Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[The best] Ακριβές οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα Ιόνια νησιά
#1
Με δυο προσθήκες, που έγιναν από τους Περιφερειακούς Συμβούλους, Κώστα Γιαννακούρη και Γιώργο Κάφυρη, καθώς και το Γεράσιμο Φόρτε, στην εισήγηση του επικεφαλής της ΑΝ.Α.Σ.Α. Θεόδωρου Γαλιατσάτου, το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε, κατά πλειοψηφία, το θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Ο επικεφαλής της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΡΧΩΝ για τα ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ, Θόδωρος Γαλιατσάτος, εισηγούμενος το θέμα των ακτοπλοϊκών γραμμών των Ιονίων Νήσων στο Περιφερειακό Συμβούλιο, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι είναι «διαχρονικά προκλητική και σκανδαλώδης η στάση των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ», σε σχέση με αυτό το ζήτημα και πρόσθεσε:

«Ένοχη σιωπή Περιφέρειας και Δημάρχων! Ανέχονται και συγκαλύπτουν το ληστρικό καθεστώς που επικρατεί στην ελληνική ακτοπλοΐα».

Η εισήγηση του Θόδωρου Γαλιατσάτου

Την ώρα που κυβέρνηση και οι δυνάμεις του δικομματισμού συνολικά καλούνε το λαό σε θυσίες «για να σωθεί η Πατρίδα», διατηρούν άθικτο το καθεστώς φορολογικής ασυλίας των ακτοπλόων εφοπλιστών!....

Είναι ίσως αντιληπτό από όλους τους διακινούμενους με τα πλοία των ακτοπλοϊκών γραμμών στα νησιά μας ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι πολύ υψηλές.

Είναι επίσης κατανοητό ότι το γεγονός αυτό επιδρά αρνητικά στο επίπεδο της κοινωνικοοικονομικής μας ζωής, δημιουργώντας μεγάλα εμπόδια στην ευχερή διακίνηση, ιδιαίτερα των εργαζόμενων και οικονομικά αδυνάτων, στη μεταφορά εμπορευμάτων και αγαθών, στην τουριστική κίνηση και εν τέλει βάζοντας άλλο ένα σοβαρό φράγμα στη βελτίωση του επιπέδου ζωής των συμπολιτών μας.

Το ζήτημα όμως αποκτά διαστάσεις διαχρονικού σκανδάλου, όταν με συγκρίσεις που πραγματοποιήσαμε τόσο με γραμμές του εσωτερικού άλλων περιοχών της Ελλάδας όσο και με γραμμές του εξωτερικού σε χώρες μέλη της Ε.Ε., φαίνεται ότι πληρώνουμε από τα ακριβότερα εισιτήρια διεθνώς!!!

Βρισκόμαστε μπροστά σε «καρτέλ»

Από τις προσχηματικές διαφορές που υπάρχουν στις τιμές εισιτηρίων μεταξύ των δύο εταιριών, εκεί όπου υποτίθεται πως υπάρχει ανταγωνισμός, διαπιστώνεται ότι η κοινωνία και ο τοπικός τουρισμός των Ιονίων βρίσκεται μπροστά σε καρτέλ, που υποτάσσει την οικονομική ανάπτυξη και φυσικά το τουρισμό των νησιών, στην απληστία και τα κέρδη του εφοπλισμού, με την στήριξη του αντιλαϊκού και διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος που κυβερνά.

Από έρευνα ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές γραμμές κρατών της Ε.Ε, διαπιστώθηκε ότι οι τιμές των Ιονίων είναι πρωτοφανείς και ίσως μεταξύ των πιο ακριβών τόσο σε Ελλάδα όσο και στην Ε.Ε. Η σύγκριση που γίνεται στα περισσότερα παραδείγματα, που σας παραθέτω, ισχύει σε σχέση με τις ονομαστικές τιμές, ανεξάρτητα από το ειδικότερο κόστος εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών γραμμών που ισχύει στα διάφορα κράτη. Η ασυδοσία του ελληνικού εφοπλισμού και το καθεστώς καταλήστευσης που ισχύει, γίνεται ακόμα πιο επαχθές και προκλητικό, αν συνυπολογισθεί 1/ το αφορολόγητο της ελληνικής ακτοπλοΐας (σημ. τα φυσικά και νομικά πρόσωπο στην ελλ. ναυτιλία απαλλάσσονται με νόμο, αυξημένης μάλιστα συνταγματικής ισχύος, από κάθε φορολογική υποχρέωση!). 2/ τα μεροκάματα των ελλήνων ναυτεργατών, που είναι από τα χαμηλότερα στην ευρωζώνη 3/ οι προκλητικές απαλλαγές των εφοπλιστών στο ΦΠΑ και 4/ τα σκανδαλώδη ασφάλιστρα που πληρώνουν οι εφοπλιστές προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ως εργοδοτική εισφορά πληρώνουν 14%!....).

