Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ελβετία (Γενεύη) : Transports Publics Genevois
#1
Ελβετία (Γενεύη): Transports Publics Genevois
[Εικόνα: logo_tpg.gif]

Η TPG δημιουργήθηκε την 1η Ιανουαρίου 1977 και προέρχεται από την CGTE (Compagnie Genevoise des Tramways Electriques), η οποία προυπήρχε από τις 11 Αυγούστου 1899 και εκμεταλλευόταν τις συγκοινωνίες της περιοχής. To 1971 με λαϊκή πρωτοβουλία καταθέτουν στην Βουλή του Καντονιού της Γενεύης αίτημα ώστε η CGTE να εξαγοραστεί από τον δήμο . Το 1975 οι κάτοικοι ψηφίζουν τα 2 νομοσχέδια υπό την μορφή δημοψηφίσματος ώσπου πέρασε με μεγάλη πλειοψηφία η εξαγορά της εταιρείας και της καλύτερης οργάνωσης των ΜΜΜ στο καντόνι της Γενεύης (λ.χ δημιουργία περισσότερων λεωφορειλωρίδων, τιμολογιακή πολιτική, νέα οχήματα).
Η νέα εταιρεία με την νέα ονομασία και στα χέρια του κράτους πλέον παίρνει το όνομα Transports Publics Genevois και δημιουργήτε την 1η Ιανουαρίου 1977. Aπό το 1977 μέχρι το 1990 η εταιρεία εξυγχρονιζόταν συνεχώς με νέα οχήματα και τιμολογιακές πολιτικές προς όφελος των συνταξιούχων και των μαθητών-φοιτητών (καταργήθηκαν το 2004).
H Εταιρεία εξυπηρετεί το Κέντρο της Γενεύης και περιοχές πέριξ της πόλης όπως και μικρές πόλεις και χωριά στην Γαλλία που συνορεύουν με την Ελβετία και κατά συνέπεια την πόλη της Γενεύης.

Ο στόλος της TPG ανέρχεται σε 423 οχήματα εκ των οποίων χωρίζονται σε λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.
Πιο αναλυτικά:
[Εικόνα: thumb_DSC00995_-_Copy.jpg]

221 οχήματα τα οποία χωρίζονται σε
5: Vanhool new AGG 300 25μετρο (κατασκευής 2004-2005)
35: Mercedes Benz (EVOBUS) Citaro O530 (κατασκευής 2008 και 2010)
189: Mercedes Benz (EVOBUS) Citaro O530G (Κατασκευής 2008-2010-2011-2013)
και 2: Fiat Ducato / Dietrich City (κατασκευής 2012)

- Τρόλεϊ:
[Εικόνα: thumb_DSC00350.JPG]

89 οχήματα τα οποία είναι:
12: SAURER-HESS (κατασκευής 1982/83) [Αποσύρονται]
18: NAW-HESS (κατασκευής 1987/88) [Αποσύρονται]
10: NAW-HESS-SIEMENS (κατασκευής 1992/93)
1: NAW-HESS-SIEMENS light tram (κατασκευής 1992)
38: HESS KIEPE (κατασκευής 2005)
10: ΗΕSS Kiepe Light tram (κατασκευής 2005)
και 33: Vanhool Exqui.City 18 (Κατασκευής 2013/2014) που θα αντικαταστήσουν τα SAURER-HESS και τα NAW HESS, 1983 και 1988 αντίστοιχα.
Όλα τα τρόλεϊ είναι 18μετρα εξαιρουμένων των light tram που το μήκος τους ανέρχεται στα 25 μέτρα και όπως αναφέρει ο τίτλος τους θεωρούνται ελαφριά τραμ.

