30-05-2011, 06:58 PM
Εκδήλωση για την εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή και την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη
Στην κατασκευή της εσωτερικής περιφερειακής από τον Κ16, κόμβος της Λαχαναγοράς έως τον ανισόπεδο κόμβο του Λαγκαδά, του τμήματος της εξωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Αγίου Παντελεήμονα έως τα Πεύκα και την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιάννης Μαγκριώτης.
«Πάγια πολιτική μας είναι η ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και αυτό αποτυπώνεται και στο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών 2010-2020 για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, το οποίο παρουσιάστηκε από τον κ. Ρέππα τον Σεπτέμβριο του 2010 με προσκεκλημένους όλους τους φορείς της πόλης στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας» ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης μιλώντας σε σχετική εκδήλωση και πρόσθεσε ότι «ειδικά για την δυτική Θεσσαλονίκη, που έχει σοβαρά ελλείμματα υποδομών, έχουμε αυξημένο ενδιαφέρον.
Η δημοσιονομική στενότητα είναι ένα σοβαρό πρόβλημα για την εξέλιξη των αναπτυξιακών υποδομών. Ωστόσο, γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν και επιδιώκουμε εφικτές λύσεις».
Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στην Εξωτερική Περιφερειακή Οδό λέγοντας ότι το νέο αναπτυξιακό έργο του Εξωτερικού οδικού δακτυλίου, γενικότερα, στοχεύει μέσω της βελτίωσης του υπάρχοντος δικτύου οδικής υποδομής της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης, στην αναβάθμιση του επιπέδου των μεταφορών, αλλά και της ποιότητας ζωής της πόλης, στη βάση βιώσιμης κινητικότητας, σεβόμενο το περιβάλλον και εναρμονισμένο σε μία ορθολογική χωροταξική πολιτική.
Στο τμήμα που μελετάται σε πρώτη φάση, (για δημοπράτηση έως τον Κόμβο Πεύκων), έχει δοθεί προτεραιότητα, για τους εξής αναπτυξιακούς λόγους:
α) Θα προσφέρει άμεση κυκλοφοριακή αποφόρτιση στην πρόσβαση των οικισμών Πεύκων, Φιλύρου, Ασβεστοχωρίου, Εξοχής, Πανοράματος, Χορτιάτη στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, την Εσωτερική Περιφερειακή Οδό και την Εγνατία Οδό,
β) Αποτελεί το 1ο τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής, με τη συμπλήρωση του δεύτερου σκέλους του οποίου (σύνδεση Α/Κ Χορτιάτη με Αεροδρόμιο), θα επιτευχθεί η σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
γ) Επιπλέον, με τους νέους ανισόπεδους κόμβους, του νέου τμήματος, ως συνέχειας αυτών του ήδη κατασκευασμένου τμήματος από Κ1 (Ε.Ο.) έως Α/Κ 4 (ΤΙΤΑΝ), επιζητείται να διασφαλιστεί η καλύτερη κατανομή των κυκλοφοριακών φόρτων στο υφιστάμενο και το νέο οδικό δίκτυο και να εξυπηρετηθούν οι διαμορφούμενες χρήσεις γης της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης.
Όπως τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, ο Εξωτερικός Οδικός Δακτύλιος διαφοροποιείται από την προηγούμενη χάραξη της Εξωτερικής Περιφερειακής και αποκτά ηπιότερο χαρακτήρα, και εντάσσεται στη λογική της αποτελεσματικής λειτουργίας της βιώσιμης πόλης. Έτσι, θα αποφορτίσει τις μετακινήσεις από τον αστικό πυρήνα της πόλης και ταυτόχρονα θα λειτουργήσει ως αρτηρία σύνδεσης των περιαστικών οικιστικών κέντρων.
Στον πλαίσιο αυτό εντάσσεται η άμεση προτεραιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης του βορειοανατολικού τμήματος από τον κόμβο της Ευκαρπίας ο οποίος θα συνδεθεί και με την Εγνατία Οδό με νέο οδικό τμήμα μέχρι τον κόμβο του Γηροκομείου. Το τμήμα αυτό κατευθύνεται προς τους οικισμούς Πεύκων, Ασβεστοχωρίου και Εξοχής.
