15-07-2012, 03:28 PM
Αιχμές για την απόφαση της Βουλής αφήνουν οι συντεχνίες
Λευκωσία: Μπροστά σε ενδεχόμενο κλεισίματος βρίσκονται οι Κυπριακές Αερογραμμές με την Κυβέρνηση να είναι ενώπιον σοβαρών διλημμάτων. Κάθε μέρα που η εταιρεία είναι χωρίς κεφάλαια κάνει τα πράγματα γι' αυτήν πιο δύσκολα.
Από την άλλη η υιοθέτηση των ανοικτών αιθέρων, όπως αυτή νομοθετήθηκε προχθές από τη Βουλή, δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα και καθιστά το μέλλον των ΚΑ αβέβαιο καθώς χάνει την αποκλειστικότητα πτήσεων σε σημαντικούς προορισμούς.
Χθες η πλειοψηφία των μελών του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας έθεσε την παραίτησή του ενώπιον του υπ. Οικονομικών όπως ήταν η απαίτηση της Βουλής για να αποδεσμευτούν τα πρώτα €17 εκατ. για την ενίσχυση του κεφαλαίου των ΚΑ.
Μετά από αυτό η Κυβέρνηση εξετάζει τις εξελίξεις με όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά μεταξύ των οποίων και την αναπομπή της νομοθεσίας πίσω στη Βουλή.
Αυτό όμως που προβληματίζει την κυβερνητική πλευρά είναι η καθυστέρηση που δημιουργείται στην προσπάθεια εξυγίανσης των ΚΑ, κάτι που μέρα παρά μέρα φέρνει την εταιρεία πιο κοντά ένα οριστικό λουκέτο.
Κυβέρνηση και ΑΚΕΛ κατηγόρησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης για διαπλοκή συμφερόντων και για εσκεμμένη απόφαση που εξυπηρετεί τα συμφέροντα συγκεκριμένης ιδιωτικής εταιρείας.
Παρόμοιες θέσεις εξέφρασαν επίσης συντεχνιακοί εκπρόσωποι του προσωπικού και το δ.σ. της εταιρείας, το οποίο συνήλθε έκτακτα και εξέτασε σε πολύωρη συνεδρία τις εξελίξεις.
Αναλυτικά
Την πιθανότητα κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών πριν από τις προεδρικές εκλογές μετά τη χθεσινή απόφαση της Βουλής, βλέπουν οι Συντεχνίες της εταιρείας. Αφήνουν επίσης σαφείς αιχμές για απόφαση, η οποία ευνοεί συγκεκριμένη εταιρεία με στόχο την απορρόφηση του εθνικού αερομεταφορέα.
«Η χθεσινή απόφαση της Βουλής που επέβαλε προϋποθέσεις και τροποποιήσεις στο Νομοσχέδιο για την αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου των ΚΑ δυνατόν να οδηγήσει τις ΚΑ σε κλείσιμο ή/και απορρόφηση τους από άλλη εταιρεία. Ερωτήματα, επίσης, δημιουργούνται και από την πρόσκληση της AEGEAN στη συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής», ανέφερε διαβάζοντας απόφαση όλων των συντεχνιών των ΚΑ, πλην των πιλότων, ο Γενικός Γραμματέας της ΣΥΝΥΚΑ ΣΕΚ, Ανδρέας Πιερίδης.
Πρόσθεσε ότι αν γίνει κάτι τέτοιο θα είναι εξ υπαιτιότητας της Βουλής και όχι των εργαζομένων.
Ο ΓΓ της ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ Αντώνης Νεοφύτου ανέφερε ευθέως ότι η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής κάλεσε την AEGEAN στη συνεδρία της, εταιρεία η οποία έμμεσα και άμεσα είχε ζητήσει να ελευθεροποιηθούν οι αιθέρες, ότι ήταν έτοιμη να βοηθήσει και να αναλάβει σε περίπτωση που οι ΚΑ δεν πετύχουν στο πτητικό τους πρόγραμμα.
