05-04-2011, 05:40 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 05-04-2011, 06:26 PM από Konstantinos MercedesBenz.)
Της Χαράς Τζαναβάρα
Δύο νέες επεκτάσεις προς Ιλιον και Υμηττό, με συνολικό μήκος 8 χλμ. και 7 νέους σταθμούς, μπαίνουν σε ύψιστη προτεραιότητα για το μετρό της Αθήνας και η δημοπράτησή τους προγραμματίζεται για τις αρχές του 2012. Το συνολικό κόστος είναι της τάξης των 800 εκατ. ευρώ, τα οποία το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει να εξασφαλίσει μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Το νέο τμήμα προς το Ιλιον θα αποτελεί συνέχιση της γραμμής που φτάνει ώς το Περιστέρι και θα καλύπτει πυκνοδομημένους δήμους της βορειοδυτικής Αττικής, κυρίως τους Αγίους Αναργύρους και την Πετρούπολη, εξυπηρετώντας 50.000 επιβάτες την ημέρα. Θα έχει μήκος 4 χλμ. και τρεις νέους σταθμούς, ενώ ο προϋπολογισμός είναι 350 εκατ. ευρώ.
Η διακλάδωση προς τον Υμηττό πέρασε από πολλές αλλαγές και τελικά αποφασίστηκε να φτάσει ώς τα «ορεινά» της Ηλιούπολης και να εξυπηρετεί 80.000 επιβάτες την ημέρα.
Θα ξεκινά από τον Ευαγγελισμό, όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί νέος σταθμός για να μη διαταραχθεί η λειτουργία της γραμμής προς αεροδρόμιο. Θα διέρχεται από το Παγκράτι, τα όρια της Καισαριανής, τον Βύρωνα και τον Υμηττό. Με μήκος 4 χλμ. θα διαθέτει 4 νέους σταθμούς και το κόστος υπολογίζεται σε 450 εκατ. ευρώ.
Στις αρχές Μαΐου θα κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της γραμμής προς Πειραιά, που «σέρνεται» από το 2005, λόγω μπαράζ προσφυγών που οδήγησαν δύο φορές σε ακύρωση του διαγωνισμού.
Αν δεν υπάρξει νέο κύμα ενστάσεων, η σύμβαση κατασκευής θα υπογραφεί ώς το τέλος του χρόνου. Πρόκειται για το τμήμα Χαϊδάρι-Δημοτικό Θέατρο, μήκους 7,5 χλμ. με 6 νέους σταθμούς, με προϋπολογισμό 780 εκατ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 5 χρόνια.
Μέσα στο 2012 προγραμματίζεται να ξεκινήσει κατά τμήματα η 4η γραμμή του μετρό. Θα ξεκινά τελικά από τον Περισσό, δίπλα από το σταθμό του Ηλεκτρικού και μέσω Γαλατσίου, Κυψέλης, Εξαρχείων, κέντρου και λεωφόρου Κηφισίας θα καταλήγει στο Μαρούσι, ενώ υπάρχουν σκέψεις να συνεχίζει προς τη Λυκόβρυση.
Με μήκος 21 χλμ. και 21 νέους σταθμούς, υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 2,8 δισ. που δεν έχουν εξασφαλιστεί, και γι' αυτό το έργο θα κοπεί στα τρία και θα κατασκευαστεί κατά τμήματα.
Στα μέσα του 2012 προγραμματίζεται ο διαγωνισμός για το πρώτο κομμάτι των 10 χλμ. με 10 νέους σταθμούς, από τον Περισσό ώς τον Ευαγγελισμό, με κόστος της τάξης του ενός δισ. ευρώ, μαζί με το νέο αμαξοστάσιο.