- Τραμ:
[Εικόνα: thumb_DSC00944.jpg]

104 συρμοί οι οποίοι είναι:
19: STADLER Tango (κατασκευής 2011/12)
39: Bombardier CityRunner (κατασκευής 2004-2005-2009-2010 )
24: Duewag 4/6 (κατασκευής 1987-1988-1989 )
22: Duewag 4/8 (κατασκευής 1987-1988-1989), να σημειωθεί πως τα Duewag αυτό το διάστημα τροποποιούνται στο πρώτο και τελευταίο συρμό ώστε να αφαιρεθεί το σκαλοπάτι που έχουν και να γίνουν χαμηλοδάπεδα, για την άνετη πρόσβαση των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.) σε συνεργασία με την Bombardier.

Η TPG πέρα από τον δικό της στόλο έχει δώσει οχήματα της με την μορφή leasing π.χ. VOLVO 7000A σε άλλες εταιρείες "εργολάβους" που έχουν αναλάβει συγκεκριμένες γραμμές είτε στην Γενεύη, είτε σε περιοχές που εξυπηρετούν την Γενεύη και την Γαλλία. Οι εταιρείες που έχουν αναλάβει συγκοινωνιακό έργο κάτω από την εποπτεία της tpg είναι: Globe Limousines, RATP Dev, Touriscar F, Genève-Tours, Régie Départementale des Transports de l'Ain (RDTA). Επίσης υπάρχει και συνεργασία της TPG με την Transports Annemassiens Collectifs (TAC) που έχουν κοινή γραμμή με τον αριθμό 61: Σταθμός Τρένων Γενεύης-Στ.Τρένων Annemasse (Γαλλία).

Οι γραμμές που έχει η Tpg για την εξυπηρέτηση του Επιβατικού Κοινού ανέρχονται σε 58 και χωρίζονται σε:
-> 4 γραμμές ΤΡΑΜ:
12: Palettes - Moillesulaz
14: P+R Bernex - Meyrin-Gravière
15: Palettes - Nations
18: Bel-Air - CERN

-> 6 γραμμές ΤΡΟΛΛΕΫ
2: Genève-Plage - Onex-Cité
3: Gardiol - Crêts-de-Champel
6: Vernier-Village - Genève-Plage
7: Hôpital - Tours Lignon
10: Aéroport - Rive
19: Vernier-Village - Onex-Cité

-> 45 Λεωφορειακές γραμμές:
Οι οποίες είναι πολλές ώστε να περιγραφούν μία προς μία.