Το τμήμα αυτό του Εξωτερικού Οδικού Δακτυλίου λειτουργεί ουσιαστικά και ως ακτινική σύνδεση βοηθώντας την αποσυμφόρηση της κορεσμένης σήμερα αρτηρίας που συνδέει τους τρεις προαναφερθέντες οικισμούς με τον Εσωτερικό Οδικό Δακτύλιο.
Ο Εξωτερικός Οδικός Δακτύλιος θα είναι αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα εκτάκτου ανάγκης ανά κατεύθυνση, και ταχύτητα μελέτης 90 km/h σε όλο το μήκος του.
Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του 1ου τμήματος ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις.
Το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και η δημοπράτηση του προγραμματίζεται για το τέλος του τρέχοντος έτους, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015.
Όσον αφορά στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό ο υφυπουργός σημείωσε ότι προβλέπεται αναβάθμιση της αρτηρίας της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης σε μήκος περίπου 8χλμ, με μετατροπή των επτά υφιστάμενων κόμβων σε ανισόπεδους, κατασκευή μίας επιπλέον άνω διαβάσεως, καθώς και πεζογεφυρών.
Οι προβλεπόμενοι Ανισόπεδοι κόμβοι είναι οι εξής:
- Α/Κ 16 (Δυτ. Εισόδου)
- Α/Κ 3ης Σεπτεμβρίου (Ελευθέρια)
- Α/Κ Μαιάνδρου (Εύοσμος)
- Α/Δ Οδού Ολυμπιάδος (Εύοσμος)
- Οδού Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη))
- Α/Κ Λαγκαδά – Σταυρουπόλεως
- Κ14 (Πολίχνη)
«Η αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής δεν στοχεύει μόνο στην αύξηση της διαμπερούς κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού και στην καλύτερη σύνδεσή της με το αστικό δίκτυο, αλλά στη αναβάθμιση της δυνατότητας των τοπικών μετακινήσεων και γενικότερα στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στην περιοχή, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τον πολίτη» διευκρίνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Όπως είπε ο υφυπουργός, η υλοποίηση του έργου αναβάθμισης μεταξύ των κόμβων Κ16 (Λαχαναγορά) και Κ5 (Πολίχνη) θα επιτρέψει επίσης την αποτελεσματικότερη διασύνδεση των δήμων της περιοχής, οι οποίοι έχουν ήδη περιοχές επέκτασης πέρα από την Περιφερειακή.
Επίσης θα διευκολύνει την προσπέλαση στις περιοχές παραγωγικών δραστηριοτήτων αλλά και στην καλύτερη προστασία των περιοχών κατοικίας. Στο πλαίσιο αυτό, προτεραιότητα έχει η μετατροπή του κόμβου της Λαχαναγοράς (Κ16) σε ανισόπεδο κόμβο με παράλληλη σύνδεση με το Νέο Εμπορευματικό Σταθμό (Στρατόπεδο Γκόνου) και η βελτιωμένη διαμόρφωση του Α/Κ Μοναστηρίου, μέσω νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και αναβαθμίσεων του τοπικού οδικού δικτύου, με πρόσθετα μέτρα ασφάλειας κυρίως στην περιοχή των ΕΛΠΕ.
Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα περίπου 30 εκατ. ευρώ θα δοθούν για απαλλοτριώσεις.
«Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα γίνει η ένταξη του έργου, σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως επίσης και η δημοπράτησή του. Εκτιμούμε ότι οι κόμβοι στο σύνολό τους αναμένεται να είναι έτοιμοι το 2015» σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο κόμβος Κ16 ήδη βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης από την αποκεντρωμένη διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας, προϋπολογισμού 115.400.000 ευρώ, με ημερομηνία ανάδειξης αναδόχου 31-05-2011.
Μιλώντας συνολικά για τα έργα του Στρατηγικού σχεδίου υποδομών και μεταφορών 2010 - 2020 ο υφυπουργός είπε:
«Αρκετά από τα έργα του Σ.Σ.Υ.Μ.. 2010-2020 ήδη κατασκευάζονται, όπως το μετρό, μερικά θα δημοπρατηθούν μέσα στο 2011, όπως η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής – εσωτερικού δακτυλίου και το πρώτο τμήμα της συνέχειας της εξωτερικής περιφερειακής από το κόμβο Αγ. Παντελεήμονα μέχρι τα Πεύκα. Άλλα έργα είναι στη φάση της ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και άλλα είναι στη φάση της μελέτης, όπως η νέα χάραξη του εξωτερικού δακτυλίου - εξωτερικής περιφερειακής, από τα Πεύκα μέχρι το αεροδρόμιο και τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Μουδανιά».