«Εδώ είτε ηθελημένα, είτε άθελα, εξυπηρετούνται συμφέροντα άλλης εταιρείας και δεν εξυπηρετείται ο κοινός σκοπός που έχουμε πει μέχρι σήμερα, ότι όλοι θέλουμε να διατηρήσουμε εθνικό αερομεταφορέα στην Κύπρο για χάρη της οικονομίας, του τόπου, του τουρισμού», ανέφερε.
Σχετικά με τον όρο για πλήρη ελευθεροποίηση των αιθέρων προς τρίτες χώρες (εκτός ΕΕ), οι Συντεχνίες ανέφερε ότι κάτι τέτοιο ήταν απαίτηση της AEGEAN στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.
«Παρόλο που προειδοποιήσαμε ότι η Κύπρος με τέτοια απόφαση θα ξεπουλούσε εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα της, η Βουλή έκαμε αποδεκτό το αίτημα της AEGEAN, επηρεάζοντας άμεσα τα συμφέροντα των ΚΑ, στρεβλώνοντας τον ανταγωνισμό, ενώ την ίδια στιγμή δεν ισχύει το ίδιο το δικαίωμα για πτήσεις από αεροδρόμια άλλων χωρών (π.χ. Ελλάδα)», αναφέρθηκε.
Ειπώθηκε επίσης ότι ο όρος για αναθεώρηση της συμφωνίας με την RYAN AIR, που ήταν και δική τους απαίτηση και ήταν θέμα που αναδείχθηκε πρώτιστα με ενέργειες του συνδικαλιστικού κινήματος, δεν μπήκε για χάριν των ΚΑ αφού εξυπηρετεί και τα συμφέροντα συγκεκριμένης εταιρείας.
Ο κ. Πιερίδης εξέφρασε τη πεποίθηση ότι στη χθεσινή απόφαση της Βουλής και κυρίως στο σημείο 9, γίνεται προσπάθεια εκχώρησης της εθνικής κυριαρχίας σε κάποιες εταιρείες.
«Είναι θέμα αξιοπρέπειας, είναι θέμα στήριξης της πατρίδας μας και αυτό το πράγμα δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό», ανέφερε.
Ο κ. Πιερίδης είπε επίσης ότι η μη αποχώρηση σήμερα 247 εργαζομένων, θα στοιχίζει περίπου στην εταιρεία 1,2 εκ. κάθε μήνα που περνά. Ανέφερε επίσης ότι οι αποζημιώσεις των 17 εκ. ευρώ που θα δίνονταν σε αυτή την περίπτωση, προνοείται να δοθούν σταδιακά με την πρώτη δόση στο τέλος Σεπτεμβρίου. Πρόκειται είπε για ποσό 4-4,5 εκ. που θα προήρχετο από τις εξοικονομήσει που θα γίνονταν με την αποχώρησή τους.
Είπε επίσης ότι η απαίτηση για παραίτηση του Δ.Σ. σ’ αυτή την κρίσιμη στιγμή είναι παράμετρος για μη υλοποίηση του σχεδίου.
Οπως ανέφερε, οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν ευθύνες στο ΔΣ για την όλη κατάσταση στις ΚΑ γι’ αυτό και ζητούν όπως η αντικατάσταση μελών του ΔΣ γίνει με φειδώ, από τον κύριο μέτοχο, διατηρώντας ένα βασικό κορμό από το υφιστάμενο ΔΣ προκειμένου να διασφαλιστεί η υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης.
«Την ώρα που βυθίζεται ένα πλοίο δεν διώχνεις τον καπετάνιο», δήλωσε ο κ. Πιερίδης.
Εξάλλου, ο κ. Νεοφύτου είπε ότι ο όρος που τέθηκε είναι ότι οι ΚΑ δεν θα πάρουν τα 15 εκ. εάν δεν παραιτηθεί το ΔΣ, προσθέτοντας ότι η Βουλή ενθαρρύνει έξω από τις αρμοδιότητές της μια αντισυνταγματική πρόνοια που δεν δίνει περιθώριο αντίδρασης στον ίδιο τον μέτοχο των ΚΑ, που είναι η Κυβέρνηση.