Συγκριτικά στοιχεία

Για να πάρει ο ελληνικός λαός μια ιδέα του συστήματος της άγριας εκμετάλλευσης, της διαφθοράς και της συναλλαγής που έχει στήσει η συμμαχία των εφοπλιστών της επιβατηγού ναυτιλίας με το πολιτικό σύστημα του δικομματισμού και την σύμπραξη του αρμόδιου υπουργείου, σας παραθέτω παρακάτω μερικά συγκριτικά στοιχεία της έρευνας. Τα στοιχεία αναφέρονται στην περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου 2011 και ισχύουν κατά κανόνα για 2 επιβάτες + 1 αυτοκίνητο με επιστροφή, με συμβατικά φέρρυ, σε κάθισμα ή οικονομική θέση.

ΙΤΑΛΙΑ

Genova-Bastia (Κορσική): Απόσταση 105,6 ναυτικά μίλια (ν.μ), για 2 επιβάτες + ΙΧ και επιστροφή το ταξίδι στοιχίζει από 234,85 ευρώ (εταιρία MODY Lines). Διάρκεια ταξιδιού 5 ώρες.

CATANIA – VALLETTA (Μάλτα): Απόσταση 96 ν.μ. Ατομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 213,00 ευρώ

ΓΕΝΟΒΑ – ΟΛΒΙΑ (Σαρδηνία): Με το εισιτήριο των 286,00 ευρώ που στοιχίζει η απόσταση 63 ν.μ

ANCONA – SPLIT (Κροατία): Απόσταση 127,5 ν.μ..
Επιβάτης 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 161,00 (ετ. Blue line Ferries)
Επιβάτες 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 196,00 (ετ. SNAV)


ΑΓΓΛΙΑ

ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ – ΔΟΥΒΛΙΝΟ: Η διαδρομή Λίβερπουλ – Δουβλίνο, με διάρκεια ταξειδιού 7,5 ώρες, και 119 ν.μ,

LIVERPOOL – DOUGLAS ( Isle of Man- Αγγλία ): Απόσταση 70 ν.μ, διάρκεια ταξειδιού 3,5 ώρες. Επιβάτες 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 158,00

Ντόβερ – Δουγκέρκη (Γαλλία): Απόσταση 40 περίπου ν.μ, διάρκεια ταξιδιού 2 ώρες ( περίπου όσο για Σκιάθο) για 2 άτομα + ΙΧ με επιστροφή = 81,00 E ( ετ. DFDS) και 75,00 E (με NORFOLK LINE).

Nτόβερ – Καλαί (Γαλλία): Απόσταση 23 ν.μ, διάρκεια ταξιδιού 1.25’. Ατομα 2 + ΙΧ + Επιστροφή = 84,00 (εταιρία SEAFRANCE).

NEWHAVEN – DIEPPE (Γαλλία): Απόσταση 65 ν. μ (όσο δηλ η Σκόπελος) και διάρκεια ταξιδιού 4 ώρες. Άτομα 2 + ΙΧ +ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 214,00.

PORSMOUTH – LE HAVRE (Γαλλία): Απόσταση 89,5 ν.μ., διάρκεια ταξιδιού 4.15΄.- Δύο (2) + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 110,00 ευρώ προσφορά.
Κανονικό δρομολόγιο επιβάτες 2+ΙΧ+ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 201,00 Ε.

SWANSEE (Αγγλία)- CORK (Ιρλανδία): Εδώ η διαδρομή για 2 άτομα με ΙΧ και επιστροφή, για μια απόσταση 168 ναυτικών μιλίων και ταξίδι 10-12 ωρών.


