Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 4 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
101 ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΑΛΙΜΟΣ & 130 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - Ν.ΣΜΥΡΝΗ
#1
101 ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΑΛΙΜΟΣ
Η γραμμή ξεκινάει από τα Σούρμενα, μια συνοικία στο Ελληνικό.
Η γραμμή αυτή ορίζεται πλέον τοπική. Εξυπηρετεί ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΑΛΙΜΟ.
Έχει τις καθημερινές 20'-30', το Σάββατο 25'-30' και την Κυριακή 40'-50'.
Δημιουργήθηκε το 1969 ως 185 Πειραιάς-Ν.Αερολιμένας. Διερχόταν όπως σήμερα μέσα από τα στενά του Αλίμου/Άνω Καλαμακίου, αλλά μόλις έβγαινε Βουλιαγμένης από την Αρχ.Θέατρου συνέχιζε ευθεία μέχρι τον Ανατ.Αερολιμένα. Το 1981 μετατρέπεται σε 101 Πειραιάς-Ανατ.Αερολιμένας. Το 2001, με το κλείσιμο του Αεροδρομίου, μεταφέρεται στα Σούρμενα Ελληνικού (εκεί που κάνει τέρμα μέχρι σήμερα). Παλαιότερα έκανε τέρμα η γραμμη Β4 ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΑΡ/ΠΟΛΗ-ΣΟΥΡΜΕΝΑ, η οποία έγινε τροφοδοτική 248 ΣΤ.ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ-ΑΡ/ΠΟΛΗ-ΣΟΥΡΜΕΝΑ, όπου καταργήθηκε. Από το 2004 μέχρι και τον Ιούλιο του 2013, λειτουργούσε ως "ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΛΙΜΟΣ - ΕΛΛΗΝΙΚΟ" ώσπου άνοιξαν οι νέοι σταθμοί και το τμήμα του Πειραιά στην γραμμή αυτήν "κόπηκε". Αντίστοιχα, το τμήμα στον δήμο Αλίμου ενισχύθηκε.

130 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ
Η γραμμή ξεκινάει από την Ακτή Ξαβέριου στον Πειραιά και καταλήγει την πλατεία Νέας Σμύρνης. Ορίζεται ως διαδημοτική Πειραιώς - Νοτίων προαστίων καθώς και κυκλική. Για να φτάσει στην Νέα Σμύρνη, διέρχεται από την περιοχή του Παλαιού Φαλήρου (από την Αγ.Σκέπη έως και την πλατεία Ντάβαρη).
Έχει τις καθημερινές 20'-25', το Σάββατο 30'-35' και την Κυριακή 35'-45'.
Δημιουργήθηκε την δεκαετία του 70' ως 29 Πειραιάς-Ν.Σμύρνη-Αμφιθέα (κυκλικό) και 29 Πειραιάς-Αμφιθέα-Ν.Σμύρνη (κυκλικό). Με τη νέα αρίθμηση του, το 1981 δημιουργήθηκαν στη θέση τους τα 130: Πειραιάς-Αμφιθέα-Ν.Σμύρνη (κυκλικό) και 131: Πειραιάς-Ν.Σμύρνη-Αμφιθέα (κυκλικό). Την δεκαετία του 90' καταργείται η γραμμή 131 (η οποία επανέρχεται το 2000 με διαφορετική διαδρομή) και αλλάζει η διαδρομή της 130 ΠΕΙΡΑΙΑΣ-Ν.ΣΜΥΡΝΗ.

Οι δήμοι/περιοχές που εξυπηρετούν είναι:
101: ΚΑΛΑΜΑΚΙ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.
130: ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΦΑΛΗΡΟ, ΜΟΣΧΑΤΟ, ΚΑΛΛΙΘΕΑ, Π.ΦΑΛΗΡΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ.