Στη διάσκεψη Τύπου αναφέρθηκε, επίσης, ότι ο όρος για την εκπόνηση νέας μελέτης από διεθνούς φήμης συμβούλους θα οδηγήσει την εταιρεία σε οριακό σημείο, που θα δικαιολογεί την απορρόφηση των ΚΑ από συγκεκριμένη εταιρεία.
«Ο όρος ότι το όποιο νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης εκπονηθεί δεν θα συζητηθεί με τις συντεχνίες στα πλαίσια των εργασιακών σχέσεων, δημιουργεί ερωτηματικά και αμφιβολίες σε σχέση με τη δυνατότητα υλοποίησης του», αναφέρθηκε.
Οι Συντεχνίες πρόσθεσαν ότι οι εργαζόμενοι στις ΚΑ απέδειξαν ότι μέσα από διάλογο είναι έτοιμοι να αναλάβουν οδυνηρά μέτρα και διερωτήθηκαν ως προς τι η πρόθεση αποξένωσης των εργαζομένων από τις όποιες διεργασίες.
«Η απόφαση της Βουλής για τις ΚΑ οδηγεί στην εξαφάνιση του εθνικού αερομεταφορέα όπως τον γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι εργαζόμενοι των ΚΑ που έκαναν πολλές θυσίες τα τελευταία 10 χρόνια θα θυματοποιηθούν», ανέφεραν οι συντεχνίες.
Οι Συντεχνίες είπαν επίσης ότι οι ίδιοι που παίρνουν σήμερα αυτές τις αποφάσεις, στο παρελθόν, αύξησαν το προσωπικό σε 2200, δημιούργησαν τη HELLAS-JET και αγόρασαν αεροπλάνα με πολλές δεκάδες εκατομμύρια ζημιές.
Οι Συντεχνίες των ΚΑ ανέφεραν ότι θα αξιολογήσουν στα σώματα τους τα νέα δεδομένα και σε συνεργασία, όπως πορεύτηκαν μαζί μέχρι σήμερα, θα βρουν τρόπους να αντιδράσουν για να προστατευθούν η εταιρεία και οι εργαζόμενοι.
Σε ερώτηση για τα απεργιακά μέτρα, τα οποία προτίθενται να λάβουν, ο κ. Πιερίδης είπε ότι στόχος και επιδίωξη των εργαζομένων δεν είναι απεργιακές κινητοποιήσεις. Οπως είπε, υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους το συνδικαλιστικό κίνημα μπορεί να χρησιμοποιήσει, με σοβαρότητα, με υπευθυνότητα για να εξασκήσει πιέσεις εκεί που πρέπει για να διορθωθούν τα πράγματα.
Σε ερώτηση κατά πόσο οι τροποποιήσεις που περιήλθαν στο τελικό κείμενο της Βουλής είχαν προηγουμένως συζητηθεί με τις Συντεχνίες, ο κ. Πιερίδης ανέφερε ότι ο ίδιος που εκπροσωπούσε τις Συντεχνίες στην ολομέλεια της Βουλής, έλαβε γνώση του κειμένου του νομοσχεδίου μετά την έναρξη της συνεδρίας της Βουλής. Κανένας από τις συντεχνίες, είπε, δεν είχε οτιδήποτε υπόψη.
Ο κ. Νεοφύτου, ανέφερε ότι το μόνο που τους είχε λεχθεί σε προηγούμενες συνεδρίες της Επ. Οικονομικών είναι ότι θα δίνουν τμηματικά αυτή την αύξησης του κεφαλαίου και θα βάλουν κάποιους όρους, χωρίς ωστόσο να τους αναφέρουν ποιοι είναι οι όροι.