Δείτε τον συγκοινωνιακό χάρτη των TPG (στα Γαλλικά) ΕΔΩ

Χρεώσεις-Κόμιστρο-Έλεγχοι:
Η χρέωση του κομίστρου είναι ζωνική και χρεώνεται στον επιβάτη αναλόγως, έχουμε και λέμε για να κινηθεί κάποιος στην περιοχή της Γενεύης (Ζώνη 10) θα πληρώσει 3,50 chf (ελβετικά φράγκα) ή 3€ (2 chf για μέχρι 3 στάσεις) και θα μπορεί να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα σε χρονικό ορίζοντα 60 λεπτών. Αυτή είναι η στάνταρ τιμή και δεν υπάρχουν εκπτώσεις σε διάφορες κατηγορίες λ.χ. πολύτεκνοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές, κλπ. . Φυσικά και η χρέωση αλλάζει αν πάρεις εισιτήριο που εξυπηρετεί 2 ζώνες για παράδειγμα αν μένεις στην Γαλλία (έχει διάφορες ζώνες για την Γαλλική πλευρά) ας πούμε ζώνη 86 και ζώνη 10 η τιμή του εισιτηρίου ανέρχεται στα 4,80chf αλλά αυξάνεται και η διάρκεια του εισιτηρίου στις 2 ώρες. Επίσης υπάρχουν τα εισιτήρια των 9 και 24 ωρών όπως και το εβδομαδιαίο. Άλλος τρόπος είναι η κάρτα απεριορίστων (πάλι σε ζώνες χωρίζεται αλλά χρησιμοποιείς όσα μέσα κινούνται στην ζώνη) και οι προπληρωμένες κάρτες που η τιμές ποικίλουν και είναι στα 20-30 και 50 chf. Οι τιμές των εισιτηρίων εντάσσονται στον ενιαίο φορέα εισιτηρίων (UNIRESO) που έχει συσταθεί από τις εταιρείες των μέσων μεταφοράς, θα αναφέρω ενδεικτικά: TAC, TPG, TPN και άλλες γειτονικές εταιρείες ΜΜΜ. Μέσα σε αυτόν τον φορέα που έχει συσταθεί από τις εταιρείες προστίθενται και τα τρένα της SBB CFF FFS για τον αστικό κύκλο.
Από την 1η Ιανουαρίου 2007 η εταιρεία για να γιορτάσει τα 30 χρόνια λειτουργίας, αποφάσισε πως όσοι τουρίστες διαμένουν στην πόλη της Γενεύης και διαμένουν σε κάποιο ξενοδοχείο, χόστελ, ξενώνα ή κάμπινγκ θα προμηθεύονται μια κάρτα απεριορίστων διαδρομών ώστε να μετακινούνται με τα ΜΜΜ. Όλα αυτά χρηματοδοτούνται μέχρι σήμερα μέσω των αυξημένων φόρων.
Επίσης μια άλλη δυνατότητα που υπάρχει σε όποιον προσγειώνεται στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Γενεύης (GVA) είναι να προμηθεύετε Δωρεάν εισιτήριο για την ζώνη της Γενεύης από το ειδικό μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων που υπάρχει στον χώρο των αφίξεων. Προϋπόθεση είναι ο επιβάτης να έχει και το αεροπορικό εισιτήριο μαζί του ώστε σε έλεγχο να μπορέσει να αποδείξει ότι δικαιούται το εισιτήριο.
Μια προσφορά που ισχύει τα Σαββατοκύριακα είναι στα δύο άτομα να αγοράζεις ένα εισιτήριο
Η προμήθεια των εισιτηρίων γίνεται στις στάσεις (λεωφορεία-τραμ-τρόλλευ), είτε μέσα στα οχήματα από τους αυτόματους πωλητές που υπάρχουν και κάρτες από τα γραφεία της tpg στην περιοχή Rive και στον σταθμό των τρένων Gare Cornavin. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων και μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, μέσω ενός αυτόματου πωλητή στα σημεία που προαναφέρθηκαν.
Να αναφέρω πως ξεκίνησε απο την 1η Ιανουαρίου 2014 η αγορά εισιτηρίου μέσω SMS και NFC για τους κατόχους smartphones και η ηλεκτρονική αγορά εισιτηρίων απο την επίσημη ιστοσελίδα της tpg.

Οι έλεγχοι είναι συχνοί και πάντα από 5 άτομα και πάνω, φυσικά το προσωπικό είναι άρτια εκπαιδευμένο και καταρτισμένο πάνω στο αντικείμενο τους και ευγενικοί. Το πρόστιμο ανέρχεται στα 80chf ή 100€ Και φυσικά το πληρώνεις επιτόπου. Η είσοδος στα οχήματα γίνεται από όλες τις πόρτες και όποιος δεν πρόλαβε να αγοράσει εισιτήριο από την στάση αγοράζει στον αυτόματο πωλητή του οχήματος. Στα οχήματα συνήθως οι αυτόματοι πωλητές δεν δίνουν ρέστα, οπότε η εταιρεία δίνει την δυνατότητα να πάρεις τα χρήματα πίσω μιας και στο εισιτήριο αναγράφεται το ποσό που σου χρωστάει το μηχάνημα, οπότε πηγαίνεις από τα γραφεία και παίρνεις το ποσό που σου αναλογεί πίσω.

Όλα τα οχήματα φέρουν κάμερες και καταγράφουν τον επιβάτη για περίπτωση ατυχήματος, ληστείας, κλπ. Το οπτικοακουστικό υλικό καταγράφεται σε σκληρό δίσκο που βρίσκεται εντός του οχήματος. Όλα αυτά επιτρέπονται από την 1η Φεβρουαρίου 2007 για χρήση αποδεικτικών στοιχείων στα δικαστήρια και υπάρχει η σχετική ταμπελίτσα στα οχήματα.

