Αξιολόγηση Θέματος:
  • 11 Ψήφοι - 2.09 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Agelioforos.gr] Θεσσαλονίκη: Η θαλάσσια συγκοινωνία και πάλι στο προσκήνιο
#1
ΤΗΣ ΝΤΟΝΙΑΣ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ

Τρεις στάσεις, σε πρώτη φάση, θα διαθέτει η θαλάσσια αστική συγοικωνία της Θεσσαλονίκης που βγαίνει και πάλι από το...συρτάρι. Το έργο, που είναι ένα από τα δημοφιλέστερα της Θεσσαλονίκης, υιοθετείται από δύο υπουργεία:το Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το Περιβάλλοντος

Για τα καραβάκια αναμένεται να κάνει ανακοινώσεις την προσεχή Τετάρτη η Τίνα Μπιρμπίλη, ανοίγοντας έτσι το δρόμο που θα τα βοηθήσει στο να σηκώσουν άγκυρα. Η πατρότητα της ιδέας για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία, που μετρά 25 χρόνια ζωής, ανήκει στον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρο Βούγια, ο οποίος έχει ήδη εκδηλώσει και πάλι το ενδιαφέρον του για το έργο. «Σκοπεύουμε να υλοποιήσουμε τη θαλάσσια συγκοινωνία», δήλωσε σε πρόσφατη επίσκεψή του στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ).

Μάλιστα, το συγκεκριμένο έργο αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης μεταξύ της Τίνας Μπιρμπίλη και του κ. Βούγια και την ερχόμενη Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου, που η υπουργός θα επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να παρουσιάσει το πρόγραμμα αναπλάσεων και παρεμβάσεων «Θεσσαλονίκη 2012», θα αναφερθεί και στη βιώσιμη κινητικότητα της Θεσσαλονίκης. Η βιώσιμη κινητικότητα, που αφορά πολεοδομικές και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, περιλαμβάνει την αναζωογόνηση της πρότασης για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία.

Εξάλλου, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), που αποτελεί το φορέα συντονισμού των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, μέσα στο Σεπτέμβριο θα ανοίξει το διάλογο για το έργο, μέσω του διαδικτύου, έχοντας πάρει βεβαίως τις σχετικές οδηγίες από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο οποίο υπάγεται. «Θα προχωρήσουμε σε δημόσια διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι, λόγω του υπάρχοντος νομικού πλαισίου, είναι πολλοί», σημειώνει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Παναγιώτης Παπαϊωάννου.

«Τα δύο υπουργεία αθροίζουν τις δυνάμεις τους, καθώς βλέπουν τα πράγματα από την ίδια σκοπιά. Τα καραβάκια υπονομεύτηκαν, στο παρελθόν, από πολλούς τοπικούς αλλά και κεντρικούς παράγοντες. Εμείς αφήνουμε πίσω το παρελθόν και το ΣΑΣΘ θα ενεργοποιηθεί για την προώθηση του έργου», αναφέρει ο κ. Βούγιας.

Τρεις στάσεις

Οπως σημειώνει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η νέα πρόταση για τη δημιουργία της θαλάσσιας συγκοινωνίας είναι βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν, βιώσιμη, οικονομικότερη και εύκολα υλοποιήσιμη, καθώς διαθέτει λιγότερες στάσεις.

«Θα ξεκινήσουμε με μία βασική διαδρομή που θα συνδέει την Περαία με την Καλαμαριά και με το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Χρειάζονται, δηλαδή, υποδομές για τη δημιουργία τριών στάσεων. Θα ξεκινήσουμε με τη διαμόρφωση ενός πρώτου, βασικού κορμού. Εφόσον ο κορμός αυτός υλοποιηθεί και προχωρήσει, τότε μπορούν να γίνουν και άλλες στάσεις, ενδιάμεσα, όπως στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, το Φάληρο και αλλού», αναφέρει ο κ. Βούγιας.

Ο υφυπουργός εξηγεί ότι οι σταθμοί θα συνδυάζονται με χώρους στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται οι κάτοικοι περιοχών που βρίσκονται κοντά στη θάλασσα, αλλά όχι πάνω στο... κύμα. Ετσι, ο σταθμός της Περαίας θα μπορεί να εξυπηρετεί κατοίκους όλων των περιοχών του δήμου Θερμαϊκού, αλλά και άλλων, γειτονικών δήμων.

«Μεσοπρόθεσμα, και εφόσον υπάρχει πλέον ειλημμένη απόφαση για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στην περιοχή της Σίνδου, είναι δεδομένο ότι θα δημιουργηθεί αναγκαιότητα για τη δημιουργία στάσης στην περιοχή του Καλοχωρίου, που μέσω της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας θα έχει άμεση σύνδεση με το αεροδρόμιο “Μακεδονία”. Εξάλλου, με τον τρόπο αυτό, όλη η δυτική Θεσσαλονίκη θα αποκτήσει πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο», υπογραμμίζει ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Υποστήριξη

Σύμφωνα με τον κ. Βούγια, 25 χρόνια μετά την πρώτη φορά που κατατέθηκε πρόταση για τη δημιουργία θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας έχουν διαμορφωθεί οι κατάλληλες συνθήκες, τόσο από πλευράς συγκοινωνιών αναγκών όσο και από πλευράς οικονομικών προϋποθέσεων, ώστε η πρόταση να υλοποιηθεί. «Ετσι, επισημαίνει ο Σπύρος Βούγιας, οι Θεσσαλονικείς θα έχουν την ευκαιρία να ξαναζήσουν την υπέροχη εικόνα ενός ζωντανού Θερμαϊκού».