Πρόσθεσε ότι οι συναντήσεις με τα κόμματα που είχαν προηγηθεί ήταν ενθαρρυντικές, αφού τους διαβεβαίωναν ότι δεν θα αφήσουν τις ΚΑ να κλείσουν, εντούτοις είπε, η απόφαση της πλειοψηφίας έμμεσα οδηγεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Σε ερώτηση για τη στάση των συντεχνιών όταν σε κλειστή συνεδρία της Επ. Οικονομικών για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΚΑ, βρισκόταν ένα κύριος ανταγωνιστής, ο κ. Πιερίδης ανέφερε ότι οι συντεχνίες κατήγγειλαν ως απαράδεκτο και ανήκουστο να βρίσκεται στην Επιτροπή η αεροπορική εταιρεία που «κατά λέξη είχαμε πει στην Επιτροπή ότι στόχος και επιδίωξής της ήταν το κλείσιμο των ΚΑ».
Εκ μέρους της συντεχνίας ΑΣΥΣΕΚΑ, ο Ανταίος Μιχαηλίδης δήλωσε ότι όλες οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ζημιώνουν στα ευρωπαϊκά δρομολόγια, οπότε και αυτό που αντιμετωπίζουν οι ΚΑ δεν είναι πρωτόγνωρο. Διερωτήθηκε κατά πόσο και όλες οι άλλες εταιρείες έχουν φέρει εμπειρογνώμονα όπως ζητείται από τις ΚΑ. Αναφερόμενος σε προτάσεις που ακούστηκαν για πώληση τμημάτων της εταιρείας, διερωτήθηκε κατά πόσο η Lufthansa που πώλησε το Τμήμα Μηχανολογίας και Συντήρησης είναι τώρα κερδοφόρα.
Εκ μέρους της ΣΥΠΚΑ, ο Σταύρος Κυριακίδης εξέφρασε την άποψη ότι ο όρος για την ελευθεροποίηση των αιθέρων θα οδηγήσει στο τέλος της εταιρείας, λόγω και του προβλήματος που έχουν οι ΚΑ με τον εναέριο χώρο της Τουρκίας. Διερωτήθηκε επίσης γιατί τα κόμματα που ζητούν της παραίτηση του ΔΣ της εταιρείας δεν ζήτησαν τόσο καιρό από τους εκπροσώπους τους στο ΔΣ να παραιτηθούν.
Λευκωσία: Μπροστά σε ενδεχόμενο κλεισίματος βρίσκονται οι Κυπριακές Αερογραμμές με την Κυβέρνηση να είναι ενώπιον σοβαρών διλημμάτων. Κάθε μέρα που η εταιρεία είναι χωρίς κεφάλαια κάνει τα πράγματα γι' αυτήν πιο δύσκολα.
Από την άλλη η υιοθέτηση των ανοικτών αιθέρων, όπως αυτή νομοθετήθηκε προχθές από τη Βουλή, δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα και καθιστά το μέλλον των ΚΑ αβέβαιο καθώς χάνει την αποκλειστικότητα πτήσεων σε σημαντικούς προορισμούς.
Χθες η πλειοψηφία των μελών του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας έθεσε την παραίτησή του ενώπιον του υπ. Οικονομικών όπως ήταν η απαίτηση της Βουλής για να αποδεσμευτούν τα πρώτα €17 εκατ. για την ενίσχυση του κεφαλαίου των ΚΑ.
Μετά από αυτό η Κυβέρνηση εξετάζει τις εξελίξεις με όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά μεταξύ των οποίων και την αναπομπή της νομοθεσίας πίσω στη Βουλή.
Αυτό όμως που προβληματίζει την κυβερνητική πλευρά είναι η καθυστέρηση που δημιουργείται στην προσπάθεια εξυγίανσης των ΚΑ, κάτι που μέρα παρά μέρα φέρνει την εταιρεία πιο κοντά ένα οριστικό λουκέτο.
Κυβέρνηση και ΑΚΕΛ κατηγόρησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης για διαπλοκή συμφερόντων και για εσκεμμένη απόφαση που εξυπηρετεί τα συμφέροντα συγκεκριμένης ιδιωτικής εταιρείας.
Παρόμοιες θέσεις εξέφρασαν επίσης συντεχνιακοί εκπρόσωποι του προσωπικού και το δ.σ. της εταιρείας, το οποίο συνήλθε έκτακτα και εξέτασε σε πολύωρη συνεδρία τις εξελίξεις.
