Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Newsbeast.gr] «Βουλιάζει» η ελληνική ακτοπλοΐα
#1
Λόγω των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης

Μπροστά σε νέες μεγάλες δυσκολίες βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοϊα, λόγω των τιμών του πετρελαίου και της έλλειψης τραπεζικής χρηματοδότησης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται, σύντομα, ορισμένα πλοία να δέσουν, λόγω οικονομικών συνθηκών.

Οπως αναφέρει σημερινό δημοσίευμα, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υπολογίζουν ότι ούτε ένα δρομολόγιο δεν είναι κερδοφόρο, ενώ και τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, που περιλαμβάνουν τη θερινή περίοδο, δεν κάλυψαν τις ζημίες του πρώτου εξαμήνου, με αποτέλεσμα το εννεάμηνο να είναι ζημιογόνο.

Σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους, που επικαλείται η «Ναυτεμπορική», ένα επιβατηγό πλοίο, προκειμένου να διατηρηθεί δρομολογημένο, θα πρέπει να καλύπτει με την καθημερινή του λειτουργία το κόστος καυσίμων και πληρώματος. Αυτό σημαίνει ένα κόστος περί τα 50.000 ευρώ την ημέρα, εκ των οποίων τα 40.000 ευρώ είναι τα καύσιμα, αν πρόκειται για σύγχρονο πλοίο.

Το ίδιο πλοίο, συνυπολογιζομένων και των υπολοίπων εξόδων (χρηματοοικονομικά, συντήρηση, λιμενικά τέλη, διοικητικά έξοδα τελών κ.λπ.) έχει κόστος που ξεπερνά τα 80.000 ευρώ την ημέρα.

Με τις σημερινές πληρότητες, είναι αδύνατον να καλυφθεί το κόστος αυτό, παρά μόνο ορισμένες ημέρες της θερινής περιόδου. Ετσι εξηγούνται και οι μεγάλες ζημιές, ύψους 244 εκατ. ευρώ, των πέντε μεγαλύτερων εταιρειών (ΑΝΕΚ, Attica, Hellenic Seaways, Minoan Lines και ΝΕΛ) για το 2010.

Οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων έχουν αυξηθεί κατά μέσο όρο το εννΙάμηνο του 2011, σε σύγκριση με το 2010, από 27,5% έως 32%, ανάλογα με τον τύπο καυσίμου. Πρόκειται για πολύ μεγάλη αύξηση, εάν ληφθεί υπόψη η επιβάρυνση που προκαλεί στα αποτελέσματα της εταιρείας.

Σύμφωνα με το ετήσιο οικονομικό δελτίο της ΑΝΕΚ, μια αύξηση ή μείωση κατά 5% της τιμής των καυσίμων επιβαρύνει το κόστος κατά 5 εκατ. ευρώ.

Ταυτόχρονα, η πιστωτική χρηματοδότηση έχει περιορισθεί δραματικά, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης. Όπως σημειώνει παράγοντας της ακτοπλοΐας, οι τράπεζες δεν δέχονται πλέον να χρηματοδοτούν τις εταιρείες έναντι, με βάση τις συμβάσεις των αγόνων γραμμών.

Η μόνη διέξοδος είναι ο περιορισμός των δρομολογίων στα απολύτως απαραίτητα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εξετάζουν ήδη ποια δρομολόγια θα περικόψουν, με βάση τα παραπάνω κριτήρια, και ποια πλοία θα δέσουν.

Φαίνεται πάντως ότι «σιωπηρά» ήδη ορισμένα πλοία έχουν δέσει, μειώνοντας έτσι τα δρομολόγια από και προς Πειραιά.
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [In.gr] Εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στην ελληνική ακτοπλοΐα Konstantinos MercedesBenz 0 1.567 29-12-2011, 12:06 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)