12-08-2011, 10:42 AM
Χρήστος Γιαννακίδης
Σχετικά με στοιχεία που διοχετεύτηκαν σε τοπικά μέσα ενημέρωσης σε Καλαμπάκα, Καρδίτσα, Τρίκαλα για την αλλαγή της απευθείας σύνδεσης των αμαξοστοιχιών 47/48 σε δρομολόγιο με ανταπόκριση από Παλαιοφάρσαλο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει στη δημοσιότητα τα πραγματικά οικονομικά στοιχεία που δείχνουν τις χαμηλές πληρότητες των δύο παραπάνω δρομολογίων σε σχέση με άλλα και τη μεγάλη οικονομική ζημία που υφίσταται.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν επιθυμεί να απομονωθεί σιδηροδρομικά η περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας από την Αθήνα, με διατήρηση ενός μόνο πρωινού δρομολογίου (884/885, το οποίο παρουσιάζει μεγάλη πληρότητα), γι’ αυτό επιλέχθηκε η λύση της διατήρησης της απογευματινής σύνδεσης με ανταπόκριση στον Παλαιοφάρσαλο με τοπικό τρένο, με στόχο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Επειδή από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θεωρείται ότι το επιβατικό κοινό της Δυτικής Θεσσαλίας θα ανταποκριθεί θετικά στην εκπτωτική τιμολόγηση των αμαξοστοιχιών 51 και 58, (με φτηνότερα δηλαδή εισιτήρια από τα αντίστοιχα του Intercity της απευθείας σύνδεσης) κι επειδή στην πράξη δεν χάνει το δρομολόγιο από και προς Καλαμπάκα, πιστεύουμε ότι όχι μόνο δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα στη διακίνησή του, αλλά και παρά την αναμεταβίβαση στον Παλαιοφάρσαλο, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι θετικό και για το επιβατικό κοινό της Δυτικής Θεσσαλίας και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Θέμα: Κατάργηση απευθείας αμαξοστοιχίας 47/48 από 07.08.2011
Για το παραπάνω θέμα σας γνωστοποιούμε τα εξής:
Η κυκλοφορία της παραπάνω αμαξοστοιχίας ( 47 και 48 ), επανεξετάστηκε αμέσως μετά την 19.06.2011 και διαπιστώθηκαν τα εξής:
α) Οι αμαξοστοιχίες 47 από Καλαμπάκα, 48 από Αθήνα, 885 από Καλαμπάκα και 884 από Αθήνα δρομολογήθηκαν σε απευθείας συνδέσεις μεταξύ Αθήνας και Καλαμπάκας. Όμως οι αμαξοστοιχίες 47 και 48 σε σχέση με τις αντίστοιχες 885 και 884 παρουσίασαν σαφώς χαμηλή αποδοχή από το επιβατικό κοινό, όπως φαίνεται και από τα κάτωθι στοιχεία:
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραθέτει πλήρη κατάλογο του κόστους δρομολογίων και συνεχίζει στην ανακοίνωση της.
γ) Δρομολογιακή αλλαγή
Για την 51/58 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) αλλάζει η σύνθεση σε μηχανή και οχήματα ελκόμενα. Ο επιβάτης της Καλαμπάκας από Αθήνα επιβιβάζεται στην 58 αμαξοστοιχία. Στον Παλαιοφάρσαλο, γίνεται αναμεταβίβασή του σε τοπική αμαξοστοιχία σε ανταπόκριση της ανερχόμενης 58 και προωθείται προς Καλαμπάκα.
Αντίστροφα, προς την Αθήνα, κυκλοφορεί τοπική αμαξοστοιχία, η οποία στον Παλαιοφάρσαλο αναμεταβιβάζει στην κατερχόμενη αμαξοστοιχία 51 από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Επομένως, ο επιβάτης της Καλαμπάκας μετά τις αλλαγές, εξακολουθεί να εξυπηρετείται στις ίδιες ώρες από Αθήνα προς Καλαμπάκα και αντίστροφα, με μόνη διαφορά την αναμεταβίβαση στον Παλαιοφάρσαλο.
•Επομένως στην πράξη δεν χάνονται τα δρομολόγια που αντιστοιχούν στις 47 και 48, αλλά γίνεται αναμεταβίβαση στον Παλαιοφάρσαλο.
