτερες παραγγελίες - επενδύσεις έγιναν για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου τα (LNG), καθώς και για δεξαμενόπλοια. Από τα υπό παραγγελία πλοία τα 13 είναι μεταφοράς ξηρού φορτίου αξίας 393 εκατ. δολαρίων, τα 6 είναι δεξαμενόπλοια συνολικής αξίας 264 εκατ. δολαρίων και δύο πλοία είναι LNG αξίας 400 εκατ. δολαρίων.