10-01-2019, 11:49 PM
Σύναψη:Δραματικές -έως εγκληματικές- είναι οι διαστάσεις τις οποίες λαμβάνει η –όπως διαπιστώνεται εκ του αποτελέσματος- πλημμελής συντήρηση του τροχαίου υλικού του κρατικού πλέον ΟΑΣΘ.
Οι βλάβες –μικρές ή μεγάλες- σε εν κινήσει λεωφορεία βρίσκονται στην… ημερήσια διάταξη, θέτοντας πολλές φορές σε κίνδυνο την ασφάλεια οδηγών και επιβατών.
Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα εν μέσω της πρόσφατης εορταστικής περιόδου όταν έσπασαν τα ακρόμπαρα από τις μπάρες τιμονιού (σ.σ. η μπάρα συνδέει το τιμόνι με τις ρόδες και είναι βασικό στοιχείο ελέγχου του οχήματος από τον οδηγό) σε δυο λεωφορεία που εκτελούσαν δρομολόγια στις γραμμές 57 και Χ01. Tο πρώτο περιστατικό σημειώθηκε ανήμερα των Χριστουγέννων και το δεύτερο την επομένη.
Ειδικότερα, στις 25 Δεκεμβρίου 2018, στις 6 το πρωί, σε λεωφορείο (με αριθμό 865) της γραμμής Χ01 (ΚΤΕΛ –Αεροδρόμιο) έσπασε το ακρόμπαρο από την μπάρα του τιμονιού. Ευτυχώς την ώρα που εκδηλώθηκε η βλάβη το λεωφορείο ήταν σταματημένο σε φανάρι. Αν ήταν εν κινήσει, τότε –σύμφωνα με ειδικούς από το χώρο του αυτοκινήτου- οι επιπτώσεις θα ήταν μεγάλες και ίσως δραματικές για τους επιβάτες, τους πεζούς και τα γύρω οχήματα: το λεωφορείο θα ήταν ουσιαστικά ακυβέρνητο, καθώς ο οδηγός θα είχε χάσει τον έλεγχο του οχήματος και δεν θα μπορούσε να στρίψει ούτε δεξιά ούτε αριστερά με ό,τι αυτό συνεπάγεται! Το ακυβέρνητο όχημα θα μπορούσε να δημιουργήσει χάος, τις διαστάσεις του οποίου κανείς δεν μπορεί να προβλέψει.
Ανάλογο περιστατικό σημειώθηκε και στις 26 Δεκεμβρίου όταν έσπασε η μπάρα του τιμονιού την ώρα που λεωφορείο (με αριθμό 120) της γραμμής 57 (Διασταύρωση Χορτιάτη -Αριστοτέλους- Βενιζέλου) βρισκόταν στο τέρμα, στη διασταύρωση Χορτιάτη και ο οδηγός του επιχειρούσε να κάνει την απαραίτητη στροφή στη μικρή αλάνα προκειμένου να ξεκινήσει το δρομολόγιο της επιστροφής προς το κέντρο της πόλης. Η μπάρα του τιμονιού έσπασε την ώρα της στροφής και ενώ το όχημα κινούνταν με χαμηλή ταχύτητα. Ευτυχώς ο οδηγός αντιλήφθηκε αμέσως το πρόβλημα και ακινητοποίησε ακαριαία το βαρύ όχημα προτού αυτό βγει στον δρόμο, ενώ ακόμη δεν είχε επιβιβαστεί σε αυτό κόσμος.
Αν το πρόβλημα προέκυπτε λίγα μέτρα αργότερα ή σε κακές καιρικές συνθήκες (σ.σ. λίγες μέρες αργότερα στο συγκεκριμένο σημείο αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος διαδρομής της καθόδου από τον Χορτιάτη είχε σχηματιστεί πάγος) τότε η συνέχεια θα μπορούσε να μετατραπεί σε εφιάλτη: το λεωφορείο θα είχε επιβάτες, ενώ θα ήταν αδύνατο να ακινητοποιηθεί, καθώς ο δρόμος είναι κατηφορικός με στροφές και χαράδρες. Και βέβαια ο πανικός τον οποίο θα προκαλούσε η συγκεκριμένη βλάβη θα ήταν αναπόφευκτος εάν η μπάρα έσπαγε μέσα σε κατοικημένη περιοχή και σε εμπορικούς δρόμους από τους οποίους διέρχεται το λεωφορείο στη διάρκεια της διαδρομής.
Τα δύο αυτά περιστατικά φέρεται να οφείλονται στην ελλιπή συντήρηση των λεωφορείων η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ασφάλεια και τη σωματική ακεραιότητα οδηγών και επιβατών και όχι μόνο… Οι φωτογραφίες από την κατάσταση των δυο οχημάτων (οι οποίες δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά στο wepost.gr) είναι αδιάψευστος μάρτυρας των περιστατικών που σημειώθηκαν και τα οποία θα είχαν αποφευχθεί εάν τα συγκεκριμένα λεωφορεία –όπως και τα υπόλοιπα- περνούσαν –σύμφωνα με ειδικούς- από τακτικό τεχνικό έλεγχο. Μηχανικοί αυτοκινήτου θεωρούν αδιανόητο αυτό που συνέβη σε μέσο μαζικής μεταφοράς, καθώς η όποια βλάβη στα ακρόμπαρα μπορεί να διαγνωσθεί εγκαίρως εφόσον το λεωφορείο περνούσε από τακτικό έλεγχο. Εκφράζουν δε την έντονη ανησυχία τους για τα δυο απανωτά περιστατικά και χτυπούν το «καμπανάκι» για την ανάγκη εμπεριστατωμένου ελέγχου των οχημάτων του κρατικού πλέον ΟΑΣΘ και χρήσης ποιοτικών ανταλλακτικών που πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.
Πηγή:thesseconomy.gr