δ) Τιμολογιακή αλλαγή
Η τιμολόγηση για τις δύο βασικές διαδρομές Αθήνα – Καλαμπάκα και αντίστροφα ήταν: Η επιλογή της απλής αμαξοστοιχίας 885 (17.32 από Καλαμπάκα και 884 (8.27 από Αθήνα) και η επιλογή της Intercity αμαξοστοιχίας 47 (5.55 από Καλαμπάκα) και 48 (16.15 από Αθήνα).
Η επιλογή της 47 και 48 ως Intercity ήταν πιο ακριβή στο τμήμα Αθήνα – Παλαιοφάρσαλος από την 884 και 885.
Μετά τη διακοπή της 47 και 48, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα χορηγήσει περαιτέρω έκπτωση στους επιβάτες Καλαμπάκας, Καρδίτσας, Τρικάλων, όταν ταξιδεύουν με Intercity αμαξοστοιχία από Αθήνα προς Καλαμπάκα και αντίστροφα.
•Επομένως ο επιβάτης της Καλαμπάκας θα έχει πιο ευνοϊκή αντιμετώπιση πλέον σε σχέση με την 47 και 48.
ε) Κόστος ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Το κόστος της κάθε αμαξοστοιχίας είναι 11 ευρώ το τρενοχιλιόμετρο (1,5 τέλη υποδομής ΟΣΕ, 3,5 ευρώ καύσιμο, 2,5 ευρώ συντήρηση, 1,5 ευρώ ενοίκιο τροχαίου υλικού και 2 ευρώ προσωπικό).
Πλέον αυτών θα πρέπει να συνυπολογισθεί και το διοικητικό κόστος (20-30%).
Τα στοιχεία κόστους – εσόδου και το ετήσιο έλλειμμα (με απλή αναγωγή), για το διάστημα από 19/6/2011, οπότε και δρομολογήθηκε το απευθείας ζεύγος 47 / 48 είναι ως εξής:
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΖΕΥΓΟΥΣ 47 - 48 ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 19/6/2011 ΕΩΣ 6/8/2011
ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΤΟΥΣ
ΚΟΣΤΟΣ
ΕΣΟΔΟ
ΑΠΟΣΤΑΣΗ km (ΡΕΝΤΗΣ - ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ)
380
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΤΡΑΙΝΟΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ
11 €
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ (47)
4.180 €
ΜΕΣΟ ΕΣΟΔΟ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ - (47)
1.104 €
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ (48)
4.180 €
ΜΕΣΟ ΕΣΟΔΟ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ - (48)
2.357 €
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) -(48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ
8.360 €
ΜΕΣΟ ΕΣΟΔΟ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) - (48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ
3.461 €
ΜΕΣΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) - (48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ
-4.899 €
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) -(48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 30% ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
10.868 €
ΜΕΣΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) - (48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 30% ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
-7.407 €
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ
3.051.400 €
ΕΤΗΣΙΟ ΕΣΟΔΟ
1.263.265 €
ΕΤΗΣΙΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ
-1.788.135 €
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 30% ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
3.966.820 €
ΕΤΗΣΙΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) - (48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 30% ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
-2.703.555 €
Μετά την κατάργηση της απευθείας 47 – 48 αυτό το κόστος δεν υπάρχει στο τμήμα Ρέντης – Παλαιοφάρσαλος (299 km έναντι 380 km) δηλαδή αναλογικά το 78,6% του κόστους αυτού μειώνεται (6.578 €/ανά ημέρα ή 8.551 €/ανά ημέρα με διοικητικό κόστος με αντίστοιχα ετήσια ποσά σε κόστη 2.400.970 € ή 3.121.115 € με διοικητικό κόστος).
Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη και η μείωση κόστους λόγω αλλαγής σε ηλεκτροκίνηση από ΔΟΜΟΚΟ σε Θεσσαλονίκη 670 €/ανά ημέρα Χ 365 ημέρες = 244.520 € ανά έτος λόγω καυσίμων στο τμήμα Δομοκός – Θεσσαλονίκη.
Συνολική ωφέλεια έτους = 3.365.811 €
Στους ανωτέρω υπολογισμούς θα πρέπει να αναφερθεί και το γεγονός της ευνοϊκής τιμολόγησης προς τον επιβάτη που θα ταξιδέψει με Intercity έως Παλαιοφάρσαλο και θα τιμολογηθεί με έκπτωση ώστε να προσεγγίζει την τιμή της απλής αμαξοστοιχίας 884 / 885. Αυτό θα μειώσει την ανωτέρω ωφέλεια έτους, αλλά δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να το αποτιμήσουμε με ακρίβεια.
Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σχετικά με στοιχεία που διοχετεύτηκαν σε τοπικά μέσα ενημέρωσης σε Καλαμπάκα, Καρδίτσα, Τρίκαλα για την αλλαγή της απευθείας σύνδεσης των αμαξοστοιχιών 47/48 σε δρομολόγιο με ανταπόκριση από Παλαιοφάρσαλο, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει στη δημοσιότητα τα πραγματικά οικονομικά στοιχεία που δείχνουν τις χαμηλές πληρότητες των δύο παραπάνω δρομολογίων σε σχέση με άλλα και τη μεγάλη οικονομική ζημία που υφίσταται.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν επιθυμεί να απομονωθεί σιδηροδρομικά η περιοχή της Δυτικής Θεσσαλίας από την Αθήνα, με διατήρηση ενός μόνο πρωινού δρομολογίου (884/885, το οποίο παρουσιάζει μεγάλη πληρότητα), γι’ αυτό επιλέχθηκε η λύση της διατήρησης της απογευματινής σύνδεσης με ανταπόκριση στον Παλαιοφάρσαλο με τοπικό τρένο, με στόχο την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Επειδή από την πλευρά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θεωρείται ότι το επιβατικό κοινό της Δυτικής Θεσσαλίας θα ανταποκριθεί θετικά στην εκπτωτική τιμολόγηση των αμαξοστοιχιών 51 και 58, (με φτηνότερα δηλαδή εισιτήρια από τα αντίστοιχα του Intercity της απευθείας σύνδεσης) κι επειδή στην πράξη δεν χάνει το δρομολόγιο από και προς Καλαμπάκα, πιστεύουμε ότι όχι μόνο δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα στη διακίνησή του, αλλά και παρά την αναμεταβίβαση στον Παλαιοφάρσαλο, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι θετικό και για το επιβατικό κοινό της Δυτικής Θεσσαλίας και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Θέμα: Κατάργηση απευθείας αμαξοστοιχίας 47/48 από 07.08.2011
Για το παραπάνω θέμα σας γνωστοποιούμε τα εξής:
Η κυκλοφορία της παραπάνω αμαξοστοιχίας ( 47 και 48 ), επανεξετάστηκε αμέσως μετά την 19.06.2011 και διαπιστώθηκαν τα εξής:
α) Οι αμαξοστοιχίες 47 από Καλαμπάκα, 48 από Αθήνα, 885 από Καλαμπάκα και 884 από Αθήνα δρομολογήθηκαν σε απευθείας συνδέσεις μεταξύ Αθήνας και Καλαμπάκας. Όμως οι αμαξοστοιχίες 47 και 48 σε σχέση με τις αντίστοιχες 885 και 884 παρουσίασαν σαφώς χαμηλή αποδοχή από το επιβατικό κοινό, όπως φαίνεται και από τα κάτωθι στοιχεία:
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραθέτει πλήρη κατάλογο του κόστους δρομολογίων και συνεχίζει στην ανακοίνωση της.
γ) Δρομολογιακή αλλαγή
Για την 51/58 (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) αλλάζει η σύνθεση σε μηχανή και οχήματα ελκόμενα. Ο επιβάτης της Καλαμπάκας από Αθήνα επιβιβάζεται στην 58 αμαξοστοιχία. Στον Παλαιοφάρσαλο, γίνεται αναμεταβίβασή του σε τοπική αμαξοστοιχία σε ανταπόκριση της ανερχόμενης 58 και προωθείται προς Καλαμπάκα.
Αντίστροφα, προς την Αθήνα, κυκλοφορεί τοπική αμαξοστοιχία, η οποία στον Παλαιοφάρσαλο αναμεταβιβάζει στην κατερχόμενη αμαξοστοιχία 51 από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Επομένως, ο επιβάτης της Καλαμπάκας μετά τις αλλαγές, εξακολουθεί να εξυπηρετείται στις ίδιες ώρες από Αθήνα προς Καλαμπάκα και αντίστροφα, με μόνη διαφορά την αναμεταβίβαση στον Παλαιοφάρσαλο.
•Επομένως στην πράξη δεν χάνονται τα δρομολόγια που αντιστοιχούν στις 47 και 48, αλλά γίνεται αναμεταβίβαση στον Παλαιοφάρσαλο.
δ) Τιμολογιακή αλλαγή
Η τιμολόγηση για τις δύο βασικές διαδρομές Αθήνα – Καλαμπάκα και αντίστροφα ήταν: Η επιλογή της απλής αμαξοστοιχίας 885 (17.32 από Καλαμπάκα και 884 (8.27 από Αθήνα) και η επιλογή της Intercity αμαξοστοιχίας 47 (5.55 από Καλαμπάκα) και 48 (16.15 από Αθήνα).