Κεντρικές επιλογές του Σ.Σ.Υ.Μ. 2010-2010 είναι:
α) Το δίκτυο γραμμών του μετρό Θεσσαλονίκης που καλύπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, συνολικού μήκους 33χλμ.
Συγκεκριμένα το δίκτυο αυτό περιλαμβάνει:
Την πρώτη γραμμή στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης.
Την δεύτερη γραμμή μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς.
Την τρίτη γραμμή από την Πλατεία Δημοκρατίας μέχρι την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία.
Την τέταρτη γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, την Μενεμένη, τον Εύοσμο και το Ελευθέριο – Κορδελιό.
Την πέμπτη γραμμή από το Πανεπιστήμιο, την Τούμπα, Χαριλάου μέχρι την Ν. Ελβετία.
Τέλος τη συνέχεια από τη Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο. Το μέσο σταθερής τροχιάς για την τελευταία γραμμή θα επιλεγεί μετά από μελέτη.
Όπως τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, μέσα στο 2015 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης αλλά και η δεύτερη στην Καλαμαριά. Το 2013 θα δημοπρατηθεί η πρώτη γραμμή στη δυτική Θεσσαλονίκη από την πλατεία Δημοκρατίας μέχρι την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία.
β) Δύο συγκοινωνιακοί δακτύλιοι με τις ακτινωτές συνδέσεις τους με το πολεοδομικό συγκρότημα, η εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή.
γ) Οι συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τις πρωτεύουσες της Κεντρικής Μακεδονίας με οδικούς άξονες που θα έχουν τα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου (μερικοί ήδη έχουν κατασκευαστεί και είναι σε χρήση και η κατασκευή των υπολοίπων είναι σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο, μέχρι το 2015).
δ) Η ολοκλήρωση του διάδρομου προσγείωσης - απογείωσης του αεροδρομίου και η μελέτη σκοπιμότητας ενός νέου αεροσταθμού.
ε) Ο επανασχεδιασμός των γραμμών του ΟΑΣΘ με βάση το δίκτυο των γραμμών του μετρό και η ανάπτυξη στη συνέχεια συμπληρωματικών γραμμών τραμ, εκεί όπου η πόλη δεν θα καλύπτεται από το μετρό».
Τέλος, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την επέκταση του μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη και επεσήμανε τα νέα τέσσερα έργα που είναι στη φάση της μελέτης και αφορούν:
α) Την επέκταση του μετρό προς την Σταυρούπολη (6,5 χλμ, 6 σταθμοί)
β) Τον Εύοσμο (4,5 χλμ, 4 σταθμοί)
γ) Τον νέο κλάδο Πανεπιστήμιο - Νέα Ελβετία μέσω Τούμπας και Χαριλάου (3,8 χλμ, 3 σταθμοί)
δ) Την επέκταση προ το αεροδρόμιο (5,5 χλμ, 3 ή 4 σταθμοί).
«Είναι σημαντικό, ότι τα τελευταία χρόνια ξεπεράστηκαν οι άγονοι, προσωπικοί και κομματικοί ανταγωνισμοί, που αδίκησαν την πόλη και τους ανθρώπους της σε μεγάλο βαθμό. Πιστεύω ότι η κυβέρνηση, που εργάζεται μέσα από ένα συναινετικό πνεύμα, θα βρει και ήδη έχει βρει στους εκπροσώπους φορέων της πόλης καλούς συνεργάτες. Αυτό ήδη έχει ξεκινήσει με την υπογραφή κα την υλοποίηση του μνημονίου συνεργασίας της διεύθυνσης Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης με τους φορείς της πόλης. Σ' αυτό το νέο κύκλο που ξεκινά, η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία μπορούν να κάνουν πολλά βήματα μπροστά» ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης.
Στην κατασκευή της εσωτερικής περιφερειακής από τον Κ16, κόμβος της Λαχαναγοράς έως τον ανισόπεδο κόμβο του Λαγκαδά, του τμήματος της εξωτερικής περιφερειακής από τον κόμβο Αγίου Παντελεήμονα έως τα Πεύκα και την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιάννης Μαγκριώτης.