ΣΟΥΗΔΙΑ

ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ – ΓΚΟΤΛΑΝΤ (ΝΗΣΊ Σουηδίας): Απόσταση 106,3 ναυτικά μίλια. Η Διαδρομή για 2 άτομα + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ κοστίζει 176,00 ευρώ.


ΔΑΝΙΑ

Frederikshaven – Oslo: Απόσταση 149 ν.μ, ταξίδι περίπου 6 ώρες και 30΄.
Το απλό εισιτήριο επιβάτη οικονομικής θέσης έχει 29 ευρώ(!).

Frederikshaven – Goteborg (Σουηδία): Απόσταση 49 ν.μ., ταξίδι 3 ώρες και 20΄:
Άτομα 2 + ΙΧ =ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 150,00 ( ετ. JOTLANTICA ) Άτομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 196,00 (ετ. STENA DANICA),
Ατομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 233,00 (ετ. SΤΕNA LINES ).


ΙΣΠΑΝΙΑ

Βαρκελώνη – Ίμπιζα (Ισπανία) Για την απλή διαδρομή ενός επιβάτη, μια απόσταση 147 ν.μ,

Βαρκελώνη – Πάλμα (Μαγιόρκα): Απόσταση 112 ν.μ, ταξίδι 7,5 ώρες. Άτομα 2 + ΙΧ +ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 304, 00 ευρώ.


ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΙΜΩΝ ΓΙΑ ΙΟΝΙΟ ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ

Παράδειγμα : Για 2 άτομα + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

Φισκάρδο – Βασιλική 10ν.μ. = 102,00€
Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα 18ν.μ. = 114,00€
Πόρος – Κυλλήνη 21ν.μ. = 116,50€ (Ionian ferries)
Πόρος – Κυλλήνη 21ν.μ. = 123.60€ (Stritzis ferries)
Πάτρα – Σάμη 53ν.μ. = 172,40€
Ζάκυνθος – Κυλλήνη 19ν.μ. = 104,20€
Πεσσάδα – Αγ. Νικ. Ζακυνθ. 14ν.μ. = 98,00€
Αγ. Κωστανίνος – Σκόπελος 63ν.μ. = 286,00€ (Ηellenic Sea ways)
Κέρκυρα – Μπάρι 166ν.μ. = 278,20€ (Βεντούρης)
Ραφήνα – Ανδρος 38 ν.μ. = 133,60€ (Αγούδημος)
Ραφήνα – Άνδρος 38 ν.μ. = 150,00€ (FAST FERRIES)
Πειραιάς – Ρέθυμνο 161 ν.μ. = 304,00€ (Hellenic Seaways)
Πειραιάς – Χανιά 146 ν.μ. = 244,00€ (ΑΝΕΚ)
Πειραιάς – Νάξος 112 ν.μ. = 217,00€ (Blue Star Ferries)
Πειραιάς – Μύκονος 99 ν.μ. = 226,00€ (Ηellenic Sea ways)
Πειραιάς – Μήλος 93 ν.μ. = 240,00€ (Αegean Speed Lines)
Πειραιάς – Κίμωλος 83 ν.μ. = 157,00€ (Ventouris Sea Lines)
Πειραιάς – Λέσβος 153 ν.μ. = 259,00€ (Hellenic Sea ways)


Από τον πίνακα μπορείτε και κάνετε τις συγκρίσεις για να δείτε τα μεγέθη της εφοπλιστικής και πολιτικής ασυδοσίας. Και τα άλλα τιμολόγια που παρέθεσα για άλλους ελληνικούς προορισμούς, απλώς για σύγκριση, δεν σημαίνει ότι είναι χαμηλά. Οι τιμές τους είναι επίσης εξαιρετικά υψηλές όχι μόνο σε σύγκριση με τις υπάρχουσες ονομαστικές τιμές, αλλά και σε σύγκριση με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που ισχύουν σε άλλες χώρες της Ε.Ε, στις οποίες όπως είναι γνωστό υπάρχουν μεγαλύτεροι μισθοί ναυτικών, φορολογία κλπ. Είναι γνωστό ότι η εφοπλιστική ασυδοσία και τα ιδιαίτερα προνόμια στην ελληνική ακτοπλοΐα , αποτελούν καθεστώς. Θυμίζω ότι οι εφοπλιστές είναι από τους βασικούς χρηματοδότες του δικομματισμού και των υποστηρικτών της πολιτικής του!