Ενημέρωση Επιβατικού Κοινού:
Η ενημέρωση του επιβατικού κοινού για τις δράσεις της tpg: γίνεται από τα ΜΜΕ, από την ιστοσελίδα της tpg στο ίντερνετ, μέσα στα οχήματα της από τις οθόνες τηλεματικής και από το application της για smartphones και iphone.

Πέραν από τις δράσεις της tpg βλέπουμε μέσα στα οχήματα, τις επόμενες 4 στάσεις, σε πόση ώρα θα φτάσει στην στάση, ώρα αναχώρησης σε τέρμα ή αφετηρία.

Μέσω του application της tpg βλέπουμε το χρονοδιάγραμμα της γραμμής που ενδιαφέρει τον επιβάτη, την αναμονή, τις στάσεις, το σημείο που βρίσκεται ο επιβάτης μέσω του gps, και ανάλογα πράττει για την ευελιξία του και το κέρδος χρόνου που έχει.

Συχνότητες-Δρομολόγια:
Οι συχνότητες των δρομολογίων όπως είναι φυσικό ποικίλουν ανάλογα την γραμμή (κεντρική-περιφερειακή/προαστιακή), η αιχμή των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι τα 2' λεπτά στις κεντρικές γραμμές και τα 10-15 λεπτά στις προαστιακές/περιφερειακές. Τα Σαββατοκύριακα αυξάνεται ο χρόνος αναμονής όπως είναι φυσικό και ο χρόνος είναι στα 7 λεπτά για τις κεντρικές γραμμές και τα 20-30 λεπτά για τις περιφερειακές. Τις Κυριακές η συχνότητα ανέρχεται και στην μία ώρα (60 λεπτά) για τις προαστιακές γραμμές. Σε κάθε στάση υπάρχει και ηλεκτρονική οθόνη τηλεματικής που αναφέρει τον χρόνο αναμονής και τον αριθμό γραμμής.

Νυχτερινές γραμμές:
Η TPG μέσω των πολιτών της Γενεύης δημιούργησε λεωφορειακές Νυχτερινές Γραμμές για την εξυπηρέτηση του κόσμου και μετά τα μεσάνυχτα για την ασφαλή μετακίνηση τους. Οι γραμμές ανέρχονται σε 12 και έχουν το χαρακτηριστικό "Ν" και είναι ημερήσιες συνενωμένες γραμμές που καλύπτουν μεγάλες εκτάσεις για την εξυπηρέτηση από άκρη σε άκρη του δικτύου.

Λειτουργία/Ευελιξία δικτύου:
Σε κάποιες περιπτώσεις, όπως είναι διάφορες εκδηλώσεις, εργασίες, τροχαία ατυχήματα και διακόπτει ένα μέσο την κίνηση του για τους λόγους που αναφέρθηκαν, υπάρχει άμεση αντικατάσταση από ένα άλλο μέσο, που συνήθως είναι τα λεωφορεία πιο ευέλικτα. Μερικά παραδείγματα είναι το καλοκαίρι που λαμβάνουν χώρα διάφορες εκδηλώσεις στην πόλη της Γενεύης με αποτέλεσμα λόγω τεράστιου επιβατικού φόρτου να συναντάμε σε γραμμές τρόλεϊ και τράμ και λεωφορεία, ώστε να αποσυμφορήσουν τον τεράστιο επιβατικό όγκο.

Άλλη περίπτωση που έλαβε χώρα πρόσφατα ήταν εργασίες συντήρησης του εναέριου δικτύου τρόλεϊ σε μία συγκεκριμένη γραμμή (3), οπότε αναγκαστικά τα οχήματα δεν βγήκαν για δρομολόγιο στην συγκεκριμένη γραμμή και η αντικατάσταση για ένα ολόκληρο Σαββατοκύριακο ήταν τα αρθρωτά λεωφορεία Mercedes-Benz Citaro G.

Επίσης συναντάμε λεωφορεία, πάλι Mercedes-Benz Citaro G, να αντικαθιστούν το τραμ για εργασίες συντήρησης του μετρικού δικτύου.

