16-09-2013, 01:13 PM
Χωρίς την ανάγκη κρατικής επιδότησης θα λειτουργήσει, όπως φαίνεται, την επόμενη χρονιά η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) που διαχειρίζεται το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ, καθώς, παρά τις περί του αντιθέτου προβλέψεις, εμφάνισε στο επτάμηνο λειτουργική κερδοφορία, που φτάνει σχεδόν τα 6 εκατομμύρια ευρώ.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αισιοδοξούν ότι η εξέλιξη αυτή προσθέτει ένα ακόμα επιχείρημα στην προσπάθεια να μην αυξηθούν τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών τον επόμενο μήνα, όπως είχε απαιτήσει η τρόικα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, το... θρίλερ της αύξησης δεν αποκλείεται να μετατεθεί για τον ερχόμενο Δεκέμβριο αυτήν τη φορά, καθώς έως τώρα τα στελέχη του υπουργείου δεν έχουν δεχτεί οχλήσεις από την τρόικα γι΄αυτό το θέμα.
Σε κάθε περίπτωση, η ηγεσία του υπουργείου θέλει να αποφύγει τις αυξήσεις και αυτήν τη φορά καθώς η άνοδος στην τιμή των κομίστρων θα μειώσει περαιτέρω την επιβατική κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και μάλιστα σε μια περίοδο που βρίσκεται σε εξέλιξη η εκστρατεία για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής.
Γεγονός είναι, πάντως, ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της ΣΤΑΣΥ καθιστούν αυτήν τη στιγμή την εταιρεία πρότυπο εξυγίανσης, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει «πιλότο» και για τις δημόσιες επιχειρήσεις.
Ανατροπή
Η αύξηση της λειτουργικής της κερδοφορίας στο επτάμηνο διαμορφώθηκε στο 147,64% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 153,75% συγκριτικά με τις προβλέψεις του αρχικού προϋπολογισμού.
Εάν καταφέρει μάλιστα να απαγκιστρωθεί από την κρατική επιχορήγηση, θα είναι μία από τις λίγες συγκοινωνιακές εταιρείες στην Ευρώπη που δεν θα χρειαστεί την κρατική επιδότηση προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί, καθώς στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τα μέσα σταθερής τροχιάς καλύπτουν το 30%-40% των λειτουργικών τους δαπανών από τις κρατικές επιδοτήσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού, η ΣΤΑΣΥ θα έκλεινε το 2013 με ζημίες ύψους 18,8 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, βάσει των μέχρις στιγμής στοιχείων και εάν δεν υπάρξει ριζική ανατροπή, η χρονιά θα κλείσει με λειτουργική κερδοφορία που αναμένεται να φτάσει τα 9 εκατ. ευρώ.
Το θετικό αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 24,27% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Καθοριστική της κερδοφορίας ήταν η περιστολή του μισθολογικού κόστους, η οποία οφείλεται στις περικοπές των αποδοχών αλλά και στη μείωση του αριθμού των εργαζομένων. Αποτέλεσμα ήταν η δαπάνη μισθοδοσίας να πέσει στα 42,18 εκατ. ευρώ από 58,9 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι (μείωση 23,38%).
Παρά τα εντυπωσιακά άλματα στα οικονομικά τους, τα μέσα σταθερής τροχιάς δεν κατάφεραν να προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες. Οι μειωμένες μετακινήσεις εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της αυξανόμενης ανεργίας αποτελούν τις δύο βασικές αιτίες, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, οι οποίοι σημειώνουν ότι, ενώ τα προηγούμενα χρόνια η πτώση της επιβατικής κίνησης οφειλόταν κυρίως στη μείωση των μετακινήσεων για αναψυχή, ψώνια και ψυχαγωγία, πλέον έχουν μειωθεί αισθητά και οι μετακινήσεις για εργασία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 851 εκατ. συνολικών μετακινήσεων με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς το 2009, το 2012 μόλις που ξεπέρασε τα 684 εκατ.