Οι προτάσεις της ΑΝ.Α.Σ.Α.

Ο περιφερειάρχης να ξεκινήσει επαφές με όλες τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, με στόχο τη δραστική μείωση των τιμών.

Να προχωρήσει η διαδικασία για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα Ιόνια νησιά. Δοκιμαστική εφαρμογή και ένταξη στο ΕΣΠΑ.
Να δημιουργηθεί δημόσιος φορέας με τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης που θα έχει ευθύνη της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. (άδειες, δρομολόγια, τιμές).
Να καθοριστεί ειδική συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής του Π.Σ. με συμμετοχή του περιφερειάρχη, των δημάρχων, εκπροσώπων ναυτιλιακών εταιριών και κοινωνικών φορέων με αντικείμενο «τιμές εισιτηρίων στα Ιόνια Νησιά».

Προσθήκη Περιφερειακών Συμβούλων, Κώστα Γιαννακούρη και Γιώργου Κάφυρη

Η επιβίωση των γενναίων κατοίκων των μικρών κυρίως νησιών, όπως των Διαποντίων, των Παξών, του Καστού, του Μεγανησίου και της Ιθάκης, εξαρτάται από τις δικές μας αποφάσεις, τις δικές μας πρωτοβουλίες και τις δικές μας δράσεις, ειδικότερα μετά το Φιάσκο με τον Ρώσικο Νηογνώμονα και την οικονομική κατάρρευση που επέφερε με τον αποκλεισμό των Νησιών μας από την Τουριστική Αγορά.

Η καθημερινότητα των κατοίκων όχι μόνο δεν έχει βελτιωθεί, αλλά αντιθέτως έχει επιδεινωθεί. Τα μικρά νησιά μας, είναι αποκομμένα από τα διοικητικά κέντρα της Περιφέρειας. Οι κάτοικοι των μικρών νησιών που χρήζουν άμεσης δευτεροβάθμιας ιατρικής περίθαλψης ή έχουν την ανάγκη εξεταστικών ιατρικών κέντρων, περνούν μια μικρή Οδύσσεια, μέχρι να φθάσουν στον προορισμό τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι κάτοικοι των Παξών, οι οποίοι για να φθάσουν στην Κέρκυρα πρέπει να ταξιδεύουν τουλάχιστον 5 ώρες, αν το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες και όχι όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Οι ίδιες συνθήκες ισχύουν και για τους κατοίκους των υπολοίπων μικρών νησιών.

Φυσικά δεν γίνεται λόγος για την προοπτική οικονομικής ανάπτυξης, αφού υπό τις παρούσες συνθήκες είναι τουλάχιστον ουτοπικό να συζητείται ένα τέτοιο θέμα.

Ακόμα και η στοιχειώδης τροφοδοσία των μικρών νησιών, με τα απαραίτητα καταναλωτικά αγαθά αλλά και τα στοιχειώδη φαρμακευτικά είδη, είναι σε πολλές περιπτώσεις ανέφικτη.


10 Προτάσεις για τη Συγκοινωνία

1. Θα πρέπει η ισχύουσα νομοθεσία, περί ακτοπλοΐας και εναέριων συγκοινωνιών να εναρμονιστεί, με τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητας της Περιφέρειας Ιονίων Νησιών.

2. Πρέπει να δυναμώσουμε την φωνή της Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και να ανατρέψουμε τα μέχρι σήμερα δεδομένα, με μόνιμη θέση.

Θέσπιση Γενικής Γραμματείας Ιόνιου

Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δικαιούται ισότιμης αντιμετώπισης με την Περιφέρεια Αιγαίου, και τη θέσπιση Γενικής Γραμματείας Ιόνιου στα πλαίσια του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, με αλλαγή του άρθρου 9 του Νόμου 2932/2001.

3. Μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια ακτοπλοΐας από 23% στο 6,5% όπως στις υπηρεσίες διαμονής των τουριστικών καταλυμάτων όπου σαν αποτέλεσμα θα δώσει ώθηση συνολικά στη ζήτηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά.

