Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[E-Go.gr] Τέλος στο πάρτι ΟΣΕ - μεσαζόντων με τα βαγόνια-φάντασμα
#1
Κερδοφόρα είναι πλέον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η μετακίνηση εμπορευμάτων, μία υπηρεσία που για χρόνια «στοίχειωνε» τον Οργανισμό με «μεσάζοντες», εκπτώσεις πάνω από 80% και υπερφορτωμένα τρένα με βαγόνια- «φαντάσματα».

Κερδοφόρα είναι πλέον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η μετακίνηση εμπορευμάτων, μία υπηρεσία που για χρόνια «στοίχειωνε» τον Οργανισμό με «μεσάζοντες», εκπτώσεις πάνω από 80% και υπερφορτωμένα τρένα με βαγόνια- «φαντάσματα». Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η διαχείριση των τρένων προκαλούσε μεγάλη σπατάλη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και για χρόνια διόγκωνε τα ελλείμματά της.

Για χρόνια είχε στηθεί μια απάτη στον ΟΣΕ για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Η εταιρεία «Πρόοδος», είχε συσταθεί από συνδικαλιστές με διευθυντικές θέσεις στον ΟΣΕ το 1995. Το σύστημα με το οποίο δούλευε η εταιρεία ήταν απλό: όταν ένας πελάτης ενδιαφερόταν για μεγάλες μεταφορές, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ του έλεγαν ότι ο Οργανισμός δεν έχει την κατάλληλη υποδομή με αποτέλεσμα ο πελάτης να στρέφεται προς τους ιδιώτες. Αυτοί έπαιρναν τη δουλειά και στη συνέχεια ο ΟΣΕ... έβρισκε την υποδομή και διακινούσε τα εμπορεύματα με έκπτωση που έφθανε έως 87%! Η «Πρόοδος» είχε κέρδη περί τα 70 εκατ. ευρώ. Σ' ένα στάδιο της μεταφοράς εμπορευμάτων εμπλέκονταν και εταιρείες αυστριακών συμφερόντων. Όταν καταγγέλθηκαν οι συμβάσεις τους, ο Αυστριακός πρεσβευτής ζήτησε την παρέμβαση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η απάντηση δεν ήταν αυτή που ανέμεναν αλλά, ωστόσο, έδειξε σε πιο βαθμό μπορεί να φτάσει η εκμετάλλευση ενός μέσου! «Γιατί οι αμοιβές για αντίστοιχες μεταφορές με τον αυστριακό σιδηρόδρομο να κοστίζουν 18 ευρώ και με τον ελληνικό 3,5 ευρώ;»!

Ύστερα από το «ξήλωμα» αυτής της απάτης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έπρεπε να διαχειριστεί τον τρόπο χρήσης του δικτύου ώστε να μετατραπεί η μεταφορά εμπορευμάτων σε κερδοφόρα υπηρεσία. Δεν ήταν δύσκολο να εντοπιστεί τι ακριβώς προκαλούσε την «εκτόξευση» των δαπανών του Οργανισμού.

Ένα τρένο που έφτανε από Ουγγαρία ή άλλη διεθνή χώρα σταματούσε στη Θεσσαλονίκη όπου «έσπαγε» σε πέντε κομμάτια για να μεταφερθούν τα προϊόντα σε όλη την Ελλάδα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να έχει έσοδα για ένα τρένο και το κόστος του να πενταπλασιάζεται. «Εισπράτταμε ας πούμε 500 ευρώ και το κόστος μας ξεπερνούσε τα 3.000 ευρώ» τόνισε μιλώντας στην «ΗτΣ» ο πρόεδρος της εταιρείας κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος. Με την συνεργασία των πελατών του Οργανισμού τα τρένα δεν διασπώνται πια και η διανομή σε όλη τη χώρα γίνεται με φορτηγά. Αποτέλεσμα ήταν να μειωθούν τα έξοδα του Οργανισμού (υπερωρίες μηχανοδηγών, καύσιμα και συντήρηση) και η διακίνηση των εμπορευμάτων στον ΟΣΕ να δίνει πλέον κέρδη.

Ο ΟΣΕ υλοποιεί πλέον ένα νέο μοντέλο για τη μεταφορά προϊόντων με «στροφή» στους μικρούς επιχειρηματίες και διαμεταφορείς. Έτσι, μέσα στους επόμενους μήνες ο Οργανισμός θα ανατρέψει τα δεδομένα στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές σε μια προσπάθεια να «κερδίσει» νέους πελάτες και να αυξήσει τα έσοδά του.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πραγματοποιεί «άνοιγμα» στην αγορά των logistics και ειδικότερα στους μικρότερους επαγγελματίες με την υιοθέτηση της συνδυασμένων μεταφορών από το Θριάσιο Πεδίο προς τη Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Πρόκειται για ανάπτυξη υπηρεσιών logistics με παράδοση προϊόντων «πόρτα πόρτα» που θα συνδυάζει το τρένο με τα φορτηγά. Η νέα υπηρεσία αναμένεται να ενισχύσει περίπου 8 εκατ. ευρώ τα έσοδα της εταιρείας από εμπορεύματα. Είναι η πρώτη φορά που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα διεκδικήσει έργο που σήμερα πραγματοποιείται με φορτηγά προσφέροντας περίπου 20% φθηνότερα τιμολόγια μεταφοράς.