Εγκαταστάσεις-Δίκτυο:
Το δίκτυο της TPG αποτελείται από ένα αστικό δίκτυο γραμμών που απλώνεται για την εξυπηρέτηση ενός ευρύ κοινού και που προσφέρει ευελιξία και ταχύτητα σε πολλαπλούς προορισμούς και σε ένα δευτερεύον δίκτυο (προαστιακό/περιφερειακό) που συνδέει τον αστικό ιστό της πόλης με πιο αραιοκατοικημένες περιοχές.

Αυτή την στιγμή εξυπηρετούνται 464.000 άνθρωποι με τα οχήματα της TPG που κινούνται σε:
-27 χλμ γραμμές τραμ
-36 χλμ γραμμές τρόλεϊ
-364 χιλιόμετρα λεωφορειολωρίδων.

Επίσης έχει 2 Αμαξοστάσια το ένα βρίσκεται στην περιοχή Jonction και έχει έκταση 42,558τμ και εκεί παρκάρουν λεωφορεία και τρόλεϊ. Επίσης στεγάζονται το συνεργείο και διάφορες υπηρεσίες.

Το δεύτερο αμαξοστάσιο βρίσκεται στην περιοχή Bachet - de - Pesay και έχει έκταση 53,500τμ και κτίστηκε το 1992. Εκεί στεγάζονται λεωφορεία-τρόλεϊ και τραμ όπως επίσης τα συνεργεία, το αρχείο της εταιρείας, διοικητικοί και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Επίσης διαθέτει πίστα δοκιμών μήκους 622 μέτρων. Από τις 22 Μαρτίου 2012 αποφασίστηκε να φτιαχτεί και νέο αμαξοστάσιο στην περιοχή Chardon για τις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες της TPG. Οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη και το αμαξοστάσιο θα παραδοθεί το 2016.

Εκδηλώσεις:
Η TPG μέσα από διάφορες εκδηλώσεις που κάνει κατά διαστήματα θέλει να φέρει τον κόσμο των συγκοινωνιών πιο κοντά στον επιβάτη μέσω των Open Days που κάνει και ανοίγει τις πύλες των εγκαταστάσεων της προς τον κόσμο, ώστε να γνωρίσει ο κόσμος εκ των έσω την λειτουργία μιας εταιρείας επιβατικών μεταφορών. Από τον χώρο στάθμευσης των οχημάτων, τον χώρο συντήρησης τους, την γκαλερί της εταιρείας που επιμελείται τον χρωματισμό των οχημάτων και των στάσεων, το κέντρο ελέγχου της εταιρείας που ελέγχει τον στόλο μέσω τηλεματικής και τελικό στάδιο την επίδειξη των μουσειακών οχημάτων και των νεώτερων.
Επίσης ανά τακτά χρονικά διαστήματα η TPG μέσω της AGMT: Association Genevoise du Musée des Tramways, βγάζουν σε κυκλοφορία διάφορα μουσειακά τραμ που έχουν περάσει από την πόλη της Γενεύης και κατ'επέκταση την παλιά CGTE και νυν TPG. Το πιο παλιό τραμ χρονολογικά είναι κατασκευής του 1901. Επίσης διαθέτουν και Ιππήλατα τραμ τα οποία έβγαλαν στην επέτειο των 150 ετών κυκλοφορίας τραμ την άνοιξη του 2012 και παρέλασε όλος ο μουσειακός στόλος μέχρι την τελευταία παραλαβή του 2012. Την ίδια μέρα γιόρταζαν τα 70 χρόνια ύπαρξης τρόλεϊ στην πόλη της Γενεύης, τα οποία παρέλασαν και αυτά και είχαν ανοιχτές τις πόρτες τους για την είσοδο του κοινού που ήθελε να τα περιεργαστεί και να τα φωτογραφίσει.

Δείτε Φωτογραφίες των TPG στην γκάλερυ μας!
Μπορείτε να δείτε τα βίντεο μου
Υou can see my videos : στο/at TMantzas
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 2 Επισκέπτης (ες)