4. Να καταργηθεί ο επίναυλος (3%), καθώς επιβαρύνει τους επιβάτες που δεν χρησιμοποιούν πλοία δρομολογημένα σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με βάση τον Νόμο 2932/01 και σύμφωνα με τον Κανονισμό 3577/92 (ΕΟΚ), η δρομολόγηση των ακτοπλοϊκών πλοίων στις θαλάσσιες ενδομεταφορές είναι ελεύθερη για τους έλληνες και κοινοτικούς πλοιοκτήτες οι οποίοι δρομολογούν τα πλοία τους σε γραμμές της επιλογής τους, σύμφωνα με την επιχειρηματική τους πρωτοβουλία, ενώ ο ρόλος της Πολιτείας περιορίζεται στο να ελέγχει ότι πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις δρομολόγησης που προβλέπονται, καθώς επίσης και να παρεμβαίνει τόσο για λόγους δημοσίου συμφέροντος όσο και στις περιπτώσεις που οι δυνάμεις της αγοράς δεν μπορούν από μόνες τους να εξασφαλίσουν επαρκές επίπεδο εξυπηρέτησης. Κατόπιν τούτου να θεωρηθούν οι συγκοινωνιακές γραμμές της Περιφέρειας Ιονίων Νησιών ως δημοσιές για 120 ημέρες και για τους μήνες Νοέμβριο, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο και να επιδοτηθούν από το 3% του επίναυλου όπως ορίζει το άρθρο 10 του Νόμου 2932/01 Λογαριασμός Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών όπου τα έσοδα του Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών διατίθενται ειδικά και κατά προτεραιότητα για τη χρηματοδότηση των γραμμών, που καλύπτονται με συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας και για τη συμμετοχή του Δημοσίου σε έργα βελτίωσης της λειτουργίας των λιμένων, (να σημειωθεί πως μονό από την Γραμμή Κέρκυρας Ηγουμενίτσας το Υπουργείο Οικονομικών εισπράττει περί 4.500.000 ευρώ το χρόνο.)

5. Να μειωθούν κατά 50 % τα τέλη των Οργανισμών Λιμένων στην Περιφέρεια Ιόνιων Νήσων, καθώς και στα Λιμάνια Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Κυλλήνης, στις Γραμμές Πορθμείων και ακτοπλοΐας συμπεριλαμβανόμενων των Γραμμών Ελλάδος-Ιταλίας, (Να σημειωθεί πως μονό από την Γραμμή Κέρκυρας Ηγουμενίτσας ο Ο.Λ.ΚΕ. εισπράττει περί 1200000 το χρόνο.)

6. Να εναρμονιστούν οι διατάξεις στις ακτοπλοϊκές γραμμές (μικρή ακτοπλοΐα) και πορθμειακές γραμμές στο τρίγωνο Κέρκυρα - Παξοί - Ηγουμενίτσα, να θεωρηθούν μια ενιαία Γραμμή με κοινό εισιτήριο και ίδια σύνθεση Πληρώματος. Να επανεξετάσει το αρμόδιο Υπουργείο τον χαρακτηρισμό της γραμμής Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας, εις τρόπον ώστε να δοθούν κίνητρα στην δρομολόγηση πλοίων κλειστού τύπου, με τα όσα θετικά επακόλουθα θα επιφέρει αυτό για το νομό της Κέρκυρας, και να διασφαλίσει την ύπαρξη σαφούς τιμολογιακής πολιτικής για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, προς όφελος των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών της Κέρκυρας, ώστε να μην επικρατεί αθέμιτος ανταγωνισμός ή ακόμη και σύγχυση.

Επιπλέον, πάγιος στόχο μας πρέπει να είναι η δημιουργία κατάλληλων λιμενικών υποδομών και η επιδότηση δρομολόγιων για πλοία κλειστού τύπου κυρίως για τους χειμερινούς μήνες, στη γραμμή Κέρκυρας –Παξών- Ηγουμενίτσας, ώστε να εκλείψει επιτέλους το χρόνιο φαινόμενο του αποκλεισμού του νησιού, εξαιτίας των καιρικών συνθηκών.