Η επιλογή της 47 και 48 ως Intercity ήταν πιο ακριβή στο τμήμα Αθήνα – Παλαιοφάρσαλος από την 884 και 885.
Μετά τη διακοπή της 47 και 48, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα χορηγήσει περαιτέρω έκπτωση στους επιβάτες Καλαμπάκας, Καρδίτσας, Τρικάλων, όταν ταξιδεύουν με Intercity αμαξοστοιχία από Αθήνα προς Καλαμπάκα και αντίστροφα.
•Επομένως ο επιβάτης της Καλαμπάκας θα έχει πιο ευνοϊκή αντιμετώπιση πλέον σε σχέση με την 47 και 48.
ε) Κόστος ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Το κόστος της κάθε αμαξοστοιχίας είναι 11 ευρώ το τρενοχιλιόμετρο (1,5 τέλη υποδομής ΟΣΕ, 3,5 ευρώ καύσιμο, 2,5 ευρώ συντήρηση, 1,5 ευρώ ενοίκιο τροχαίου υλικού και 2 ευρώ προσωπικό).
Πλέον αυτών θα πρέπει να συνυπολογισθεί και το διοικητικό κόστος (20-30%).
Τα στοιχεία κόστους – εσόδου και το ετήσιο έλλειμμα (με απλή αναγωγή), για το διάστημα από 19/6/2011, οπότε και δρομολογήθηκε το απευθείας ζεύγος 47 / 48 είναι ως εξής:
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΖΕΥΓΟΥΣ 47 - 48 ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 19/6/2011 ΕΩΣ 6/8/2011
ΠΡΟΒΟΛΗ ΕΤΟΥΣ
ΚΟΣΤΟΣ
ΕΣΟΔΟ
ΑΠΟΣΤΑΣΗ km (ΡΕΝΤΗΣ - ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ)
380
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΑ ΤΡΑΙΝΟΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ
11 €
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ (47)
4.180 €
ΜΕΣΟ ΕΣΟΔΟ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ - (47)
1.104 €
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ (48)
4.180 €
ΜΕΣΟ ΕΣΟΔΟ ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ - (48)
2.357 €
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) -(48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ
8.360 €
ΜΕΣΟ ΕΣΟΔΟ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) - (48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ
3.461 €
ΜΕΣΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) - (48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ
-4.899 €
ΜΕΣΟ ΚΟΣΤΟΣ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) -(48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 30% ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
10.868 €
ΜΕΣΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) - (48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 30% ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
-7.407 €
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ
3.051.400 €
ΕΤΗΣΙΟ ΕΣΟΔΟ
1.263.265 €
ΕΤΗΣΙΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ
-1.788.135 €
ΕΤΗΣΙΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ 30% ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
3.966.820 €
ΕΤΗΣΙΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΖΕΥΓΟΥΣ (47) - (48) ΑΝΑ ΗΜΕΡΑ ΜΕ ΣΥΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 30% ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
-2.703.555 €
Μετά την κατάργηση της απευθείας 47 – 48 αυτό το κόστος δεν υπάρχει στο τμήμα Ρέντης – Παλαιοφάρσαλος (299 km έναντι 380 km) δηλαδή αναλογικά το 78,6% του κόστους αυτού μειώνεται (6.578 €/ανά ημέρα ή 8.551 €/ανά ημέρα με διοικητικό κόστος με αντίστοιχα ετήσια ποσά σε κόστη 2.400.970 € ή 3.121.115 € με διοικητικό κόστος).
Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη και η μείωση κόστους λόγω αλλαγής σε ηλεκτροκίνηση από ΔΟΜΟΚΟ σε Θεσσαλονίκη 670 €/ανά ημέρα Χ 365 ημέρες = 244.520 € ανά έτος λόγω καυσίμων στο τμήμα Δομοκός – Θεσσαλονίκη.
Συνολική ωφέλεια έτους = 3.365.811 €
Στους ανωτέρω υπολογισμούς θα πρέπει να αναφερθεί και το γεγονός της ευνοϊκής τιμολόγησης προς τον επιβάτη που θα ταξιδέψει με Intercity έως Παλαιοφάρσαλο και θα τιμολογηθεί με έκπτωση ώστε να προσεγγίζει την τιμή της απλής αμαξοστοιχίας 884 / 885. Αυτό θα μειώσει την ανωτέρω ωφέλεια έτους, αλλά δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να το αποτιμήσουμε με ακρίβεια.
Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.