Αναλυτικά
Την πιθανότητα κλεισίματος των Κυπριακών Αερογραμμών πριν από τις προεδρικές εκλογές μετά τη χθεσινή απόφαση της Βουλής, βλέπουν οι Συντεχνίες της εταιρείας. Αφήνουν επίσης σαφείς αιχμές για απόφαση, η οποία ευνοεί συγκεκριμένη εταιρεία με στόχο την απορρόφηση του εθνικού αερομεταφορέα.
«Η χθεσινή απόφαση της Βουλής που επέβαλε προϋποθέσεις και τροποποιήσεις στο Νομοσχέδιο για την αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου των ΚΑ δυνατόν να οδηγήσει τις ΚΑ σε κλείσιμο ή/και απορρόφηση τους από άλλη εταιρεία. Ερωτήματα, επίσης, δημιουργούνται και από την πρόσκληση της AEGEAN στη συνεδρία της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής», ανέφερε διαβάζοντας απόφαση όλων των συντεχνιών των ΚΑ, πλην των πιλότων, ο Γενικός Γραμματέας της ΣΥΝΥΚΑ ΣΕΚ, Ανδρέας Πιερίδης.
Πρόσθεσε ότι αν γίνει κάτι τέτοιο θα είναι εξ υπαιτιότητας της Βουλής και όχι των εργαζομένων.
Ο ΓΓ της ΣΗΔΗΚΕΚ-ΠΕΟ Αντώνης Νεοφύτου ανέφερε ευθέως ότι η Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής κάλεσε την AEGEAN στη συνεδρία της, εταιρεία η οποία έμμεσα και άμεσα είχε ζητήσει να ελευθεροποιηθούν οι αιθέρες, ότι ήταν έτοιμη να βοηθήσει και να αναλάβει σε περίπτωση που οι ΚΑ δεν πετύχουν στο πτητικό τους πρόγραμμα.
«Εδώ είτε ηθελημένα, είτε άθελα, εξυπηρετούνται συμφέροντα άλλης εταιρείας και δεν εξυπηρετείται ο κοινός σκοπός που έχουμε πει μέχρι σήμερα, ότι όλοι θέλουμε να διατηρήσουμε εθνικό αερομεταφορέα στην Κύπρο για χάρη της οικονομίας, του τόπου, του τουρισμού», ανέφερε.
Σχετικά με τον όρο για πλήρη ελευθεροποίηση των αιθέρων προς τρίτες χώρες (εκτός ΕΕ), οι Συντεχνίες ανέφερε ότι κάτι τέτοιο ήταν απαίτηση της AEGEAN στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.
«Παρόλο που προειδοποιήσαμε ότι η Κύπρος με τέτοια απόφαση θα ξεπουλούσε εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα της, η Βουλή έκαμε αποδεκτό το αίτημα της AEGEAN, επηρεάζοντας άμεσα τα συμφέροντα των ΚΑ, στρεβλώνοντας τον ανταγωνισμό, ενώ την ίδια στιγμή δεν ισχύει το ίδιο το δικαίωμα για πτήσεις από αεροδρόμια άλλων χωρών (π.χ. Ελλάδα)», αναφέρθηκε.
Ειπώθηκε επίσης ότι ο όρος για αναθεώρηση της συμφωνίας με την RYAN AIR, που ήταν και δική τους απαίτηση και ήταν θέμα που αναδείχθηκε πρώτιστα με ενέργειες του συνδικαλιστικού κινήματος, δεν μπήκε για χάριν των ΚΑ αφού εξυπηρετεί και τα συμφέροντα συγκεκριμένης εταιρείας.
Ο κ. Πιερίδης εξέφρασε τη πεποίθηση ότι στη χθεσινή απόφαση της Βουλής και κυρίως στο σημείο 9, γίνεται προσπάθεια εκχώρησης της εθνικής κυριαρχίας σε κάποιες εταιρείες.
«Είναι θέμα αξιοπρέπειας, είναι θέμα στήριξης της πατρίδας μας και αυτό το πράγμα δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό», ανέφερε.