7. Τέλος η απρόσκοπτη και ποιοτική συγκοινωνιακή σύνδεση της Κέρκυρας με τους Παξούς και την Ηγουμενίτσα, αποτελεί κυρίαρχη προϋπόθεση για την κοινωνική ευρυθμία και την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους κατοίκους των Παξών και προτείνουμε την άμεση Υπουργική Απόφαση και την Έγκριση της γραμμής Παξοί - Λευκίμμη - Ηγουμενίτσα με πλοία Κατηγορίας ΙΙΙ η οποία θα μειώσει το κόστος, θα ενώσει την Κέρκυρα με τους Παξούς και θα δημιουργήσει ένα νέο δίκτυο μεταφοράς.

8. Να επιδοτηθεί η Ακτοπλοϊκή Γραμμή Ελλάδος - Ιταλίας με την αιτιολογία της συνδιαφήμισης από τα κονδύλια της τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων, με στόχο την προώθηση της τουριστικής ανάπτυξης, που αποτελεί και το βασικό σημείο της συμβολής της επιβατηγούς ναυτιλίας, καθώς και στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού ως επακόλουθο. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι αυτές που διεκπεραιώνουν το μεγαλύτερο μέρος του τουριστικού ρεύματος προς τις νησιώτικες περιοχές.

Ειδικότερα, στα μικρά νησιά που δε διαθέτουν αεροδρόμιο και το πλοίο αποτελεί το μοναδικό μέσο μεταφοράς, είναι καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή τους από τα μεγάλα τουριστικά γραφεία σαν τόπο τουριστικού προορισμού.

9. Την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου στην ελληνική ακτοπλοΐα, με έμφαση στα δρομολόγια άγονων γραμμών, στο πλαίσιο των επιχειρησιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Το μεταφορικό ισοδύναμο συνίσταται στην εναρμόνιση των τιμών των εισιτηρίων των θαλάσσιων μεταφορών με αυτές των χερσαίων με κριτήριο τη χιλιομετρική απόσταση, καθώς και η παροχή ανάλογου επιπέδου υπηρεσιών. Με την εφαρμογή των κατάλληλων πολιτικών στη βάση της διαχείρισης των κοινοτικών πόρων, σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν γίνει σε σύγκριση πάντα με χώρες της ΕΕ, όπου έχει ήδη εφαρμοστεί το μέτρο, υπολογίζεται πως το κόστος μεταφορών μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 1/10 του σημερινού. Ειδικότερα, με το μεταφορικό ισοδύναμο δίνεται η δυνατότητα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όπως έγινε στην Κορσική, στη Γαλλία και στην Πορτογαλία να χρησιμοποιηθούν κοινοτικοί πόροι για να επιδοτηθεί το κόστος μεταφοράς στα νησιά διότι θεωρείται ως δικαίωμα του νησιώτη να απολαμβάνει μεταφορικές υπηρεσίες με το ίδιο κόστος που το απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας και οπουδήποτε αλλού.

10. Πρέπει το κράτος, να προχωρήσει στην κάλυψη του θεσμικού ελλείμματος για τον καθορισμό των υδατοδρομίων, ώστε να επαναλειτουργήσουν άμεσα τα υδροπλάνα. Να ολοκληρωθεί το Νομοθετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Έχουν περάσει έξι χρόνια από την ψήφιση του βασικού Νόμου 3333|2005 ο οποίος προέβλεπε ότι θα ακολουθήσει, εντός έξι μηνών, η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, εκτελεστικού του Νόμου, που θα καθόριζε όλες τις βασικές διατάξεις.


Προσθήκη Περιφερειακού Συμβούλου, Γερ. Φόρτε, για τα αεροπορικά δρομολόγια

Ο Γεράσιμος Φόρτες, Περιφερειακός Σύμβουλος της «Επτανησιακής Αναγέννησης», πρότεινε την προσθήκη – στην εισήγηση του κ. Γαλιατσάτου – που αφορά στα αεροπορικά δρομολόγια.