Το τρένο θα ξεκινά το βράδυ από την Αθήνα και θα φτάνει τα ξημερώματα στη Θεσσαλονίκη και μετά τα προϊόντα θα διανέμονται με φορτηγά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλο ήδη υπάρχουν πολύ καλές ενδείξεις από την αγορά. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δούλευε μόνο με μεγάλους πελάτες που μίσθωναν ένα ολόκληρο τρένο όταν ήθελαν να μεταφέρουν προϊόντα, ακόμη κι αν καταλάμβαναν λιγότερα βαγόνια.

Φορτηγά

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε διάλογο με ιδιοκτήτες φορτηγών ώστε πολύ σύντομα να προκύψουν οι απαραίτητες συμφωνίες που θα επιτρέψουν τη μεταφορά σε κάθε σημείο που πρέπει να φτάσει το εμπόρευμα. Στόχος της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι από τα περίπου 500 φορτία που καθημερινά μετακινούνται από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη και αντίστροφα να διεκδικήσει αρχικά ένα μερίδιο περίπου 100 φορτίων προσφέροντας ανταγωνιστικότερες τιμές. Οι ενδιαφερόμενοι θα πληρώνουν για την μεταφορά των προϊόντων τους «πόρτα πόρτα» περίπου 400 ευρώ από 500 ευρώ που κοστίζει η μεταφορά με ένα φορτηγό. Από τα 400 ευρώ τα 250 ευρώ αφορούν τη μεταφορά με το τρένο και τα υπόλοιπα 150 τη μετακίνηση με φορτηγό από την αποθήκη στο σιδηροδρομικό σταθμό και αντίστροφα. «Η υπηρεσία θα προσφέρεται αρχικά στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη αλλά αν προκύψει ενδιαφέρον για Αλεξανδρούπολη ή και εξωτερικό όπως Σόφια, Βιένη ή Βελιγράδι θα υπάρξει επέκταση. Είναι ένα νέο προϊόν πολύ πιο φθηνό που δεν εξαρτάται από διόδια» είπε μιλώντας στην «ΗτΣ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθ. Ζηλιασκόπουλος.

Σε 12 ώρες στα χέρια του πελάτη

Η εταιρεία θα δρομολογήσει τρένα για μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων και βαγονιών, τα οποία, αν παραδίνονται στο Θριάσιο μέχρι τις 8 το απόγευμα, στις 8 το πρωί θα μπορούν να βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη. Αυτό θα είναι διαθέσιμο και για διαμεταφορείς που έχουν και μικρά φορτία, με τιμές που μόνο μεγάλοι διαμεταφορείς μπορούσαν να εξασφαλίσουν έως τώρα. Συγκεκριμένα, για τους διαμεταφορείς υπάρχουν δύο δυνατότητες:

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να στέλνει με συμβεβλημένο φορτηγό δικό της container (20 ή 40 ποδών) στην αποθήκη του διαμεταφορέα το απόγευμα κάθε μέρας για την παραλαβή του φορτίου και η παράδοση θα γίνεται την επομένη μέρα μέχρι το μεσημέρι στην αποθήκη του πελάτη στη Θεσσαλονίκη (και αντίστροφα). Η άλλη επιλογή είναι ο διαμεταφορέας να παραδίδει μέχρι τις 8 το απόγευμα στο Θριάσιο το δικό του container και να το παραλαμβάνει στις 8 το πρωί στη Θεσσαλονίκη (με δικό του φορτηγό). Μάλιστα εξετάζεται το ενδεχόμενο αν ο πελάτης που δεν χρησιμοποιεί δικό του φορτηγό αλλά φορτηγό που θα συνεργάζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μπορεί να ξαναγεμίσει στην αποθήκη με προϊόντα που πρέπει να μετακινηθούν και πάλι με το σιδηρόδρομο τότε αυτός ο πελάτης θα έχει μια μεγαλύτερη έκπτωση. Διευκρινίζεται, πάντως, ότι η μεταφορά με τρένο είναι ανταγωνιστική για τους μεταφορείς και αποδοτική για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μόνο όταν αφορά απόσταση πάνω από 300 - 400 χλμ. τονίζοντας ότι για τις περιοχές όπως Λάρισα και Λαμία το φορτηγό μπορεί να προσφέρει πιο φθηνά τιμολόγια.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)