Αυτό λειτουργεί ως ντόμινο για τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ από υπηρεσίες, τα οποία ήταν μειωμένα κατά 4% σε σχέση με τον προϋπολογισμό.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=2...d=63888156
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αισιοδοξούν ότι η εξέλιξη αυτή προσθέτει ένα ακόμα επιχείρημα στην προσπάθεια να μην αυξηθούν τα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών τον επόμενο μήνα, όπως είχε απαιτήσει η τρόικα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μάλιστα, το... θρίλερ της αύξησης δεν αποκλείεται να μετατεθεί για τον ερχόμενο Δεκέμβριο αυτήν τη φορά, καθώς έως τώρα τα στελέχη του υπουργείου δεν έχουν δεχτεί οχλήσεις από την τρόικα γι΄αυτό το θέμα.
Σε κάθε περίπτωση, η ηγεσία του υπουργείου θέλει να αποφύγει τις αυξήσεις και αυτήν τη φορά καθώς η άνοδος στην τιμή των κομίστρων θα μειώσει περαιτέρω την επιβατική κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και μάλιστα σε μια περίοδο που βρίσκεται σε εξέλιξη η εκστρατεία για την πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής.
Γεγονός είναι, πάντως, ότι τα οικονομικά αποτελέσματα της ΣΤΑΣΥ καθιστούν αυτήν τη στιγμή την εταιρεία πρότυπο εξυγίανσης, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει «πιλότο» και για τις δημόσιες επιχειρήσεις.
Ανατροπή
Η αύξηση της λειτουργικής της κερδοφορίας στο επτάμηνο διαμορφώθηκε στο 147,64% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 153,75% συγκριτικά με τις προβλέψεις του αρχικού προϋπολογισμού.
Εάν καταφέρει μάλιστα να απαγκιστρωθεί από την κρατική επιχορήγηση, θα είναι μία από τις λίγες συγκοινωνιακές εταιρείες στην Ευρώπη που δεν θα χρειαστεί την κρατική επιδότηση προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί, καθώς στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τα μέσα σταθερής τροχιάς καλύπτουν το 30%-40% των λειτουργικών τους δαπανών από τις κρατικές επιδοτήσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις του προϋπολογισμού, η ΣΤΑΣΥ θα έκλεινε το 2013 με ζημίες ύψους 18,8 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, βάσει των μέχρις στιγμής στοιχείων και εάν δεν υπάρξει ριζική ανατροπή, η χρονιά θα κλείσει με λειτουργική κερδοφορία που αναμένεται να φτάσει τα 9 εκατ. ευρώ.
Το θετικό αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 24,27% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Καθοριστική της κερδοφορίας ήταν η περιστολή του μισθολογικού κόστους, η οποία οφείλεται στις περικοπές των αποδοχών αλλά και στη μείωση του αριθμού των εργαζομένων. Αποτέλεσμα ήταν η δαπάνη μισθοδοσίας να πέσει στα 42,18 εκατ. ευρώ από 58,9 εκατ. ευρώ που ήταν πέρυσι (μείωση 23,38%).
Παρά τα εντυπωσιακά άλματα στα οικονομικά τους, τα μέσα σταθερής τροχιάς δεν κατάφεραν να προσελκύσουν περισσότερους επιβάτες. Οι μειωμένες μετακινήσεις εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της αυξανόμενης ανεργίας αποτελούν τις δύο βασικές αιτίες, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, οι οποίοι σημειώνουν ότι, ενώ τα προηγούμενα χρόνια η πτώση της επιβατικής κίνησης οφειλόταν κυρίως στη μείωση των μετακινήσεων για αναψυχή, ψώνια και ψυχαγωγία, πλέον έχουν μειωθεί αισθητά και οι μετακινήσεις για εργασία.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 851 εκατ. συνολικών μετακινήσεων με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς το 2009, το 2012 μόλις που ξεπέρασε τα 684 εκατ.
Αυτό λειτουργεί ως ντόμινο για τα έσοδα της ΣΤΑΣΥ από υπηρεσίες, τα οποία ήταν μειωμένα κατά 4% σε σχέση με τον προϋπολογισμό.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=2...d=63888156