«Πάγια πολιτική μας είναι η ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και αυτό αποτυπώνεται και στο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών 2010-2020 για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή, το οποίο παρουσιάστηκε από τον κ. Ρέππα τον Σεπτέμβριο του 2010 με προσκεκλημένους όλους τους φορείς της πόλης στο αμφιθέατρο του ΤΕΕ Κεντρικής Μακεδονίας» ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης μιλώντας σε σχετική εκδήλωση και πρόσθεσε ότι «ειδικά για την δυτική Θεσσαλονίκη, που έχει σοβαρά ελλείμματα υποδομών, έχουμε αυξημένο ενδιαφέρον.
Η δημοσιονομική στενότητα είναι ένα σοβαρό πρόβλημα για την εξέλιξη των αναπτυξιακών υποδομών. Ωστόσο, γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν και επιδιώκουμε εφικτές λύσεις».
Στη συνέχεια ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στην Εξωτερική Περιφερειακή Οδό λέγοντας ότι το νέο αναπτυξιακό έργο του Εξωτερικού οδικού δακτυλίου, γενικότερα, στοχεύει μέσω της βελτίωσης του υπάρχοντος δικτύου οδικής υποδομής της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης, στην αναβάθμιση του επιπέδου των μεταφορών, αλλά και της ποιότητας ζωής της πόλης, στη βάση βιώσιμης κινητικότητας, σεβόμενο το περιβάλλον και εναρμονισμένο σε μία ορθολογική χωροταξική πολιτική.
Στο τμήμα που μελετάται σε πρώτη φάση, (για δημοπράτηση έως τον Κόμβο Πεύκων), έχει δοθεί προτεραιότητα, για τους εξής αναπτυξιακούς λόγους:
α) Θα προσφέρει άμεση κυκλοφοριακή αποφόρτιση στην πρόσβαση των οικισμών Πεύκων, Φιλύρου, Ασβεστοχωρίου, Εξοχής, Πανοράματος, Χορτιάτη στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης, την Εσωτερική Περιφερειακή Οδό και την Εγνατία Οδό,
β) Αποτελεί το 1ο τμήμα της εξωτερικής περιφερειακής, με τη συμπλήρωση του δεύτερου σκέλους του οποίου (σύνδεση Α/Κ Χορτιάτη με Αεροδρόμιο), θα επιτευχθεί η σύνδεση της Εγνατίας Οδού με το αεροδρόμιο «Μακεδονία».
γ) Επιπλέον, με τους νέους ανισόπεδους κόμβους, του νέου τμήματος, ως συνέχειας αυτών του ήδη κατασκευασμένου τμήματος από Κ1 (Ε.Ο.) έως Α/Κ 4 (ΤΙΤΑΝ), επιζητείται να διασφαλιστεί η καλύτερη κατανομή των κυκλοφοριακών φόρτων στο υφιστάμενο και το νέο οδικό δίκτυο και να εξυπηρετηθούν οι διαμορφούμενες χρήσεις γης της ευρύτερης περιοχής Θεσσαλονίκης.
Όπως τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, ο Εξωτερικός Οδικός Δακτύλιος διαφοροποιείται από την προηγούμενη χάραξη της Εξωτερικής Περιφερειακής και αποκτά ηπιότερο χαρακτήρα, και εντάσσεται στη λογική της αποτελεσματικής λειτουργίας της βιώσιμης πόλης. Έτσι, θα αποφορτίσει τις μετακινήσεις από τον αστικό πυρήνα της πόλης και ταυτόχρονα θα λειτουργήσει ως αρτηρία σύνδεσης των περιαστικών οικιστικών κέντρων.
Στον πλαίσιο αυτό εντάσσεται η άμεση προτεραιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης του βορειοανατολικού τμήματος από τον κόμβο της Ευκαρπίας ο οποίος θα συνδεθεί και με την Εγνατία Οδό με νέο οδικό τμήμα μέχρι τον κόμβο του Γηροκομείου. Το τμήμα αυτό κατευθύνεται προς τους οικισμούς Πεύκων, Ασβεστοχωρίου και Εξοχής.
Το τμήμα αυτό του Εξωτερικού Οδικού Δακτυλίου λειτουργεί ουσιαστικά και ως ακτινική σύνδεση βοηθώντας την αποσυμφόρηση της κορεσμένης σήμερα αρτηρίας που συνδέει τους τρεις προαναφερθέντες οικισμούς με τον Εσωτερικό Οδικό Δακτύλιο.