Ο κ. Πιερίδης είπε επίσης ότι η μη αποχώρηση σήμερα 247 εργαζομένων, θα στοιχίζει περίπου στην εταιρεία 1,2 εκ. κάθε μήνα που περνά. Ανέφερε επίσης ότι οι αποζημιώσεις των 17 εκ. ευρώ που θα δίνονταν σε αυτή την περίπτωση, προνοείται να δοθούν σταδιακά με την πρώτη δόση στο τέλος Σεπτεμβρίου. Πρόκειται είπε για ποσό 4-4,5 εκ. που θα προήρχετο από τις εξοικονομήσει που θα γίνονταν με την αποχώρησή τους.
Είπε επίσης ότι η απαίτηση για παραίτηση του Δ.Σ. σ’ αυτή την κρίσιμη στιγμή είναι παράμετρος για μη υλοποίηση του σχεδίου.
Οπως ανέφερε, οι εργαζόμενοι αναγνωρίζουν ευθύνες στο ΔΣ για την όλη κατάσταση στις ΚΑ γι’ αυτό και ζητούν όπως η αντικατάσταση μελών του ΔΣ γίνει με φειδώ, από τον κύριο μέτοχο, διατηρώντας ένα βασικό κορμό από το υφιστάμενο ΔΣ προκειμένου να διασφαλιστεί η υλοποίηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης.
«Την ώρα που βυθίζεται ένα πλοίο δεν διώχνεις τον καπετάνιο», δήλωσε ο κ. Πιερίδης.
Εξάλλου, ο κ. Νεοφύτου είπε ότι ο όρος που τέθηκε είναι ότι οι ΚΑ δεν θα πάρουν τα 15 εκ. εάν δεν παραιτηθεί το ΔΣ, προσθέτοντας ότι η Βουλή ενθαρρύνει έξω από τις αρμοδιότητές της μια αντισυνταγματική πρόνοια που δεν δίνει περιθώριο αντίδρασης στον ίδιο τον μέτοχο των ΚΑ, που είναι η Κυβέρνηση.
Στη διάσκεψη Τύπου αναφέρθηκε, επίσης, ότι ο όρος για την εκπόνηση νέας μελέτης από διεθνούς φήμης συμβούλους θα οδηγήσει την εταιρεία σε οριακό σημείο, που θα δικαιολογεί την απορρόφηση των ΚΑ από συγκεκριμένη εταιρεία.
«Ο όρος ότι το όποιο νέο σχέδιο αναδιάρθρωσης εκπονηθεί δεν θα συζητηθεί με τις συντεχνίες στα πλαίσια των εργασιακών σχέσεων, δημιουργεί ερωτηματικά και αμφιβολίες σε σχέση με τη δυνατότητα υλοποίησης του», αναφέρθηκε.
Οι Συντεχνίες πρόσθεσαν ότι οι εργαζόμενοι στις ΚΑ απέδειξαν ότι μέσα από διάλογο είναι έτοιμοι να αναλάβουν οδυνηρά μέτρα και διερωτήθηκαν ως προς τι η πρόθεση αποξένωσης των εργαζομένων από τις όποιες διεργασίες.
«Η απόφαση της Βουλής για τις ΚΑ οδηγεί στην εξαφάνιση του εθνικού αερομεταφορέα όπως τον γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι εργαζόμενοι των ΚΑ που έκαναν πολλές θυσίες τα τελευταία 10 χρόνια θα θυματοποιηθούν», ανέφεραν οι συντεχνίες.
Οι Συντεχνίες είπαν επίσης ότι οι ίδιοι που παίρνουν σήμερα αυτές τις αποφάσεις, στο παρελθόν, αύξησαν το προσωπικό σε 2200, δημιούργησαν τη HELLAS-JET και αγόρασαν αεροπλάνα με πολλές δεκάδες εκατομμύρια ζημιές.
Οι Συντεχνίες των ΚΑ ανέφεραν ότι θα αξιολογήσουν στα σώματα τους τα νέα δεδομένα και σε συνεργασία, όπως πορεύτηκαν μαζί μέχρι σήμερα, θα βρουν τρόπους να αντιδράσουν για να προστατευθούν η εταιρεία και οι εργαζόμενοι.