Τα κονδύλια αναζητούνται και δεν αποκλείεται ένα μεγάλο μέρος τους να προέλθει από την «αξιοποίηση» του Ελληνικού και να αποτελέσει το άλλοθι για την τσιμεντοποίηση ενός σημαντικού τμήματος, ίσως και πάνω από 1.000 στρέμματα, από τη συνολική έκταση των 6.000 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου. *
Δύο νέες επεκτάσεις προς Ιλιον και Υμηττό, με συνολικό μήκος 8 χλμ. και 7 νέους σταθμούς, μπαίνουν σε ύψιστη προτεραιότητα για το μετρό της Αθήνας και η δημοπράτησή τους προγραμματίζεται για τις αρχές του 2012. Το συνολικό κόστος είναι της τάξης των 800 εκατ. ευρώ, τα οποία το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει να εξασφαλίσει μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Το νέο τμήμα προς το Ιλιον θα αποτελεί συνέχιση της γραμμής που φτάνει ώς το Περιστέρι και θα καλύπτει πυκνοδομημένους δήμους της βορειοδυτικής Αττικής, κυρίως τους Αγίους Αναργύρους και την Πετρούπολη, εξυπηρετώντας 50.000 επιβάτες την ημέρα. Θα έχει μήκος 4 χλμ. και τρεις νέους σταθμούς, ενώ ο προϋπολογισμός είναι 350 εκατ. ευρώ.
Η διακλάδωση προς τον Υμηττό πέρασε από πολλές αλλαγές και τελικά αποφασίστηκε να φτάσει ώς τα «ορεινά» της Ηλιούπολης και να εξυπηρετεί 80.000 επιβάτες την ημέρα.
Θα ξεκινά από τον Ευαγγελισμό, όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί νέος σταθμός για να μη διαταραχθεί η λειτουργία της γραμμής προς αεροδρόμιο. Θα διέρχεται από το Παγκράτι, τα όρια της Καισαριανής, τον Βύρωνα και τον Υμηττό. Με μήκος 4 χλμ. θα διαθέτει 4 νέους σταθμούς και το κόστος υπολογίζεται σε 450 εκατ. ευρώ.
Στις αρχές Μαΐου θα κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές για την επέκταση της γραμμής προς Πειραιά, που «σέρνεται» από το 2005, λόγω μπαράζ προσφυγών που οδήγησαν δύο φορές σε ακύρωση του διαγωνισμού.
Αν δεν υπάρξει νέο κύμα ενστάσεων, η σύμβαση κατασκευής θα υπογραφεί ώς το τέλος του χρόνου. Πρόκειται για το τμήμα Χαϊδάρι-Δημοτικό Θέατρο, μήκους 7,5 χλμ. με 6 νέους σταθμούς, με προϋπολογισμό 780 εκατ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα κατασκευής τα 5 χρόνια.
Μέσα στο 2012 προγραμματίζεται να ξεκινήσει κατά τμήματα η 4η γραμμή του μετρό. Θα ξεκινά τελικά από τον Περισσό, δίπλα από το σταθμό του Ηλεκτρικού και μέσω Γαλατσίου, Κυψέλης, Εξαρχείων, κέντρου και λεωφόρου Κηφισίας θα καταλήγει στο Μαρούσι, ενώ υπάρχουν σκέψεις να συνεχίζει προς τη Λυκόβρυση.
Με μήκος 21 χλμ. και 21 νέους σταθμούς, υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 2,8 δισ. που δεν έχουν εξασφαλιστεί, και γι' αυτό το έργο θα κοπεί στα τρία και θα κατασκευαστεί κατά τμήματα.
Στα μέσα του 2012 προγραμματίζεται ο διαγωνισμός για το πρώτο κομμάτι των 10 χλμ. με 10 νέους σταθμούς, από τον Περισσό ώς τον Ευαγγελισμό, με κόστος της τάξης του ενός δισ. ευρώ, μαζί με το νέο αμαξοστάσιο.
Τα κονδύλια αναζητούνται και δεν αποκλείεται ένα μεγάλο μέρος τους να προέλθει από την «αξιοποίηση» του Ελληνικού και να αποτελέσει το άλλοθι για την τσιμεντοποίηση ενός σημαντικού τμήματος, ίσως και πάνω από 1.000 στρέμματα, από τη συνολική έκταση των 6.000 στρεμμάτων του πρώην αεροδρομίου. *
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.