Σημεία Tips:
1) Για μετεπιβίβαση στο Μικρολίμανο, αποβιβαστείτε στην "17η ΣΤΑΣΗ". Εκεί βρίσκεται και η αφετηρία της γραμμής τρόλεϊ 20 επί της οδού Ομ.Σκυλίτση.
2) Στην στάση "ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ" της γραμμής 130 (επί της οδού Ομήρου), βρίσκεται στα 10 μέτρα η στάση "ΠΛ.Ν.ΣΜΥΡΝΗΣ" των γραμμών 218, 219, 232 και 816 προς Δάφνη.
Απάντηση
#2
Το 816 που αναφέρεις στο τέλος έχει ελάχιστα δρομολόγια το πολύ πρωί και το μεσημέρι μόνο.
Απάντηση
#3
Η γραμμή 101 δημιουργήθηκε το 1969 ως 185: Πειραιάς-Ν.Αερολιμένας για να συνδέσει τον - τότε νεοϊδρυθέντα - ανατολικό αερολιμένα του Ελληνικού με τον Πειραιά και τα γύρω προάστια. Διερχόταν όπως σήμερα μέσα από τα στενά του Αλίμου/Άνω Καλαμακίου, αλλά μόλις έβγαινε Βουλιαγμένης από την Αρχ.Θέατρου συνέχιζε ευθεία μέχρι τον Ανατ.Αερολιμένα. Το '81 πήρε την ονομασία 101:Πειραιάς-Ανατ.Αερολιμένας και όταν οι υπηρεσίες του αεροδρομίου μεταφέρθηκαν στα Σπάτα, πήρε τη σημερινή του μορφή ως Πειραιάς-Άλιμος-Ελληνικό.
Το 130 επίσης δημιουργήθηκε τη δεκαετία του '70 ως 29: Πειραιάς-Ν.Σμύρνη-Αμφιθέα (κυκλικό) και 29: Πειραιάς-Αμφιθέα-Ν.Σμύρνη (κυκλικό) Επακριβώς τις διαδρομές τους δεν τις γνωρίζω αλλά υποθέτω πως το ένα ανέβαινε τη Συγγρού, έμπαινε δεξιά στη Ν.Σμύρνη και μετά μέσω Αμφιθέας/Π.Φαλήρου έβγαινε ξανά στην παραλιακή και επέστρεφε στον Πειραιά, ενώ το άλλο έκανε ακριβώς την αντίστροφη διαδρομή. Με τη νέα αρίθμηση του '81 επρόκειτο να δημιουργηθούν στη θέση τους τα 130: Πειραιάς-Αμφιθέα-Ν.Σμύρνη (κυκλικό) και 131: Πειραιάς-Ν.Σμύρνη-Αμφιθέα (κυκλικό), αλλά τελικώς για λόγους που δε γνωρίζω συγχωνεύτηκαν σε μία γραμμή, τη σημερινή 130.
Απάντηση
#4
Καλύτερα να εβαζες το 101 με το β1, με το 130 δεν εχουν και τόσο σχεση
Απάντηση
#5
(11-05-2013, 06:12 PM)georgio Έγραψε: Καλύτερα να εβαζες το 101 με το β1, με το 130 δεν εχουν και τόσο σχεση

Το Β1 είναι κορμός θα μπεί με το Α1 Smile

(11-05-2013, 05:39 PM)ecoj Έγραψε: Το 816 που αναφέρεις στο τέλος έχει ελάχιστα δρομολόγια το πολύ πρωί και το μεσημέρι μόνο.

Το ξέρω απλά το γράφω ενημερωτικά!

(11-05-2013, 05:48 PM)pvuccino Έγραψε: Η γραμμή 101 δημιουργήθηκε το 1969 ως 185: Πειραιάς-Ν.Αερολιμένας για να συνδέσει τον - τότε νεοϊδρυθέντα - ανατολικό αερολιμένα του Ελληνικού με τον Πειραιά και τα γύρω προάστια. Διερχόταν όπως σήμερα μέσα από τα στενά του Αλίμου/Άνω Καλαμακίου, αλλά μόλις έβγαινε Βουλιαγμένης από την Αρχ.Θέατρου συνέχιζε ευθεία μέχρι τον Ανατ.Αερολιμένα. Το '81 πήρε την ονομασία 101:Πειραιάς-Ανατ.Αερολιμένας και όταν οι υπηρεσίες του αεροδρομίου μεταφέρθηκαν στα Σπάτα, πήρε τη σημερινή του μορφή ως Πειραιάς-Άλιμος-Ελληνικό.
Το 130 επίσης δημιουργήθηκε τη δεκαετία του '70 ως 29: Πειραιάς-Ν.Σμύρνη-Αμφιθέα (κυκλικό) και 29: Πειραιάς-Αμφιθέα-Ν.Σμύρνη (κυκλικό) Επακριβώς τις διαδρομές τους δεν τις γνωρίζω αλλά υποθέτω πως το ένα ανέβαινε τη Συγγρού, έμπαινε δεξιά στη Ν.Σμύρνη και μετά μέσω Αμφιθέας/Π.Φαλήρου έβγαινε ξανά στην παραλιακή και επέστρεφε στον Πειραιά, ενώ το άλλο έκανε ακριβώς την αντίστροφη διαδρομή. Με τη νέα αρίθμηση του '81 επρόκειτο να δημιουργηθούν στη θέση τους τα 130: Πειραιάς-Αμφιθέα-Ν.Σμύρνη (κυκλικό) και 131: Πειραιάς-Ν.Σμύρνη-Αμφιθέα (κυκλικό), αλλά τελικώς για λόγους που δε γνωρίζω συγχωνεύτηκαν σε μία γραμμή, τη σημερινή 130.

Μπράβο!!! Το χα ξεχάσει!!!
Απάντηση


Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)