11-01-2012, 03:23 PM
Η Κροατία εξετάζει την σύναψη σύμβασης παραχώρησης για την κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης από τα σύνορα της χώρας με την Ουγγαρία έως το λιμάνι Ριτζέκα στην Αδριατική.
Το κόστος κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 4,6 δισ. ευρώ, το οποίο δύσκολα η Κροατία θα μπορούσε να καλύψει μόνη της. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη έχει υπάρξει εκδήλωση ενδιαφέροντος από πλευράς της γερμανικής DB International, αλλά και από την Κίνα, η οποία βλέπει το λιμάνι της Ριτζέκα και το σιδηρόδρομο προς το βορρά ως μία πύλη για τη διοχέτευση των προϊόντων της στην Ευρώπη.
Εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια για την προετοιμασία του έργου, που σημαίνει ότι δεν θα δρομολογηθεί πριν το 2016 και δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2025. Βάσει του σχεδίου, η γραμμή θα ξεκινά από το Μπότοβο, ένα χωριό στα σύνορα Κροατίας - Ουγγαρίας.
Το κόστος κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 4,6 δισ. ευρώ, το οποίο δύσκολα η Κροατία θα μπορούσε να καλύψει μόνη της. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη έχει υπάρξει εκδήλωση ενδιαφέροντος από πλευράς της γερμανικής DB International, αλλά και από την Κίνα, η οποία βλέπει το λιμάνι της Ριτζέκα και το σιδηρόδρομο προς το βορρά ως μία πύλη για τη διοχέτευση των προϊόντων της στην Ευρώπη.
Εκτιμάται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον τέσσερα χρόνια για την προετοιμασία του έργου, που σημαίνει ότι δεν θα δρομολογηθεί πριν το 2016 και δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2025. Βάσει του σχεδίου, η γραμμή θα ξεκινά από το Μπότοβο, ένα χωριό στα σύνορα Κροατίας - Ουγγαρίας.