Ο υφυπουργός ξεκαθαρίζει, ωστόσο, ότι η Πολιτεία δεν έχει τη δυνατότητα επιδότησης της θαλάσσιας συγκοινωνίας. Λέει, όμως, ότι μπορεί να υποστηρίξει την πρόταση, σε συνεργασία με τους δήμους, παρέχοντας όλες τις αναγκαίες υποδομές στους χώρους των στάσεων, αλλά και διευκολύνοντας τις γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Η Καλαμαριά

Εξάλλου, πρόταση για τη δημιουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας, όχι όμως αστικής αλλά προαστιακής, υπάρχει και από το δήμο Καλαμαριάς, ο οποίος, προκειμένου να βοηθήσει τη διαδικασία, χωροθετεί μαρίνα στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιό του.

Ο δήμος Καλαμαριάς έχει παραχωρήσει χώρο στη Μίκρα, κοντά στην Εθνική Σχολή Δικαστών, τόσο για το τέρμα της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά όσο και για τη δημιουργία αμαξοστασίου. Το σημείο εκείνο είναι το μοναδικό, σε όλη την πορεία του υπόγειου μέσου σε σταθερή τροχιά, όπου το μετρό συναντάται με τη θάλασσα. Εκεί, λοιπόν, πέρα από τη μεταφορά του ανατολικού τερματικού σταθμού του ΟΑΣΘ από το «ΙΚΕΑ», αλλά και τη δημιουργία χώρου στάθμευσης που προωθείται από την «Αττικό Μετρό ΑΕ», μπορεί εύκολα να δημιουργηθεί ένα μικρό λιμάνι και να δρομολογηθεί θαλάσσια προαστιακή συγκοινωνία, προβλέπει η πρόταση.

Ετσι, οι πολίτες θα μπορούν να φτάνουν στην περιοχή με ταχύπλοο από τη Νέα Μηχανιώνα, την Αγία Τριάδα, την Περαία μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας και από εκεί να φεύγουν προς το κέντρο της πόλης είτε με το μετρό είτε με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Ενας κάτοικος της Αγίας Τριάδας, για παράδειγμα, θα μπορεί να φτάνει στη Μίκρα μέσα σε 15 λεπτά, ενώ σήμερα θέλει περίπου τρία τέταρτα.

Η κατασκευή του μικρού λιμανιού μπορεί να γίνει, σύμφωνα με την πρόταση, είτε σε συνεργασία με την «Αττικό Μετρό ΑΕ» είτε με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).

«Με τη δημιουργία μιας δεύτερης μαρίνας στην Καλαμαριά, μπορούμε να τονώσουμε και την τουριστική μας κίνηση και άρα το έργο να είναι ανταποδοτικό. Εξάλλου, με τη θαλάσσια συγκοινωνία να λειτουργεί ως προαστιακή, μπαίνουν στο περιθώριο όλα τα μειονεκτήματα που είχαν τα καραβάκια ως αστική συγκοινωνία, και κυρίως το ότι το έργο “σκόνταφτε” στα ζητήματα της επιδότησης του εισιτηρίου που απαιτούνταν προκειμένου να είναι βιώσιμο. Ετσι, ένα όνειρο 25 ετών μπορεί να γίνει πραγματικότητα», υπογραμμίζει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Καλαμαριάς, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, ο οποίος είχε τη σχετική ιδέα.
Απάντηση
#2
Και στην Αθήνα είχε συζητηθεί παρόμοια πρόταση στις αρχές του '90 αλλά το θέμα δεν προχώρησε..
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Απάντηση
#3
(21-09-2010, 09:00 PM)ELBO O405GN Έγραψε: Και στην Αθήνα είχε συζητηθεί παρόμοια πρόταση στις αρχές του '90 αλλά το θέμα δεν προχώρησε..

Οντως αλλα ειναι ονειρα θερινης νυκτος.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Εικόνα: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
Απάντηση


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  [Voria.gr] Τι προβλέπει το βασικό σχέδιο της μελέτης για τη θαλάσσια συγκοινωνία Konstantinos MercedesBenz 0 2.034 19-07-2011, 07:38 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz
  [ΤΟ ΒΗΜΑ]Γραμμή τραμ και θαλάσσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη ανακοίνωσε ο Σπ.Βούγιας Cmaniac 3 6.433 04-12-2010, 01:24 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Konstantinos MercedesBenz

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)