Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Η Ροδιακή] Αμανάτι έμειναν οι επιβάτες
#1
Αμανάτι έμειναν δεκάδες συμπολίτες μας οι οποίοι επρόκειτο να ταξιδέψουν με το πλοίο «Παναγία Σκιαδενή» για τη Σύμη τη περίοδο των εορτών του Πάσχα, καθώς το συγκεκριμένο πλοίο δεν θα πραγματοποιήσει κανένα δρομολόγιο.

Η εξέλιξη αυτή σημειώθηκε την περασμένη Παρασκευή όταν το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ανέβαλε τη λήψη απόφασης για το θέμα των δρομολογίων του πλοίου της Dodekanisos Seaways, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Την ίδια ώρα με χθεσινή ανακοίνωσή της η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής τονίζει πως όλες οι διαδικασίες τηρήθηκαν βάσει των όσων προβλέπει ο νόμος, και πως «δεν προκύπτουν συγκοινωνιακές ανάγκες με αυξημένη ζήτηση εισιτηρίων, οι οποίες δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».

Πιο συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
Με αφορμή δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο Δωδεκανήσου που αφορούν τη δρομολόγηση του πλοίου «ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ» της Dodekanisos Seaways και για την αποκατάσταση της αλήθειας, σας γνωρίζουμε τα εξής:
«Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 (διαδικασία τακτικής δρομολόγησης) του Ν. 2932 ΦΕΚ/Α’/145/27-06-2001, οι δηλώσεις δρομολόγησης υποβάλλονται από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες μέχρι 31 Ιανουαρίου έκαστου έτους και αφορούν τη δρομολογιακή περίοδο από 01 Νοεμβρίου τρέχοντος έτους έως 31 Οκτωβρίου επομένου έτους.

Σύμφωνα με το άρθρο 6 του ίδιου νόμου, «εκτέλεση δρομολογίων που ανακοινώνονται είναι υποχρεωτική. Ο πλοιοκτήτης ή οι περισσότεροι πλοιοκτήτες από κοινού δεν μπορούν να μεταβάλλουν μονομερώς τα δρομολόγια, ούτε τον προγραμματισμένο χρόνο διακοπής τους. Η μεταβολή των δρομολογίων επιτρέπεται αν υποβάλλουν σχετικό αίτημα και με απόφαση Υπουργού, ύστερα από γνώμη του Σ.Α.Σ., κριθεί ότι δεν διαταράσσεται η εξυπηρέτηση της γραμμής ούτε δημιουργούνται διακρίσεις σε βάρος άλλων πλοιοκτητών, με την αποδοχή του αιτήματος.

Έκτακτη δρομολόγηση

Το άρθρο 7 του ίδιου νόμου προβλέπει: «Με απόφαση Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της § 1 του άρθρου 3 (προϋποθέσεις τακτικής δρομολόγησης), να δρομολογηθεί Ε/Γ ή Ο/Γ ή Φ/Γ πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις της § 2 του άρθρου 3 και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες και επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».

Δήλωση δρομολόγησης μετά την 31η Ιανουαρίου

Το άρθρο 20 του Ν. 3922/Α’/04-03-2011, το οποίο τροποποίησε τις διατάξεις του Ν. 2932/2001 (για την μετά την 31η Ιανουαρίου υποβολή δήλωσης δρομολόγησης) προβλέπει:

«Ο Υπουργός ανακοινώνει στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και στους φορείς Διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων τη δήλωση δρομολόγησης πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ή Φ/Γ-Ο/Γ πλοίου που υποβάλλεται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους μαζί με τα δηλωθέντα προγράμματα εκτέλεσης δρομολογίων, αν ύστερα από γνώμη του Σ.Α.Σ. κριθεί ότι:

α) πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου τρίτου και ικανοποιούνται
β) συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία με τακτική δρομολόγηση ή με συμβάσεις του άρθρου όγδοου».
Όσον αφορά τη δρομολόγηση του ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ έχουμε να παρατηρήσουμε τα εξής:

Η εταιρεία ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ Ν.Ε., πλοιοκτήτρια του Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ, υπέβαλε στις 21 Μαρτίου 2012 τα απαραίτητα δικαιολογητικά για τη δρομολόγηση του αναφερόμενου πλοίου, για το διάστημα από 26-03-2012 έως 25-03-2013, για τη δρομολογιακή γραμμή ΡΟΔΟΣ-ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ-ΣΥΜΗ-ΡΟΔΟΣ και ΡΟΔΟΣ-ΣΥΜΗ-ΡΟΔΟΣ. Σημειώνεται ότι η εταιρεία προσκόμισε συνημμένο πίνακα δρομολογίων με τον εν λόγω αίτημα μόνο για το μήνα Απρίλιο. Στη συνέχεια, αφού προσκόμισε ετήσιο πίνακα δρομολογίων, ζητήθηκαν απόψεις λιμενικών αρχών στις 27-03-2012.

Δεδομένου ότι το πλοίο ΠΡΩΤΕΥΣ που εξυπηρετεί καθημερινά την προαναφερόμενη δρομολογιακή γραμμή, με τακτική δρομολόγηση, βρισκόταν σε ετήσια ακινησία η οποία έληγε 11-04-2012, η υπηρεσία ενέκρινε έκτακτα δρομολόγια του ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ μέχρι και 10-04-2012. Ταυτόχρονα διαβίβασε το αίτημα για δρομολόγηση του πλοίου στο Σ.Α.Σ., όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία για τις πέραν της 31ης Ιανουαρίου δηλώσεις δρομολόγησης.