Σε ερώτηση για τα απεργιακά μέτρα, τα οποία προτίθενται να λάβουν, ο κ. Πιερίδης είπε ότι στόχος και επιδίωξη των εργαζομένων δεν είναι απεργιακές κινητοποιήσεις. Οπως είπε, υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους το συνδικαλιστικό κίνημα μπορεί να χρησιμοποιήσει, με σοβαρότητα, με υπευθυνότητα για να εξασκήσει πιέσεις εκεί που πρέπει για να διορθωθούν τα πράγματα.
Σε ερώτηση κατά πόσο οι τροποποιήσεις που περιήλθαν στο τελικό κείμενο της Βουλής είχαν προηγουμένως συζητηθεί με τις Συντεχνίες, ο κ. Πιερίδης ανέφερε ότι ο ίδιος που εκπροσωπούσε τις Συντεχνίες στην ολομέλεια της Βουλής, έλαβε γνώση του κειμένου του νομοσχεδίου μετά την έναρξη της συνεδρίας της Βουλής. Κανένας από τις συντεχνίες, είπε, δεν είχε οτιδήποτε υπόψη.
Ο κ. Νεοφύτου, ανέφερε ότι το μόνο που τους είχε λεχθεί σε προηγούμενες συνεδρίες της Επ. Οικονομικών είναι ότι θα δίνουν τμηματικά αυτή την αύξησης του κεφαλαίου και θα βάλουν κάποιους όρους, χωρίς ωστόσο να τους αναφέρουν ποιοι είναι οι όροι.
Πρόσθεσε ότι οι συναντήσεις με τα κόμματα που είχαν προηγηθεί ήταν ενθαρρυντικές, αφού τους διαβεβαίωναν ότι δεν θα αφήσουν τις ΚΑ να κλείσουν, εντούτοις είπε, η απόφαση της πλειοψηφίας έμμεσα οδηγεί προς αυτή την κατεύθυνση.
Σε ερώτηση για τη στάση των συντεχνιών όταν σε κλειστή συνεδρία της Επ. Οικονομικών για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των ΚΑ, βρισκόταν ένα κύριος ανταγωνιστής, ο κ. Πιερίδης ανέφερε ότι οι συντεχνίες κατήγγειλαν ως απαράδεκτο και ανήκουστο να βρίσκεται στην Επιτροπή η αεροπορική εταιρεία που «κατά λέξη είχαμε πει στην Επιτροπή ότι στόχος και επιδίωξής της ήταν το κλείσιμο των ΚΑ».
Εκ μέρους της συντεχνίας ΑΣΥΣΕΚΑ, ο Ανταίος Μιχαηλίδης δήλωσε ότι όλες οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες ζημιώνουν στα ευρωπαϊκά δρομολόγια, οπότε και αυτό που αντιμετωπίζουν οι ΚΑ δεν είναι πρωτόγνωρο. Διερωτήθηκε κατά πόσο και όλες οι άλλες εταιρείες έχουν φέρει εμπειρογνώμονα όπως ζητείται από τις ΚΑ. Αναφερόμενος σε προτάσεις που ακούστηκαν για πώληση τμημάτων της εταιρείας, διερωτήθηκε κατά πόσο η Lufthansa που πώλησε το Τμήμα Μηχανολογίας και Συντήρησης είναι τώρα κερδοφόρα.
Εκ μέρους της ΣΥΠΚΑ, ο Σταύρος Κυριακίδης εξέφρασε την άποψη ότι ο όρος για την ελευθεροποίηση των αιθέρων θα οδηγήσει στο τέλος της εταιρείας, λόγω και του προβλήματος που έχουν οι ΚΑ με τον εναέριο χώρο της Τουρκίας. Διερωτήθηκε επίσης γιατί τα κόμματα που ζητούν της παραίτηση του ΔΣ της εταιρείας δεν ζήτησαν τόσο καιρό από τους εκπροσώπους τους στο ΔΣ να παραιτηθούν.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
Stephen Hawking.