08-11-2011, 02:51 PM
Ο Πειραιάς αλλάζει μέσα από τέσσερις μεγάλες πολεοδομικές παρεμβάσεις που φιλοδοξούν να αλλάξουν την όψη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας.
Στο πλαίσιο του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Αθήνα/Αττική, με χρονικό ορίζοντα το 2021, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και της ανατολικής Μεσογείου έχει κεντρικό ρόλο με τις πολεοδομικές/συγκοινωνιακές παρεμβάσεις να έχουν σας στόχο την ανάδειξη του λιμένα ως «προνομιακού τόπου συμπύκνωσης κοινωνικών και παραγωγικών διεργασιών».
Οι βασικοί άξονες του νέου νομοσχεδίου περιλαμβάνουν τον χαρακτηρισμό της θαλάσσιας όψης του ως «τοπίο προτεραιότητας», τη δημιουργία παράκτιου περιπάτου και ζώνης ήπιας κυκλοφορίας, την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας, την ανάδειξη της ιστορικής πλατείας Κοραή, όπου στεγάζεται το Δημοτικό Θέατρο.
Μετρό, τραμ, monorail
Με το κυκλοφοριακό να αποτελεί το υπ' αριθμόν ένα πρόβλημα, οι επεκτάσεις του μετρό αναμένεται να αλλάξουν την όψη της πόλης. Πέραν της γραμμής του ΗΣΑΠ και του Προαστιακού, η γραμμή 3 του Μετρό αναμένεται να φτάσει από το Αιγάλεω στο λιμάνι του Πειραιά και την πλατεία Κοραή το 2016, ανακουφίζοντας κατοίκους και ταξιδιώτες.
Παράλληλα το τραμ «εισέρχεται» στην πόλη του Πειραιά με επέκταση της γραμμής από το ΣΕΦ προς το Χατζηκυριάκειο, ενώ προβλέπεται η δημιουργία monorail στο εσωτερικο του λιμανιού για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Θαλασσινός περίπατος
Στρατηγικός στόχος του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου είναι η ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου και της αρχαιολογικής ζώνης του Πειραιά, με ταυτόχρονη ενίσχυση των κεντρικών χρήσεων των λιμενικών και ναυτιλιακών υπηρεσιών, του εμπορίου, της παραδοσιακής αγοράς και της κατοικίας. Για τους λιμένες Ζέας και Μικρολίμανου, κρίνεται αναγκαίος ο περιορισμός των χρήσεων αναψυχής και η προστασία των περιοχών κατοικίας και του παραδοσιακού εμπορίου μικρής κλίμακας.
Ως επιστέγασμα διαμορφώνεται ένας παράκτιος περίπατος που συνδέει τον Κεντρικό Επιβατικό Λιμένα με τη Ζέα, μέσω της Πειραϊκής Ακτής, η οποία θα αναδειχθεί σε πράσινη αρχαιολογική ζώνη με ήπια κυκλοφορία.
Στα χαρτιά το master plan του ΟΛΠ
Στα χαρτιά παραμένει, πάντως, εδώ και έναν χρόνο το master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για τη δημιουργία πολιτιστικής ακτής, καθώς και για την προέκταση του λιμανιού με δύο επιπλέον προβλήτες, ώστε να εξυπηρετούνται και μεγάλα κρουαζιερόπλοια.
Στο πλαίσιο του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου για την Αθήνα/Αττική, με χρονικό ορίζοντα το 2021, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και της ανατολικής Μεσογείου έχει κεντρικό ρόλο με τις πολεοδομικές/συγκοινωνιακές παρεμβάσεις να έχουν σας στόχο την ανάδειξη του λιμένα ως «προνομιακού τόπου συμπύκνωσης κοινωνικών και παραγωγικών διεργασιών».
Οι βασικοί άξονες του νέου νομοσχεδίου περιλαμβάνουν τον χαρακτηρισμό της θαλάσσιας όψης του ως «τοπίο προτεραιότητας», τη δημιουργία παράκτιου περιπάτου και ζώνης ήπιας κυκλοφορίας, την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας, την ανάδειξη της ιστορικής πλατείας Κοραή, όπου στεγάζεται το Δημοτικό Θέατρο.
Μετρό, τραμ, monorail
Με το κυκλοφοριακό να αποτελεί το υπ' αριθμόν ένα πρόβλημα, οι επεκτάσεις του μετρό αναμένεται να αλλάξουν την όψη της πόλης. Πέραν της γραμμής του ΗΣΑΠ και του Προαστιακού, η γραμμή 3 του Μετρό αναμένεται να φτάσει από το Αιγάλεω στο λιμάνι του Πειραιά και την πλατεία Κοραή το 2016, ανακουφίζοντας κατοίκους και ταξιδιώτες.
Παράλληλα το τραμ «εισέρχεται» στην πόλη του Πειραιά με επέκταση της γραμμής από το ΣΕΦ προς το Χατζηκυριάκειο, ενώ προβλέπεται η δημιουργία monorail στο εσωτερικο του λιμανιού για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Θαλασσινός περίπατος
Στρατηγικός στόχος του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου είναι η ανάπλαση του θαλάσσιου μετώπου και της αρχαιολογικής ζώνης του Πειραιά, με ταυτόχρονη ενίσχυση των κεντρικών χρήσεων των λιμενικών και ναυτιλιακών υπηρεσιών, του εμπορίου, της παραδοσιακής αγοράς και της κατοικίας. Για τους λιμένες Ζέας και Μικρολίμανου, κρίνεται αναγκαίος ο περιορισμός των χρήσεων αναψυχής και η προστασία των περιοχών κατοικίας και του παραδοσιακού εμπορίου μικρής κλίμακας.
Ως επιστέγασμα διαμορφώνεται ένας παράκτιος περίπατος που συνδέει τον Κεντρικό Επιβατικό Λιμένα με τη Ζέα, μέσω της Πειραϊκής Ακτής, η οποία θα αναδειχθεί σε πράσινη αρχαιολογική ζώνη με ήπια κυκλοφορία.
Στα χαρτιά το master plan του ΟΛΠ
Στα χαρτιά παραμένει, πάντως, εδώ και έναν χρόνο το master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για τη δημιουργία πολιτιστικής ακτής, καθώς και για την προέκταση του λιμανιού με δύο επιπλέον προβλήτες, ώστε να εξυπηρετούνται και μεγάλα κρουαζιερόπλοια.