Ο Εξωτερικός Οδικός Δακτύλιος θα είναι αυτοκινητόδρομος με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα εκτάκτου ανάγκης ανά κατεύθυνση, και ταχύτητα μελέτης 90 km/h σε όλο το μήκος του.
Το εκτιμώμενο κόστος κατασκευής του 1ου τμήματος ανέρχεται σε 120 εκατ. ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις.
Το έργο θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και η δημοπράτηση του προγραμματίζεται για το τέλος του τρέχοντος έτους, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015.
Όσον αφορά στην Εσωτερική Περιφερειακή Οδό ο υφυπουργός σημείωσε ότι προβλέπεται αναβάθμιση της αρτηρίας της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης σε μήκος περίπου 8χλμ, με μετατροπή των επτά υφιστάμενων κόμβων σε ανισόπεδους, κατασκευή μίας επιπλέον άνω διαβάσεως, καθώς και πεζογεφυρών.
Οι προβλεπόμενοι Ανισόπεδοι κόμβοι είναι οι εξής:
- Α/Κ 16 (Δυτ. Εισόδου)
- Α/Κ 3ης Σεπτεμβρίου (Ελευθέρια)
- Α/Κ Μαιάνδρου (Εύοσμος)
- Α/Δ Οδού Ολυμπιάδος (Εύοσμος)
- Οδού Μακρυγιάννη (Ηλιούπολη))
- Α/Κ Λαγκαδά – Σταυρουπόλεως
- Κ14 (Πολίχνη)
«Η αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής δεν στοχεύει μόνο στην αύξηση της διαμπερούς κυκλοφοριακής ικανότητας της οδού και στην καλύτερη σύνδεσή της με το αστικό δίκτυο, αλλά στη αναβάθμιση της δυνατότητας των τοπικών μετακινήσεων και γενικότερα στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στην περιοχή, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τον πολίτη» διευκρίνισε ο κ. Μαγκριώτης.
Όπως είπε ο υφυπουργός, η υλοποίηση του έργου αναβάθμισης μεταξύ των κόμβων Κ16 (Λαχαναγορά) και Κ5 (Πολίχνη) θα επιτρέψει επίσης την αποτελεσματικότερη διασύνδεση των δήμων της περιοχής, οι οποίοι έχουν ήδη περιοχές επέκτασης πέρα από την Περιφερειακή.
Επίσης θα διευκολύνει την προσπέλαση στις περιοχές παραγωγικών δραστηριοτήτων αλλά και στην καλύτερη προστασία των περιοχών κατοικίας. Στο πλαίσιο αυτό, προτεραιότητα έχει η μετατροπή του κόμβου της Λαχαναγοράς (Κ16) σε ανισόπεδο κόμβο με παράλληλη σύνδεση με το Νέο Εμπορευματικό Σταθμό (Στρατόπεδο Γκόνου) και η βελτιωμένη διαμόρφωση του Α/Κ Μοναστηρίου, μέσω νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και αναβαθμίσεων του τοπικού οδικού δικτύου, με πρόσθετα μέτρα ασφάλειας κυρίως στην περιοχή των ΕΛΠΕ.
Το προεκτιμώμενο κόστος κατασκευής του έργου ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα περίπου 30 εκατ. ευρώ θα δοθούν για απαλλοτριώσεις.
«Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους θα γίνει η ένταξη του έργου, σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπως επίσης και η δημοπράτησή του. Εκτιμούμε ότι οι κόμβοι στο σύνολό τους αναμένεται να είναι έτοιμοι το 2015» σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο κόμβος Κ16 ήδη βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης από την αποκεντρωμένη διοίκηση Κεντρικής Μακεδονίας, προϋπολογισμού 115.400.000 ευρώ, με ημερομηνία ανάδειξης αναδόχου 31-05-2011.
Μιλώντας συνολικά για τα έργα του Στρατηγικού σχεδίου υποδομών και μεταφορών 2010 - 2020 ο υφυπουργός είπε:
«Αρκετά από τα έργα του Σ.Σ.Υ.Μ.. 2010-2020 ήδη κατασκευάζονται, όπως το μετρό, μερικά θα δημοπρατηθούν μέσα στο 2011, όπως η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής – εσωτερικού δακτυλίου και το πρώτο τμήμα της συνέχειας της εξωτερικής περιφερειακής από το κόμβο Αγ. Παντελεήμονα μέχρι τα Πεύκα. Άλλα έργα είναι στη φάση της ένταξης σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και άλλα είναι στη φάση της μελέτης, όπως η νέα χάραξη του εξωτερικού δακτυλίου - εξωτερικής περιφερειακής, από τα Πεύκα μέχρι το αεροδρόμιο και τον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Μουδανιά».