Σ’ όλο αυτό το χρονικό διάστημα αλλά και πριν την εκτέλεση εκτάκτων δρομολογίων του ΣΚΙΑΔΕΝΗ, δεν περιήλθαν στην υπηρεσία μας αιτήματα ή διαμαρτυρίες φορέων (δημόσιας διοίκησης και ιδιωτικών) ή πολιτών, ούτε Λιμενικών Αρχών, από τις οποίες να προκύπτουν συγκοινωνιακές ανάγκες με αυξημένη ζήτηση εισιτηρίων, οι οποίες δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία.

Αντίθετα, περιήλθαν στην υπηρεσία μας καταγγελίες αλλά και δημοσιεύματα τύπου από τα οποία προέκυπτε ότι το ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΙΑΔΕΝΗ χωρίς προηγούμενη έγκρισή μας είχε προβεί σε ανακοίνωση δρομολογίων μέχρι και 17-04-2012 και είχε εκδώσει και εισιτήρια. Η υπηρεσία ενημέρωσε τα αρμόδια λιμεναρχεία.

Σχετικά με την ανοιχτή επιστολή της εταιρείας, ευνόητο είναι πως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, καθώς και τις διαδικασίες που ακολουθούνται. Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί πως ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής έχει ενημερώσει επανειλημμένως γι’ αυτό τόσο τον Πρόεδρο της εταιρείας κ. Σπανό, όσο και τον νομικό σύμβουλο αυτής κ. Μπόνη.

• Η δήλωση-αίτηση έκτακτης δρομολόγησης της πλοιοκτήτριας εταιρείας είναι καθ’ όλα νόμιμη. Όμως απαιτείται έγκριση της υπηρεσίας, μετά από γνώμη του Σ.Α.Σ., ότι «υπάρχουν συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία με τακτική δρομολόγηση ή με συμβάσεις του άρθρου όγδοου».

• Ο ελεύθερος ανταγωνισμός, για να μην μετατρέπεται σε αθέμιτο ανταγωνισμό, έχει κανόνες ώστε να διασφαλίζονται τα συμφέροντα όλων.

• Το πλήρωμα του «Σκιαδενή» δεν τέθηκε σε καμιά ομηρία από την υπηρεσία μας αλλά από την ίδια την πλοιοκτήτρια εταιρεία, που προσέλαβε προσωπικό χωρίς να έχει εξασφαλίσει τις υπηρεσιακές εγκρίσεις για εκτέλεση δρομολογίων, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

• Το ότι το Σ.Α.Σ. αποφάσισε την αναβολή του θέματος, αφορά το ίδιο το Σ.Α.Σ.

• Από τους υπηρεσιακούς παράγοντες δεν είναι κανένας εξαφανισμένος. Από τη Διεύθυνση Μεταφορών λείπει με κανονική άδεια ο Προϊστάμενος Δ/νσης, ενώ είναι στη θέση τους ο Αναπληρωτής Δ/νσης και Προϊστάμενος Τμήματος Αγόνων Γραμμών αλλά και η Προϊσταμένη Τμήματος Ακτοπλοϊκού Δικτύου. Υπάρχει μάλιστα καθημερινή τηλεφωνική επικοινωνία με τον κο Πρόεδρο της εταιρείας.

• Δεν έχουμε αρμοδιότητα να ελέγξουμε αν εκπληρώθηκαν ή όχι οι προτάσεις εξυγίανσης που κατατέθηκαν ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου από την ΑΝΕΣ. Η εταιρεία έχει υποβάλλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά δρομολόγησης και εκτελεί τα δρομολόγια που υπέβαλε για τα οποία ελέγχεται από την υπηρεσία μας»;

«Ευνοούνται συμφέροντα»

Σκληρή κριτική για την εξέλιξη που σημειώθηκε με τα δρομολόγια του πλοίου «Παναγία Σκιαδενή» της Dodekanisos Seaways άσκησε χθες μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «TOP FM» ο νομικός σύμβουλος της εταιρείας κ. Ευθύμιος Μπόνης επιρρίπτοντας ευθέως ευθύνες στον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Γιάννη Μαχαιρίδη.

«Το συμβούλιο με προτροπή και παρέμβαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, ο οποίος λειτούργησε ως εκπρόσωπος στην ουσία της ΑΝΕΣ, ανέβαλε το θέμα χωρίς να ληφθεί απόφαση θετική ή αρνητική, και αυτό πιστεύουμε έγινε σκόπιμα προκειμένου να μην μπορεί η εταιρεία να προσβάλει την όποια απόφαση του ΣΑΣ και παρεπέμφθη στις καλένδες για την επόμενη συνεδρίαση» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπόνης.

«Είναι κλασική περίπτωση κρατικού παρεμβατισμού και προστατευτισμού από ανθρώπους οι οποίοι δεν έχουν το δικαίωμα να το κάνουν που αναφέρονται στο νόμο και η επίκληση των όποιων αιτιολογιών είναι αστεία δεν βρίσκει εφαρμογή στο νόμο. Εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να ασκήσουμε τα νόμιμα καθήκοντα μας και τα νόμιμα δικαιώματα μας εκεί που ο νόμος ορίζει» κατέληξε ο νομικός σύμβουλος της Dodekanisos Seaways.

Απάντηση
#2
Η Dodekanissos Seaways έχει εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών και το γνωρίζω προσωπικά διότι έχω ταξιδέψει 5 φορές με τα πλοία της εταιρείας εντός Δωδεκανήσων. Αλλά στην Ελλάδα, ο παραλογισμός κυριαρχεί.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)