Συγκεκριμένα πρότεινε:

Να «παγώσει» η προκήρυξη του διαγωνισμού για αεροπορική περιφερειακή σύνδεση των Ιονίων Νήσων, που περιλαμβάνει και τα Κύθηρα.
Ο καθορισμός των άγονων γραμμών και η επιδότηση των δρομολογίων να αφορά τα νησιά της Π.Ι.Ν. με καθημερινή, αν είναι δυνατόν, πυκνότητα δρομολογίων.
Η επιδότηση των δρομολογίων στη σύνδεση με Θεσσαλονίκη να γίνεται στη γραμμή Ζάκυνθος – Κεφαλονιά-Ακτιο-Κέρκυρα-Θεσσαλονίκη.
Σε κάθε περίπτωση ο καθορισμός των δρομολογίων να γίνει σε συνεννόηση με την Περιφέρεια κατά την έννοια του άρθρου 205 του Ν.3852/10.
Απάντηση
#2
Καλά τα λέει εν μέρει το άρθρο σχετικά με τις τιμές, αλλά έχει κάποιες ανακρίβειες.
1) Το Πειραιάς - Ρέθυμνο το έχει αναλάβει από το 2010 η πρώην Α.Ν.Ε.Ν, νυν παρακλάδι της ΑΝΕΚ με το πλοίο Βιτσέντζος Κορνάρος και δρομολόγια όποτε θύμηθει (το καλοκαίρι είχε 2 φορές την εβδομάδα) Το πλοίο της Hellenic Seaways δεν ήταν συμβατικό αλλά καταμαράν με ταχύτητα 38-40 κόμβους. (δεν θυμάμαι αν ήταν το 5 ή το 6)
2) Αγ. Κωνσταντίνος - Σκόπελος Το καλοκαίρι το 2011 σύμφωνα με την τιμολόγηση της Hellenic Seaways 2 άτομα με επιστροφή έδιναν 268€ αν δεν έκλειναν τα εισητήρια με επιστροφή... Μπορεί κάποιος να σκέφτηκε να εγκατασταθεί μόνιμα στη Σκόπελο αλλά να το μετάνιωσε... (δεν βρίσκω άλλο λόγο να μην κλείσεις εισητήριο με ανοικτή επιστροφή, 241€).
3) Η Aegean Speed Lines δεν έχει συμβατικά πλοία!!!!! Το μόνο συμβατικό που πήγαινε στη Μήλο φέτος το καλοκαίρι ήταν το "Αγ. Γεώργιος" με το οποίο ταξίδεψα στην Ίο (και δεν το προτείνω σε κανέναν αλλά βγαίνω οφφ τόπικ... Tongue ) το οποίο έχει βέβαια αρχική τιμή στα 250€ αλλά 20% έκπτωση για όσους κλείσουν με επιστροφη άρα 225€
Τέλος πειράζει που δεν βλέπω τις χαοτικές διαφορές; Η Δανία με τη Σουηδία έχουν πιο φθηνά εισητήρια, αλλα αν δούμε τις τιμές και τους χρόνους τισ Ισπανιας κλαίμε...
Πειραιάς - Ηράκλειο με MINOAN 6:30 ώρες τα 177 μίλια, τιμή με επιστροφή στα 300€
Βαρκελώνη – Πάλμα (Μαγιόρκα): Απόσταση 112 ν.μ, ταξίδι 7,5 ώρες. = 304, 00 ευρώ.
Ωωωωπα τι παίζει εδώ; μήπως ο συντάκτης του άρθρου συγκρίνει τις ανταγωνιστικές γραμμές του εξωτερικού με τις μη ανταγωνιστικές ελληνικές; Γνορίζει τι θα πει οικονομίες κλίμακος; Δηλαδή όσο πιο εμπορική είναι μια γραμμη τόσο χαμηλότερα πέφτει το μοναδιαίο κόστος... Αν για παράδειγμα το Κέρκυρα - Ζάκυνθος ήταν γραμμή που απαιτούσε μεγάλα πλοία θα είχε μικρότερο μοναδιαίο κόστος..
Κανονίστε να μου πειράξετε το 608rifle
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Το Βήμα] Μετ' εμποδίων οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες λόγω καιρού GeorgIrisbus 0 1.874 17-06-2012, 12:14 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [DiferNews] Αυξάνονται οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις από Θεσσαλονίκη προς νησιά Αιγαίου Konstantinos MercedesBenz 0 1.826 11-06-2012, 09:52 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [Ημερησία] Προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες λόγω καιρού Konstantinos MercedesBenz 1 2.696 21-01-2012, 04:18 PM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  [Ypodomes.com] Μετ'εμποδίων σήμερα οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες Konstantinos MercedesBenz 0 1.787 17-12-2011, 12:32 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)