Κεντρικές επιλογές του Σ.Σ.Υ.Μ. 2010-2010 είναι:
α) Το δίκτυο γραμμών του μετρό Θεσσαλονίκης που καλύπτει όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, συνολικού μήκους 33χλμ.
Συγκεκριμένα το δίκτυο αυτό περιλαμβάνει:
Την πρώτη γραμμή στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης.
Την δεύτερη γραμμή μέχρι τη Μίκρα της Καλαμαριάς.
Την τρίτη γραμμή από την Πλατεία Δημοκρατίας μέχρι την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία.
Την τέταρτη γραμμή από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, την Μενεμένη, τον Εύοσμο και το Ελευθέριο – Κορδελιό.
Την πέμπτη γραμμή από το Πανεπιστήμιο, την Τούμπα, Χαριλάου μέχρι την Ν. Ελβετία.
Τέλος τη συνέχεια από τη Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο. Το μέσο σταθερής τροχιάς για την τελευταία γραμμή θα επιλεγεί μετά από μελέτη.
Όπως τόνισε ο κ. Μαγκριώτης, μέσα στο 2015 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης αλλά και η δεύτερη στην Καλαμαριά. Το 2013 θα δημοπρατηθεί η πρώτη γραμμή στη δυτική Θεσσαλονίκη από την πλατεία Δημοκρατίας μέχρι την Ευκαρπία και τα νοσοκομεία.
β) Δύο συγκοινωνιακοί δακτύλιοι με τις ακτινωτές συνδέσεις τους με το πολεοδομικό συγκρότημα, η εσωτερική και εξωτερική περιφερειακή.
γ) Οι συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τις πρωτεύουσες της Κεντρικής Μακεδονίας με οδικούς άξονες που θα έχουν τα χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου (μερικοί ήδη έχουν κατασκευαστεί και είναι σε χρήση και η κατασκευή των υπολοίπων είναι σε εξέλιξη αυτήν την περίοδο, μέχρι το 2015).
δ) Η ολοκλήρωση του διάδρομου προσγείωσης - απογείωσης του αεροδρομίου και η μελέτη σκοπιμότητας ενός νέου αεροσταθμού.
ε) Ο επανασχεδιασμός των γραμμών του ΟΑΣΘ με βάση το δίκτυο των γραμμών του μετρό και η ανάπτυξη στη συνέχεια συμπληρωματικών γραμμών τραμ, εκεί όπου η πόλη δεν θα καλύπτεται από το μετρό».
Τέλος, ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε στους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την επέκταση του μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη και επεσήμανε τα νέα τέσσερα έργα που είναι στη φάση της μελέτης και αφορούν:
α) Την επέκταση του μετρό προς την Σταυρούπολη (6,5 χλμ, 6 σταθμοί)
β) Τον Εύοσμο (4,5 χλμ, 4 σταθμοί)
γ) Τον νέο κλάδο Πανεπιστήμιο - Νέα Ελβετία μέσω Τούμπας και Χαριλάου (3,8 χλμ, 3 σταθμοί)
δ) Την επέκταση προ το αεροδρόμιο (5,5 χλμ, 3 ή 4 σταθμοί).
«Είναι σημαντικό, ότι τα τελευταία χρόνια ξεπεράστηκαν οι άγονοι, προσωπικοί και κομματικοί ανταγωνισμοί, που αδίκησαν την πόλη και τους ανθρώπους της σε μεγάλο βαθμό. Πιστεύω ότι η κυβέρνηση, που εργάζεται μέσα από ένα συναινετικό πνεύμα, θα βρει και ήδη έχει βρει στους εκπροσώπους φορέων της πόλης καλούς συνεργάτες. Αυτό ήδη έχει ξεκινήσει με την υπογραφή κα την υλοποίηση του μνημονίου συνεργασίας της διεύθυνσης Αττικό Μετρό Θεσσαλονίκης με τους φορείς της πόλης. Σ' αυτό το νέο κύκλο που ξεκινά, η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία μπορούν να κάνουν πολλά βήματα μπροστά» ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.