03-08-2011, 10:45 PM
Ιδιαίτερα κρίσιμη κρίνεται η κατάσταση στην ακτοπλοϊκή αγορά, σύμφωνα με τα συμπεράσματα ετήσιας έρευνας για την ελληνική ακτοπλοΐα, που παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας XRTC Γιώργος Ξηραδάκης.
Η μείωση της επιβατικής κίνησης και η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι δύο από τους βασικότερους παράγοντες για την κατάσταση αυτή, ανέφερε.
«Στις αρχές του 2000 καλούσαμε για νέες επενδύσεις γιατί υπήρχε ο χώρος της ανανέωσης του στόλου και υπήρχε χώρος επέκτασης της αγοράς», τόνισε ο κ. Ξηραδάκης, υπογραμμίζοντας ότι πριν από πέντε χρόνια λόγω της οικονομικής ευμάρειας για τον απλό Έλληνα ήταν πολύ εύκολο να πει πως θα ταξιδέψει για Σαββατοκύριακο σε ένα νησί των Κυκλάδων.
Ωστόσο τόνισε η οικονομική αστάθεια της χώρας, τα οικονομικά προβλήματα περιόρισαν τη χρήση των πλοίων με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της ακτοπλοϊκής αγοράς.
Σύμφωνα με τον κ. Ξηραδάκη, τα περιθώρια κέρδους εξανεμίστηκαν και τη θέση τους πήραν σημαντικές ζημιές οι οποίες βέβαια βοηθήθηκαν και από τη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων.
Από τα θετικά σημεία της λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι ότι υπάρχουν πολύ δυνατές και σταθερές σχέσεις με τις τράπεζες που τις χρηματοδοτούν και μαζί και οι δύο έχουν συμφωνήσει για αναδιορθώσεις δανείων, πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Ξηραδάκης πρόσθεσε ότι οι εταιρείες θα πρέπει να μπουν σε μια σοβαρή αξιολόγηση των εσωτερικών τους διαδικασιών ώστε να εξασφαλίσουν αποδοτικότερες λειτουργίες και να επιτευχθεί ένα υψηλότερο επίπεδο ανταγωνιστικότητας.
Η μείωση της επιβατικής κίνησης και η αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι δύο από τους βασικότερους παράγοντες για την κατάσταση αυτή, ανέφερε.
«Στις αρχές του 2000 καλούσαμε για νέες επενδύσεις γιατί υπήρχε ο χώρος της ανανέωσης του στόλου και υπήρχε χώρος επέκτασης της αγοράς», τόνισε ο κ. Ξηραδάκης, υπογραμμίζοντας ότι πριν από πέντε χρόνια λόγω της οικονομικής ευμάρειας για τον απλό Έλληνα ήταν πολύ εύκολο να πει πως θα ταξιδέψει για Σαββατοκύριακο σε ένα νησί των Κυκλάδων.
Ωστόσο τόνισε η οικονομική αστάθεια της χώρας, τα οικονομικά προβλήματα περιόρισαν τη χρήση των πλοίων με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση της ακτοπλοϊκής αγοράς.
Σύμφωνα με τον κ. Ξηραδάκη, τα περιθώρια κέρδους εξανεμίστηκαν και τη θέση τους πήραν σημαντικές ζημιές οι οποίες βέβαια βοηθήθηκαν και από τη μεγάλη αύξηση της τιμής των καυσίμων.
Από τα θετικά σημεία της λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι ότι υπάρχουν πολύ δυνατές και σταθερές σχέσεις με τις τράπεζες που τις χρηματοδοτούν και μαζί και οι δύο έχουν συμφωνήσει για αναδιορθώσεις δανείων, πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της XRTC.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Αθηναϊκό Πρακτορείο, ο κ. Ξηραδάκης πρόσθεσε ότι οι εταιρείες θα πρέπει να μπουν σε μια σοβαρή αξιολόγηση των εσωτερικών τους διαδικασιών ώστε να εξασφαλίσουν αποδοτικότερες λειτουργίες και να επιτευχθεί ένα υψηλότερο επίπεδο ανταγωνιστικότητας.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.